Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Helló mindenki!!

Jó régen nem jártam itt!!

Volna egy olyan problémám, hogy búg a veki bal eleje. Legalábbis onnan hallom.

mi lehet a probléma, ha a csapágy nem kottyan? Megemeltem, megmozgattam, megforgattam ,de semmi. K.b. 40-50 km/h-tol kezdi, és ahogy gyorsul, úgy hangosodik. illetve bal kanyarnál még hangosabb, és olyan mintha dobolna. SEGÍTSÉG!!!!! Én már nem tudom mit tegyek!!! :confused:

múltkor én is így jártam, én is a csapágyat okoltam, aztán kiderült, hogy leesett egy pár súly a felniről <_<

(és fogott a kézi is, de ez más tészta..)

Elküldve
,

Sziasztok!

A dobos és a tárcsás hátsó kerékagynál egyformák esetleg a csapágyak, meg a szimering vagy tök más a kettő?

Én úgy tudom, hogy kétféle csapágyazás létezik. Évjárat függő. Az első verzióban van egy tengelycsok két kúpgörgős csapággyal, szimmeringgel. A másikban préselt komplett agy van golyós csapágyakkal. Mint az astrában.

Az enyémen is az újabb kerékagy volt a dobfékhez. Ám a tárcsás cucc még a régi fajta folt. De össze lehetett párosítani a kettőt, csupán a tárcsás féktartó lemezének középső furatát kellett kibővíteni 60 mm-re 54-ről. Mivel a kerékagy válla ekkora.

Elküldve

Én úgy tudom, hogy kétféle csapágyazás létezik. Évjárat függő. Az első verzióban van egy tengelycsok két kúpgörgős csapággyal, szimmeringgel. A másikban préselt komplett agy van golyós csapágyakkal. Mint az astrában.

Az enyémen is az újabb kerékagy volt a dobfékhez. Ám a tárcsás cucc még a régi fajta folt. De össze lehetett párosítani a kettőt, csupán a tárcsás féktartó lemezének középső furatát kellett kibővíteni 60 mm-re 54-ről. Mivel a kerékagy válla ekkora.

Nekem hálistennek a kúpgörgős szerelhető verzió van. (nem szeretem a bonthatatlan dolgokat)

Má' csak azért kérdezem, mert ha a dobosnak meg a tárcsásnak egyforma a csapágyazása, akkor megveszem az

újakat, mert azt tudom továbbvinni a tárcsás agyba.

Mivel a gyári 22 év után megadta magát, de nemsokára tárcsásítás lesz, így nem költenék kétszer ugyanarra. Ha nem egyforma, akkor meg nem veszek, addig kibírja. Tegnap kipucoltam, kapott friss zsírt, meg beállítottam.

Elküldve

Meriva elsőtárcsás átalakításról tud valaki valami konkrétat mondani? Tehát melyik fajta Merivának az elsőtárcsái kellenek(évjárat, motor, stb) és melyik B vectra féknyereg kell?(évjárat, motor, stb.)

Összefoglaló féktuninghoz, Calibrás fórumról (köszi Laliiii!):

"Nem kell csonkállványt cserélni, és sok minden lehetséges, a pénztárcád szab határt csak. De a legolcsóbb talán a 288as tárcsához tartozó féknyereg és a 4x100as Clio tárcsa.

Első fék:

- XE, NE és X20XEV - 256 mmes tárcsa, 52 mm-es dugattyú átmérővel

- V6 és LET 95/11-ig - 284 mmes tárcsa, aminek a belső átmérője 144 mm, 54 mmes dugattyú átmérővel

- V6 és LET 95/11-től - 288 mmes tárcsa, aminek a belső átmérője 138 mm, 57 mmes dugattyú átmérővel

A B Veki 2.0 és 2.5ökön ugyanilyen 288as fék van 2000/2001-ig, majd 2000/2001-től, 1.6, 1.8, 2.0 és 2.5 v6 + bizonyos dieseleken is 288as fék van.

Bizonyos Saab modelleken is megtalálható a 288as tárcsához tartozó 57 mm-es féknyereg, de ennek nem jártam utána, mert Saab-ot kevesen bontanak, jóval több B Vekit bontanak.

Hátsó fék:

- XE, NE, XEV ás V6-on 35 mmes dugattyúval, s van fékerő szabályzó

- LET-en 33mes dugattyú, s nincsen fékerő szabályzó

Sokan tapasztalták, hogy a fékbetét nem teljes felületen fog a tárcsán, B Omega hátsó fékbetét teljesen ráfog a 270 mm-es tárcsára, a fékbetéten lévő furatokon kell reszelni pár mm-ert (2-3), a belső felein. Amit Én megcsináltam, hogy A Omega hátsó 38 mm-es dugattyús féknyergét felraktam hátra, 35 mm helyett 38 mm-es dugattyúk, nem lett túlfékezett a hátulja. A 38 mm-es A Omega féknyeregbe a nagyobb fékbetét van alapból, itt nem kell a belső feleken reszelni.

Főfékhenger:

- XE, NE, X20XEV :22 mm

- LET és V6: 23 mm

XE, NE, X20XEV első fék update-nak 288-as tárcsa féknyergére, azaz az 57 mm-esre van értelme és a Renault Clio 2.0 16V 4x100 28x mm-es tárcsája kell hozzá, a féknyergek alá kell 1,0-1,5 mm-es alátét, illetve az agy átmérőjét kell megnézni, oda nem tudom, hogy kell-e központosító, ezt majd azok elárulják akik már megcsinálták…

Aztán persze ott van az a lehetőség, hogy szervodob és főfékhenger csere is nagyobbra..."

  • 4 weeks later...
Elküldve

Hááááj.

A vecinél is 195/55 r15 a gyári méret? Ehhez milyen guminyomás értékek tartoznak?

Ugye nekem a gyári eddig 175/70 r14 volt, meg volt fent 185/65 r14 is, de ahhoz még jó volt a gyári adat. (elöl 1.8 hátul 1.6 üresen)

  • 3 weeks later...
Elküldve (edited)

SZÉP NAPOT!

Vectra a voltak erősebb rugók gyárilag előre és hátra is ???

Esetleg Gt v vectra 2000 ???

Módosítva : RAZERX
Elküldve

SZÉP NAPOT!

Vectra a voltak erősebb rugók gyárilag előre és hátra is ???

Esetleg Gt v vectra 2000 ???

Nem igazán. A nagyobb (nehezebb) motorosoknak erősebb volt az első rugója, de ennyi.

Nekem van egy szett gt rugóm, de a hátsó teljesen egyforma az enyémmel, csak az első erősebb.

Elküldve

Nem igazán. A nagyobb (nehezebb) motorosoknak erősebb volt az első rugója, de ennyi.

Nekem van egy szett gt rugóm, de a hátsó teljesen egyforma az enyémmel, csak az első erősebb.

Ez tuti hogy nem erősebb a hátsó attól hogy még ugyanolyan a mérete lehet keményebb ?!

Nem az ültetés nálam a lényeg és nem is akarom ültetni csak hogy erősebb legyen !

Mert mikor apóséktól jövök haza Ukrajnából igen csak ül a hátulja !!!

  • 2 weeks later...
Elküldve

Találtam hátsó rugókat de fogalmam sincsen hogy melyik a vectrában volt !

Ugyanis teljesen egyforma az enyémel viszont jóval vastagabb maga a rugó ???

  • 2 weeks later...
Elküldve

Találtam hátsó rugókat de fogalmam sincsen hogy melyik a vectrában volt !

Ugyanis teljesen egyforma az enyémmel viszont jóval vastagabb maga a rugó szerintem . végig nincs elvékonyitva melyik tipusba lehetett ez???

784874-20121127-7yn49q.jpg

Elküldve

Találtam hátsó rugókat de fogalmam sincsen hogy melyik a vectrában volt !

Ugyanis teljesen egyforma az enyémel viszont jóval vastagabb maga a rugó ???

Szerintem ez az összkerekes típushoz való mert az hátul külön lengőkaros volt, nem hidas, és abba nagyobbak a rugók! De viszont ettől a tiédnek a hátulja az egekbe lesz(volt már ilyenhez szerencsém.. :) ). Esetleg a helyedben kétezres vectrának a rugóit tenném bele. Bár még bárdinál lehet kapni erősített hátsó rugókat, de az nem olyan olcsó :) én tuti hogy a kétezres vectra hátsórugóit tenném bele+ha kell tennék még rugóként 3-3 ilyen gumipogácsát. Nah akkor tuti nem ül meg a fara! :)

Elküldve

Már felhivtam aki árulja és direkt rákérdeztem hogy nem é a 4x4 vectráé de azt mondta hogy nem!!!

És meg is rendeltem hétfőn érkezik akkor lehet át lettem b@szva! 16.2 mm a rugó vastagság az enyém az 15mm

Elküldve

Sziasztok!

Sajnos elromlott a kormányművem.Sétál össze-vissza,húz balra.

Vajon az összes a vectra szervósé ugyanaz,vagy csak a 16v elsőkerekesé lesz jó nekem?

Esetleg tudtok vmi jó opel szerelőt XI.ker.környékény ? Érdemes-e bontottat venni?

Köszi

Elküldve

Sziasztok!

Sajnos elromlott a kormányművem.Sétál össze-vissza,húz balra.

Vajon az összes a vectra szervósé ugyanaz,vagy csak a 16v elsőkerekesé lesz jó nekem?

Esetleg tudtok vmi jó opel szerelőt XI.ker.környékény ? Érdemes-e bontottat venni?

Köszi

Ugyanaz, söt, még az f astráé is.

Ha kell nekem van elad´kormänygépem.

Elküldve

Ugyanaz, söt, még az f astráé is.

Ha kell nekem van elad´kormänygépem.

Szia!

Milyen állapotban van?Mennyit kérnél érte és hol vagy? Nagy meló ezt kicserélni? Szerelő csinálja majd,csak kalkulálok az árakkal. Nem hiányzott.

Elküldve

Müködö autóból lett kiszerelve, kompletten. èn münchenben, de a kormánymü gyulán. El tudom küldetni ha megegyezünk.

Kicserélni nem nagy meló, ha nem szakad be csavar, meg a gömbfejek kijönnek könnyen, akkor fél óra alatt ki lehet cserélni.

Egy tizes hogy hangzik érte?

Elküldve

Vajon az összes a vectra szervósé ugyanaz,vagy csak a 16v elsőkerekesé lesz jó nekem?

Sőt még a V6-é is ugyanaz, csak az összkerekesnek más a kormányműve.

Elküldve

Müködö autóból lett kiszerelve, kompletten. èn münchenben, de a kormánymü gyulán. El tudom küldetni ha megegyezünk.

Kicserélni nem nagy meló, ha nem szakad be csavar, meg a gömbfejek kijönnek könnyen, akkor fél óra alatt ki lehet cserélni.

Egy tizes hogy hangzik érte?

Köszi a választ! Hétfőn megyek szerelőhöz,aki megnézi. Ha kell akkor jelentkezek és pontosítunk!

Köszii!

Elküldve

Annak mé´?

Mert a 4x4 osztóműve a kormányművel egy olajkörön van, több szervóolaj is kell az összkerekesbe.

A képeken a sötétebbik (amelyiknek vastagabb a vége és bordázott) a 4x4-é, a másik meg az összes többié.

IMG_6623_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_6624_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_6625_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_6627_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_6628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.