Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nagyon kétségbe vagyok esve. Az OPEL Corsa 1.4i (1994) kocsim, ugyan nagyon ritkán ( havonta, negyedévente, meghatárzhatatlan mert van amikor 2-3 napon belül is megismétlődik) a kocsim a motorja a legváratlanabb helyzetekben leáll. Ott álok a forgalom kellös közepén, probálom indítani nem sikerül. Várnom kell kb. 1o-20-30 secundomot ( ilyen szituációban nehéz megállapítani, hiszen a másodpercek is perceknek tünnek) és akkor már indítani tudom a gépet és utánna semmi üzemel normálisan.

A Debreceni márka szervízben (kereskedés is) nézték, ellenőrízték, mérték és nem találták a hibát. Azt mondták vátjak még addig míg a hiba sűrűbb vagy tartós nem lesz. Csak, hogy ez életveszélyes. Egy nagyforgalmú, nagy sebességű útszakaszon könnyen belém rohanhat egy másik kocsi, kamion és a családommal együtt odaveszünk.A motor tipusa C14NZ.

Ma vettem olyat észre, hogy menetközben gyorsuláskor, alig észrevehetően rándult egyett a kocsi. Úgy mint amikor a gyujtás a másodperc törtrészére kimarad.

Utánna a kocsi minden üzemelési hiba nélkül megy tovább.

Kérem segítsenek!!!!!!!!!

Ne várják meg a tragikus balesetünket.

Hálásan köszönöm előre is (remélem utólag is lesz lehetőségem rá)

Üdvözlettel

Dr.Kas János ny.f.doc.

ember2@hu.inter.net; ember2@freestart.hu

Elküldve
Nagyon kétségbe vagyok esve. Az OPEL Corsa 1.4i (1994) kocsim, ugyan nagyon ritkán ( havonta, negyedévente, meghatárzhatatlan mert van amikor 2-3 napon belül is megismétlődik) a kocsim a motorja a legváratlanabb helyzetekben leáll. Ott álok a forgalom kellös közepén, probálom indítani nem sikerül. Várnom kell kb. 1o-20-30 secundomot ( ilyen szituációban nehéz megállapítani, hiszen a másodpercek is perceknek tünnek) és akkor már indítani tudom a gépet és utánna semmi üzemel normálisan.

A Debreceni márka szervízben (kereskedés is) nézték, ellenőrízték, mérték és nem találták a hibát. Azt mondták vátjak még addig míg a hiba sűrűbb vagy tartós nem lesz. Csak, hogy ez életveszélyes. Egy nagyforgalmú, nagy sebességű útszakaszon könnyen belém rohanhat egy másik kocsi, kamion és a családommal együtt odaveszünk.A motor tipusa C14NZ.

Ma vettem olyat észre, hogy menetközben gyorsuláskor, alig észrevehetően rándult egyett a kocsi. Úgy mint amikor a gyujtás a másodperc törtrészére kimarad.

Utánna a kocsi minden üzemelési hiba nélkül megy tovább.

Kérem segítsenek!!!!!!!!!

Ne várják meg a tragikus balesetünket.

Hálásan köszönöm előre is (remélem utólag is lesz lehetőségem rá)

Üdvözlettel

Dr.Kas János ny.f.doc.

ember2@hu.inter.net; ember2@freestart.hu

irtam ímélt........

Elküldve

Egyik ismerősnek is volt ilyen nyáron, igaz az egy X14NZ F Astra. Ahogy bejött a hidegebb idő elmúlt. Én arra gondolok, hogy nyáron túlmelegszik valami, ami ilyenkor nem. Ez mi lehet ? AC relé ?

Elküldve
irtam ímélt........

Túl bizalmas, túl hosszú, túl bonyolult, túl általános vagy miért nem kerül be a válasz a topikba?

Ki tudja kinek fordul elő legközelebb ilyen. Akkor már nem kellene újra megkérdezni. :wink:

Elküldve
Niába uhuhura mindig lehet számítani, csak az avatara lett kicsit barátságtalan.A bagoly jobb volt :wink:
:thumbup:

sajnos a benti gépről töröltem, majd otthon cserélem!

Elküldve

Túl bizalmas, túl hosszú, túl bonyolult, túl általános vagy miért nem kerül be a válasz a topikba?

Ki tudja kinek fordul elő legközelebb ilyen. Akkor már nem kellene újra megkérdezni. :wink:

Üdvözlöm!

Sajnos ez a fajta hiba a legrosszabb, mert ez a legnehezebben behatárolható.

De az évek során az a tapasztalatom, hogy az ilyen hibákat 4 dolog okozhatja:

-Üzemanyag relé meghibásodása

-Trafo alatti gyujtásmodul meghibásodása

-Osztófejben a Hall jeladó meghibásodása.

- illetve ezek kábele, ill. csatlakozója kontakt hibás

Mint a címéből azt látom, hogy Ön Debreceni , igy sajnos személyesen nem tudok segiteni, mivel én Budapesti vagyok.

Én ugy kezdeném:

meg kell rángatni járó motornál a Hall jeladó csatlakozóját.

meg kell rángatni járó motornál a trafó alatt lévő gyujtás modul csatlakozóját.

ha ilyenkor leáll, akkor a kábel, illetve a csatlakozó hibás, javitásra, tisztitásra szorul.

ha nem csinál semmit, akkor először a gyíujtás modul cseréjét javaslom, mert az olcsobb: kb 20 ezer forint.

A Hall jeladó a legdrágább, mert emlékeim szerint a corsákba Bosch osztófej van, és abba jeladót nem lehet cserélni. csak kompletten lehet kapni olyan 70 ezerért.

a legolcsobb, és a legritkább a AC relé, az a kesztyütartó alatt van, de a legritkább esetben hibásodik meg. olyan 7 e Ft.

Én ugy gondolom, hogy ezek cseréjekor megjavul az autó.

Sajnos mivel ezek pillanatnyi hibák, azért ezek ellenörzésére nincs lehetőség, csak a cserével lehet próbálkozni.

Kell keresni egy bontót, ahol meg kell beszélni, hogy adja oda az alkatrészeket, és ha nem az a baj akkor visszaveszi, és beleteszi a másikat.

Bontottan a feléért meg lehet venni a cuccokat.

Remélem tudtam segiteni, bármilyen kérdése van, nyugodtan bombázzon vele!!!

Tisztelettel

juhuhuhuhu

Elküldve

nekünk a c14nz astrában anno asszem alapjárati motort cseréltek

a hibajelenség ugyanez volt

zsír volt pesten mínusz fokokban lehúzott ablakkal, pólóban, kikönyökölve autózni: a fűtés ugyanis folyamatosan maxon ment, mert különben gáz volt :?

Elküldve
nekünk a c14nz astrában anno asszem alapjárati motort cseréltek

a hibajelenség ugyanez volt

zsír volt pesten mínusz fokokban lehúzott ablakkal, pólóban, kikönyökölve autózni: a fűtés ugyanis folyamatosan maxon ment, mert különben gáz volt :?

a fütésnek megy az alapjárati motornak nem sok köze van egymáshoz.

biztos jól emlékszel???

Elküldve

Jó reggelt!

Nekem a C16NZ is csinál néha "kihagyásokat", de le még sosem állt.

Továbbá a hibajelző is néha kigyullad.

Valamint - legfrissebb gondom - az elakadásjelző interferál az indexszel.

Elküldve

Kikönyökölt a szívászajcsökkentő.

ááááááá az nem olyan nagy gond:

meg kell nyalni a hátsó rendszám közepét, közben a dudát nyomni, és az olajszintet ellenörizni.

akkor jó lesz! :wink:

Elküldve

kicserélték a gyújtásmodult. Használt, 10000 Ft.-ért.

Megint leállt.Ccsak most már hosszabban. Előőte mentem vele a városban. Vontatni kellet. De később kb.1 óra múlva megint beindult. Leállítottam, nem indult újra. Vontatás közben ismét betudtam indítani. Saját lábán állt be a helyére.

Jövőhéten a Hall jeladó cseréje következik. Vissza tesszük a régi gyújtás modult.

:x

Elküldve
kicserélték a gyújtásmodult. Használt, 10000 Ft.-ért.

Megint leállt.Ccsak most már hosszabban. Előőte mentem vele a városban. Vontatni kellet. De később kb.1 óra múlva megint beindult. Leállítottam, nem indult újra. Vontatás közben ismét betudtam indítani. Saját lábán állt be a helyére.

Jövőhéten a Hall jeladó cseréje következik. Vissza tesszük a régi gyújtás modult.

:x

vagy a bontott gyujtásmodul is rossz? :roll:

Elküldve

Ez is benne van aq pakliban. De visszaveszi az eladó ( a szerelő vállalta a garanciát) ha más a hiba. Sajnos a gyári kegyetlenűl drága.

Viszont, visszatekintve, volt trabantom, skodám, ladám de még egyikkel sem kellett vontatni. Ez az első u.n. nyugati autóm. Ezzel már megtudtam mi a vontatás

Elküldve
Ez is benne van aq pakliban. De visszaveszi az eladó ( a szerelő vállalta a garanciát) ha más a hiba. Sajnos a gyári kegyetlenűl drága.

Viszont, visszatekintve, volt trabantom, skodám, ladám de még egyikkel sem kellett vontatni. Ez az első u.n. nyugati autóm. Ezzel már megtudtam mi a vontatás

ez igaz.

de ha lesz jó sokáig nugati qutód, akor majd rájössz, hogy az olcso mindig a legdrágább, és a legszivatósabb.....

azaz: ingább picit drágább, de jó, mint a gagyi, és minden sarkon lerohadjon az ember....

sajnos a mai autók nem trabant, ami ha eltört valami , faággal is lehetett pótolni.........

  • 2 weeks later...
Elküldve

:) Sikerült. Elősször a gyujtás modult cseréltettem ki (bontott) majd amikor továbbra is leállt, de most már hosszabb időre, akkor a gyujtásmodolt visszatették és a Hall jeladót (a komplett bontottként 1500 Ft. volt) cserélték ki. Azóta minden tökéletes. Üdv mindenkinek. Helló!!!!!!!!! :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.