Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

C14NZ leáll,nem indul, majd csak hidegen leáll hibáról infó


Recommended Posts

Újabb fejlemények:

Sajnos a benzinszűrőcsere nem oldotta meg a dolgot. De egy ismerőssel tisztítgattunk kicsit a hűtőrendszeren. Beindítottuk a kocsit és alapjáraton 10p múlva szépen leállt. Kivettük a hűtővíz kiegyenlítő tartályát (nem tudom, hogy ez-e a pontos megnevezés) (borzalmasak a gyári szorítóbilincsek) Kitakarítottuk. Agyagszerű, valszeg finom rozsdás víz volt benne. Valamint leengedtünk a hűtőrendszerből kb 2l ilyen trutyis levet majd visszaszerelés és dessztillált vízzel visszatöltés.) Nagyon úgy tűnik hogy valami melegedési gond van. Ha lesz türelmem még jobban kitakarítom a hűtőrendszert. (hűtő kivétele és esetleges kimosása). Majd télire amúgy is érdemes lesz fagyállóval feltölteni az egészet. Holnap (vasárnap) azért kicsit tesztelem, hogy mi újság.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kérlek szépen Ez van benne. A legolcsóbb amit akkor talátam, és legalább tudom, hogy nem lopták ki a tankból, mert 3000-fordulat alatt, kajakból elnyomja a motorhangot ha el van húzva a roló.

Én is pont ilyet vettem. Tényleg hangos. Én abban biztam hogy majd halkabb lesz, de akkor ezek szerint nem.

Most tervezem egy gyári bontott beszerzését :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Újabb fejlemények:

Sajnos a benzinszűrőcsere nem oldotta meg a dolgot. De egy ismerőssel tisztítgattunk kicsit a hűtőrendszeren. Beindítottuk a kocsit és alapjáraton 10p múlva szépen leállt. Kivettük a hűtővíz kiegyenlítő tartályát (nem tudom, hogy ez-e a pontos megnevezés) (borzalmasak a gyári szorítóbilincsek) Kitakarítottuk. Agyagszerű, valszeg finom rozsdás víz volt benne. Valamint leengedtünk a hűtőrendszerből kb 2l ilyen trutyis levet majd visszaszerelés és dessztillált vízzel visszatöltés.) Nagyon úgy tűnik hogy valami melegedési gond van. Ha lesz türelmem még jobban kitakarítom a hűtőrendszert. (hűtő kivétele és esetleges kimosása). Majd télire amúgy is érdemes lesz fagyállóval feltölteni az egészet. Holnap (vasárnap) azért kicsit tesztelem, hogy mi újság.

Ha kiveszed a hűtőt, a legjobb alkalom hogy leellenőrizd a motorhőfok jeladót (nem valószinű hogy ettől áll le, de azért ártani nem fog).

Egyébként ha nem indul, padlógázzal sem indul?

Link to comment
Megosztás:

Újabb fejlemények:

Sajnos a benzinszűrőcsere nem oldotta meg a dolgot. De egy ismerőssel tisztítgattunk kicsit a hűtőrendszeren. Beindítottuk a kocsit és alapjáraton 10p múlva szépen leállt. Kivettük a hűtővíz kiegyenlítő tartályát (nem tudom, hogy ez-e a pontos megnevezés) (borzalmasak a gyári szorítóbilincsek) Kitakarítottuk. Agyagszerű, valszeg finom rozsdás víz volt benne. Valamint leengedtünk a hűtőrendszerből kb 2l ilyen trutyis levet majd visszaszerelés és dessztillált vízzel visszatöltés.) Nagyon úgy tűnik hogy valami melegedési gond van. Ha lesz türelmem még jobban kitakarítom a hűtőrendszert. (hűtő kivétele és esetleges kimosása). Majd télire amúgy is érdemes lesz fagyállóval feltölteni az egészet. Holnap (vasárnap) azért kicsit tesztelem, hogy mi újság.

Ha kiveszed a hűtőt, a legjobb alkalom hogy leellenőrizd a motorhőfok jeladót (nem valószinű hogy ettől áll le, de azért ártani nem fog).

Egyébként ha nem indul, padlógázzal sem indul?

Kétvezetékes. Kiszereled, bele a fazékba. :rolleyes:

20fokC - 2950ohm

40 - 1450

70 - 500

100 - 320

Ha csak kicsi az eltérés az nem gond.

Link to comment
Megosztás:

Ha kiveszed a hűtőt, a legjobb alkalom hogy leellenőrizd a motorhőfok jeladót (nem valószinű hogy ettől áll le, de azért ártani nem fog).

Egyébként ha nem indul, padlógázzal sem indul?

Miután felmelegedett az a valami és leállt a motor (gondolom az ECU kap egy jelet, amire szépen lekapcsolja a motort) azután nem indul sehogy sem (próbálgattam gázadással és anélkül is). Muszáj várni vele pár percet amíg visszahűl, utána pöccre indul ismét és megy a következő felmelegedésig, ahol ismét megáll.

Egyébként a túlmelegedés szinte biztos, mert enyhe égett műanyagszag is jönni szokott.

Kérdés: Ha mondjuk rossz a vízpumpa azt miből tudom ellenőrizni? Tudom-e esetleg házilag cserélni vagy inkább azt már szervizben érdemes? (ezt ha jól tudom a vezérműszíj hajta) Mennyibe kerül egy ilyen alkatrész mondjuk utángyártottban?

gorbi

Ezt az ohm-os dolgot úgy érted, hogy két végére vezeték, bele a fazékba és adott hőmérsékleten egy multiméterrel méred az ellenállást? És a felsoroltak a referencia-értékek?

(bár a fentebb leírtakból arra gondolok, hogy nem a szenzor a hibás, hanem tényleg túl is melegszik valami)

Link to comment
Megosztás:

Igen, ha van segítőd mikor leáll viszonylag könnyű a dolgod, nekem az volt gáz hogy egyedül voltam mindíg. Mire a szerelő kiért (kb fél óra) a kocsi beindult.

Nekem azt mondta a szerelő, hogy legalább 20 dolog tud ilyen tüneteket produkálni.

Mindenesetre egy hasznos tanács ha nincs segítőd: a befecs.ház tetejéről a fekete műanyagdobozt-aminek a neve nem ugrik be- leveszed (két csavar) és a pillangószelepet jól megküldöd féktisztító spray-vel. Beülsz (nem kell visszatenni a fekete izét) indítasz, ha beröffen egy kis időre, akkor ott valószinűleg a benzin hiányzik.

Ez is jó módszer, de igazából ha indítózik és van üzemanyag, de nem indul akkor a kipuffnál érezni a benzinszagot pár másodperc után.

Miután felmelegedett az a valami és leállt a motor (gondolom az ECU kap egy jelet, amire szépen lekapcsolja a motort) azután nem indul sehogy sem (próbálgattam gázadással és anélkül is). Muszáj várni vele pár percet amíg visszahűl, utána pöccre indul ismét és megy a következő felmelegedésig, ahol ismét megáll.

Egyébként a túlmelegedés szinte biztos, mert enyhe égett műanyagszag is jönni szokott.

Kérdés: Ha mondjuk rossz a vízpumpa azt miből tudom ellenőrizni? Tudom-e esetleg házilag cserélni vagy inkább azt már szervizben érdemes? (ezt ha jól tudom a vezérműszíj hajta) Mennyibe kerül egy ilyen alkatrész mondjuk utángyártottban?

gorbi

Ezt az ohm-os dolgot úgy érted, hogy két végére vezeték, bele a fazékba és adott hőmérsékleten egy multiméterrel méred az ellenállást? És a felsoroltak a referencia-értékek?

(bár a fentebb leírtakból arra gondolok, hogy nem a szenzor a hibás, hanem tényleg túl is melegszik valami)

És azt nem nézted honnan jön az égettszag? Meg azttényleg jó volna tisztázni hogy ha nem indul akkor a benzin hiányzik, vagy a szikra? Az előbb írtam a módszert. Ez nagyban leszűkiti a hibák lehetőségét. Mindíg elfelejtem a motorkódod, betehetnéd az aláírásba. Ha van gyujtásmodulod a trafó alatt, nézd meg ilyenkor az mennyire meleg, az is melegszik üzem közben, csak nem mindegy mennyire.

UI.:vízpumpát itt tudsz nézni motokód, évjárat stb alapján. Klikk Ide! A vezérműszíj hajtja, lehet otthon cserélni ha van aki ért hozzá, ha nem vagy biztos a dolgodban akkor szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Miután felmelegedett az a valami és leállt a motor (gondolom az ECU kap egy jelet, amire szépen lekapcsolja a motort) azután nem indul sehogy sem (próbálgattam gázadással és anélkül is). Muszáj várni vele pár percet amíg visszahűl, utána pöccre indul ismét és megy a következő felmelegedésig, ahol ismét megáll.

Egyébként a túlmelegedés szinte biztos, mert enyhe égett műanyagszag is jönni szokott.

Kérdés: Ha mondjuk rossz a vízpumpa azt miből tudom ellenőrizni? Tudom-e esetleg házilag cserélni vagy inkább azt már szervizben érdemes? (ezt ha jól tudom a vezérműszíj hajta) Mennyibe kerül egy ilyen alkatrész mondjuk utángyártottban?

gorbi

Ezt az ohm-os dolgot úgy érted, hogy két végére vezeték, bele a fazékba és adott hőmérsékleten egy multiméterrel méred az ellenállást? És a felsoroltak a referencia-értékek?

(bár a fentebb leírtakból arra gondolok, hogy nem a szenzor a hibás, hanem tényleg túl is melegszik valami)

Tudtommal nincs ilyen, hogy túlmelegedéstől leállítaná a motort. Egyedül az ECU a saját hőmérsékletét néz és tudja jelezni, hogy nagy.

Link to comment
Megosztás:

Az ilyet sztem ezek a dolgok okozhatják (valószínűségi sorrendben):

- gyújtásmodul (ha van benne, C16NZ-nél a gyújtáselosztó alatt található az induktív jeladónál)

- kontakthiba (nekem ez volt, a motortérben volt kh-s az a csati, ami az ECU-nak adja az áramot, bár az nem ennyire szabályosan jelentkezett. Felderítése: motorháztető felnyit, motor alapjáraton megy, és megmozgatsz minden elektromos csatlakozást a motortérben, amelyiknél leáll a motor, az a rossz )

- AC-relé

- AC-pumpa

Ha ennyire szabályosan jelentkezik a dolog, akkor valszeg egyhelyben járatva is előáll a hiba. Ekkor egy segítővel meg kellene nézni, mi az, ami nincs: szikra vagy üzemanyag? Mikor nem akar indulni, egy tartalék gyertyát előkapsz, valamelyik gyertyáról lerántod a pipát, tartalék gyertyát beledugod, a gyertya menetes részét a motorblokk fém részéhez érinted, a segítőd pedig indítózik. Ha a kocsi nem indul be, de szikrát látsz a gyertyán, akkor üzemanyagrendszeri probléma van, ha nincs szikra, akkor gyújtáshiba (ekkor a két első dolog lehet, amiket írtam).

Ezt a gyertyás tesztet nem tudom ma sajnos megcsinálni mert nincs tartalék gyertyám (elég szegényes egyelőre az ilyen készletem... mééég), de hétfőn veszek és megnézem, hogy jön-e a szikra vagy sem.

Egyébként valóban egyhelyben járatva is előjön a hiba. Ma délelőtt teszteltem és kb 15p alatt melegedett be annyira, hogy lelőtte magát.

Aláírásomat hol tudom beállítani? Végigbogarásztam az adatlapomat, de nem találom hol kell.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a gyertyás tesztet nem tudom ma sajnos megcsinálni mert nincs tartalék gyertyám (elég szegényes egyelőre az ilyen készletem... mééég), de hétfőn veszek és megnézem, hogy jön-e a szikra vagy sem.

Egyébként valóban egyhelyben járatva is előjön a hiba. Ma délelőtt teszteltem és kb 15p alatt melegedett be annyira, hogy lelőtte magát.

Aláírásomat hol tudom beállítani? Végigbogarásztam az adatlapomat, de nem találom hol kell.

Vezérlőpult, személyes adatok, aláírás szerkesztése.

A főzőcskénél pedig csak a folyadéktérbe benyúló részét nyomd bele a vízbe, mármint a jeladónak. Csak ha nagyon unatkozol, nem biztos hogy ez lesz a gond. További unaloműzésként a vízpumpát úgy is tudod ellenőrizni, hogy leveszed a kiegyenlítőtartály sapkáját (lassan és óvatosan, lehetőleg hideg motornál) és gázadásra figyelni, hogy a visszafolyóág belepisil-e fent a tartályba.

Link to comment
Megosztás:

Én csak a pumpa hangján csodálkoztam. Az azért kemény.

Hát az, de lagalább tudom, hogy megvan. Amúgy az is lehet gond, ha nem nyomom rá teljsen a tartószerkezet végére a pumpát, és az előszűrő érinti a tank alját, így az felerősíti a búgást. Vagy csak simán szar a pumpa. Ha lesz felesleges pénzem mindenképpen kicserélem, mert nem tudom meddíg húzza. De gondolom pár évet ez is elmegy.

Link to comment
Megosztás:

Vezérlőpult, személyes adatok, aláírás szerkesztése.

A főzőcskénél pedig csak a folyadéktérbe benyúló részét nyomd bele a vízbe, mármint a jeladónak. Csak ha nagyon unatkozol, nem biztos hogy ez lesz a gond. További unaloműzésként a vízpumpát úgy is tudod ellenőrizni, hogy leveszed a kiegyenlítőtartály sapkáját (lassan és óvatosan, lehetőleg hideg motornál) és gázadásra figyelni, hogy a visszafolyóág belepisil-e fent a tartályba.

Aláírást sikeresen létrehoztam.

A főzőcskézést egyelőre hanyagolnám (ráadásul ahhoz még egy hőmérő is kellene. Ti mit használtok, ami ilyen tág tartományban mér?).

Holnap ha sikerül tesztelem a gyertyás szikrát, meg megnézem a vízpumpát is mit reagál gázadásra.

Link to comment
Megosztás:

Aláírást sikeresen létrehoztam.

A főzőcskézést egyelőre hanyagolnám (ráadásul ahhoz még egy hőmérő is kellene. Ti mit használtok, ami ilyen tág tartományban mér?).

Holnap ha sikerül tesztelem a gyertyás szikrát, meg megnézem a vízpumpát is mit reagál gázadásra.

Szerintem az is elég ha a két szélső tartományban mérsz, 20fokon, meg 100fokon.

Link to comment
Megosztás:

Aláírást sikeresen létrehoztam.

A főzőcskézést egyelőre hanyagolnám (ráadásul ahhoz még egy hőmérő is kellene. Ti mit használtok, ami ilyen tág tartományban mér?).

Holnap ha sikerül tesztelem a gyertyás szikrát, meg megnézem a vízpumpát is mit reagál gázadásra.

Nekem olyan digitális multimérlegem van, amihez kaptam ilyen hőmérő cuccot és lehet vele hőmérsékletet mérni. Pontos a cucc. Egyébként valami occsójó Tracon Electric-es műszer. Én csak tetrisznek csúfolom. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

Gyujtásmodul, trafó, Hall-jeladó.

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

No és érzed nehány indítási kisérlet után a benzinszagot a kipufogóból?

Link to comment
Megosztás:

Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

Először is ellenőrizned kell (persze mikor nem indul) hogy a trafó kap-e 12voltot. Ráadod a gyújtást, és műszerrel megméred test és a csatlakozó valamelyik ága közt. Azt hiszem ez egy 4 érintkezős csatlakozó (melyből csak 3 van bekőtve) és talán a piros vezetéken kell mérned 12 Voltot.

Ha kap áramot vedd le a gyújtást, húzd le a csatlakozót és a főkábelt a trafóról, és mérd meg (ohm mérővel). Szemből nézed, tehát feléd vannak a trafó lábai.

A bal felső, és a trafó teste között szakadás (végtelen ellenállás) kell legyen.

A jobb felső láb, és a főkábel (gyújtókábel) csatlakozója között 4,7 K ohm.

A jobb és bal felső láb között 0,4 ohm.

Ha ez mind kb. stimmel a trafó (99%) jó.

Aztán ha már úgyis ott vagy, mérd meg a kábeleket, az előírt érték: 3-20 Kohm (a hosszúság függvényében).

Vedd le az elosztófedelet, alaposan nézd át, keress rajta hibát, apró repedést, koszt.

Húzd le a rotort (eléggé rá szokott szoruli, de le lehet húzni), nézd meg a tengely felől is, nincs-e rajta apró égésnyom.

Csiszolópapirral vagy reszelővel picit finoman tisztítsd meg az érintkezőjét ha szükséges.

A rotor mögött a tengelyen van (azthiszem az 1.4en is) az indukciós jeladó. Ez egy tekercs két vezetékkel.

Nézd meg hogy fixen áll-e a helyén (szokott egy idő után lötyögni ami nem tragédia, de semmiképp nem előnyös).

Meg is tudod mérni, ehez le kell húzni a csatlakozóját.Az érték azthiszem 800 Ohm körüli (ebben nem vagyok biztos).

Ennél a résznél légy óvatos, mert ezek a csatlakozók a hőtől el szoktak fáradni.

Kb ezeket a dolgokat tudod magad INGYEN átnézni. A gyújtás modult azthiszem nem tudod ellenőrizni (ha igen javítsatok ki).

Mégegy ami fontos lehet: a rotort és a fedelet mindegy mikor nézed át, viszont a többit akkor érdemes, amikor a motor nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Először is ellenőrizned kell (persze mikor nem indul) hogy a trafó kap-e 12voltot. Ráadod a gyújtást, és műszerrel megméred test és a csatlakozó valamelyik

...

A rotor mögött a tengelyen van (azthiszem az 1.4en is) az indukciós jeladó. Ez egy tekercs két vezetékkel.

Nézd meg hogy fixen áll-e a helyén (szokott egy idő után lötyögni ami nem tragédia, de semmiképp nem előnyös).

...

Az 1.4-esen Hall-jeladó van, nem indukciós. A csatija viszont valóban lehet kontakthiba forrása. Én azt mondom, amit előttem is javasoltak már, hogy gyújtásmodult kéne próbálni cserére szerezned, a trafó alatt van rögzítve, kis fekete dobozka, egy csati megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Először is ellenőrizned kell (persze mikor nem indul) hogy a trafó kap-e 12voltot. Ráadod a gyújtást, és műszerrel megméred test és a csatlakozó valamelyik ága közt. Azt hiszem ez egy 4 érintkezős csatlakozó (melyből csak 3 van bekőtve) és talán a piros vezetéken kell mérned 12 Voltot.

Ha kap áramot vedd le a gyújtást, húzd le a csatlakozót és a főkábelt a trafóról, és mérd meg (ohm mérővel). Szemből nézed, tehát feléd vannak a trafó lábai.

A bal felső, és a trafó teste között szakadás (végtelen ellenállás) kell legyen.

A jobb felső láb, és a főkábel (gyújtókábel) csatlakozója között 4,7 K ohm.

A jobb és bal felső láb között 0,4 ohm.

Ha ez mind kb. stimmel a trafó (99%) jó.

Aztán ha már úgyis ott vagy, mérd meg a kábeleket, az előírt érték: 3-20 Kohm (a hosszúság függvényében).

Vedd le az elosztófedelet, alaposan nézd át, keress rajta hibát, apró repedést, koszt.

Húzd le a rotort (eléggé rá szokott szoruli, de le lehet húzni), nézd meg a tengely felől is, nincs-e rajta apró égésnyom.

Csiszolópapirral vagy reszelővel picit finoman tisztítsd meg az érintkezőjét ha szükséges.

A rotor mögött a tengelyen van (azthiszem az 1.4en is) az indukciós jeladó. Ez egy tekercs két vezetékkel.

Nézd meg hogy fixen áll-e a helyén (szokott egy idő után lötyögni ami nem tragédia, de semmiképp nem előnyös).

Meg is tudod mérni, ehez le kell húzni a csatlakozóját.Az érték azthiszem 800 Ohm körüli (ebben nem vagyok biztos).

Ennél a résznél légy óvatos, mert ezek a csatlakozók a hőtől el szoktak fáradni.

Kb ezeket a dolgokat tudod magad INGYEN átnézni. A gyújtás modult azthiszem nem tudod ellenőrizni (ha igen javítsatok ki).

Mégegy ami fontos lehet: a rotort és a fedelet mindegy mikor nézed át, viszont a többit akkor érdemes, amikor a motor nem indul.

Ez elég kimerítő tanács volt:) Még emésztenem kell:D

A benzinszagot nem ellenőriztem a kipufogó környékén, de majd sort kerítek arra is.

Nekem az a fajta gyújtótrafóm van, ami az elosztófedélbe csatlakozik bele egy vastag kábelen (ugyanott, ahonnan kijön a 4 gyertya kábele)

unas_623410.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ennek a talpa alá van rögzítve az a kis gyújtásmodul, amit írtam, sztem azt kéne szerezni próbára egyet.

Most nézegetek alkatrészárakat:

gyújtótrafó 5-10e

gyújtásmodul 19-29e

Hall jeladó ? (c14nz motorhoz ilyen kell) - ilyet egyelőre nem láttam sehol neten újat. Erről több helyen még német fórumokon is írják, hogy már nem lehet külön venni, hanem csak a gyújtáselosztóval egybeépítve és kb 200EUR 60e Ft.

Találtam komlett gyújtáselosztót külföldi webáruházban: gyújtáselosztó

85 angol font

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.