Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Az ajtózsanérokat hogyan és mivel lehet kenni? 1-2 eléggé nyikorog. Látom a zsanérokon van ilyen kis műanyag kupak. Esetleg azon keresztül kell megközelíteni a dolgot?

Feltételezésem szerint bármilyen kenőspray jó lehet. Létezik a Berner-nek egy un nagyteljesítményű spray terméke, ez nagyon bevált. A csapszegbe is fújtam belőle ill. az ajtóhatárolóra is és ki-be mozgatva az ajtót elkente az anyagot ahova csak kell. Minden hangtalan lett az ajtó téren.

Ez az a cucc:

http://www.testbike.hu/velemeny/egyeb-cuccok/berner-nagyteljesitmenyu-kenoanyag

http://webshop.keletagro.hu/1_webaruhaz/berner-lanckeno-hls500-spray-500-ml-nagy-teljesitmenyu-kenoanyag_id23196

Link to comment
Megosztás:

Ahogy látom a műanyag kupak levehető, és annak a szegnek (?) a furatába kéne beleprickolni, belenyomni valami kenőanyagot.

Szerintem hozok a cégtől egy kis gépzsírt és nyomok bele...

Igen, levehető. A G-ét még nem szedtem teljesen szét, de az F-ét anno igen, ez egy lényegében egy feszítő csap/rugó, nem furata van, ez így van meghajlítva ezért végig van rajta egy hasíték. Ezért fújtam be és nem feltöltöttem, mert ha az onnan el kezd csepegni vagy szivárogni, hát... Ezért ajánlottam azt a speciális anyagot, az brutál dolgokat kibír (hőmérséklet, ellenáll a környezeti hatásoknak), odatapad a felületre rendesen.

Ma kész lettem az első lengéscsillapítók cseréjével is .Sachs ment bele .Bár amit kivettem gyári volt még,és nem volt olyan nagy különbség érzésre új és régiek közt.

Ezzel én is pont így voltam. Cserekor nézegettem hogy most mi a különbség kettő között, de ugyebár a műszer jobban tudja mint én érzetre... Gondolom a lényeg nem az hogy "szárazon" mit mutat, hanem ha a bodé arra nehezedik és mozog rajta akkor mit tud...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ahogy látom a műanyag kupak levehető, és annak a szegnek (?) a furatába kéne beleprickolni, belenyomni valami kenőanyagot.

Szerintem hozok a cégtől egy kis gépzsírt és nyomok bele...

Én a fűkaszákhoz való zsírt nyomtam bele.Van egy kis csőre a flakonak azt lehet a hajtásba nyomni.Husqvarnát vettem,de gondolom van másféle is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, levehető. A G-ét még nem szedtem teljesen szét, de az F-ét anno igen, ez egy lényegében egy feszítő csap/rugó, nem furata van, ez így van meghajlítva ezért végig van rajta egy hasíték. Ezért fújtam be és nem feltöltöttem, mert ha az onnan el kezd csepegni vagy szivárogni, hát... Ezért ajánlottam azt a speciális anyagot, az brutál dolgokat kibír (hőmérséklet, ellenáll a környezeti hatásoknak), odatapad a felületre rendesen.

Hasított feszítő hüvely a becsületes neve.

Pongyolán fogalmaztam a "furattal" kapcsolatban :)

A melóhelyen is van hasonló teflon alapú spéci kenőanyag spray.

De azt bajosabb hozni, a boltban meg aranyáron van. :P

Én a fűkaszákhoz való zsírt nyomtam bele.Van egy kis csőre a flakonak azt lehet a hajtásba nyomni.Husqvarnát vettem,de gondolom van másféle is.

Nézek melóhelyen valami f*sza zsírt, és fecskendővel benyomom a lukba.

Vannak ott jó kis TOTAL kenőanyagok, egy két "csimbók" nem fog hiányozni :)

Még talán valami grafitos zsír is van.

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Ezek az Oroszok :blink: . Hát hiába a WD-40 varázsszer :evilgrin: és még orrodat is tiszticsa.

Szerintem ez hülyeség. Egy tisztítószeres mosás után megnéztem volna azokat a karcokat. A WD 40 egy olajos tisztító, persze ha befújja nem látszik utána. Ezek az oroszok mindig trükköznek valamit... :D

Link to comment
Megosztás:

Hasított feszítő hüvely a becsületes neve.

Pongyolán fogalmaztam a "furattal" kapcsolatban :)

A melóhelyen is van hasonló teflon alapú spéci kenőanyag spray.

De azt bajosabb hozni, a boltban meg aranyáron van. :P

Nézek melóhelyen valami f*sza zsírt, és fecskendővel benyomom a lukba.

Vannak ott jó kis TOTAL kenőanyagok, egy két "csimbók" nem fog hiányozni :)

Még talán valami grafitos zsír is van.

Nemrég írtam erről ide a fórumba. A feszítőhüvelyből, ha a sapi nem esett le és nem mosódott ki a kenőanyag, akkor azt nem kell utántölteni, mert örök életű van benne. Ha nyikorog az ajtód, akkor az ajtóhatárolónál kell kezdeni a műtétet, nekem egy spray is megoldotta, de nem tudom, hogy gyárilag ott zsír volt-e vagy olaj. Amikor elkezdett nyikorogni, akkor már teljesen száraz volt a 7 év után.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég írtam erről ide a fórumba. A feszítőhüvelyből, ha a sapi nem esett le és nem mosódott ki a kenőanyag, akkor azt nem kell utántölteni, mert örök életű van benne. Ha nyikorog az ajtód, akkor az ajtóhatárolónál kell kezdeni a műtétet, nekem egy spray is megoldotta, de nem tudom, hogy gyárilag ott zsír volt-e vagy olaj. Amikor elkezdett nyikorogni, akkor már teljesen száraz volt a 7 év után.

Pont tegnap nyomtam tele a zsanérokat zsírral :)

Levettem a zárósapkát alul, felül is, és úgy nyomtam bele zsírt.

Valóban nem szűnt meg a nyikorgás :(

Lehet akkor az ajtóhatároló lesz a ludas.

Arra is kentem zsírt, már ahogy hozzáfértem...

Nem javult.

Akkor nyomok neki egy kis WD40-et...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.