Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Úgy akarok fejleszteni, hogy megmaradjon a 4X100-as gyári felni, ezért a V6/Turbo féknyereg+tárcsa felejtős (mivel 5X110). Ezért választom majd Demo tanácsára a 4X100-as 280-as Meriva tárcsát 284-es féknyereggel.

Hm, ez jól hangzik. És a meriva tárcsa mélysége az stimm vagy játszani kell vele? Vagy a nyereg miatt amúgy is mindegy?

És mindez mekkora átmérőjű felni alá fér be?

Bár nekem megfordult a fejemben az öt csavarra átállás is, csak akkor ha jól tudom cserélhetek gólyalábakat is. (ebben valaki megerősíthetne hogy igen vagy nem)

Ja igen, és mindezekhez hogy viszonyul a gyári főfékhenger?

Link to comment
Megosztás:

Hát sajna elég hamar sikerült elfogyasztani a fékeket párom Vekijénél az előbb :sneaky: De legalább együtt mentünk egy MV6-os B Omival :evilgrin: Sőt féktávon, kanyarokban és a körforgalomban még oda is vertük.

A féknek elég volt két tempós rövid féktáv és a 3.-nál már nem igazán volt a helyzet magaslatán. Ezért is gondolkodtam a fékupgraden az enyémnél. Szerintem a Ringen körbe sem érnék vele :) , pedig a fékolaj még 1 éves sincs, igaz DOT 4 csak. A DOT 5.1 mennyivel tud többet ilyen körülmények között?

Link to comment
Megosztás:

Elvileg később melegszik el. A DOT szabvány meghatározza a minimum forráspontot száraz és nedves körülmények között is (nedveset úgy értsd hogy más régi fékfolyadék ami megkötött némi párát a levegőből). így tehát a DOT4 -es fékfolyadék szárazon 230°, nedvesen 155°-on forr, a DOT5-ös pedig 260 és 174°-on. (a DOT5 jelen esetben tartalmazza a DOT5.1-et is, a kettő között az a különbség hogy a DOT5-ös fékfolyadék szilikon alapú, így az nem keverhető a többivel, míg a DOT3, DOT4, illetve DOT5.1 azok glikol alapúak, így egymással keverhetőek.) Még annyit hozzá hogy ezek szabványban rögzített minimum forráspontok, ettől esetenként sokkal jobb értékek is lehetnek, a Castrol SRF például DOT4-es, mégis 310°-on forr szárazon (nedvesen 270), igaz 16e Ft literje...

Link to comment
Megosztás:

Ferodo tárcsával, betétekkel van-e vkinek tapasztalata? Én még sosem vettem ilyet.

A betét nálam teszi a dolgát (Brembo) tárcsával. Ez a kombó fog rendesen, nem nyikorog. Szerintem a tárcsával sem lehet nagyon mellényúlni.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg később melegszik el. A DOT szabvány meghatározza a minimum forráspontot száraz és nedves körülmények között is (nedveset úgy értsd hogy más régi fékfolyadék ami megkötött némi párát a levegőből). így tehát a DOT4 -es fékfolyadék szárazon 230°, nedvesen 155°-on forr, a DOT5-ös pedig 260 és 174°-on. (a DOT5 jelen esetben tartalmazza a DOT5.1-et is, a kettő között az a különbség hogy a DOT5-ös fékfolyadék szilikon alapú, így az nem keverhető a többivel, míg a DOT3, DOT4, illetve DOT5.1 azok glikol alapúak, így egymással keverhetőek.) Még annyit hozzá hogy ezek szabványban rögzített minimum forráspontok, ettől esetenként sokkal jobb értékek is lehetnek, a Castrol SRF például DOT4-es, mégis 310°-on forr szárazon (nedvesen 270), igaz 16e Ft literje...

Köszi a megerősítést, nekem is így derengett a dolog, csak a forráspontoknál volt egy kis kavar :)

Szerintem a következő cserénél DOT 5.1-et keresek majd.

Az a nedvesen 270° azért az brutális... nah meg az ára is :D

Link to comment
Megosztás:

Újabb fejlemények féknagyobbítás ügyben. Ma megvettem a nyeregjavító készleteket, és már meg is csináltam a nyergeket. Képek itt. Tárcsák, betétek fizu után.

Gratula, nagyon patent lesz. Kíváncsi vagyok hogy mekkora különbséget fogsz majd érezni.

Link to comment
Megosztás:

Srácok! Van valakinek tapasztalata avval kapcsolatban, h típusok közt mennyire kompatibilisek a fék upgradék? A G Astra gyári 280-a kicserélhető a B Omi A 296-ra? Fúrás-faragás nélkül lehet cserélni?

Mindig csak a fejlesztés :D

Link to comment
Megosztás:

Mindig csak a fejlesztés :D

Lehet, h mégsem... :icon1:

Kicsit agyaltam. Versenytempóban nem használom, 140-150-nél gyorsabban még autópályán sem megyek, csak, amikor esetleg kipróbálom az esetleges módosítást, a blokkolásgátló meg így is működik, ha beleállok, pedig 205-ös Uni van rajta. Így viszont nincs értelme a nagyobb tárcsának, a fékhatás nem lenne nagyobb, hiszen a gumi ennyit tud. Ezt viszont nem gondoltam szélesebbre cserélni. Esetleg ellenérv?

Link to comment
Megosztás:

A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát.

205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :)

Remélem, van annyi! Gyorsulása szerint kb. olyan körül lehet... ;)

Link to comment
Megosztás:

A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát.

205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :)

Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)?

Link to comment
Megosztás:

Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)?

Szvsz tuti hogy felnit is cserélni kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, h mégsem... :icon1:

Kicsit agyaltam. Versenytempóban nem használom, 140-150-nél gyorsabban még autópályán sem megyek, csak, amikor esetleg kipróbálom az esetleges módosítást, a blokkolásgátló meg így is működik, ha beleállok, pedig 205-ös Uni van rajta. Így viszont nincs értelme a nagyobb tárcsának, a fékhatás nem lenne nagyobb, hiszen a gumi ennyit tud. Ezt viszont nem gondoltam szélesebbre cserélni. Esetleg ellenérv?

Hát még így is lenne annyi hozománya ennek az upgradnek (már ha az ET-s téma kivitelezhető), hogy sokkal tartósabb lenne a fék.

Uni-ból a Rainexpert esetleg? Vélemény, tapasztalat?

Amúgy milyennek érzed magát a féket? Fog rendesen, vagy mintha túl hamar kezdene dolgozni az ABS? Nekem a ratyi fékerőszabályzó miatt kezdett el rögtön ABS-elni. Csere óta (meleg féknél) már érzem azt a bizonyos "leszakad az arcom" érzést fékezéskor :)

Link to comment
Megosztás:

Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)?

Omega gyári felnije ET39-es

Link to comment
Megosztás:

Ennyi blődséget....

A gastra nyeregtartó furattávolsága kapásból nem egyezik az omegáéval. Tehát kell másik nyeregtartót csináltatni, ami nem olcsó. Akkor már inkább felraknám az opc cuccost. Ez a legkézenfekvőbb megoldás. Csak ugye itt minimum feltétel a 16os kerék.

et49 gyári felnivel nem fér el az omi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.