Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A multkorában olvastam itt hogy többen a meriva 280-as tárcsájával operálnak, mert az 4x100-as. Kérdésem az lenne hogy ehhez milyen nyerget keressek ami felmegy a vectra gólyalábra? (típus-motorkód kellene)

Elküldve

A multkorában olvastam itt hogy többen a meriva 280-as tárcsájával operálnak, mert az 4x100-as. Kérdésem az lenne hogy ehhez milyen nyerget keressek ami felmegy a vectra gólyalábra? (típus-motorkód kellene)

b2 vectra allmodell, vagy b1 vectra nagyblokk.

Elküldve

Calibra futomű megegyezik a Vectrájéval? Most akarok venni egyet, de calihoz hirdetik.

Az első igen, hátul a viszont a Calibra független felfüggesztésű, Vectrában csak a V6 és az összkerekesek voltak ilyenek.

Elküldve

Az első igen, hátul a viszont a Calibra független felfüggesztésű, Vectrában csak a V6 és az összkerekesek voltak ilyenek.

Szerintem a v6 az nem, mert abból volt 5 ajtós is, függetlent viszont csak a sedanból csináltak.

Elküldve

Akkor lehetséges hogy csak az összkerekeseket szerelték volna ferde lengőkarral?

Elképzelhető, csak valahogy nehéz elhinnem hogy egy (akkoriban) modern fejlesztésű V6-os motor alatt ilyen kőkori futóművet hagytak volna... (bár ha belegondolok, még nekem is merev híd van a Coupé alatt hátul... nem is kanyarodik rendesen :blush: )

Elküldve

Akkor lehetséges hogy csak az összkerekeseket szerelték volna ferde lengőkarral?

Elképzelhető, csak valahogy nehéz elhinnem hogy egy (akkoriban) modern fejlesztésű V6-os motor alatt ilyen kőkori futóművet hagytak volna... (bár ha belegondolok, még nekem is merev híd van a Coupé alatt hátul... nem is kanyarodik rendesen :blush: )

Csak az összekerekesek kaptak függetlent, az meg csak sedanból volt. Rohaggyanak meg. :) Valamint a nem összkerekes v2000 is azt kapott. (na nem mintha az a ferde tengelyű független felfüggesztés olyan marha nagy előrelépés lenne a csatolt lengőkarhoz képest :) )

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Van egy furcsa jelenség az autómnál:

Jobb első keréktől hallom, ha menet közben motor fékezek vagy kiveszem üresbe és gurulok valami nagyon nyikorog, de mikor sebességbe nagyon minimálisat rálépek a gázra épp, hogy csak húz az autó megszűnik a hang. Eleinte fékre gyanakodtam+az abs jeladót védő lemezre, a lemezt már kihajtottam a tárcsához nem ér hozzá, a betéteket is kiszedtem még reszeltem is az élükből hátha felfekszik a tárcsa vállán, de ezután vettem észre, hogy gázadáskor megszűnik. Féltengelyre gyanakszom most, de nem tudom, hogy okozhat e ilyen jelenséget!? A hang nem tűnik fémesnek inkább mintha a porvédő gumiharang össze dörzsölődne, de már arra is kentem olajat hátha, de nem. Bár mostanában hallok némi morgást mintha a féltengely csukló csinálná vagy esetleg csak zsírhiány lesz, mondjuk ezt ma megnézem, de várok bárkitől ötleteket. Kerékagy csapágyakat nem rég cseréltem.

Elküldve

Sziasztok!

Nektek a kézifék mennyire hatékony? Eltudtok indulni behúzott kézivel? Menet közbe behúzva hathatósan lassítja az autót?

Röviden tömören fosch. Nem lehet vele nagyon őrültködni, kell hozzá egy kis eső, hogy menetközben blokkoljon. Opelék amúgy se voltak sose túl erősek fék terén.

Elküldve

Csatlakoznék az előttem szólóhoz.

Véleményem szerint ez a "kézifék" csak arra szolgál, hogy az álló autót rögzítse.

Pláne hogy neked ha jól tévedek már tárcsás hátul, így abban a kézi még kisebb dob, mint a hátul dobosokban.

Elküldve

Pláne hogy neked ha jól tévedek már tárcsás hátul, így abban a kézi még kisebb dob, mint a hátul dobosokban.

Pontosan.

Nem is lehet legénykednem ezzel a kézifékkel, csak ha havas, jeges... az út. :icon1:

Én tényleg csak rögzítésre használom, mert amúgy gyorsan utána kell állítani.

Elküldve

Pontosan.

Nem is lehet legénykednem ezzel a kézifékkel, csak ha havas, jeges... az út. :icon1:

Én tényleg csak rögzítésre használom, mert amúgy gyorsan utána kell állítani.

Én is csak taknyos úton szoktam csökkenteni a fordulókört, mert egyébként csak a betét kopik...

Elküldve

Meriva elsőtárcsás átalakításról tud valaki valami konkrétat mondani? Tehát melyik fajta Merivának az elsőtárcsái kellenek(évjárat, motor, stb) és melyik B vectra féknyereg kell?(évjárat, motor, stb.)

Elküldve

Meriva elsőtárcsás átalakításról tud valaki valami konkrétat mondani? Tehát melyik fajta Merivának az elsőtárcsái kellenek(évjárat, motor, stb) és melyik B vectra féknyereg kell?(évjárat, motor, stb.)

Azért a meriva tárcsa, mert az négy csavaros. A tied öt ha jól tudom, így neked sztem jó a b veci tárcsa is.

Nyeregből meg b1 nagyblokk, b2 összes.

Elküldve

Röviden tömören fosch. Nem lehet vele nagyon őrültködni, kell hozzá egy kis eső, hogy menetközben blokkoljon. Opelék amúgy se voltak sose túl erősek fék terén.

Akkor megnyugodtam :D

Tegnap lekínoztam a dobokat, ott is állítottam, meg a kézifékkötélen is, meg kipucoltam a kis vezetőbabákat, így már tényleg lehet rögzítésre használni. Kicsit jobb eredményre számítottam azért, bár hó nélkül amúgysem szoktam rodeózni a kocsival :D

Elküldve

Azért a meriva tárcsa, mert az négy csavaros. A tied öt ha jól tudom, így neked sztem jó a b veci tárcsa is.

Nyeregből meg b1 nagyblokk, b2 összes.

4csavaros az enyém is, és 256 os a fék. Merivából melyiken volt 280as fék? mert valamelyiken csak 260as van elől.

Elküldve

Helló mindenki!!

Jó régen nem jártam itt!!

Volna egy olyan problémám, hogy búg a veki bal eleje. Legalábbis onnan hallom.

mi lehet a probléma, ha a csapágy nem kottyan? Megemeltem, megmozgattam, megforgattam ,de semmi. K.b. 40-50 km/h-tol kezdi, és ahogy gyorsul, úgy hangosodik. illetve bal kanyarnál még hangosabb, és olyan mintha dobolna. SEGÍTSÉG!!!!! Én már nem tudom mit tegyek!!! :confused:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.