rainman Elküldve Szeptember20, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2015 (edited) Sziasztok! Tegnap észre vettem hogy csöpög a kormányművem, lehet ebbe szimmeringet cserélni? gondolom máshol nem tud folyni. javítható egyáltalán házilag, vagy komplett kormányművet keressek inkább bontóba? Minden ötletet szívesen fogadok. Még egy kérdés. milyen típusokkal megegyező a kormányművem? minden vectrába esetleg omegába, calibrában ez van? köszi Módosítva Szeptember20, 2015 : rainman Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember20, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2015 Kadett E, Ascona C, Vectra A, Calibra, F astra. Semmit nem kapsz hozzá, neki se állj. Van pesten cég aki ilyennel foglalkozik, másról nem tudok. A bontott talán olcsóbb, de lutri. Nekem is van 3 eladó. De én még olyat nem láttam amelyik porzáraz lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rainman Elküldve Szeptember20, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2015 Kadett E, Ascona C, Vectra A, Calibra, F astra. Semmit nem kapsz hozzá, neki se állj. Van pesten cég aki ilyennel foglalkozik, másról nem tudok. A bontott talán olcsóbb, de lutri. Nekem is van 3 eladó. De én még olyat nem láttam amelyik porzáraz lenne. köszi, találtam F astra kormányművet 4000 ért.. annyit megér még ha lutri is. Akkor legalább lesz egy amit elviszek felújíttatni, a másik meg marad a kocsiba addig. csak igy naponta 1 liter olajat kinyom, és ugye 2400 ft egy liter az atf-böl. :( tényleg ha leveszem a szíjat a szervópumpáról, hogy ne nyomja az olajat, működik a kormány, vagy csak olajjal megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember20, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2015 Működik csak nehezebb lesz tekerni, de annyira nem vészes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rainman Elküldve Szeptember20, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2015 Működik csak nehezebb lesz tekerni, de annyira nem vészes. az nem baj ha nehezebb lesz, viszont igy nem nyomatom az aszfaltra a drága olajat. köszönöm a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve November10, 2015 Megoszt Elküldve November10, 2015 (edited) Sziasztok! Fék tuninggal kapcsolatosan lenne kérdésem. Adott egy A Veki 256 os első fékekkel. Vettem B Veki nyergeket (288mm) és 280mm-es Meriva, 4 furatos tárcsát. Minden klappol, csak ugye a régi 256os tárcsa belső átmérője fel ült a kerékagyra. Ez 120mm. Az új Meriva tárcsa belső átmérője 139mm. Kérdésem lenne, hogy miként tudnám kiküszöbölni ezt az "apró" különbséget? Mert ugye szerintem fontos, hogy a féktárcsát ne a csavarok tartsák, hanem a kerékagyra feküdjön fel, tehermentesítve legyen. Megoldás lehet esetleg Meriva kerékagy átépítése? Azt nem tudom, annak a méretei (illetve a belső ricnis kiképzése a féltengely miatt) mennyire esnek egybe az A vekiével. Előre is nagyon köszönöm segítséget! Üdv, Tomi Szerk.: Utánanéztem a kerékagy cserés dolognak. Nem lehetséges. Fogszám diffi van. Külső csukló csere sem játszik, mivel azok a fogszámok sem stimmelnek.Érdekességképp még az egészre, hogy a Meriva kerékagy átmérője nem 139 mm, mint a saját tárcsájának a belső átmérője...annál kisebb, 135 mm.. :S Módosítva November10, 2015 : psztamas Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November10, 2015 Megoszt Elküldve November10, 2015 Nekem is ez a szett van fent. Én fogtam két alufelni központosító müanyag karikát, (belső 56.5, külső 60mm) ez pont passzol a tárcsába, csak a szélességét kell levenni kicsit. De egyébként pl a gyári 236-os féktárcsa sem ül fel sehova a kerékagyon. Egyedül a kis rögzítő csavar központosítja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve November16, 2015 Megoszt Elküldve November16, 2015 Üdv! Végül nekem is ez a megoldás maradt, esztergáltunk 2 karikát ,hasonlót mint amit Te is irtál :) Azért köszönöm szépen! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január13, 2016 Megoszt Elküldve Január13, 2016 Miért van az, hogy mindig mikor kitalálok valamit az autó továbbfejlesztésére, akkor kiderül, hogy útban van valami, aminek a hiánya nagyban hazavágja a hétköznapi használhatóságot? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Január13, 2016 Megoszt Elküldve Január13, 2016 2 hours ago, wookie írta: Miért van az, hogy mindig mikor kitalálok valamit az autó továbbfejlesztésére, akkor kiderül, hogy útban van valami, aminek a hiánya nagyban hazavágja a hétköznapi használhatóságot? :D Na ezt most nemértem :D Min töröd a fejed már megint? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január13, 2016 Megoszt Elküldve Január13, 2016 2 hours ago, wookie írta: Miért van az, hogy mindig mikor kitalálok valamit az autó továbbfejlesztésére, akkor kiderül, hogy útban van valami, aminek a hiánya nagyban hazavágja a hétköznapi használhatóságot? :D Ez most valami olyasmi dilemma, mintpl. hogy a fluxuskondenzátor beépítéséhez ki kéne venni az ABS-t mert útban van? Mert ha ez a helyzet, akkor én a fluxuskondenzátorra szavazok... ABS-e bárkinek lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január13, 2016 Megoszt Elküldve Január13, 2016 Kb. :D Semmi extra, csak nekem mániám a futómű, (és nem úgy, hogy ültessük porba mert az húde jó, meg a futómű az nem a rugó/gátló kombónál merül ki nálam) és már korábban is agyaltam hogy be kéne alá tolni a 4x4/calibra független hátsó futóművet, csak akkor bukom a pótkereket, meg az teljes alvázcserével jár, nem csak a hídtól hátrafele, erre most hogy voltam az opelnál próbamunkán, végre közelről is megszemlélhettem az új astrák hátsó futóművét, a watt kitámasztással. Nem is lenne bonyolult megoldani, sőt, csak hogy útban van az a rohadt pótkeréktartó. :D (már mer csak hogy a lényeg a hátsó futóműben rejlik, és valahogy kevésnek érzem hogy betolom alá a duplastabis saab/gsi hidat poli szilentekkel) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január14, 2016 Megoszt Elküldve Január14, 2016 Szerintem dicséretes az ötlet, de engem nem a pótkeréktartó zavarna (sőt, az a legkevésbé, ma már ritka a defekt, ha meg mégis van, akkor egy defektspré megoldja a problémát a legközelebbi gumisig), hanem hogy ez az egész már olyan mértékű módosítás, ami átalakítási engedély köteles, szóval hogy lenne onanntól műszaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január14, 2016 Megoszt Elküldve Január14, 2016 Hát, most vagy igen, vagy nem. De kb három csavar leszedni. Most mondjam azt, hogy a 280-as fék se gyári, meg nincs katalizátor, meg már 4 éve nem a gyári motorral járok? Amíg ilyen szintű a vizsgáztatás komolysága, addig egy ilyenen nem aggódok. A defektspré meg az egyik legnagyobb marhaság. Manapság nem az a jellemző hogy az ember gumiját kiszúrja valami, amit a defektspré megold. Egy kiszakadt szelep, vagy leütött felniperem esetén a defektspré max pingvinezésre elég. Azért én amilyen hosszú távokat megyek egész évben, nem bíznám rá magam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve Március17, 2016 Megoszt Elküldve Március17, 2016 Sziasztok! Teljes fékrendszer fel lett újítva. Új csövek mind a 4 kerékhez, gumicsövek, nyergek (természetesen felújítva) cserélve nagyobbra, főfékhenger és devander is cserélve. A problémám az az, hogy többszörös légtelenítés ellenére még van levegő a rendszerben. Tömítetlenségről nem beszélünk, sehol nincs szivárgás a rendszerben. Azt mondták, illetve olvastam is, hogy ABS kockában maradhat esetleg levegő. Olvastam több módot rá, viszont itt is kérdezném, van e rá valami módszer, amit az Opelekhez lehet/kell alkalmazni? Előre is köszönöm! Üdv, Tamás Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március17, 2016 Megoszt Elküldve Március17, 2016 1 óra, psztamas írta: Sziasztok! Teljes fékrendszer fel lett újítva. Új csövek mind a 4 kerékhez, gumicsövek, nyergek (természetesen felújítva) cserélve nagyobbra, főfékhenger és devander is cserélve. A problémám az az, hogy többszörös légtelenítés ellenére még van levegő a rendszerben. Tömítetlenségről nem beszélünk, sehol nincs szivárgás a rendszerben. Azt mondták, illetve olvastam is, hogy ABS kockában maradhat esetleg levegő. Olvastam több módot rá, viszont itt is kérdezném, van e rá valami módszer, amit az Opelekhez lehet/kell alkalmazni? Előre is köszönöm! Üdv, Tamás Maga a főfékhenger is tud levegőt pumpálni a csövekben ( persze csak ha a pedállal lett légtelenítve) ha hibás a fékrásegítő felől a gumikarmantyú. Az ABS kockával ha jól tudom nem kell semmit csinálni légtelenítéskor csak itt más a sorrend : ABS nélkül: Jobb hátsó, bal hátsó, jobb első, bal első. ABS-el: Jobb első, bal első, jobb hátsó, bal hátsó. Ha van terhelésfüggő fékerő szabályzó a hátsó hídnál, akkor annak a karját a karosszéria felé kell nyomni, mert különben a dugattyú a fékpedál taposásakor kifelé tolódik. Bár így is lehet légteleníteni de könnyebb ha ez ekkor nem működik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve Március18, 2016 Megoszt Elküldve Március18, 2016 18 órája, zotya975 írta: Maga a főfékhenger is tud levegőt pumpálni a csövekben ( persze csak ha a pedállal lett légtelenítve) ha hibás a fékrásegítő felől a gumikarmantyú. Az ABS kockával ha jól tudom nem kell semmit csinálni légtelenítéskor csak itt más a sorrend : ABS nélkül: Jobb hátsó, bal hátsó, jobb első, bal első. ABS-el: Jobb első, bal első, jobb hátsó, bal hátsó. Ha van terhelésfüggő fékerő szabályzó a hátsó hídnál, akkor annak a karját a karosszéria felé kell nyomni, mert különben a dugattyú a fékpedál taposásakor kifelé tolódik. Bár így is lehet légteleníteni de könnyebb ha ez ekkor nem működik. Szia! Először is köszönöm a választ! A rásegítőnél nem lehet sérült semmi elvileg, magam raktam össze, új a főfékhenger (ugye azon van tömítés). Az ABS-es sorrendet viszont nem értem. Ha nincs abs, ugye a legtávolabbi kerékkel kell kezdeni (én ezt alapból így csináltam, nem tudtam az abs-es módot). Viszont nem fordított kellene legyen ABS-nél a sorrend? Értem úgy, hogy BE-JE-BH-JH? Te úgy írtad viszont, h JE-BE...STB. Elnézést hogy értetlenkedek, el fogadom, ha úgy van, ahogy mondod, csak logikát szerettem volna találni a rendszerben Üdv, Tamás Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március18, 2016 Megoszt Elküldve Március18, 2016 2 órája, psztamas írta: Szia! Először is köszönöm a választ! A rásegítőnél nem lehet sérült semmi elvileg, magam raktam össze, új a főfékhenger (ugye azon van tömítés). Az ABS-es sorrendet viszont nem értem. Ha nincs abs, ugye a legtávolabbi kerékkel kell kezdeni (én ezt alapból így csináltam, nem tudtam az abs-es módot). Viszont nem fordított kellene legyen ABS-nél a sorrend? Értem úgy, hogy BE-JE-BH-JH? Te úgy írtad viszont, h JE-BE...STB. Elnézést hogy értetlenkedek, el fogadom, ha úgy van, ahogy mondod, csak logikát szerettem volna találni a rendszerben Üdv, Tamás Hát igazából logikai magyarázattal nem tudok szolgálni, csak kinéztem a szerelési utasításból, ott ezt írták. Az ABS nélküli féknél mind a 4 kerékhez közvetlenül a főfékhengertől mennek a fékcsövek, ha ABS-van akkor csak 2 fékcső indul a főféktől megy be az ABS-kockába és onnan megy 4 tovább, lehet hogy ezért más a sorrend. De a pontos magyarázatot nem tudom. Mindenesetre ha más okot nem találni a légtelenítési hibára érdemes megpróbálni ezt a sorrendet is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomoro Elküldve Március28, 2016 Megoszt Elküldve Március28, 2016 Sziasztok! Opel 1.7 TD vectra, bal első féltengelyt kell cserélnem, szeretném tőletek megkérdezni,hogy a benzines A vectra 16.1.8 2.0 féltengelyei jók-e bele? Bontottan nem találtam, csak ilyeneket. Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március30, 2016 Megoszt Elküldve Március30, 2016 Nem. csak és kizárólag a dízelé jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 On 2016. március 30. at 20:53, wookie írta: Nem. csak és kizárólag a dízelé jó. Vagy vesz kisblokkos golyalabat es jolesz az 1.6 :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Május4, 2016 Megoszt Elküldve Május4, 2016 On 2016. 04. 01. at 12:23, Bundee írta: Vagy vesz kisblokkos golyalabat es jolesz az 1.6 :D Nem tudom, de mi Calibra gólyalábat és féltengelycsuklót raktunk az 1.7 Td vekibe, már 3 éve benne van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Május4, 2016 Megoszt Elküldve Május4, 2016 4 órája, isi írta: Nem tudom, de mi Calibra gólyalábat és féltengelycsuklót raktunk az 1.7 Td vekibe, már 3 éve benne van. Igen, mert a dízel féltengely a váltó felől kisblokkos a gólyalábnál nagyblokkos. Így lehet kisblokkra gyárilag 5 csavaros agyat feltenni, pl. C20LET, Saab 900 - 9-3, stb Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Május4, 2016 Megoszt Elküldve Május4, 2016 55 perce, Bundee írta: Igen, mert a dízel féltengely a váltó felől kisblokkos a gólyalábnál nagyblokkos. Így lehet kisblokkra gyárilag 5 csavaros agyat feltenni, pl. C20LET, Saab 900 - 9-3, stb Na, most okosabb lettem :D Ezt nem tudtam eddig, bár van két ilyen gépsárkány a családban, de nem igen volt baj a féltengelyekkel (leszámítva ezt az egy esetet, az is azért, mert úgy bele volt rohadva a csukló ricnije az agyba, hogy nem tudtuk kinyomatni, jobban mondva pár évre rá lánggal közel olvadáspontig hevítve sikerült). Link to comment Megosztás: More sharing options...
tillmannz Elküldve Július25, 2016 Megoszt Elküldve Július25, 2016 (edited) Sziasztok! Vásároltam az "A" Vectrámra gyári Opel alufelnit.Az a kérdésem,hogy a 185/65 R15 gumi felrakható-e az autóra,nem fog beleérni a sárvédőbe? Próbálok képet feltölteni a felniről.Ha jól tudom a Vectra 2000-en volt ilyen ötkivágásos felni. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Opel_Vectra_2000_1989-1992.JPG Módosítva Július25, 2016 : tillmannz Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts