Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Az ABS nem azért jó mert hamarabb megállsz vele, hanem mert tudsz közben kormányozni. ABS nélkül ha beletaposol a fékbe és így sem elég a féktáv, akkor már csak az imádság maradt, ABS-sel viszont ilyenkor még van esélyed kikerülni az akadályt, már ha megvan hozzá a lélkejelenléted és nem csak halálra vált arccal szorítod a kormányt. (Sajnos bizonyított tény hogy a legtöbb ember ilyesfajta krízishelyzetben csak tágra nyitott szemmel nézi a közeledő házfalat/kamiont/szakadékot miután beletaposott a fékbe, pedig ha eszébe jutna kormányozni akkor simán elkerülhetné a tragédiát...)

Eredetileg de. Mert hogy ez is a repülőgépiparból jön, ahol meg ritkán kormányoznak a kfutópályán. :)

Az meg alapszabály hogy vagy kanyarodunk/kormányozunk vagy fékezünk, a kettő együtt ritkán hoz pozitív végeredményt. (szélsőséges esetben)

Link to comment
Megosztás:

WOOKIe-val értek egyett!

Üres parkolóban, havas letaposott körülmények közt,teszteltem magam és az autót.

ABS működése közben a kormányzás az autó keresztbe csúszásához vezetett.

NEM hirtelen kormány mozdulatokra kell gondolni,pedig éles helyzetben az ember ezt tenné!

Lehet hogy én nem tudom "uralni" az ABS-t!! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Eredetileg de. Mert hogy ez is a repülőgépiparból jön, ahol meg ritkán kormányoznak a kfutópályán. :)

Az meg alapszabály hogy vagy kanyarodunk/kormányozunk vagy fékezünk, a kettő együtt ritkán hoz pozitív végeredményt. (szélsőséges esetben)

Eredetileg lehet hogy ez is cél volt akkor amikor betört az autóiparba, de én Gabival értek egyet.

Én ABS nélkül rövidebb fékutat tudtam produkálni mint ABS-el.

Épp ma próbáltam egy hibrid módszert: pumpálva nagyot fékezni (mint a Polskinál). Mérni még nem mértem a 3 technika közötti féktávolságot, de lehet ma szánok rá időt.

Azzal viszont egyetértek, hogy fék+kormány csak speciális esetben egészséges (motorsport) :)

Link to comment
Megosztás:

Kipróbálta,kivettem az ABS biztositékját, de sajna nem változott semmi,ugyan úgy elkezd fogni menet közben a jobb első fékem. :stare:

Tovább kell keresnem a hiba okát.

A féktárcsádról nem írtál még, nincs válla ugye?

A másik féknyereg amit cseréltetek az is fel lett újítva? Nekem Polskinál volt hasonló ragadási para amikor állt 1 évet az autó. Szétszedés és alapos felújítás (darabokra szedés és takarítás) után rendbe jött.

Kicsit itt is erre tippelek hogy a dugattyú nehezen tud visszakúszni alapra, mintha szorulna valamitől. Érdemes lenne levenni és úgy kijjebb nyomni óvatosan, majd szemrevételezni a felületét, hátha van rajta/benne berágódás.

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

A féktárcsádról nem írtál még, nincs válla ugye?

A másik féknyereg amit cseréltetek az is fel lett újítva? Nekem Polskinál volt hasonló ragadási para amikor állt 1 évet az autó. Szétszedés és alapos felújítás (darabokra szedés és takarítás) után rendbe jött.

Kicsit itt is erre tippelek hogy a dugattyú nehezen tud visszakúszni alapra, mintha szorulna valamitől. Érdemes lenne levenni és úgy kijjebb nyomni óvatosan, majd szemrevételezni a felületét, hátha van rajta/benne berágódás.

Sok sikert!

Az előző féknyerget felújítottuk,de akkor sem volt jó,a mostani is szét lett szedve,bár ez alapból jobbnak tűnt,ezt kézzel is össze lehetett nyomni,szép tiszta állapotú,a védő gumi is jó,nem elöregedett,nem szakadt.

Csak kezdek bele fáradni,hogy 3 havonta fékbetét csere,meg ugyebár a fogyasztása se a legjobb emiatt.

Már azon is gondolkodtam,hogy kiiktatom az ABS-t,két fékcső elosztóval.Ha azzal jó lenne,akkor egyértelműen az ABS a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Már azon is gondolkodtam,hogy kiiktatom az ABS-t,két fékcső elosztóval.Ha azzal jó lenne,akkor egyértelműen az ABS a hibás.

Felesleges.

Fent írtad hogy kivetted az ABS biztosítékát és úgy is ugyanezt csinálta, tehát nem ott van a hiba, hanem valahol mechanikai oldalon. Meg az ABS pont hogy a blokkolás ellen van, attól ne foghatnak be a fékek...

Azok alapján amiket leírtál, én Thor-ral egyetértésben mindenképp valamiféle munkahengerre tippelnék, ilyen pedig két helyen van: a féknyeregben (bár ezt állítólag már nézted), valamint a főfékhengerben, de utóbbi meg azért nem lehet mert akkor másik keréknél is csinálná... Újítsd fel azt a féknyerget, a kiveszem-nézegetem-nyomkodom-összerakom nem jó semmire. Szedd szét, tisztítsd ki és cseréld benne a karmantyúkat meg mindent amit lehet, akkor is ha ránézésre jónak tűnik.

Tudom, macerás, de még mindig ez a legköltséghatékonyabb megoldás, ha nem jön be akkor ráérsz tovább gondolkozni hogy vajon mi lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sztem megegyezik. Én is a dobhoz való hátsó kerékagyakat raktam vissza.

Igaz nekem faragni kellett az alaplapot, mert a régi fajta, külön csapágyas kerékagyhoz való volt.

Nem tudod véletlen az erre való tárcsa cik számát ???

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Felesleges.

Fent írtad hogy kivetted az ABS biztosítékát és úgy is ugyanezt csinálta, tehát nem ott van a hiba, hanem valahol mechanikai oldalon. Meg az ABS pont hogy a blokkolás ellen van, attól ne foghatnak be a fékek...

Azok alapján amiket leírtál, én Thor-ral egyetértésben mindenképp valamiféle munkahengerre tippelnék, ilyen pedig két helyen van: a féknyeregben (bár ezt állítólag már nézted), valamint a főfékhengerben, de utóbbi meg azért nem lehet mert akkor másik keréknél is csinálná... Újítsd fel azt a féknyerget, a kiveszem-nézegetem-nyomkodom-összerakom nem jó semmire. Szedd szét, tisztítsd ki és cseréld benne a karmantyúkat meg mindent amit lehet, akkor is ha ránézésre jónak tűnik.

Tudom, macerás, de még mindig ez a legköltséghatékonyabb megoldás, ha nem jön be akkor ráérsz tovább gondolkozni hogy vajon mi lehet.

Nos ezen már túl estem az előző féknyeregnél is,az teljesen szétszedve,megtisztítva,felújító készlettel felújítva és maradt ugyan az a hiba,és csak is a jobb első csinálja ezt a hibát,az összes többi fékem jó.

Max. rendelek megint egy felújító készletet,de szerintem ugyan úgy hibás lesz továbbra is.

Link to comment
Megosztás:

Nos ezen már túl estem az előző féknyeregnél is,az teljesen szétszedve,megtisztítva,felújító készlettel felújítva és maradt ugyan az a hiba,és csak is a jobb első csinálja ezt a hibát,az összes többi fékem jó.

Max. rendelek megint egy felújító készletet,de szerintem ugyan úgy hibás lesz továbbra is.

A fékbetétek közül nem csak külső kopik jobban?

Link to comment
Megosztás:

A fékbetétek közül nem csak külső kopik jobban?

Egyformán kopik,a héten cseréltem a féknyereggel együtt,mindkettő vasra kopott egyik napról a másikra,múlthéten néztem, akkor még volt mindkettőn 5-6mm.

Sajnos az előéletéről nincs tudomásom,így azt sem tudom,hogy esetleg nem kapott e valami erősebb ütést esetleg.

Link to comment
Megosztás:

Nos,úgy látszik sikerült megtalálni a hiba okát és el is lett hárítva.A főfékhenger volt a hibás,ráadásul nem is az eredeti volt benne,lecseréltem,légtelenítettem és már jó is lett,nem ragad,szépen forog a kerék és nem melegszik.

Naugye.

Én már írtam korábban a főfékhenger-gyanút, de megzavart hogy csak a jobb első keréknél panaszkodtál hibára, pedig a fékkörök úgy vannak kialakítva hogy akkor elvileg a bal hátsónak is be kellett volna fognia, de nem mondtad hogy azzal is baj lenne... ha ezt is leírod akkor rögtön a főfékhengert mondom.

Link to comment
Megosztás:

Azt tudja e valaki, hogy az a1 és a2 hátsó tárcsafékénél az agyon (szerelhető/nem szerelhető) és a tárcsán (261 és 260) kívül van e különbség? Gondolok itt a nyeregre, a féklapra, és a kézifék alkatrészeire.

Már csak azért mert bontásra akarok venni egy 2 lityós vecit, de a1-t már nem nagyon találok, csak a2-t, amin viszont már az újabb fajta, szerelhetetlen agyak vannak, és nincs kedvem darabját megvenni 15k-ért. Szóval ha a többi kompatibilis, akkor simán megtartanám a gyári agyakatt, és azokba vennék új csapágyakat.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Indul a fék project:

a1_2013_4_10_pzjez053gh.jpg

288-as tárcsához való b vectra nyergek, 57/25. Postával nem volt egy tizes a kettő. Sajna a jobbosnak ki volt szakadva a porvédője, épp ezért a dugattyú nem százas. Remélem kapok hozzá külön.

Hátra pedig mennek majd a gyári 261-es tárcsák a dob helyett.

Link to comment
Megosztás:

Indul a fék project:

...

288-as tárcsához való b vectra nyergek, 57/25. Postával nem volt egy tizes a kettő. Sajna a jobbosnak ki volt szakadva a porvédője, épp ezért a dugattyú nem százas. Remélem kapok hozzá külön.

Hátra pedig mennek majd a gyári 261-es tárcsák a dob helyett.

Én megelégednék egy jóképességű bontott 256-os hűtőttel előre ;)

Blog lesz majd róla?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.