Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Nekem ültető vannak benn, újonnan vettem őket tehát papírral együtt. Idén januárba vittem műszakira és ott kérték az összes papírt amiről csak lehetett; futómű, fólia, kipufogó. De hely és ismeretség kérdése sajnos vagy nem továbbra is sokminden idehaza. Tehát a mai napig megvan az típusú műszaki állomás ahol továbbra is átmegy minden aminek 4 kereke van...

Mennyire van ültetve a tied és milyen méretű felnik, és gumik vannak fenn? Felni szélesség, et szám? :D

Link to comment
Megosztás:

Mennyire van ültetve a tied és milyen méretű felnik, és gumik vannak fenn? Felni szélesség, et szám? :D

40mm-es ültetés van elöl-hátul a hozzá való sport gátlókkal, így ilyen szettbe vásároltam kompletten. Ta-Technix német cucc amúgy. Van egy úgymond 4 évszakos garnitúrám az: 185/65 R14-es gumikkal ET49 gyári 5x14" GM felnikkel. És a nyári: 7x16" ET38-as felnik, 195/45R16 gumikkal. Súllyal csomagokkal tehát megpakolva se ér semmi sehová bele. Tehát a lényeg: mindennapi közlekedésre mindkét garnitúra tökéletesen alkalmas ! (Persze a hazai útviszonyokhoz képest és kicsivel kevesebb komfort de valamit valamiért...) Most lesz benn amúgy a futómű 2. éve és semmi baja nincs.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem igazából a tengelyterhelés számít a rugóknál, nem az összsúly. :D

Abszolút igaz.

Én az egyszerűség kedvéért mondtam az összsúlyt, amúgy egyenes arányosság van a kettő között: a nehezebb autónak nagyobb a tengelyterhelése is, szóval tulajdonképpen egyről beszéltünk, csak másképp. :D

Link to comment
Megosztás:

köszi öcsibácsi!:D De véletlen nem azért több az astránál mert ki volt tekerve a kormány, mert mintha a képen a bal oldalt jobban össze lenne nyomva a gumiharang? közben bontóból szereztem egyet, ez semmit nem kotyog, ki is cseréltem ma délelőtt, hát nem volt egy egyszerű művelet felfogató csavarokkal küzködtem sokáig, majd összeraktam, mondom teszt forgatom a kormány tök könnyű, gondoltam biztos levegős, aztán egyszercsak feltünt, hogy nem is fordulnak a kerekek, meg pörög a kormány csak körbe:D:D bent az utastérbe ahol a kormányrúdhoz csatlakozik ott valamiért nem passzolt, aztán kis kalapálás után sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Ne sikerült megnéznem, nem egy szörnyű ami benne van. Amúgy apum verdája és kb havi 30-40 km-t megy vele. Szerintem marad ami benne van.

Kössz a gyors segítséget!

Akkor tényleg felesleges cserélni. Én is csak halogatom, de most már hamarosan tényleg rászánom magam :D

Link to comment
Megosztás:

köszi öcsibácsi!:D De véletlen nem azért több az astránál mert ki volt tekerve a kormány, mert mintha a képen a bal oldalt jobban össze lenne nyomva a gumiharang?
Amikor a sógorom cserélte a kormányművét a Vectráján, már mondta, hogy nem egyforma a két típusé, most megmértem és tényleg nem.

Ha lesz ráérésem, akkor kitekerem mind2-t kopp-ig és úgy is rámérek, mennyi az eltérés.

közben bontóból szereztem egyet, ez semmit nem kotyog, ki is cseréltem ma délelőtt, hát nem volt egy egyszerű művelet felfogató csavarokkal küzködtem sokáig, majd összeraktam, mondom teszt forgatom a kormány tök könnyű, gondoltam biztos levegős, aztán egyszercsak feltünt, hogy nem is fordulnak a kerekek, meg pörög a kormány csak körbe:D:D bent az utastérbe ahol a kormányrúdhoz csatlakozik ott valamiért nem passzolt, aztán kis kalapálás után sikerült.

Még jó, hogy nem menet közben vetted észre. :D

Link to comment
Megosztás:

Vettem ültetőrugókat, tegnap be is kerültek! 35mm tert ültet. Hátul még talán magasabb is lett. De elől frankó. Nagyon fekszi az utat most az autó, és frankón lehet irányítani:) De elől nagyon nagy műtét volt kicserélni.. Komplett futóművet ki kellett szerelni :S De a lényeg hogy jó lett! :D

Link to comment
Megosztás:

Hátul magasabb lett? :D Az ültető rugótól?

Mérj már nekem egy hátsó lökös felső szélének magasságát légyszíves. :D

Vagy valami mást, ami az én gépemen is ugyanott van.

Olyan 1óra körül kimegyek és megmérem a csomagtartó tetejétől a földig.

Link to comment
Megosztás:

Ha kijön a lépés még egy futómű beállításra érdemes lehet rászánni!

:D

Vettem ültetőrugókat, tegnap be is kerültek! 35mm tert ültet. Hátul még talán magasabb is lett. De elől frankó. Nagyon fekszi az utat most az autó, és frankón lehet irányítani:) De elől nagyon nagy műtét volt kicserélni.. Komplett futóművet ki kellett szerelni :S De a lényeg hogy jó lett! :D
Link to comment
Megosztás:

kézifék kötelet kicseréltem és még mindig fognak a dobok ha beállítom rendesen a féket, ha vissza, akkor nem de, olyankor nincs is kézifék szinte semmi. Mi a teendő ilyenkor? betétek kimondottan jók, dob nem rég szabályozva volt, munkahnegerek jók, rugókat cseréltem szinte mindet, már nincs ötletem?!

Link to comment
Megosztás:

kézifék kötelet kicseréltem és még mindig fognak a dobok ha beállítom rendesen a féket, ha vissza, akkor nem de, olyankor nincs is kézifék szinte semmi. Mi a teendő ilyenkor? betétek kimondottan jók, dob nem rég szabályozva volt, munkahnegerek jók, rugókat cseréltem szinte mindet, már nincs ötletem?!

Az enyém úgy lett jó, hogy szarul van beállítva. :D

Tehát nincs befeszítve a kötél a hídon(néha rezonál is) és kb 6-7 kattnál fog, de így marad. A fene játszik vele annyit. :D

Link to comment
Megosztás:

kézifék kötelet kicseréltem és még mindig fognak a dobok ha beállítom rendesen a féket, ha vissza, akkor nem de, olyankor nincs is kézifék szinte semmi. Mi a teendő ilyenkor? betétek kimondottan jók, dob nem rég szabályozva volt, munkahnegerek jók, rugókat cseréltem szinte mindet, már nincs ötletem?!

Az utánállitó anyát beálitottad dobban?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.