wookie Elküldve Szeptember14, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2012 Nem csak akkor zúghat a csapágy, ha már lötyög. Sőt. Általában hamarabb van hangja mint hogy mozogna. Több mint valószínű hogy az a cserés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember17, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2012 Sziasztok! A dobos és a tárcsás hátsó kerékagynál egyformák esetleg a csapágyak, meg a szimering vagy tök más a kettő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris_C14NZ Elküldve Szeptember18, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2012 Helló mindenki!! Jó régen nem jártam itt!! Volna egy olyan problémám, hogy búg a veki bal eleje. Legalábbis onnan hallom. mi lehet a probléma, ha a csapágy nem kottyan? Megemeltem, megmozgattam, megforgattam ,de semmi. K.b. 40-50 km/h-tol kezdi, és ahogy gyorsul, úgy hangosodik. illetve bal kanyarnál még hangosabb, és olyan mintha dobolna. SEGÍTSÉG!!!!! Én már nem tudom mit tegyek!!! :confused: múltkor én is így jártam, én is a csapágyat okoltam, aztán kiderült, hogy leesett egy pár súly a felniről <_< (és fogott a kézi is, de ez más tészta..) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember18, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2012 , Sziasztok! A dobos és a tárcsás hátsó kerékagynál egyformák esetleg a csapágyak, meg a szimering vagy tök más a kettő? Én úgy tudom, hogy kétféle csapágyazás létezik. Évjárat függő. Az első verzióban van egy tengelycsok két kúpgörgős csapággyal, szimmeringgel. A másikban préselt komplett agy van golyós csapágyakkal. Mint az astrában. Az enyémen is az újabb kerékagy volt a dobfékhez. Ám a tárcsás cucc még a régi fajta folt. De össze lehetett párosítani a kettőt, csupán a tárcsás féktartó lemezének középső furatát kellett kibővíteni 60 mm-re 54-ről. Mivel a kerékagy válla ekkora. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember18, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2012 Én úgy tudom, hogy kétféle csapágyazás létezik. Évjárat függő. Az első verzióban van egy tengelycsok két kúpgörgős csapággyal, szimmeringgel. A másikban préselt komplett agy van golyós csapágyakkal. Mint az astrában. Az enyémen is az újabb kerékagy volt a dobfékhez. Ám a tárcsás cucc még a régi fajta folt. De össze lehetett párosítani a kettőt, csupán a tárcsás féktartó lemezének középső furatát kellett kibővíteni 60 mm-re 54-ről. Mivel a kerékagy válla ekkora. Nekem hálistennek a kúpgörgős szerelhető verzió van. (nem szeretem a bonthatatlan dolgokat) Má' csak azért kérdezem, mert ha a dobosnak meg a tárcsásnak egyforma a csapágyazása, akkor megveszem az újakat, mert azt tudom továbbvinni a tárcsás agyba. Mivel a gyári 22 év után megadta magát, de nemsokára tárcsásítás lesz, így nem költenék kétszer ugyanarra. Ha nem egyforma, akkor meg nem veszek, addig kibírja. Tegnap kipucoltam, kapott friss zsírt, meg beállítottam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember18, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2012 Meriva elsőtárcsás átalakításról tud valaki valami konkrétat mondani? Tehát melyik fajta Merivának az elsőtárcsái kellenek(évjárat, motor, stb) és melyik B vectra féknyereg kell?(évjárat, motor, stb.) Összefoglaló féktuninghoz, Calibrás fórumról (köszi Laliiii!): "Nem kell csonkállványt cserélni, és sok minden lehetséges, a pénztárcád szab határt csak. De a legolcsóbb talán a 288as tárcsához tartozó féknyereg és a 4x100as Clio tárcsa. Első fék: - XE, NE és X20XEV - 256 mmes tárcsa, 52 mm-es dugattyú átmérővel - V6 és LET 95/11-ig - 284 mmes tárcsa, aminek a belső átmérője 144 mm, 54 mmes dugattyú átmérővel - V6 és LET 95/11-től - 288 mmes tárcsa, aminek a belső átmérője 138 mm, 57 mmes dugattyú átmérővel A B Veki 2.0 és 2.5ökön ugyanilyen 288as fék van 2000/2001-ig, majd 2000/2001-től, 1.6, 1.8, 2.0 és 2.5 v6 + bizonyos dieseleken is 288as fék van. Bizonyos Saab modelleken is megtalálható a 288as tárcsához tartozó 57 mm-es féknyereg, de ennek nem jártam utána, mert Saab-ot kevesen bontanak, jóval több B Vekit bontanak. Hátsó fék: - XE, NE, XEV ás V6-on 35 mmes dugattyúval, s van fékerő szabályzó - LET-en 33mes dugattyú, s nincsen fékerő szabályzó Sokan tapasztalták, hogy a fékbetét nem teljes felületen fog a tárcsán, B Omega hátsó fékbetét teljesen ráfog a 270 mm-es tárcsára, a fékbetéten lévő furatokon kell reszelni pár mm-ert (2-3), a belső felein. Amit Én megcsináltam, hogy A Omega hátsó 38 mm-es dugattyús féknyergét felraktam hátra, 35 mm helyett 38 mm-es dugattyúk, nem lett túlfékezett a hátulja. A 38 mm-es A Omega féknyeregbe a nagyobb fékbetét van alapból, itt nem kell a belső feleken reszelni. Főfékhenger: - XE, NE, X20XEV :22 mm - LET és V6: 23 mm XE, NE, X20XEV első fék update-nak 288-as tárcsa féknyergére, azaz az 57 mm-esre van értelme és a Renault Clio 2.0 16V 4x100 28x mm-es tárcsája kell hozzá, a féknyergek alá kell 1,0-1,5 mm-es alátét, illetve az agy átmérőjét kell megnézni, oda nem tudom, hogy kell-e központosító, ezt majd azok elárulják akik már megcsinálták… Aztán persze ott van az a lehetőség, hogy szervodob és főfékhenger csere is nagyobbra..." Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Hello! Télre keresek felnit + gumit R14 v. R15 méretben. Hátha van valakinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Hááááj. A vecinél is 195/55 r15 a gyári méret? Ehhez milyen guminyomás értékek tartoznak? Ugye nekem a gyári eddig 175/70 r14 volt, meg volt fent 185/65 r14 is, de ahhoz még jó volt a gyári adat. (elöl 1.8 hátul 1.6 üresen) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 195/60 R15 a gyári mérete 15"-ban.Én előre 2.2 bart teszek,hátra meg 2 bart.Illetve tettem:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve November4, 2012 Megoszt Elküldve November4, 2012 (edited) SZÉP NAPOT! Vectra a voltak erősebb rugók gyárilag előre és hátra is ??? Esetleg Gt v vectra 2000 ??? Módosítva November4, 2012 : RAZERX Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November4, 2012 Megoszt Elküldve November4, 2012 SZÉP NAPOT! Vectra a voltak erősebb rugók gyárilag előre és hátra is ??? Esetleg Gt v vectra 2000 ??? Nem igazán. A nagyobb (nehezebb) motorosoknak erősebb volt az első rugója, de ennyi. Nekem van egy szett gt rugóm, de a hátsó teljesen egyforma az enyémmel, csak az első erősebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve November4, 2012 Megoszt Elküldve November4, 2012 Nem igazán. A nagyobb (nehezebb) motorosoknak erősebb volt az első rugója, de ennyi. Nekem van egy szett gt rugóm, de a hátsó teljesen egyforma az enyémmel, csak az első erősebb. Ez tuti hogy nem erősebb a hátsó attól hogy még ugyanolyan a mérete lehet keményebb ?! Nem az ültetés nálam a lényeg és nem is akarom ültetni csak hogy erősebb legyen ! Mert mikor apóséktól jövök haza Ukrajnából igen csak ül a hátulja !!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve November18, 2012 Megoszt Elküldve November18, 2012 Találtam hátsó rugókat de fogalmam sincsen hogy melyik a vectrában volt ! Ugyanis teljesen egyforma az enyémel viszont jóval vastagabb maga a rugó ??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Találtam hátsó rugókat de fogalmam sincsen hogy melyik a vectrában volt ! Ugyanis teljesen egyforma az enyémmel viszont jóval vastagabb maga a rugó szerintem . végig nincs elvékonyitva melyik tipusba lehetett ez??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve December1, 2012 Megoszt Elküldve December1, 2012 Találtam hátsó rugókat de fogalmam sincsen hogy melyik a vectrában volt ! Ugyanis teljesen egyforma az enyémel viszont jóval vastagabb maga a rugó ??? Szerintem ez az összkerekes típushoz való mert az hátul külön lengőkaros volt, nem hidas, és abba nagyobbak a rugók! De viszont ettől a tiédnek a hátulja az egekbe lesz(volt már ilyenhez szerencsém.. :) ). Esetleg a helyedben kétezres vectrának a rugóit tenném bele. Bár még bárdinál lehet kapni erősített hátsó rugókat, de az nem olyan olcsó :) én tuti hogy a kétezres vectra hátsórugóit tenném bele+ha kell tennék még rugóként 3-3 ilyen gumipogácsát. Nah akkor tuti nem ül meg a fara! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve December1, 2012 Megoszt Elküldve December1, 2012 Már felhivtam aki árulja és direkt rákérdeztem hogy nem é a 4x4 vectráé de azt mondta hogy nem!!! És meg is rendeltem hétfőn érkezik akkor lehet át lettem b@szva! 16.2 mm a rugó vastagság az enyém az 15mm Link to comment Megosztás: More sharing options...
imiv2000 Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Sziasztok! Sajnos elromlott a kormányművem.Sétál össze-vissza,húz balra. Vajon az összes a vectra szervósé ugyanaz,vagy csak a 16v elsőkerekesé lesz jó nekem? Esetleg tudtok vmi jó opel szerelőt XI.ker.környékény ? Érdemes-e bontottat venni? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Sziasztok! Sajnos elromlott a kormányművem.Sétál össze-vissza,húz balra. Vajon az összes a vectra szervósé ugyanaz,vagy csak a 16v elsőkerekesé lesz jó nekem? Esetleg tudtok vmi jó opel szerelőt XI.ker.környékény ? Érdemes-e bontottat venni? Köszi Ugyanaz, söt, még az f astráé is. Ha kell nekem van elad´kormänygépem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imiv2000 Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Ugyanaz, söt, még az f astráé is. Ha kell nekem van elad´kormänygépem. Szia! Milyen állapotban van?Mennyit kérnél érte és hol vagy? Nagy meló ezt kicserélni? Szerelő csinálja majd,csak kalkulálok az árakkal. Nem hiányzott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Müködö autóból lett kiszerelve, kompletten. èn münchenben, de a kormánymü gyulán. El tudom küldetni ha megegyezünk. Kicserélni nem nagy meló, ha nem szakad be csavar, meg a gömbfejek kijönnek könnyen, akkor fél óra alatt ki lehet cserélni. Egy tizes hogy hangzik érte? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Vajon az összes a vectra szervósé ugyanaz,vagy csak a 16v elsőkerekesé lesz jó nekem? Sőt még a V6-é is ugyanaz, csak az összkerekesnek más a kormányműve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Annak mé´? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imiv2000 Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Müködö autóból lett kiszerelve, kompletten. èn münchenben, de a kormánymü gyulán. El tudom küldetni ha megegyezünk. Kicserélni nem nagy meló, ha nem szakad be csavar, meg a gömbfejek kijönnek könnyen, akkor fél óra alatt ki lehet cserélni. Egy tizes hogy hangzik érte? Köszi a választ! Hétfőn megyek szerelőhöz,aki megnézi. Ha kell akkor jelentkezek és pontosítunk! Köszii! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Annak mé´? Mert a 4x4 osztóműve a kormányművel egy olajkörön van, több szervóolaj is kell az összkerekesbe. A képeken a sötétebbik (amelyiknek vastagabb a vége és bordázott) a 4x4-é, a másik meg az összes többié. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December6, 2012 Megoszt Elküldve December6, 2012 Ma is tanultunk valamit. De egyéb szempontból teljesen csereszavatos a többivel nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts