Thor Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Köszönöm. Szívesen! Főfékhenger lesz cserélve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Szívesen! Főfékhenger lesz cserélve? Nem tervezem. Most 22-es van fenn. Az autóban van ABS. Egyelőre itt tartok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Ez miért fontos mi köze a hátsó fékhez? Kérdezd meg Demót milyen meglepetést tud okozni ha túlfékezett a hátsó tengely. Szerencsétlen esetben egy pillanat alatt keresztbe fordulsz vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 Úgy akarok fejleszteni, hogy megmaradjon a 4X100-as gyári felni, ezért a V6/Turbo féknyereg+tárcsa felejtős (mivel 5X110). Ezért választom majd Demo tanácsára a 4X100-as 280-as Meriva tárcsát 284-es féknyereggel. Hm, ez jól hangzik. És a meriva tárcsa mélysége az stimm vagy játszani kell vele? Vagy a nyereg miatt amúgy is mindegy? És mindez mekkora átmérőjű felni alá fér be? Bár nekem megfordult a fejemben az öt csavarra átállás is, csak akkor ha jól tudom cserélhetek gólyalábakat is. (ebben valaki megerősíthetne hogy igen vagy nem) Ja igen, és mindezekhez hogy viszonyul a gyári főfékhenger? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április23, 2012 Megoszt Elküldve Április23, 2012 És mindez mekkora átmérőjű felni alá fér be? A Coupénak is 280-as az első tárcsája (csak ugye az 5csavaros), és 15"-os volt a gyári felnije. Kisebb felni szvsz nem megy rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Hát sajna elég hamar sikerült elfogyasztani a fékeket párom Vekijénél az előbb :sneaky: De legalább együtt mentünk egy MV6-os B Omival :evilgrin: Sőt féktávon, kanyarokban és a körforgalomban még oda is vertük. A féknek elég volt két tempós rövid féktáv és a 3.-nál már nem igazán volt a helyzet magaslatán. Ezért is gondolkodtam a fékupgraden az enyémnél. Szerintem a Ringen körbe sem érnék vele :) , pedig a fékolaj még 1 éves sincs, igaz DOT 4 csak. A DOT 5.1 mennyivel tud többet ilyen körülmények között? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Elvileg később melegszik el. A DOT szabvány meghatározza a minimum forráspontot száraz és nedves körülmények között is (nedveset úgy értsd hogy más régi fékfolyadék ami megkötött némi párát a levegőből). így tehát a DOT4 -es fékfolyadék szárazon 230°, nedvesen 155°-on forr, a DOT5-ös pedig 260 és 174°-on. (a DOT5 jelen esetben tartalmazza a DOT5.1-et is, a kettő között az a különbség hogy a DOT5-ös fékfolyadék szilikon alapú, így az nem keverhető a többivel, míg a DOT3, DOT4, illetve DOT5.1 azok glikol alapúak, így egymással keverhetőek.) Még annyit hozzá hogy ezek szabványban rögzített minimum forráspontok, ettől esetenként sokkal jobb értékek is lehetnek, a Castrol SRF például DOT4-es, mégis 310°-on forr szárazon (nedvesen 270), igaz 16e Ft literje... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 Ferodo tárcsával, betétekkel van-e vkinek tapasztalata? Én még sosem vettem ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 Ferodo tárcsával, betétekkel van-e vkinek tapasztalata? Én még sosem vettem ilyet. A betét nálam teszi a dolgát (Brembo) tárcsával. Ez a kombó fog rendesen, nem nyikorog. Szerintem a tárcsával sem lehet nagyon mellényúlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 Elvileg később melegszik el. A DOT szabvány meghatározza a minimum forráspontot száraz és nedves körülmények között is (nedveset úgy értsd hogy más régi fékfolyadék ami megkötött némi párát a levegőből). így tehát a DOT4 -es fékfolyadék szárazon 230°, nedvesen 155°-on forr, a DOT5-ös pedig 260 és 174°-on. (a DOT5 jelen esetben tartalmazza a DOT5.1-et is, a kettő között az a különbség hogy a DOT5-ös fékfolyadék szilikon alapú, így az nem keverhető a többivel, míg a DOT3, DOT4, illetve DOT5.1 azok glikol alapúak, így egymással keverhetőek.) Még annyit hozzá hogy ezek szabványban rögzített minimum forráspontok, ettől esetenként sokkal jobb értékek is lehetnek, a Castrol SRF például DOT4-es, mégis 310°-on forr szárazon (nedvesen 270), igaz 16e Ft literje... Köszi a megerősítést, nekem is így derengett a dolog, csak a forráspontoknál volt egy kis kavar :) Szerintem a következő cserénél DOT 5.1-et keresek majd. Az a nedvesen 270° azért az brutális... nah meg az ára is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 A betét nálam teszi a dolgát (Brembo) tárcsával. Ez a kombó fog rendesen, nem nyikorog. Szerintem a tárcsával sem lehet nagyon mellényúlni. Kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május5, 2012 Megoszt Elküldve Május5, 2012 Újabb fejlemények féknagyobbítás ügyben. Ma megvettem a nyeregjavító készleteket, és már meg is csináltam a nyergeket. Képek itt. Tárcsák, betétek fizu után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Május5, 2012 Megoszt Elküldve Május5, 2012 Újabb fejlemények féknagyobbítás ügyben. Ma megvettem a nyeregjavító készleteket, és már meg is csináltam a nyergeket. Képek itt. Tárcsák, betétek fizu után. Gratula, nagyon patent lesz. Kíváncsi vagyok hogy mekkora különbséget fogsz majd érezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május5, 2012 Megoszt Elküldve Május5, 2012 Gratula, nagyon patent lesz. Kíváncsi vagyok hogy mekkora különbséget fogsz majd érezni. Én arra leszek kíváncsi hogy ezek a javítókészletes karmantyúk stb hogy fognak beválni, meddig bírják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 Én arra leszek kíváncsi hogy ezek a javítókészletes karmantyúk stb hogy fognak beválni, meddig bírják. Ha csak fele addig, amíg a gyári, már megérte a 2600 ft-ot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 Srácok! Van valakinek tapasztalata avval kapcsolatban, h típusok közt mennyire kompatibilisek a fék upgradék? A G Astra gyári 280-a kicserélhető a B Omi A 296-ra? Fúrás-faragás nélkül lehet cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 Srácok! Van valakinek tapasztalata avval kapcsolatban, h típusok közt mennyire kompatibilisek a fék upgradék? A G Astra gyári 280-a kicserélhető a B Omi A 296-ra? Fúrás-faragás nélkül lehet cserélni? Mindig csak a fejlesztés :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 Mindig csak a fejlesztés :D Lehet, h mégsem... :icon1: Kicsit agyaltam. Versenytempóban nem használom, 140-150-nél gyorsabban még autópályán sem megyek, csak, amikor esetleg kipróbálom az esetleges módosítást, a blokkolásgátló meg így is működik, ha beleállok, pedig 205-ös Uni van rajta. Így viszont nincs értelme a nagyobb tárcsának, a fékhatás nem lenne nagyobb, hiszen a gumi ennyit tud. Ezt viszont nem gondoltam szélesebbre cserélni. Esetleg ellenérv? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát. 205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát. 205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :) Remélem, van annyi! Gyorsulása szerint kb. olyan körül lehet... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 A fékek mindegyik opelen viszonylag jól cserélhetőek, a nyergek felfogatása az összesen ugyanaz,egyedüla tárcsa agyátmérők, és mélysége okozhat problémát. 205-ös gumi egy g astrára? Hány lóerős az, 150? :) Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május6, 2012 Megoszt Elküldve Május6, 2012 Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)? Szvsz tuti hogy felnit is cserélni kell hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Május7, 2012 Megoszt Elküldve Május7, 2012 Lehet, h mégsem... :icon1: Kicsit agyaltam. Versenytempóban nem használom, 140-150-nél gyorsabban még autópályán sem megyek, csak, amikor esetleg kipróbálom az esetleges módosítást, a blokkolásgátló meg így is működik, ha beleállok, pedig 205-ös Uni van rajta. Így viszont nincs értelme a nagyobb tárcsának, a fékhatás nem lenne nagyobb, hiszen a gumi ennyit tud. Ezt viszont nem gondoltam szélesebbre cserélni. Esetleg ellenérv? Hát még így is lenne annyi hozománya ennek az upgradnek (már ha az ET-s téma kivitelezhető), hogy sokkal tartósabb lenne a fék. Uni-ból a Rainexpert esetleg? Vélemény, tapasztalat? Amúgy milyennek érzed magát a féket? Fog rendesen, vagy mintha túl hamar kezdene dolgozni az ABS? Nekem a ratyi fékerőszabályzó miatt kezdett el rögtön ABS-elni. Csere óta (meleg féknél) már érzem azt a bizonyos "leszakad az arcom" érzést fékezéskor :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Május7, 2012 Megoszt Elküldve Május7, 2012 Jelen esetben arról van szó hogy az Omega 296-os tárcsája ugye a hozzá való féknyereggel és féknyeregtartóval együtt menne fel, és a kérdés igazából az hogy mivel ez kijjebb áll az eredeti G Astra féknyeregnél, nem érne-e bele a G astra eredeti felnije (mert ez csak ET49-es, szemben az Omega ET33-as felnijével)? Omega gyári felnije ET39-es Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május7, 2012 Megoszt Elküldve Május7, 2012 Ennyi blődséget.... A gastra nyeregtartó furattávolsága kapásból nem egyezik az omegáéval. Tehát kell másik nyeregtartót csináltatni, ami nem olcsó. Akkor már inkább felraknám az opc cuccost. Ez a legkézenfekvőbb megoldás. Csak ugye itt minimum feltétel a 16os kerék. et49 gyári felnivel nem fér el az omi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts