Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Sziasztok !

Ma reggel elvittem műszakiztatni a vectramat, de visszadobták gömbfej hibával (ismerősnél voltam szerencsére).

Vettem gyors mindkét oldalra trapéz és kormánygömbfejet.

a kormánygömbfejeket kicseréltem de kéne finomhangolni mert ici picit jobbra húz a kocsi. hogyan tudom, ill a Rallyból ismert zsinóros hangolás hogyan műxik, mert nincs most pénzem futóművesre is.

Amit csináltam. a kormány középső két csavarjához képest(fix pont) megmértem jobb és bal oldalt is a gömbfejek kúpos csatlakozó része fölött lévő préselt rész körközéppontját. Kb 535mm(BAL)-538mm(JOBB) -re jött ki.

Ugyan erre az értékre állítottam vissza mm pontosan. Hogyan tovább?

----------

Trapéz gömbfej 3 szegeccsel van rögzítve. azt lefúrni vagy flexelni könnyebb?

Ha felrakom a helyére a másikat, akkor kelle állítani valamit vagy csak fel kell csavarozni?

Köszi !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ma reggel elvittem műszakiztatni a vectramat, de visszadobták gömbfej hibával (ismerősnél voltam szerencsére).

Vettem gyors mindkét oldalra trapéz és kormánygömbfejet.

a kormánygömbfejeket kicseréltem de kéne finomhangolni mert ici picit jobbra húz a kocsi. hogyan tudom, ill a Rallyból ismert zsinóros hangolás hogyan műxik, mert nincs most pénzem futóművesre is.

Amit csináltam. a kormány középső két csavarjához képest(fix pont) megmértem jobb és bal oldalt is a gömbfejek kúpos csatlakozó része fölött lévő préselt rész körközéppontját. Kb 535mm(BAL)-538mm(JOBB) -re jött ki.

Ugyan erre az értékre állítottam vissza mm pontosan. Hogyan tovább?

----------

Trapéz gömbfej 3 szegeccsel van rögzítve. azt lefúrni vagy flexelni könnyebb?

Ha felrakom a helyére a másikat, akkor kelle állítani valamit vagy csak fel kell csavarozni?

Köszi !

Nekem baloldalon cseréltek anno alsó gömbfejet, és az 3csavarral van felfogatva. Jobb oldalon meg még a gyári szegecses.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ma reggel elvittem műszakiztatni a vectramat, de visszadobták gömbfej hibával (ismerősnél voltam szerencsére).

Vettem gyors mindkét oldalra trapéz és kormánygömbfejet.

a kormánygömbfejeket kicseréltem de kéne finomhangolni mert ici picit jobbra húz a kocsi. hogyan tudom, ill a Rallyból ismert zsinóros hangolás hogyan műxik, mert nincs most pénzem futóművesre is.

Amit csináltam. a kormány középső két csavarjához képest(fix pont) megmértem jobb és bal oldalt is a gömbfejek kúpos csatlakozó része fölött lévő préselt rész körközéppontját. Kb 535mm(BAL)-538mm(JOBB) -re jött ki.

Ugyan erre az értékre állítottam vissza mm pontosan. Hogyan tovább?

----------

Trapéz gömbfej 3 szegeccsel van rögzítve. azt lefúrni vagy flexelni könnyebb?

Ha felrakom a helyére a másikat, akkor kelle állítani valamit vagy csak fel kell csavarozni?

Köszi !

Nem nagy ördöngösség, de ha még nem csináltad, akkor elég nehéz is tud lenni. Nah meg könnyű elbaltázni, ha rossz helyről méred a dolgot.

Nos, először is kell 4 fix pont a kocsi 4 sarkánál (4 bak pl.) De bármi megteszi aminek van "súlya" és nem mozdul el egy szellőtől.

Kell 2 db vas vagy fa ami szélesebb mint a kocsi, (mi szögvasat használtunk). Ezeket azonos pontokon bevágod annyira (1-2mm mély) hogy a zsinórt rá tudd tekerni. A bevágásokat úgy érdemes megejteni, hogy a kerékagyak közepétől 5-10 cm távolságban legyen a kifeszített zsinór. Tehát előtte le kell mérni, hogy milyen széles legyen a jel (két kerékagy külső peremének távolsága + 10-20cm).

Ha megvan a távolság, akkor a 4 bak beállítása jön (kormány legyen teljesen középen). Feltekered a zsinórt, majd jön a türelemjáték. Úgy kell belőnöd, hogy tengelyenként azonos távolságban legyen a feszes zsinór a kerékagy peremétől. A magasság is fontos. Úgy lődd be, hogy pont felniközépben menjen a zsinór. Ha sikerült belőni a helyes pozíciót (többször ellenőrizd), akkor jöhet a tényleges mérés.

A felni peremétől mérd meg elöl és hátul is a zsinórtól mért távolságot, majd vond ki a kettőt. Mindkét oldalon ezzel a módszerrel meg tudod nézni, hogy mennyire "tartanak össze" a kerekek. Arra vigyázz hogy add össze az értékeket, pl. ha baloson van 2mm összetartás a jobboson meg csak 1, akkor 3mm a tényleges összetartásod. És ugye elhúz jobbra. Arra is figyelned kell hogy melyik oldali kerék miatt megy jobbra és ennek tudatában kell állítanod a megfelelő oldalt. Mérés közben néha ellenőrizd a zsinórok helyes pozícióját.

Most fejből nem megy a gyári érték, de majd megpróbálom előkeríteni a futóműves papírom.

Mindez persze csak akkor szükséges, ha a keréknyomások, a profilmélységek és a felnik/gumik is egyformák. Mert ezek is eltudják vinni a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

----------

Trapéz gömbfej 3 szegeccsel van rögzítve. azt lefúrni vagy flexelni könnyebb?

Ha felrakom a helyére a másikat, akkor kelle állítani valamit vagy csak fel kell csavarozni?

Köszi !

lefúrni, 8-assal. flex-szel könnyen megsérted a lengőkart. nem egy finom munka ;)

reszelőzsírt küldjed neki ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2000 16V-be passzol valami más futómű(pl.:vectra B,Astra G,Corsa A,Corsa b,Tigra)???Állítható futóművet szeretnék de A vectra-hoz 220ezer...a fel soroltakhoz csak 80.

Köszi a segítséget!

Én nem tudok arról, hogy más jó lenne bele. Próbálj másik beszerzési forrást keresni A veki-hez. Sógornak elég komoly V6 pakkot raktunk a verdába. Ki kell fogni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok !

Először is köszönöm szépen a tanácsokat !

Sikerült mindent megoldani, és a manuális futóműállítás is nagyjából jó lett, de igazán a fateromtól ajándékba kapott futóműbeállíttatás lett a tuti. :-)

A futóműnél az egyik oldalnál szenvedtem mert a stabilizátort nem csavaroztam le a lengőkarról, és mire sikerült kijátszani a kúpos részt a futóműből... Hát anyáztam 1 sort. De a másik felénél rájöttem, hogyha közel állok az akna széléhez akkor nemcsak könnyebb lefúrni és szétszedni is lazább ha leszedem a stabilizátor rúd csatlakozását :-) Érdekes az egyik oldala 2 óra volt a másik meg már kevesebb mint 1 óra :-)

------------------

JELENLEGI PROBLÉMÁM :

REGGELENTE BEFOG A JOBB HÁTSÓ FÉKEM. DIREKT NEM HÚZOM BE ESTE A KÉZIFÉKET, CSAK SEBESSÉGBE HAGYOM.

REGGEL INDULÁSNÁL NEM PATTAN SZERENCSÉRE, DE AZ UTCÁNKBA VÉGIG "VASALNOM" KELL HOGY MIRE A FŐÚTRA KIMEGYEK RENDEBE LEGYEN ÉS NE BLOKKOLJA A KEREKET.

SZÉTSZEDTEM ÉS A FÉKPOFÁK JÓK. A DOBBAL SINCS BAJ RÁNÉZÉSRE. AZ AUTÓMATA UTÁNÁLLÍTÓT KISZEDTEM ÉS BEZSIROZTAM. KÖNNYEBBEN JÁR, DE VAGY NEM ELÉGGÉ VAGY MI LEHET MÉG A BAJ ?

SZOMSZÉDOM MEGVENNÉ A KOCSIMAT ÉS NEM SZERETNÉK NEKI "SZART" ADNI.

KÖSZI !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Először is köszönöm szépen a tanácsokat !

Sikerült mindent megoldani, és a manuális futóműállítás is nagyjából jó lett, de igazán a fateromtól ajándékba kapott futóműbeállíttatás lett a tuti. :-)

A futóműnél az egyik oldalnál szenvedtem mert a stabilizátort nem csavaroztam le a lengőkarról, és mire sikerült kijátszani a kúpos részt a futóműből... Hát anyáztam 1 sort. De a másik felénél rájöttem, hogyha közel állok az akna széléhez akkor nemcsak könnyebb lefúrni és szétszedni is lazább ha leszedem a stabilizátor rúd csatlakozását :-) Érdekes az egyik oldala 2 óra volt a másik meg már kevesebb mint 1 óra :-)

------------------

JELENLEGI PROBLÉMÁM :

REGGELENTE BEFOG A JOBB HÁTSÓ FÉKEM. DIREKT NEM HÚZOM BE ESTE A KÉZIFÉKET, CSAK SEBESSÉGBE HAGYOM.

REGGEL INDULÁSNÁL NEM PATTAN SZERENCSÉRE, DE AZ UTCÁNKBA VÉGIG "VASALNOM" KELL HOGY MIRE A FŐÚTRA KIMEGYEK RENDEBE LEGYEN ÉS NE BLOKKOLJA A KEREKET.

SZÉTSZEDTEM ÉS A FÉKPOFÁK JÓK. A DOBBAL SINCS BAJ RÁNÉZÉSRE. AZ AUTÓMATA UTÁNÁLLÍTÓT KISZEDTEM ÉS BEZSIROZTAM. KÖNNYEBBEN JÁR, DE VAGY NEM ELÉGGÉ VAGY MI LEHET MÉG A BAJ ?

SZOMSZÉDOM MEGVENNÉ A KOCSIMAT ÉS NEM SZERETNÉK NEKI "SZART" ADNI.

KÖSZI !

A kézifékköteled lehet elöregedett, esetleg...

Link to comment
Megosztás:

Kézifékkötél és komplett szerelék (rugók meg minden cserélve 2010 Májusában ÚJ-ra)

A dob, fékpofa és az utánállító a régi.

Fékpofán van még 4-5 mm ferodol és a dob szabályzott...

Hát az úgy akkor érdekes :lol:

Talán Öcsibácsinak lesz valami tippje, mert ezt dobféket még nem láttam közelebbről :D

Link to comment
Megosztás:

JELENLEGI PROBLÉMÁM :

REGGELENTE BEFOG A JOBB HÁTSÓ FÉKEM. DIREKT NEM HÚZOM BE ESTE A KÉZIFÉKET, CSAK SEBESSÉGBE HAGYOM.

REGGEL INDULÁSNÁL NEM PATTAN SZERENCSÉRE, DE AZ UTCÁNKBA VÉGIG "VASALNOM" KELL HOGY MIRE A FŐÚTRA KIMEGYEK RENDEBE LEGYEN ÉS NE BLOKKOLJA A KEREKET.

SZÉTSZEDTEM ÉS A FÉKPOFÁK JÓK. A DOBBAL SINCS BAJ RÁNÉZÉSRE. AZ AUTÓMATA UTÁNÁLLÍTÓT KISZEDTEM ÉS BEZSIROZTAM. KÖNNYEBBEN JÁR, DE VAGY NEM ELÉGGÉ VAGY MI LEHET MÉG A BAJ ?

SZOMSZÉDOM MEGVENNÉ A KOCSIMAT ÉS NEM SZERETNÉK NEKI "SZART" ADNI.

KÖSZI !

Ha tényleg nem használod a kéziféket és mégis befog reggelre, akkor a fékerőszabályzó lesz a ludas szerintem.

A hátsó híd felett van a fékcsövön. Fékfolyadékot is cseréltetek?

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg nem használod a kéziféket és mégis befog reggelre, akkor a fékerőszabályzó lesz a ludas szerintem.

A hátsó híd felett van a fékcsövön. Fékfolyadékot is cseréltetek?

Igen lett cserélve. Amikor javítottuk volna még az elején a fék részét akkor csak úgy tudtam leszedni a hátsó dobot, hogy kilazítottam a légtelenítőt, hogy a pofákat össze tudjuk nyomni a dob levételéhez. ott lelevegősödött, és így inkább az egész rendszerbe lecseréltettem ill. légteleníttettem egy szerelővel.

Most hogy enyhébb itt Pécsett az idő, nem jön elő a hiba... Kiváncsi leszek a hidegebb időjárásnál mit csinál...

Lesz egyébként hidegebb? Mert ez nagyon nem "télies" időjárás...

---------

Amik vissza vannak a hidegebb idő előtt:

- bal első ablak beállítása, mert szorul.

- jobb hátsó központi zár nem mindig zár, kis wd40 segített tavaly is.

- és amit nem sikerült még megoldanom az a váltónál levő idegesítő zizegés. próbáltam a középső részt ki / levenni de valahogy nagyon nem akarja az igazságot.

Esetleg ötlet? A műszerfal alatt van 2 csavar és 1 db elvileg hátul. Kihagytam még valamit? vagy pattintani kell?

Link to comment
Megosztás:

Igen lett cserélve. Amikor javítottuk volna még az elején a fék részét akkor csak úgy tudtam leszedni a hátsó dobot, hogy kilazítottam a légtelenítőt, hogy a pofákat össze tudjuk nyomni a dob levételéhez. ott lelevegősödött, és így inkább az egész rendszerbe lecseréltettem ill. légteleníttettem egy szerelővel.

Most hogy enyhébb itt Pécsett az idő, nem jön elő a hiba... Kiváncsi leszek a hidegebb időjárásnál mit csinál...

Lesz egyébként hidegebb? Mert ez nagyon nem "télies" időjárás...

---------

Amik vissza vannak a hidegebb idő előtt:

- bal első ablak beállítása, mert szorul.

- jobb hátsó központi zár nem mindig zár, kis wd40 segített tavaly is.

- és amit nem sikerült még megoldanom az a váltónál levő idegesítő zizegés. próbáltam a középső részt ki / levenni de valahogy nagyon nem akarja az igazságot.

Esetleg ötlet? A műszerfal alatt van 2 csavar és 1 db elvileg hátul. Kihagytam még valamit? vagy pattintani kell?

Bal első ablakom nekem is szorul, de cefetül.. Ha igen hideg van, középen megáll, és onnan nem megy sehova :\

Link to comment
Megosztás:

Clipi, ha megfogod a váltókart, akkor halkabb lesz a zizegés?

Nem muszáj kivenni a konzolt, ha csak a kar miatt "zenél".

Leveszed a váltószoknyát és 1 csavarhúzóval elpattintod a stift reteszét, ami a kart tartja és hátrafelé kihúzod a siftet és kiveszed a kart.

Ha annyira lötyögős, akkor kiveszed a gumikarikát belőle(meleg helyen, nem szakadjon el) és pár menet szig.szalagot tekersz alá. Aztán mehet vissza. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Clipi, ha megfogod a váltókart, akkor halkabb lesz a zizegés?

Nem muszáj kivenni a konzolt, ha csak a kar miatt "zenél".

Leveszed a váltószoknyát és 1 csavarhúzóval elpattintod a stift reteszét, ami a kart tartja és hátrafelé kihúzod a siftet és kiveszed a kart.

Ha annyira lötyögős, akkor kiveszed a gumikarikát belőle(meleg helyen, nem szakadjon el) és pár menet szig.szalagot tekersz alá. Aztán mehet vissza. :lol:

Huh !

Ezt ki fogom próbálni. És igen menet közbe zenél és ha megfogom elhallgat.

De szerencsére a kora és a km ellenére sem lötyög. Nagyon passzentos még mindig...

A nyitás zárás jelző pöckök kergetnek még ki a világból. 2-t már leragasztottam a menetes rúdhoz, 2 még vissza van :-)

Kalaptartóhoz veszek filcet, azt ráragasztom a szélső peremére és máris nem fog kotyogni :-)

Már csak idő kéne hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.