Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ez miért fontos mi köze a hátsó fékhez?

Kérdezd meg Demót milyen meglepetést tud okozni ha túlfékezett a hátsó tengely. Szerencsétlen esetben egy pillanat alatt keresztbe fordulsz vele.

Elküldve

Úgy akarok fejleszteni, hogy megmaradjon a 4X100-as gyári felni, ezért a V6/Turbo féknyereg+tárcsa felejtős (mivel 5X110). Ezért választom majd Demo tanácsára a 4X100-as 280-as Meriva tárcsát 284-es féknyereggel.

Hm, ez jól hangzik. És a meriva tárcsa mélysége az stimm vagy játszani kell vele? Vagy a nyereg miatt amúgy is mindegy?

És mindez mekkora átmérőjű felni alá fér be?

Bár nekem megfordult a fejemben az öt csavarra átállás is, csak akkor ha jól tudom cserélhetek gólyalábakat is. (ebben valaki megerősíthetne hogy igen vagy nem)

Ja igen, és mindezekhez hogy viszonyul a gyári főfékhenger?

Elküldve

És mindez mekkora átmérőjű felni alá fér be?

A Coupénak is 280-as az első tárcsája (csak ugye az 5csavaros), és 15"-os volt a gyári felnije. Kisebb felni szvsz nem megy rá.

Elküldve

Hát sajna elég hamar sikerült elfogyasztani a fékeket párom Vekijénél az előbb :sneaky: De legalább együtt mentünk egy MV6-os B Omival :evilgrin: Sőt féktávon, kanyarokban és a körforgalomban még oda is vertük.

A féknek elég volt két tempós rövid féktáv és a 3.-nál már nem igazán volt a helyzet magaslatán. Ezért is gondolkodtam a fékupgraden az enyémnél. Szerintem a Ringen körbe sem érnék vele :) , pedig a fékolaj még 1 éves sincs, igaz DOT 4 csak. A DOT 5.1 mennyivel tud többet ilyen körülmények között?

Elküldve

Elvileg később melegszik el. A DOT szabvány meghatározza a minimum forráspontot száraz és nedves körülmények között is (nedveset úgy értsd hogy más régi fékfolyadék ami megkötött némi párát a levegőből). így tehát a DOT4 -es fékfolyadék szárazon 230°, nedvesen 155°-on forr, a DOT5-ös pedig 260 és 174°-on. (a DOT5 jelen esetben tartalmazza a DOT5.1-et is, a kettő között az a különbség hogy a DOT5-ös fékfolyadék szilikon alapú, így az nem keverhető a többivel, míg a DOT3, DOT4, illetve DOT5.1 azok glikol alapúak, így egymással keverhetőek.) Még annyit hozzá hogy ezek szabványban rögzített minimum forráspontok, ettől esetenként sokkal jobb értékek is lehetnek, a Castrol SRF például DOT4-es, mégis 310°-on forr szárazon (nedvesen 270), igaz 16e Ft literje...

Elküldve

Ferodo tárcsával, betétekkel van-e vkinek tapasztalata? Én még sosem vettem ilyet.

A betét nálam teszi a dolgát (Brembo) tárcsával. Ez a kombó fog rendesen, nem nyikorog. Szerintem a tárcsával sem lehet nagyon mellényúlni.

Elküldve

Elvileg később melegszik el. A DOT szabvány meghatározza a minimum forráspontot száraz és nedves körülmények között is (nedveset úgy értsd hogy más régi fékfolyadék ami megkötött némi párát a levegőből). így tehát a DOT4 -es fékfolyadék szárazon 230°, nedvesen 155°-on forr, a DOT5-ös pedig 260 és 174°-on. (a DOT5 jelen esetben tartalmazza a DOT5.1-et is, a kettő között az a különbség hogy a DOT5-ös fékfolyadék szilikon alapú, így az nem keverhető a többivel, míg a DOT3, DOT4, illetve DOT5.1 azok glikol alapúak, így egymással keverhetőek.) Még annyit hozzá hogy ezek szabványban rögzített minimum forráspontok, ettől esetenként sokkal jobb értékek is lehetnek, a Castrol SRF például DOT4-es, mégis 310°-on forr szárazon (nedvesen 270), igaz 16e Ft literje...

Köszi a megerősítést, nekem is így derengett a dolog, csak a forráspontoknál volt egy kis kavar :)

Szerintem a következő cserénél DOT 5.1-et keresek majd.

Az a nedvesen 270° azért az brutális... nah meg az ára is :D

Elküldve

A betét nálam teszi a dolgát (Brembo) tárcsával. Ez a kombó fog rendesen, nem nyikorog. Szerintem a tárcsával sem lehet nagyon mellényúlni.

Kösz.

Elküldve

Újabb fejlemények féknagyobbítás ügyben. Ma megvettem a nyeregjavító készleteket, és már meg is csináltam a nyergeket. Képek itt. Tárcsák, betétek fizu után.

Elküldve

Újabb fejlemények féknagyobbítás ügyben. Ma megvettem a nyeregjavító készleteket, és már meg is csináltam a nyergeket. Képek itt. Tárcsák, betétek fizu után.

Gratula, nagyon patent lesz. Kíváncsi vagyok hogy mekkora különbséget fogsz majd érezni.

Elküldve

Gratula, nagyon patent lesz. Kíváncsi vagyok hogy mekkora különbséget fogsz majd érezni.

Én arra leszek kíváncsi hogy ezek a javítókészletes karmantyúk stb hogy fognak beválni, meddig bírják.

Elküldve

Én arra leszek kíváncsi hogy ezek a javítókészletes karmantyúk stb hogy fognak beválni, meddig bírják.

Ha csak fele addig, amíg a gyári, már megérte a 2600 ft-ot.

Elküldve

Srácok! Van valakinek tapasztalata avval kapcsolatban, h típusok közt mennyire kompatibilisek a fék upgradék? A G Astra gyári 280-a kicserélhető a B Omi A 296-ra? Fúrás-faragás nélkül lehet cserélni?

Elküldve

Srácok! Van valakinek tapasztalata avval kapcsolatban, h típusok közt mennyire kompatibilisek a fék upgradék? A G Astra gyári 280-a kicserélhető a B Omi A 296-ra? Fúrás-faragás nélkül lehet cserélni?

Mindig csak a fejlesztés :D

Elküldve

Mindig csak a fejlesztés :D

Lehet, h mégsem... :icon1:

Kicsit agyaltam. Versenytempóban nem használom, 140-150-nél gyorsabban még autópályán sem megyek, csak, amikor esetleg kipróbálom az esetleges módosítást, a blokkolásgátló meg így is működik, ha beleállok, pedig 205-ös Uni van rajta. Így viszont nincs értelme a nagyobb tárcsának, a fékhatás nem lenne nagyobb, hiszen a gumi ennyit tud. Ezt viszont nem gondoltam szélesebbre cserélni. Esetleg ellenérv?

Elküldve

A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát.

205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :)

Elküldve

A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát.

205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :)

Remélem, van annyi! Gyorsulása szerint kb. olyan körül lehet... ;)

Elküldve

A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát.

205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :)

Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)?

Elküldve

Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)?

Szvsz tuti hogy felnit is cserélni kell hozzá.

Elküldve

Lehet, h mégsem... :icon1:

Kicsit agyaltam. Versenytempóban nem használom, 140-150-nél gyorsabban még autópályán sem megyek, csak, amikor esetleg kipróbálom az esetleges módosítást, a blokkolásgátló meg így is működik, ha beleállok, pedig 205-ös Uni van rajta. Így viszont nincs értelme a nagyobb tárcsának, a fékhatás nem lenne nagyobb, hiszen a gumi ennyit tud. Ezt viszont nem gondoltam szélesebbre cserélni. Esetleg ellenérv?

Hát még így is lenne annyi hozománya ennek az upgradnek (már ha az ET-s téma kivitelezhető), hogy sokkal tartósabb lenne a fék.

Uni-ból a Rainexpert esetleg? Vélemény, tapasztalat?

Amúgy milyennek érzed magát a féket? Fog rendesen, vagy mintha túl hamar kezdene dolgozni az ABS? Nekem a ratyi fékerőszabályzó miatt kezdett el rögtön ABS-elni. Csere óta (meleg féknél) már érzem azt a bizonyos "leszakad az arcom" érzést fékezéskor :)

Elküldve

Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)?

Omega gyári felnije ET39-es

Elküldve

Ennyi blődséget....

A gastra nyeregtartó furattávolsága kapásból nem egyezik az omegáéval. Tehát kell másik nyeregtartót csináltatni, ami nem olcsó. Akkor már inkább felraknám az opc cuccost. Ez a legkézenfekvőbb megoldás. Csak ugye itt minimum feltétel a 16os kerék.

et49 gyári felnivel nem fér el az omi

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.