Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2014. 08. 27. at 18:19, outsider írta:

Az ajtózsanérokat hogyan és mivel lehet kenni? 1-2 eléggé nyikorog. Látom a zsanérokon van ilyen kis műanyag kupak. Esetleg azon keresztül kell megközelíteni a dolgot?

Feltételezésem szerint bármilyen kenőspray jó lehet. Létezik a Berner-nek egy un nagyteljesítményű spray terméke, ez nagyon bevált. A csapszegbe is fújtam belőle ill. az ajtóhatárolóra is és ki-be mozgatva az ajtót elkente az anyagot ahova csak kell. Minden hangtalan lett az ajtó téren.

Ez az a cucc:

http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/berner-nagyteljesitmenyu-kenoanyag

http://webshop.keletagro.hu/1_webaruhaz/berner-lanckeno-hls500-spray-500-ml-nagy-teljesitmenyu-kenoanyag_id23196

Elküldve

Ahogy látom a műanyag kupak levehető, és annak a szegnek (?) a furatába kéne beleprickolni, belenyomni valami kenőanyagot.

Szerintem hozok a cégtől egy kis gépzsírt és nyomok bele...

Elküldve

Ma kész lettem az első lengéscsillapítók cseréjével is .Sachs ment bele .Bár amit kivettem gyári volt még,és nem volt olyan nagy különbség érzésre új és régiek közt.

Elküldve
  On 2014. 08. 28. at 10:59, outsider írta:

Ahogy látom a műanyag kupak levehető, és annak a szegnek (?) a furatába kéne beleprickolni, belenyomni valami kenőanyagot.

Szerintem hozok a cégtől egy kis gépzsírt és nyomok bele...

Igen, levehető. A G-ét még nem szedtem teljesen szét, de az F-ét anno igen, ez egy lényegében egy feszítő csap/rugó, nem furata van, ez így van meghajlítva ezért végig van rajta egy hasíték. Ezért fújtam be és nem feltöltöttem, mert ha az onnan el kezd csepegni vagy szivárogni, hát... Ezért ajánlottam azt a speciális anyagot, az brutál dolgokat kibír (hőmérséklet, ellenáll a környezeti hatásoknak), odatapad a felületre rendesen.

  On 2014. 08. 28. at 13:18, medve75 írta:

Ma kész lettem az első lengéscsillapítók cseréjével is .Sachs ment bele .Bár amit kivettem gyári volt még,és nem volt olyan nagy különbség érzésre új és régiek közt.

Ezzel én is pont így voltam. Cserekor nézegettem hogy most mi a különbség kettő között, de ugyebár a műszer jobban tudja mint én érzetre... Gondolom a lényeg nem az hogy "szárazon" mit mutat, hanem ha a bodé arra nehezedik és mozog rajta akkor mit tud...

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 08. 28. at 10:59, outsider írta:

Ahogy látom a műanyag kupak levehető, és annak a szegnek (?) a furatába kéne beleprickolni, belenyomni valami kenőanyagot.

Szerintem hozok a cégtől egy kis gépzsírt és nyomok bele...

Én a fűkaszákhoz való zsírt nyomtam bele.Van egy kis csőre a flakonak azt lehet a hajtásba nyomni.Husqvarnát vettem,de gondolom van másféle is.

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2014. 08. 28. at 13:52, Janó32 írta:

Igen, levehető. A G-ét még nem szedtem teljesen szét, de az F-ét anno igen, ez egy lényegében egy feszítő csap/rugó, nem furata van, ez így van meghajlítva ezért végig van rajta egy hasíték. Ezért fújtam be és nem feltöltöttem, mert ha az onnan el kezd csepegni vagy szivárogni, hát... Ezért ajánlottam azt a speciális anyagot, az brutál dolgokat kibír (hőmérséklet, ellenáll a környezeti hatásoknak), odatapad a felületre rendesen.

Hasított feszítő hüvely a becsületes neve.

Pongyolán fogalmaztam a "furattal" kapcsolatban :)

A melóhelyen is van hasonló teflon alapú spéci kenőanyag spray.

De azt bajosabb hozni, a boltban meg aranyáron van. :P

  On 2014. 08. 28. at 17:59, Geopake írta:

Én a fűkaszákhoz való zsírt nyomtam bele.Van egy kis csőre a flakonak azt lehet a hajtásba nyomni.Husqvarnát vettem,de gondolom van másféle is.

Nézek melóhelyen valami f*sza zsírt, és fecskendővel benyomom a lukba.

Vannak ott jó kis TOTAL kenőanyagok, egy két "csimbók" nem fog hiányozni :)

Még talán valami grafitos zsír is van.

Módosítva : outsider
Elküldve
  On 2014. 08. 30. at 17:29, xenof írta:

Ezek az Oroszok :blink: . Hát hiába a WD-40 varázsszer :evilgrin: és még orrodat is tiszticsa.

Szerintem ez hülyeség. Egy tisztítószeres mosás után megnéztem volna azokat a karcokat. A WD 40 egy olajos tisztító, persze ha befújja nem látszik utána. Ezek az oroszok mindig trükköznek valamit... :D

Elküldve
  On 2014. 08. 31. at 7:53, TC82 írta:

Üdv!

Tud valaki abban segíteni, hogy z16xe-nél egy 5 ajtósról való középső kipufogódob jó-e kombira?

Köszi

Én úgy tudom, hogy csak a hátsó dobban van eltérés. Caravanon nekem coupe középdob van.... :)

Elküldve

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni, hogy Budapesten hol találok kombihoz csomagtérrolót sínnel együtt? Az enyém 1999-es, nemrég vásároltam és se roló, se sín nincs.

Köszi

Elküldve
  On 2014. 09. 01. at 10:11, Takacsge írta:

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni, hogy Budapesten hol találok kombihoz csomagtérrolót sínnel együtt? Az enyém 1999-es, nemrég vásároltam és se roló, se sín nincs.

Köszi

Nalam. Irj privit
Elküldve
  On 2014. 08. 28. at 21:07, outsider írta:

Hasított feszítő hüvely a becsületes neve.

Pongyolán fogalmaztam a "furattal" kapcsolatban :)

A melóhelyen is van hasonló teflon alapú spéci kenőanyag spray.

De azt bajosabb hozni, a boltban meg aranyáron van. :P

Nézek melóhelyen valami f*sza zsírt, és fecskendővel benyomom a lukba.

Vannak ott jó kis TOTAL kenőanyagok, egy két "csimbók" nem fog hiányozni :)

Még talán valami grafitos zsír is van.

Nemrég írtam erről ide a fórumba. A feszítőhüvelyből, ha a sapi nem esett le és nem mosódott ki a kenőanyag, akkor azt nem kell utántölteni, mert örök életű van benne. Ha nyikorog az ajtód, akkor az ajtóhatárolónál kell kezdeni a műtétet, nekem egy spray is megoldotta, de nem tudom, hogy gyárilag ott zsír volt-e vagy olaj. Amikor elkezdett nyikorogni, akkor már teljesen száraz volt a 7 év után.

Elküldve
  On 2014. 09. 05. at 8:02, ha4nz írta:

Nemrég írtam erről ide a fórumba. A feszítőhüvelyből, ha a sapi nem esett le és nem mosódott ki a kenőanyag, akkor azt nem kell utántölteni, mert örök életű van benne. Ha nyikorog az ajtód, akkor az ajtóhatárolónál kell kezdeni a műtétet, nekem egy spray is megoldotta, de nem tudom, hogy gyárilag ott zsír volt-e vagy olaj. Amikor elkezdett nyikorogni, akkor már teljesen száraz volt a 7 év után.

Pont tegnap nyomtam tele a zsanérokat zsírral :)

Levettem a zárósapkát alul, felül is, és úgy nyomtam bele zsírt.

Valóban nem szűnt meg a nyikorgás :(

Lehet akkor az ajtóhatároló lesz a ludas.

Arra is kentem zsírt, már ahogy hozzáfértem...

Nem javult.

Akkor nyomok neki egy kis WD40-et...

Elküldve

Az esőérzékelő reléjét kell ide csatlakoztatnod ha már unod folyton az intervallumot állítgatni az ablaktörlődön. De ne örülj korán, ettől még nem lesz esőérzékelős az autód, kell hozzá a szenzor is a belső tükör talpába, meg egy intervallum nélküli ablaktörlőkar.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.