tgabika76 Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Nekem 74Ah-s van benne. :D Ha behal a motorom, önidítóval hazamegyek. :) Ez olyan mint a régi felhúzható játékautók... :D
hening Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Ez olyan mint a régi felhúzható játékautók... :D :)
Guest gorbi Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Ennek kapcsán lenne egy kérdésem: F astrába mekkora az akksi (gyárilag)? Most az enyémben 45Ah-s van, kicsinek gondolom. Az enyémben még a gyári akkumulátor van (2002-es) és az is 45Ah-ás.
kupeter Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Az enyémben még a gyári akkumulátor van (2002-es) és az is 45Ah-ás. Akkor marad. Köszönöm.
Guest gorbi Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Az enyémben még a gyári akkumulátor van (2002-es) és az is 45Ah-ás. Akkor marad. Köszönöm. Egészen pontosan 44Ah, 210A :D
glutamin Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Nekem is 44hA-ás van. Én úgy tudom, hogy ez azért motormérettől/típustól is függ. Egy Dieselt vagy egy nagyobb köbcentis benzinest (F Astrában volt két literig sok minden) jóval nagyobb kompressziója miatt nehezebb átforgatni. Oda kell az erősebb akksi.
Guest gorbi Elküldve Október25, 2009 Elküldve Október25, 2009 Glutamin! Ha ECU-t cserélsz (pl. bontóból, vatera, racing-bazár, duen, expressz, stb...) előtte tájékozódj, hogy a Te motorodhoz (motorkód+évjárat+felszereltség+stb...) milyen vezérlő egységek passzolnak. Egyszer láttam egy weblapot, amelyen össze voltak gyűjtve az ECU-k kód alapján és ki volt listázva, hogy milyen motorokhoz használhatóak. (Az ECU-n van egy kódszám és ez alapján lehet beazonosítani.) Ha valakinek megvan ennek az oldalnak a címe szerintem segít és belinkeli. Nézd meg a sajátodén milyen szám van, mikor kiszeded. Bontónál esetleg meg lehet bótolni, hogy csak kipróbálás után veszed meg, mert potyára azért nem kell egy ECU.
glutamin Elküldve Október26, 2009 Elküldve Október26, 2009 Glutamin! Ha ECU-t cserélsz (pl. bontóból, vatera, racing-bazár, duen, expressz, stb...) előtte tájékozódj, hogy a Te motorodhoz (motorkód+évjárat+felszereltség+stb...) milyen vezérlő egységek passzolnak. Egyszer láttam egy weblapot, amelyen össze voltak gyűjtve az ECU-k kód alapján és ki volt listázva, hogy milyen motorokhoz használhatóak. (Az ECU-n van egy kódszám és ez alapján lehet beazonosítani.) Ha valakinek megvan ennek az oldalnak a címe szerintem segít és belinkeli. Nézd meg a sajátodén milyen szám van, mikor kiszeded. Bontónál esetleg meg lehet bótolni, hogy csak kipróbálás után veszed meg, mert potyára azért nem kell egy ECU. Itt megvannak a kódok: ECU kódok Itt meg egy másik link: ECU kódok Nem teljesen áll párban a kettő, de a listák alapján az Astra F c14nz-hez Multec vezérlő kell szerintem. A további jelöléseket nem tudom mit takarnak. Nem hiszem, hogy a c14nz motorhoz lenne 9 féle ECU. Majd eset megnézem, hogy az enyém melyik.
FPepe Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Itt megvannak a kódok: ECU kódok Itt meg egy másik link: ECU kódok Nem teljesen áll párban a kettő, de a listák alapján az Astra F c14nz-hez Multec vezérlő kell szerintem. A további jelöléseket nem tudom mit takarnak. Nem hiszem, hogy a c14nz motorhoz lenne 9 féle ECU. Majd eset megnézem, hogy az enyém melyik. Sztem ez nem az. Én innen szoktam puskázni.
daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Sztem ez nem az. Én innen szoktam puskázni. Csak valszeg nem teljes a lista, mert például az enyém sincs benne, pedig ír egy rakás X16SZR ECU kódot. :D
opel16v Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 - gyertyák - szikra teszt alapján kizárnám - gyertyakábelek - szikra teszt alapján kizárnám - gyújtáselosztó - szikra teszt alapján kizárnám és milyen szikrateszt? :D Attól hogy látod szaladgálni a szikrát kivett gyertyánál, nem biztos hogy a kompresszió nem fújja el a gyenge szikrát :) így a fent említett alkatrészek szerény véleményem szerint még nem zárhatók ki. Mértél pl gyertyakábel ellenállást? megnézted sötétben, hogy nincsenek-e kóbor szikrácskák a kábel környékén?
glutamin Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 és milyen szikrateszt? :D Attól hogy látod szaladgálni a szikrát kivett gyertyánál, nem biztos hogy a kompresszió nem fújja el a gyenge szikrát :) így a fent említett alkatrészek szerény véleményem szerint még nem zárhatók ki. Mértél pl gyertyakábel ellenállást? megnézted sötétben, hogy nincsenek-e kóbor szikrácskák a kábel környékén? A szikratesztet úgy csináltam, hogy amikor megállt a motor, gyertyapipa/gyújtótrafó főkábele levesz, tartalék gyertya be, majd motorhoz érintem miközben a segítőm indítózik. Na ilyenkor nem volt szikra. Vagy ha volt, akkor már indult is a motor. Mivel a szikra nem jött, ezért gondoltam, hogy a hiba oka valahol korábban helyezkedik el a rendszerben, tehát, nem a gyertyakábelek, gyújtáselosztó lesz a hibás. - nem tudom, hogy a kompresszió mennyire változhat hideg, meleg motornál. Passz. - a teszteket sötétben csináltam. Bár kóbor szikrára külön nem figyeltem, de nem tűnt fel, hogy máshol is szikrázna. A kábelek kimérése elvileg az autovillamosságis dolga lett volna. Szerinte nem volt gond velük. Szerintem meg meg sem nézte őket. A héten még kicsit játszok a LED-es dologgal (ezzel ellenőrizni tudom pár lektromos alkatrész áramellátását lehalt motornál), aztán megy most majd egy Opel márkaszervizbe a változatosság kedvéért. (nekik elvileg minden felszerelésük megvan. Max a szakmai tudásuk kérdéses.) Kérdés: egy márkaszerviz elvileg garanciát vállal a munkájára valamilyen szinten. Ez mit takar? Odaviszem hozzájuk az autót ezzel a problémával. Kicserélik mondjuk a pótkereket, mert szerintük az okozza. Én kifizetem, hazaviszem, kipróbálom az autót, de továbbra is fennáll a hiba. Ilyenkor a pótkerék cseréjének költségét akkor buktam? Vagy visszacserélik és a díját beszámítják a következő alkatrész cseréjébe/javításába?
Stefan Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 és milyen szikrateszt? :D Attól hogy látod szaladgálni a szikrát kivett gyertyánál, nem biztos hogy a kompresszió nem fújja el a gyenge szikrát :D így a fent említett alkatrészek szerény véleményem szerint még nem zárhatók ki. Mértél pl gyertyakábel ellenállást? megnézted sötétben, hogy nincsenek-e kóbor szikrácskák a kábel környékén? C14NZ-nél aztán tényleg nagyon durva kompressziók vannak... :D Mostanában ilyennel mászkálok és fura, mintha motorfék sem lenne, persze ennek más okai is lehetnek, pl. a hengerfej környékén... :) :D
Guest gorbi Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Az tény, hogy a gyújtógyertya máshogy viselkedik nyomás alatt, mint légköri nyomáson. Előfordulhat olyan állapot, hogy kiszerelt gyertyánál ad szikrát, ua. az a gyertya beszerelve már nem. Tehát Opel16v arra akart rávilágítani, hogy a próbagyertyád nem biztos hogy valós eredményt mutat. Ennek ellenére Glutamin szerintem nem ez lesz a baja a Tiednek. Kérdésedre: Mivel a hibajelenség csak néha jön elő, ezért ... Az Opel szervízben pedig kényes kérdés ez, mert a gari arra az alkatrészre és a cseréjére vonatkozik, amit ténylegesen kicseréltek. Aztán hogy ez nem fedi azt a hibát amivel odamentél, az már egy más kérdés. (Erre valszeg fel is fogják hívni a ifgyelmedet.) Én nem kommentálom ezt, pedig tudnám. Sajnos ez van.
zotya975 Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 C14NZ-nél aztán tényleg nagyon durva kompressziók vannak... :D Mostanában ilyennel mászkálok és fura, mintha motorfék sem lenne, persze ennek más okai is lehetnek, pl. a hengerfej környékén... :) :D Nem tudom, nálam van motorfék. Nem olyan mintha betonfalnak mennék, de az utasok elég jól bólintanak, ha 90-nél visszateszem 3-ba. :D
Guest gorbi Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 C14NZ-nél aztán tényleg nagyon durva kompressziók vannak... :D Mostanában ilyennel mászkálok és fura, mintha motorfék sem lenne, persze ennek más okai is lehetnek, pl. a hengerfej környékén... :) :D Menj egy pár kört 2T waresszal, szabadonfutóra állítva. :D
glutamin Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Szerintem pedig egyértelmű volt a gyertyatesztem. Amikor a tartalék gyertya szikrázott, akkor indult a motor, amikor nem szikrázott, akkor nem indult a motor. Vagyis a légköri nyomáson lévő tartalék gyertya ugyanúgy szikrázott vagy nem szikrázott mint a motorba beszerelt társai. A szervizben igazából én a diagnosztikáért/hibafeltárásért akarok fizetni. Ez számomra az a szolgáltatás, ami miatt odavinném az autót. És a garanciát is kb. erre értelmezném. Az más kérdés, hogy a cserélt alkatrészre is valamint a csere műveletre is jár garancia. A hibás alkatrész cseréje gyári leírásból egy szervizesnek rutinfeladat kell, hogy legyen. Magyarul engem a hibafeltárás érdekelne, mert ott vannak nagy kérdőjelek. Elő lehet kapni a TECH2-t, digitális oszcilloszkópot, kutyafülét és méregetni a paramétereket. És amint megvan hitelt érdemlően bizonyítva a hiba én már boldogan fizetem is a javítási költséget. (ami várhatóan nem lesz olcsó, az autó értékéhez mérve meg inkább horror kategória) (Az a szomorú, hogy 350e ft-ból vehetnék egy hasonló korú, futásteljesítményű és még jobban felszerelt Astrát is. De az ugye szintén elromolhat)
Guest gorbi Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Szerintem pedig egyértelmű volt a gyertyatesztem. Amikor a tartalék gyertya szikrázott, akkor indult a motor, amikor nem szikrázott, akkor nem indult a motor. Vagyis a légköri nyomáson lévő tartalék gyertya ugyanúgy szikrázott vagy nem szikrázott mint a motorba beszerelt társai. A szervizben igazából én a diagnosztikáért/hibafeltárásért akarok fizetni. Ez számomra az a szolgáltatás, ami miatt odavinném az autót. És a garanciát is kb. erre értelmezném. Az más kérdés, hogy a cserélt alkatrészre is valamint a csere műveletre is jár garancia. A hibás alkatrész cseréje gyári leírásból egy szervizesnek rutinfeladat kell, hogy legyen. Magyarul engem a hibafeltárás érdekelne, mert ott vannak nagy kérdőjelek. Elő lehet kapni a TECH2-t, digitális oszcilloszkópot, kutyafülét és méregetni a paramétereket. És amint megvan hitelt érdemlően bizonyítva a hiba én már boldogan fizetem is a javítási költséget. Így van, ahogy mondod!
FPepe Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Szerintem pedig egyértelmű volt a gyertyatesztem. Amikor a tartalék gyertya szikrázott, akkor indult a motor, amikor nem szikrázott, akkor nem indult a motor. Vagyis a légköri nyomáson lévő tartalék gyertya ugyanúgy szikrázott vagy nem szikrázott mint a motorba beszerelt társai. A szervizben igazából én a diagnosztikáért/hibafeltárásért akarok fizetni. Ez számomra az a szolgáltatás, ami miatt odavinném az autót. És a garanciát is kb. erre értelmezném. Az más kérdés, hogy a cserélt alkatrészre is valamint a csere műveletre is jár garancia. A hibás alkatrész cseréje gyári leírásból egy szervizesnek rutinfeladat kell, hogy legyen. Magyarul engem a hibafeltárás érdekelne, mert ott vannak nagy kérdőjelek. Elő lehet kapni a TECH2-t, digitális oszcilloszkópot, kutyafülét és méregetni a paramétereket. És amint megvan hitelt érdemlően bizonyítva a hiba én már boldogan fizetem is a javítási költséget. (ami várhatóan nem lesz olcsó, az autó értékéhez mérve meg inkább horror kategória) (Az a szomorú, hogy 350e ft-ból vehetnék egy hasonló korú, futásteljesítményű és még jobban felszerelt Astrát is. De az ugye szintén elromolhat) Azért sztem mielőtt nekiugrasz ennek a márkaszervizesdinek, csak ki kéne próbálni egy másik ECU-val, ill. szétszedni a Te ECU-dat, és megnézni a panelt repedezett forrasztások szempontjából.
egooon Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Helló mindenkinek! Végig olvastam a témát... Nekem is ilyesmi promlémáim vannak, eddig cseréltem AC pumpát zsír újat tettek bele egy darabig nem jelentkezett a probléma, viszont javult a "menetteljesítmény" könnyedebb volt az autó jobban harapot a gázadásra. :D Aztán újra előjöttek a problémák most már kattogot az AC relé, meg nem rángatott annyira leállásnál így azt is kicseréltem zsír újra gyári alkatrészre... Egy darabig szintúgy semmi gond nem volt. Pár órával a csere után jött egy leállás egyből újra indult az autó most a csere után olyan 40 kilóméterrel megint jött a probléma kigyullad a sárgalámpa leáll újraindul rángat egy kicsit. Aztán be se akart indulni vissza tettem a régi relét, mint ha soha nem lett volna gondja... Valakinek valami ötlete nem lenne? Leállásnál érezni, hogy mint ha kifogyna a benzin úgy rángat... Egy ismerősömnek peugeot 206-nál ugyan ilyen baj volt ott gyújtótrafót cseréltek, de nem rángatott az autó nekik... Remélem tudtok valamit segíteni (egyébként Astra F '95 C14NZ)
zotya975 Elküldve Október29, 2009 Elküldve Október29, 2009 Helló mindenkinek! Végig olvastam a témát... Nekem is ilyesmi promlémáim vannak, eddig cseréltem AC pumpát zsír újat tettek bele egy darabig nem jelentkezett a probléma, viszont javult a "menetteljesítmény" könnyedebb volt az autó jobban harapot a gázadásra. :) Aztán újra előjöttek a problémák most már kattogot az AC relé, meg nem rángatott annyira leállásnál így azt is kicseréltem zsír újra gyári alkatrészre... Egy darabig szintúgy semmi gond nem volt. Pár órával a csere után jött egy leállás egyből újra indult az autó most a csere után olyan 40 kilóméterrel megint jött a probléma kigyullad a sárgalámpa leáll újraindul rángat egy kicsit. Aztán be se akart indulni vissza tettem a régi relét, mint ha soha nem lett volna gondja... Valakinek valami ötlete nem lenne? Leállásnál érezni, hogy mint ha kifogyna a benzin úgy rángat... Egy ismerősömnek peugeot 206-nál ugyan ilyen baj volt ott gyújtótrafót cseréltek, de nem rángatott az autó nekik... Remélem tudtok valamit segíteni (egyébként Astra F '95 C14NZ) Véletlenül a szintjelző nem vot piszkálva mostanában? :D Benzinszűrő volt cserélve?
egooon Elküldve Október29, 2009 Elküldve Október29, 2009 Véletlenül a szintjelző nem vot piszkálva mostanában? :D Benzinszűrő volt cserélve? Nem volt legalábbis én nem piszkáltam :) Benzinszűrőt leszedtem de elmúlt 2 évbe tuti cserélve lett (május óta van nálam az autó) Tegnap este nagyon leáll olyannyira, hogy alig akart újra indult kicseréltem a régi relére semmi gond nem volt... Az nem probléma, ha a relé melegedik nagyon? Tudom nagy áram folyhat át rajta mert 30 Amper van ráírva...
FPepe Elküldve Október29, 2009 Elküldve Október29, 2009 Nem volt legalábbis én nem piszkáltam :D Benzinszűrőt leszedtem de elmúlt 2 évbe tuti cserélve lett (május óta van nálam az autó) Tegnap este nagyon leáll olyannyira, hogy alig akart újra indult kicseréltem a régi relére semmi gond nem volt... Az nem probléma, ha a relé melegedik nagyon? Tudom nagy áram folyhat át rajta mert 30 Amper van ráírva... Nem egészséges nagyon melegednie. Nincs véletlenül riasztó vagy rejtett kapcsoló a kocsiban, ami az AC áramkörét szakítja meg?
egooon Elküldve Október29, 2009 Elküldve Október29, 2009 Nem egészséges nagyon melegednie. Nincs véletlenül riasztó vagy rejtett kapcsoló a kocsiban, ami az AC áramkörét szakítja meg? egyikről se tudok... :D holnapi nap illetve szombati napon átnézem az elektromos rendszert... (nem lehet, hogy a csoki(a foglalat) a rosz?)
FPepe Elküldve Október29, 2009 Elküldve Október29, 2009 egyikről se tudok... :) holnapi nap illetve szombati napon átnézem az elektromos rendszert... (nem lehet, hogy a csoki(a foglalat) a rosz?) Lehet, pl. oxidos, kitágult éritkezők miatt is melegedhet.
Recommended Posts