Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nekem kérlek szépen Ez van benne. A legolcsóbb amit akkor talátam, és legalább tudom, hogy nem lopták ki a tankból, mert 3000-fordulat alatt, kajakból elnyomja a motorhangot ha el van húzva a roló.

:rolleyes:

Elküldve

Újabb fejlemények:

Sajnos a benzinszűrőcsere nem oldotta meg a dolgot. De egy ismerőssel tisztítgattunk kicsit a hűtőrendszeren. Beindítottuk a kocsit és alapjáraton 10p múlva szépen leállt. Kivettük a hűtővíz kiegyenlítő tartályát (nem tudom, hogy ez-e a pontos megnevezés) (borzalmasak a gyári szorítóbilincsek) Kitakarítottuk. Agyagszerű, valszeg finom rozsdás víz volt benne. Valamint leengedtünk a hűtőrendszerből kb 2l ilyen trutyis levet majd visszaszerelés és dessztillált vízzel visszatöltés.) Nagyon úgy tűnik hogy valami melegedési gond van. Ha lesz türelmem még jobban kitakarítom a hűtőrendszert. (hűtő kivétele és esetleges kimosása). Majd télire amúgy is érdemes lesz fagyállóval feltölteni az egészet. Holnap (vasárnap) azért kicsit tesztelem, hogy mi újság.

Elküldve
Nekem kérlek szépen Ez van benne. A legolcsóbb amit akkor talátam, és legalább tudom, hogy nem lopták ki a tankból, mert 3000-fordulat alatt, kajakból elnyomja a motorhangot ha el van húzva a roló.

Én is pont ilyet vettem. Tényleg hangos. Én abban biztam hogy majd halkabb lesz, de akkor ezek szerint nem.

Most tervezem egy gyári bontott beszerzését :rolleyes:

Elküldve
Újabb fejlemények:

Sajnos a benzinszűrőcsere nem oldotta meg a dolgot. De egy ismerőssel tisztítgattunk kicsit a hűtőrendszeren. Beindítottuk a kocsit és alapjáraton 10p múlva szépen leállt. Kivettük a hűtővíz kiegyenlítő tartályát (nem tudom, hogy ez-e a pontos megnevezés) (borzalmasak a gyári szorítóbilincsek) Kitakarítottuk. Agyagszerű, valszeg finom rozsdás víz volt benne. Valamint leengedtünk a hűtőrendszerből kb 2l ilyen trutyis levet majd visszaszerelés és dessztillált vízzel visszatöltés.) Nagyon úgy tűnik hogy valami melegedési gond van. Ha lesz türelmem még jobban kitakarítom a hűtőrendszert. (hűtő kivétele és esetleges kimosása). Majd télire amúgy is érdemes lesz fagyállóval feltölteni az egészet. Holnap (vasárnap) azért kicsit tesztelem, hogy mi újság.

Ha kiveszed a hűtőt, a legjobb alkalom hogy leellenőrizd a motorhőfok jeladót (nem valószinű hogy ettől áll le, de azért ártani nem fog).

Egyébként ha nem indul, padlógázzal sem indul?

Elküldve
Újabb fejlemények:

Sajnos a benzinszűrőcsere nem oldotta meg a dolgot. De egy ismerőssel tisztítgattunk kicsit a hűtőrendszeren. Beindítottuk a kocsit és alapjáraton 10p múlva szépen leállt. Kivettük a hűtővíz kiegyenlítő tartályát (nem tudom, hogy ez-e a pontos megnevezés) (borzalmasak a gyári szorítóbilincsek) Kitakarítottuk. Agyagszerű, valszeg finom rozsdás víz volt benne. Valamint leengedtünk a hűtőrendszerből kb 2l ilyen trutyis levet majd visszaszerelés és dessztillált vízzel visszatöltés.) Nagyon úgy tűnik hogy valami melegedési gond van. Ha lesz türelmem még jobban kitakarítom a hűtőrendszert. (hűtő kivétele és esetleges kimosása). Majd télire amúgy is érdemes lesz fagyállóval feltölteni az egészet. Holnap (vasárnap) azért kicsit tesztelem, hogy mi újság.

Ha kiveszed a hűtőt, a legjobb alkalom hogy leellenőrizd a motorhőfok jeladót (nem valószinű hogy ettől áll le, de azért ártani nem fog).

Egyébként ha nem indul, padlógázzal sem indul?

Kétvezetékes. Kiszereled, bele a fazékba. :rolleyes:

20fokC - 2950ohm

40 - 1450

70 - 500

100 - 320

Ha csak kicsi az eltérés az nem gond.

Elküldve
Ha kiveszed a hűtőt, a legjobb alkalom hogy leellenőrizd a motorhőfok jeladót (nem valószinű hogy ettől áll le, de azért ártani nem fog).

Egyébként ha nem indul, padlógázzal sem indul?

Miután felmelegedett az a valami és leállt a motor (gondolom az ECU kap egy jelet, amire szépen lekapcsolja a motort) azután nem indul sehogy sem (próbálgattam gázadással és anélkül is). Muszáj várni vele pár percet amíg visszahűl, utána pöccre indul ismét és megy a következő felmelegedésig, ahol ismét megáll.

Egyébként a túlmelegedés szinte biztos, mert enyhe égett műanyagszag is jönni szokott.

Kérdés: Ha mondjuk rossz a vízpumpa azt miből tudom ellenőrizni? Tudom-e esetleg házilag cserélni vagy inkább azt már szervizben érdemes? (ezt ha jól tudom a vezérműszíj hajta) Mennyibe kerül egy ilyen alkatrész mondjuk utángyártottban?

gorbi

Ezt az ohm-os dolgot úgy érted, hogy két végére vezeték, bele a fazékba és adott hőmérsékleten egy multiméterrel méred az ellenállást? És a felsoroltak a referencia-értékek?

(bár a fentebb leírtakból arra gondolok, hogy nem a szenzor a hibás, hanem tényleg túl is melegszik valami)

Elküldve
Igen, ha van segítőd mikor leáll viszonylag könnyű a dolgod, nekem az volt gáz hogy egyedül voltam mindíg. Mire a szerelő kiért (kb fél óra) a kocsi beindult.

Nekem azt mondta a szerelő, hogy legalább 20 dolog tud ilyen tüneteket produkálni.

Mindenesetre egy hasznos tanács ha nincs segítőd: a befecs.ház tetejéről a fekete műanyagdobozt-aminek a neve nem ugrik be- leveszed (két csavar) és a pillangószelepet jól megküldöd féktisztító spray-vel. Beülsz (nem kell visszatenni a fekete izét) indítasz, ha beröffen egy kis időre, akkor ott valószinűleg a benzin hiányzik.

Ez is jó módszer, de igazából ha indítózik és van üzemanyag, de nem indul akkor a kipuffnál érezni a benzinszagot pár másodperc után.

Miután felmelegedett az a valami és leállt a motor (gondolom az ECU kap egy jelet, amire szépen lekapcsolja a motort) azután nem indul sehogy sem (próbálgattam gázadással és anélkül is). Muszáj várni vele pár percet amíg visszahűl, utána pöccre indul ismét és megy a következő felmelegedésig, ahol ismét megáll.

Egyébként a túlmelegedés szinte biztos, mert enyhe égett műanyagszag is jönni szokott.

Kérdés: Ha mondjuk rossz a vízpumpa azt miből tudom ellenőrizni? Tudom-e esetleg házilag cserélni vagy inkább azt már szervizben érdemes? (ezt ha jól tudom a vezérműszíj hajta) Mennyibe kerül egy ilyen alkatrész mondjuk utángyártottban?

gorbi

Ezt az ohm-os dolgot úgy érted, hogy két végére vezeték, bele a fazékba és adott hőmérsékleten egy multiméterrel méred az ellenállást? És a felsoroltak a referencia-értékek?

(bár a fentebb leírtakból arra gondolok, hogy nem a szenzor a hibás, hanem tényleg túl is melegszik valami)

És azt nem nézted honnan jön az égettszag? Meg azttényleg jó volna tisztázni hogy ha nem indul akkor a benzin hiányzik, vagy a szikra? Az előbb írtam a módszert. Ez nagyban leszűkiti a hibák lehetőségét. Mindíg elfelejtem a motorkódod, betehetnéd az aláírásba. Ha van gyujtásmodulod a trafó alatt, nézd meg ilyenkor az mennyire meleg, az is melegszik üzem közben, csak nem mindegy mennyire.

UI.:vízpumpát itt tudsz nézni motokód, évjárat stb alapján. Klikk Ide! A vezérműszíj hajtja, lehet otthon cserélni ha van aki ért hozzá, ha nem vagy biztos a dolgodban akkor szerelő.

Elküldve
Miután felmelegedett az a valami és leállt a motor (gondolom az ECU kap egy jelet, amire szépen lekapcsolja a motort) azután nem indul sehogy sem (próbálgattam gázadással és anélkül is). Muszáj várni vele pár percet amíg visszahűl, utána pöccre indul ismét és megy a következő felmelegedésig, ahol ismét megáll.

Egyébként a túlmelegedés szinte biztos, mert enyhe égett műanyagszag is jönni szokott.

Kérdés: Ha mondjuk rossz a vízpumpa azt miből tudom ellenőrizni? Tudom-e esetleg házilag cserélni vagy inkább azt már szervizben érdemes? (ezt ha jól tudom a vezérműszíj hajta) Mennyibe kerül egy ilyen alkatrész mondjuk utángyártottban?

gorbi

Ezt az ohm-os dolgot úgy érted, hogy két végére vezeték, bele a fazékba és adott hőmérsékleten egy multiméterrel méred az ellenállást? És a felsoroltak a referencia-értékek?

(bár a fentebb leírtakból arra gondolok, hogy nem a szenzor a hibás, hanem tényleg túl is melegszik valami)

Tudtommal nincs ilyen, hogy túlmelegedéstől leállítaná a motort. Egyedül az ECU a saját hőmérsékletét néz és tudja jelezni, hogy nagy.

Elküldve
Az ilyet sztem ezek a dolgok okozhatják (valószínűségi sorrendben):

- gyújtásmodul (ha van benne, C16NZ-nél a gyújtáselosztó alatt található az induktív jeladónál)

- kontakthiba (nekem ez volt, a motortérben volt kh-s az a csati, ami az ECU-nak adja az áramot, bár az nem ennyire szabályosan jelentkezett. Felderítése: motorháztető felnyit, motor alapjáraton megy, és megmozgatsz minden elektromos csatlakozást a motortérben, amelyiknél leáll a motor, az a rossz )

- AC-relé

- AC-pumpa

Ha ennyire szabályosan jelentkezik a dolog, akkor valszeg egyhelyben járatva is előáll a hiba. Ekkor egy segítővel meg kellene nézni, mi az, ami nincs: szikra vagy üzemanyag? Mikor nem akar indulni, egy tartalék gyertyát előkapsz, valamelyik gyertyáról lerántod a pipát, tartalék gyertyát beledugod, a gyertya menetes részét a motorblokk fém részéhez érinted, a segítőd pedig indítózik. Ha a kocsi nem indul be, de szikrát látsz a gyertyán, akkor üzemanyagrendszeri probléma van, ha nincs szikra, akkor gyújtáshiba (ekkor a két első dolog lehet, amiket írtam).

Ezt a gyertyás tesztet nem tudom ma sajnos megcsinálni mert nincs tartalék gyertyám (elég szegényes egyelőre az ilyen készletem... mééég), de hétfőn veszek és megnézem, hogy jön-e a szikra vagy sem.

Egyébként valóban egyhelyben járatva is előjön a hiba. Ma délelőtt teszteltem és kb 15p alatt melegedett be annyira, hogy lelőtte magát.

Aláírásomat hol tudom beállítani? Végigbogarásztam az adatlapomat, de nem találom hol kell.

Elküldve
Ezt a gyertyás tesztet nem tudom ma sajnos megcsinálni mert nincs tartalék gyertyám (elég szegényes egyelőre az ilyen készletem... mééég), de hétfőn veszek és megnézem, hogy jön-e a szikra vagy sem.

Egyébként valóban egyhelyben járatva is előjön a hiba. Ma délelőtt teszteltem és kb 15p alatt melegedett be annyira, hogy lelőtte magát.

Aláírásomat hol tudom beállítani? Végigbogarásztam az adatlapomat, de nem találom hol kell.

Vezérlőpult, személyes adatok, aláírás szerkesztése.

A főzőcskénél pedig csak a folyadéktérbe benyúló részét nyomd bele a vízbe, mármint a jeladónak. Csak ha nagyon unatkozol, nem biztos hogy ez lesz a gond. További unaloműzésként a vízpumpát úgy is tudod ellenőrizni, hogy leveszed a kiegyenlítőtartály sapkáját (lassan és óvatosan, lehetőleg hideg motornál) és gázadásra figyelni, hogy a visszafolyóág belepisil-e fent a tartályba.

Elküldve
Jóvanna a pumpa linkje nem jött be valamiért, akkor úgy értem hogy náluk vettem. :rolleyes:

Én csak a pumpa hangján csodálkoztam. Az azért kemény.

Elküldve
Én csak a pumpa hangján csodálkoztam. Az azért kemény.

Hát az, de lagalább tudom, hogy megvan. Amúgy az is lehet gond, ha nem nyomom rá teljsen a tartószerkezet végére a pumpát, és az előszűrő érinti a tank alját, így az felerősíti a búgást. Vagy csak simán szar a pumpa. Ha lesz felesleges pénzem mindenképpen kicserélem, mert nem tudom meddíg húzza. De gondolom pár évet ez is elmegy.

Elküldve
Vezérlőpult, személyes adatok, aláírás szerkesztése.

A főzőcskénél pedig csak a folyadéktérbe benyúló részét nyomd bele a vízbe, mármint a jeladónak. Csak ha nagyon unatkozol, nem biztos hogy ez lesz a gond. További unaloműzésként a vízpumpát úgy is tudod ellenőrizni, hogy leveszed a kiegyenlítőtartály sapkáját (lassan és óvatosan, lehetőleg hideg motornál) és gázadásra figyelni, hogy a visszafolyóág belepisil-e fent a tartályba.

Aláírást sikeresen létrehoztam.

A főzőcskézést egyelőre hanyagolnám (ráadásul ahhoz még egy hőmérő is kellene. Ti mit használtok, ami ilyen tág tartományban mér?).

Holnap ha sikerül tesztelem a gyertyás szikrát, meg megnézem a vízpumpát is mit reagál gázadásra.

Elküldve
Aláírást sikeresen létrehoztam.

A főzőcskézést egyelőre hanyagolnám (ráadásul ahhoz még egy hőmérő is kellene. Ti mit használtok, ami ilyen tág tartományban mér?).

Holnap ha sikerül tesztelem a gyertyás szikrát, meg megnézem a vízpumpát is mit reagál gázadásra.

Szerintem az is elég ha a két szélső tartományban mérsz, 20fokon, meg 100fokon.

Elküldve
Szerintem az is elég ha a két szélső tartományban mérsz, 20fokon, meg 100fokon.

Ötletes. Vagyis kb. szobahőmérsékleten és forráskor ha jól értem.

Ma du. megyek gyertyát venni meg még pár dolgot. Este meg tesztelek egyet, hogy van-e gyújtás túlmelegedéskor.

Elküldve
Aláírást sikeresen létrehoztam.

A főzőcskézést egyelőre hanyagolnám (ráadásul ahhoz még egy hőmérő is kellene. Ti mit használtok, ami ilyen tág tartományban mér?).

Holnap ha sikerül tesztelem a gyertyás szikrát, meg megnézem a vízpumpát is mit reagál gázadásra.

Nekem olyan digitális multimérlegem van, amihez kaptam ilyen hőmérő cuccot és lehet vele hőmérsékletet mérni. Pontos a cucc. Egyébként valami occsójó Tracon Electric-es műszer. Én csak tetrisznek csúfolom. :rolleyes:

Elküldve

Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

Elküldve
Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

Gyujtásmodul, trafó, Hall-jeladó.

Elküldve
Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

No és érzed nehány indítási kisérlet után a benzinszagot a kipufogóból?

Elküldve
Ma megtörtént sikeresen az ominózus gyújtógyertyateszt. A hűvös időre való tekintettel nehezbben jött elő aprobléma de én résen voltam. És bizony nem jött a szikra indítózásnál. 20p pihi után ismét indult a motor. Tehát a gyújtás környékét kell majd a következő napokban még kicsit átnézegetnem.

Először is ellenőrizned kell (persze mikor nem indul) hogy a trafó kap-e 12voltot. Ráadod a gyújtást, és műszerrel megméred test és a csatlakozó valamelyik ága közt. Azt hiszem ez egy 4 érintkezős csatlakozó (melyből csak 3 van bekőtve) és talán a piros vezetéken kell mérned 12 Voltot.

Ha kap áramot vedd le a gyújtást, húzd le a csatlakozót és a főkábelt a trafóról, és mérd meg (ohm mérővel). Szemből nézed, tehát feléd vannak a trafó lábai.

A bal felső, és a trafó teste között szakadás (végtelen ellenállás) kell legyen.

A jobb felső láb, és a főkábel (gyújtókábel) csatlakozója között 4,7 K ohm.

A jobb és bal felső láb között 0,4 ohm.

Ha ez mind kb. stimmel a trafó (99%) jó.

Aztán ha már úgyis ott vagy, mérd meg a kábeleket, az előírt érték: 3-20 Kohm (a hosszúság függvényében).

Vedd le az elosztófedelet, alaposan nézd át, keress rajta hibát, apró repedést, koszt.

Húzd le a rotort (eléggé rá szokott szoruli, de le lehet húzni), nézd meg a tengely felől is, nincs-e rajta apró égésnyom.

Csiszolópapirral vagy reszelővel picit finoman tisztítsd meg az érintkezőjét ha szükséges.

A rotor mögött a tengelyen van (azthiszem az 1.4en is) az indukciós jeladó. Ez egy tekercs két vezetékkel.

Nézd meg hogy fixen áll-e a helyén (szokott egy idő után lötyögni ami nem tragédia, de semmiképp nem előnyös).

Meg is tudod mérni, ehez le kell húzni a csatlakozóját.Az érték azthiszem 800 Ohm körüli (ebben nem vagyok biztos).

Ennél a résznél légy óvatos, mert ezek a csatlakozók a hőtől el szoktak fáradni.

Kb ezeket a dolgokat tudod magad INGYEN átnézni. A gyújtás modult azthiszem nem tudod ellenőrizni (ha igen javítsatok ki).

Mégegy ami fontos lehet: a rotort és a fedelet mindegy mikor nézed át, viszont a többit akkor érdemes, amikor a motor nem indul.

Elküldve
Először is ellenőrizned kell (persze mikor nem indul) hogy a trafó kap-e 12voltot. Ráadod a gyújtást, és műszerrel megméred test és a csatlakozó valamelyik

...

A rotor mögött a tengelyen van (azthiszem az 1.4en is) az indukciós jeladó. Ez egy tekercs két vezetékkel.

Nézd meg hogy fixen áll-e a helyén (szokott egy idő után lötyögni ami nem tragédia, de semmiképp nem előnyös).

...

Az 1.4-esen Hall-jeladó van, nem indukciós. A csatija viszont valóban lehet kontakthiba forrása. Én azt mondom, amit előttem is javasoltak már, hogy gyújtásmodult kéne próbálni cserére szerezned, a trafó alatt van rögzítve, kis fekete dobozka, egy csati megy rá.

Elküldve
Először is ellenőrizned kell (persze mikor nem indul) hogy a trafó kap-e 12voltot. Ráadod a gyújtást, és műszerrel megméred test és a csatlakozó valamelyik ága közt. Azt hiszem ez egy 4 érintkezős csatlakozó (melyből csak 3 van bekőtve) és talán a piros vezetéken kell mérned 12 Voltot.

Ha kap áramot vedd le a gyújtást, húzd le a csatlakozót és a főkábelt a trafóról, és mérd meg (ohm mérővel). Szemből nézed, tehát feléd vannak a trafó lábai.

A bal felső, és a trafó teste között szakadás (végtelen ellenállás) kell legyen.

A jobb felső láb, és a főkábel (gyújtókábel) csatlakozója között 4,7 K ohm.

A jobb és bal felső láb között 0,4 ohm.

Ha ez mind kb. stimmel a trafó (99%) jó.

Aztán ha már úgyis ott vagy, mérd meg a kábeleket, az előírt érték: 3-20 Kohm (a hosszúság függvényében).

Vedd le az elosztófedelet, alaposan nézd át, keress rajta hibát, apró repedést, koszt.

Húzd le a rotort (eléggé rá szokott szoruli, de le lehet húzni), nézd meg a tengely felől is, nincs-e rajta apró égésnyom.

Csiszolópapirral vagy reszelővel picit finoman tisztítsd meg az érintkezőjét ha szükséges.

A rotor mögött a tengelyen van (azthiszem az 1.4en is) az indukciós jeladó. Ez egy tekercs két vezetékkel.

Nézd meg hogy fixen áll-e a helyén (szokott egy idő után lötyögni ami nem tragédia, de semmiképp nem előnyös).

Meg is tudod mérni, ehez le kell húzni a csatlakozóját.Az érték azthiszem 800 Ohm körüli (ebben nem vagyok biztos).

Ennél a résznél légy óvatos, mert ezek a csatlakozók a hőtől el szoktak fáradni.

Kb ezeket a dolgokat tudod magad INGYEN átnézni. A gyújtás modult azthiszem nem tudod ellenőrizni (ha igen javítsatok ki).

Mégegy ami fontos lehet: a rotort és a fedelet mindegy mikor nézed át, viszont a többit akkor érdemes, amikor a motor nem indul.

Ez elég kimerítő tanács volt:) Még emésztenem kell:D

A benzinszagot nem ellenőriztem a kipufogó környékén, de majd sort kerítek arra is.

Nekem az a fajta gyújtótrafóm van, ami az elosztófedélbe csatlakozik bele egy vastag kábelen (ugyanott, ahonnan kijön a 4 gyertya kábele)

unas_623410.jpg

Elküldve
Ennek a talpa alá van rögzítve az a kis gyújtásmodul, amit írtam, sztem azt kéne szerezni próbára egyet.

Most nézegetek alkatrészárakat:

gyújtótrafó 5-10e

gyújtásmodul 19-29e

Hall jeladó ? (c14nz motorhoz ilyen kell) - ilyet egyelőre nem láttam sehol neten újat. Erről több helyen még német fórumokon is írják, hogy már nem lehet külön venni, hanem csak a gyújtáselosztóval egybeépítve és kb 200EUR 60e Ft.

Találtam komlett gyújtáselosztót külföldi webáruházban: gyújtáselosztó

85 angol font

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.