Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Sziasztok!

ABS gondom van, két hetet állt az autó, mielőtt leraktam nem volt gond vele. Tegnap előszedtem, azóta azt csinálja, hogy ha rálépek a fékpedálra bedobja az ABS hibát, ezután leállítás-indítás, nincs hiba, mindaddig míg rá nem lépek a fékre (akár 10 km-t is mehetek vele nincs hiba, míg nem fékezek). Első jeladók elég közel vannak (eddig is így voltak) a féltengely póluskerékhez, talán csak berozsdált ezért lehet?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, wookie írta:

Mivel neked már az újabb fajta abs-ed van, amit szóra lehet bírni, így első körben ki kéne olvasni.
Viszont gyanús hogy csak fékpedál nyomásra teszi ki, szóval én első körben féklámpakapcsolóra tippelnék. Féklámpád működik?

Miként tudom kiolvasni, hol van valamilyen daig szerű csati, mert én nem tudok róla, hogy lenne :) Ezzel megfogtál, hogy működik e a féklámpa, megnézem délután.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, isi írta:

Mégis meg van az a csati ;) hogy tudom diagolni?

Az ABS-t a diagcsati A és K pinjének az összekötésével tudod kivillogtatni (a csati oldalán rajta vannak a betű jelzések hogy melyik láb melyik, csak jó szem kell hozzá): U alakra meghajtasz egy gemkapcsot, összekötöd vele az említett lábakat, aztán beülsz az autóba, ráadod a gyújtást, és számolod hogy mennyit villog az ABS lámpa a műszerfalon. Az eredményt beírod ide, és megmondjuk mit jelent.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tgabika76 írta:

Az ABS-t a diagcsati A és K pinjének az összekötésével tudod kivillogtatni (a csati oldalán rajta vannak a betű jelzések hogy melyik láb melyik, csak jó szem kell hozzá): U alakra meghajtasz egy gemkapcsot, összekötöd vele az említett lábakat, aztán beülsz az autóba, ráadod a gyújtást, és számolod hogy mennyit villog az ABS lámpa a műszerfalon. Az eredményt beírod ide, és megmondjuk mit jelent.

Közben keresgéltem, én is ezt találtam, viszont a hibakód csak akkor jön ha rálépek a fékpedálra, leállítás után újra gyújtásra nincs. Mondjuk azt még nem próbáltam, hogy csak gyújtás és egyből fékpedálra lépés, hogy akkor is dobja e. Amúgy járó motornál is lehet diagolni itt?

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 17. at 20:29, tgabika76 írta:

Az ABS-t a diagcsati A és K pinjének az összekötésével tudod kivillogtatni (a csati oldalán rajta vannak a betű jelzések hogy melyik láb melyik, csak jó szem kell hozzá): U alakra meghajtasz egy gemkapcsot, összekötöd vele az említett lábakat, aztán beülsz az autóba, ráadod a gyújtást, és számolod hogy mennyit villog az ABS lámpa a műszerfalon. Az eredményt beírod ide, és megmondjuk mit jelent.

Jàró motornál ezt sikerült, simán gyújtásra csak egy hosszú két rövid mindig.

https://m.youtube.com/watch?v=TbR7zvN2dcU

Módosítva : isi
Link to comment
Megosztás:

8 perce, isi írta:

Így esetleg?: 

Így már oké.

Két hibakódot látok, a 12-t és a 43-at

(1 villanás, szünet, 2 villanás: 12, illetve 4 villanás, szünet, 3 villanás: 43. Minden kódot háromszor ismétel.)

Ezek közül a 12 nem igazi hibakód, a diagnosztika kezdetét jelzi, a 43 viszont a jobb első sebességjeladó (a keréknél) problémájára utal. Konkrétan "ellenállás és csatlakozó", tehát vagy el van szakadva a vezetéke, vagy letestel valahol. Ebbe az irányba kéne tovább menned.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Így már oké.

Két hibakódot látok, a 12-t és a 43-at

(1 villanás, szünet, 2 villanás: 12, illetve 4 villanás, szünet, 3 villanás: 43. Minden kódot háromszor ismétel.)

Ezek közül a 12 nem igazi hibakód, a diagnosztika kezdetét jelzi, a 43 viszont a jobb első sebességjeladó (a keréknél) problémájára utal. Konkrétan "ellenállás és csatlakozó", tehát vagy el van szakadva a vezetéke, vagy letestel valahol. Ebbe az irányba kéne tovább menned.

Köszi, rápillantok, amúgy nagyon közel van a féltengelyhez az biztos, lehet az állás miatt annyira berozsdált, hogy szinte hozzá ér és ezért okoz gondot.

Link to comment
Megosztás:

56 perce, isi írta:

Köszi, rápillantok, amúgy nagyon közel van a féltengelyhez az biztos, lehet az állás miatt annyira berozsdált, hogy szinte hozzá ér és ezért okoz gondot.

Az más, akkor 42-es hibakódot hozna (jobb első sebességjeladó, légrés és működés). Itt valami elektromos probléma lesz szerintem, de persze nem árt kitakarítani az ABS  fogaskoszorúját sem a rárakódott mocsoktól.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 20. at 20:05, tgabika76 írta:

Az más, akkor 42-es hibakódot hozna (jobb első sebességjeladó, légrés és működés). Itt valami elektromos probléma lesz szerintem, de persze nem árt kitakarítani az ABS  fogaskoszorúját sem a rárakódott mocsoktól.

 

Mekkora ellenállás a jó értèk? Van amúgy egy tartalék jeladóm.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
9 órája, nistvan98 írta:

Üdv tagok, tudnátok olyan robbantott ábrát küldeni, ahol egy A Vectra(x16sz, 1995, lépcsős) szervos kormányű fogasléce van alkatrészenként feltüntetve ? 

 

köszönöm.

Szia, próbáld meg itt, bár nem látok totális bontásban képet. https://opel.7zap.com/hu/car/j89/l/0/ Konkrétan melyik része érdekel a szervós vagy inkább maga a mechanika? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.