Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

G Astra menetteljesítmények


telo

Recommended Posts

Érdekes, hogy ezek szerint az 1,2; 1,4 és 1,6 fordulatszámok között olyan ég és föld különbségek nincsenek, főleg az 1,2 és 1,4 között...Nekem 130 km/hnál 4000et forog és az 1,4esek is kb. itt vannak.

Nekünk van 1.2-es corca C-nk, az többet forog az én 1.4-es astrámnál azonos sebességnél. ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor megelégszem azzal... Abból is lehet következtetni egy-két dologra... :)

Kérlek... két féle is van, de téged sztem csak a második érdekel igazán, bár azért iderakom mindkettőt.

Az első még a SimTec 56.1 vezérlővel szerelt első változatokhoz (F Astránál):

diagramm_x20xev.jpg

...illetve a SimTec 56.5 motorvezérlőhöz való. Emez a '96-os modellévtől volt, tehát a G Astra már ilyen, és a lényegi különbség az hogy ez utóbbi 3NM-rel többet tud, és másképp is adja le a nyomatékát:

leistungsdiagramm-x20xev-58366.gif

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kérlek... két féle is van, de téged sztem csak a második érdekel igazán, bár azért iderakom mindkettőt.

Az első még a SimTec 56.1 vezérlővel szerelt első változatokhoz (F Astránál):

...illetve a SimTec 56.5 motorvezérlőhöz való. Emez a '96-os modellévtől volt, tehát a G Astra már ilyen, és a lényegi különbség az hogy ez utóbbi 3NM-rel többet tud, és másképp is adja le a nyomatékát:

leistungsdiagramm-x20xev-58366.gif

Igen, a második már a változó szívócső hosszúságú... Kár, h az x20xer-ről nincs...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok! Vettem pár hete egy Opel Astra 1.2es 16V, 10 éves, 85000kmes,jó állapotú autót,szerintetek az alábbi általam tapasztalt fordulatszám adatok reálisak? (kb.adatokról van szó,ahogy az óráról le tudtam olvasni):

140nél 4250

130nál 4000

120nál 3700

110nél 3300

100nál 3000

90nél 2800

80nál 2500

Sziasztok!

1 éve van nálam az 1.2es Astra G, így most 11 éves.

A fordulatszámokat újfent megnézve hasonló értékeket látok (talán 120nál inkább 3600, 130nál inkább 3900 lett, azaz mintha picit csökkent volna...lehet az idős bácsi, akitől vettem nem húzhatta meg soha, én azért néha megyek autópályán).

Az elmúlt 1 év tapasztalatai a következőek (ezek hozták számomra az optimális fogyasztást):

Városban átutazóban a 55-60 km/h-nál mehet az 5. sebesség (nem emelkedővel tarkított út persze és teli lámpa, hanem kisvárosok stb.), azaz városba begurulva tudja tartani szépen 5.-ben a tempót 1500as fordulattal... Város vége táblánál teljesen felesleges visszaváltani 4be azt vettem észre, mert 70-75től szépen húz már.

Ha jól sejtem a legoptimálisabb fogyasztás 80 km/h óra környékén lehet, én azért 90 km/h-át szeretem elérni, pár decilitert bukhatok így 100km-enként.

Autópálya/autóút:

Ha haladni is akarok és azért nem akarok túl nagy fogyasztást, akkor a 110 km/h az a sebesség, ami optimális lehet. Érdekes, hogy 110 km/h felett minden 10 km/h sebességért deciliterekkel fizetek a kútnál...Kipróbáltam, 110 km/h esetén 6 liter környékén, 135 km/h-át tartva 7,3 literes fogyasztást mértem, igaz utóbbi esetben figyeltem, hogy 130 alatt ne menjek a Balatonig.

Autóúton tehát mehet a maximum, pályán picit visszább veszem a sebességet.

Igaz az is, hogy meglepően jól húz 110 km/h felett is...van eset, mikor leelőz x.y típusú autó és odalépek, hipp-hopp felmegy 140-150re, igaz akkor már erős hang van és a fordulatszám is 4500 környékét verdesi...szóval ez csak olyan bizonyító erejűnek szoktam eljátszani egy-egy Octávia, vagy Golf-al szemben, aztán elengedem őket újra:)

Az hogy tartósan egy német autópályán meddig bírná a 4500as fordulatot (kb. 150 km/h), hát erre kíváncsi vagyok, nem úgy tűnik, mint akai szétesene tőle, de egy picit sajnálom azért ennyire húzatni...és persze jelentős ilyenkor már a fogyasztás különbség is.

Szóval összességében a fentiekkel (és kb. 2,3as guminyomással) 2-3 fővel egy igen jónak tűnő 6 literes fogyasztási átlag jön ki hosszabb utakon (városok átutazóban) tavasztól-őszig...Télen alig használjuk a kocsit, erről a fogyasztásról bevallom nem tudok így adatot, 0,5 literrel biztos több.

Csak városban, Pesten nem igazán használtam még több száz km erejéig (azaz, hogy tudjak mérni fogyasztást), érzetre 7 literre mondanám.

Egyébként az első fokozat sokra nem jó, csak elindulni, a többiben szépen húz, ha jól néztem nálam olyan 2000es fordulattól ugrik meg a járgány igazándiból...50km/h-át lehet 1500al tartani, város vége tábla előtt kis gyorsítás (1500as fordulatnál ugysem ugrik jobban 5-ben), majd 60-70től egész jól gyorsul már és hamar eléri a 90km/h-át.

Egy igen kulturált kocsit ismertem meg az Astra G-ben, meglepően jó belső kialakítással (pár éves Fábiák stb. sokkal kopogósabb műanyaggal vannak teli 3 milláért), a karosszérián 11 évesen semmi rozsda , az ajtókat kinyitva látszik, hogy van benne anyag (talán ezért is elég nehéz kocsik ezek).

Szóval ár/értékben szerintem kellemes jármú, jó választás volt.

Üdv.

Módosítva : Tippmix46
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 éve van nálam az 1.2es Astra G, így most 11 éves.

A fordulatszámokat újfent megnézve hasonló értékeket látok (talán 120nál inkább 3600, 130nál inkább 3900 lett, azaz mintha picit csökkent volna...lehet az idős bácsi, akitől vettem nem húzhatta meg soha, én azért néha megyek autópályán).

Az elmúlt 1 év tapasztalatai a következőek (ezek hozták számomra az optimális fogyasztást):

Városban átutazóban a 55-60 km/h-nál mehet az 5. sebesség (nem emelkedővel tarkított út persze és teli lámpa, hanem kisvárosok stb.), azaz városba begurulva tudja tartani szépen 5.-ben a tempót 1500as fordulattal... Város vége táblánál teljesen felesleges visszaváltani 4be azt vettem észre, mert 70-75től szépen húz már.

Ha jól sejtem a legoptimálisabb fogyasztás 80 km/h óra környékén lehet, én azért 90 km/h-át szeretem elérni, pár decilitert bukhatok így 100km-enként.

Autópálya/autóút:

Ha haladni is akarok és azért nem akarok túl nagy fogyasztást, akkor a 110 km/h az a sebesség, ami optimális lehet. Érdekes, hogy 110 km/h felett minden 10 km/h sebességért deciliterekkel fizetek a kútnál...Kipróbáltam, 110 km/h esetén 6 liter környékén, 135 km/h-át tartva 7,3 literes fogyasztást mértem, igaz utóbbi esetben figyeltem, hogy 130 alatt ne menjek a Balatonig.

Autóúton tehát mehet a maximum, pályán picit visszább veszem a sebességet.

Igaz az is, hogy meglepően jól húz 110 km/h felett is...van eset, mikor leelőz x.y típusú autó és odalépek, hipp-hopp felmegy 140-150re, igaz akkor már erős hang van és a fordulatszám is 4500 környékét verdesi...szóval ez csak olyan bizonyító erejűnek szoktam eljátszani egy-egy Octávia, vagy Golf-al szemben, aztán elengedem őket újra:)

Az hogy tartósan egy német autópályán meddig bírná a 4500as fordulatot (kb. 150 km/h), hát erre kíváncsi vagyok, nem úgy tűnik, mint akai szétesene tőle, de egy picit sajnálom azért ennyire húzatni...és persze jelentős ilyenkor már a fogyasztás különbség is.

Szóval összességében a fentiekkel (és kb. 2,3as guminyomással) 2-3 fővel egy igen jónak tűnő 6 literes fogyasztási átlag jön ki hosszabb utakon (városok átutazóban) tavasztól-őszig...Télen alig használjuk a kocsit, erről a fogyasztásról bevallom nem tudok így adatot, 0,5 literrel biztos több.

Csak városban, Pesten nem igazán használtam még több száz km erejéig (azaz, hogy tudjak mérni fogyasztást), érzetre 7 literre mondanám.

Egyébként az első fokozat sokra nem jó, csak elindulni, a többiben szépen húz, ha jól néztem nálam olyan 2000es fordulattól ugrik meg a járgány igazándiból...50km/h-át lehet 1500al tartani, város vége tábla előtt kis gyorsítás (1500as fordulatnál ugysem ugrik jobban 5-ben), majd 60-70től egész jól gyorsul már és hamar eléri a 90km/h-át.

Egy igen kulturált kocsit ismertem meg az Astra G-ben, meglepően jó belső kialakítással (pár éves Fábiák stb. sokkal kopogósabb műanyaggal vannak teli 3 milláért), a karosszérián 11 évesen semmi rozsda , az ajtókat kinyitva látszik, hogy van benne anyag (talán ezért is elég nehéz kocsik ezek).

Szóval ár/értékben szerintem kellemes jármú, jó választás volt.

Üdv.

Jó kis verda ez a G Astra! :)

Remélem, ha az enyém megnő, akkor Insignia lesz belőle :), de ahhoz még sokat kell aludni :(

Módosítva : nemeth_laca
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1 éve van nálam az 1.2es Astra G, így most 11 éves.

A fordulatszámokat újfent megnézve hasonló értékeket látok (talán 120nál inkább 3600, 130nál inkább 3900 lett, azaz mintha picit csökkent volna...lehet az idős bácsi, akitől vettem nem húzhatta meg soha, én azért néha megyek autópályán).

Az elmúlt 1 év tapasztalatai a következőek (ezek hozták számomra az optimális fogyasztást):

Városban átutazóban a 55-60 km/h-nál mehet az 5. sebesség (nem emelkedővel tarkított út persze és teli lámpa, hanem kisvárosok stb.), azaz városba begurulva tudja tartani szépen 5.-ben a tempót 1500as fordulattal... Város vége táblánál teljesen felesleges visszaváltani 4be azt vettem észre, mert 70-75től szépen húz már.

Ha jól sejtem a legoptimálisabb fogyasztás 80 km/h óra környékén lehet, én azért 90 km/h-át szeretem elérni, pár decilitert bukhatok így 100km-enként.

Autópálya/autóút:

Ha haladni is akarok és azért nem akarok túl nagy fogyasztást, akkor a 110 km/h az a sebesség, ami optimális lehet. Érdekes, hogy 110 km/h felett minden 10 km/h sebességért deciliterekkel fizetek a kútnál...Kipróbáltam, 110 km/h esetén 6 liter környékén, 135 km/h-át tartva 7,3 literes fogyasztást mértem, igaz utóbbi esetben figyeltem, hogy 130 alatt ne menjek a Balatonig.

Autóúton tehát mehet a maximum, pályán picit visszább veszem a sebességet.

Igaz az is, hogy meglepően jól húz 110 km/h felett is...van eset, mikor leelőz x.y típusú autó és odalépek, hipp-hopp felmegy 140-150re, igaz akkor már erős hang van és a fordulatszám is 4500 környékét verdesi...szóval ez csak olyan bizonyító erejűnek szoktam eljátszani egy-egy Octávia, vagy Golf-al szemben, aztán elengedem őket újra:)

Az hogy tartósan egy német autópályán meddig bírná a 4500as fordulatot (kb. 150 km/h), hát erre kíváncsi vagyok, nem úgy tűnik, mint akai szétesene tőle, de egy picit sajnálom azért ennyire húzatni...és persze jelentős ilyenkor már a fogyasztás különbség is.

Szóval összességében a fentiekkel (és kb. 2,3as guminyomással) 2-3 fővel egy igen jónak tűnő 6 literes fogyasztási átlag jön ki hosszabb utakon (városok átutazóban) tavasztól-őszig...Télen alig használjuk a kocsit, erről a fogyasztásról bevallom nem tudok így adatot, 0,5 literrel biztos több.

Csak városban, Pesten nem igazán használtam még több száz km erejéig (azaz, hogy tudjak mérni fogyasztást), érzetre 7 literre mondanám.

Egyébként az első fokozat sokra nem jó, csak elindulni, a többiben szépen húz, ha jól néztem nálam olyan 2000es fordulattól ugrik meg a járgány igazándiból...50km/h-át lehet 1500al tartani, város vége tábla előtt kis gyorsítás (1500as fordulatnál ugysem ugrik jobban 5-ben), majd 60-70től egész jól gyorsul már és hamar eléri a 90km/h-át.

Egy igen kulturált kocsit ismertem meg az Astra G-ben, meglepően jó belső kialakítással (pár éves Fábiák stb. sokkal kopogósabb műanyaggal vannak teli 3 milláért), a karosszérián 11 évesen semmi rozsda , az ajtókat kinyitva látszik, hogy van benne anyag (talán ezért is elég nehéz kocsik ezek).

Szóval ár/értékben szerintem kellemes jármú, jó választás volt.

Üdv.

Az 1500-as fordulaton való használat ötödikben már szerintem nem egészséges, szerintem jobb a motornak ha városban a negyediket használod. Fogyasztás növekedést sem fog okozni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha nem írnád, hogy 1.2-ről beszélsz, azt gondolnám, hogy 2 literes benzines... :confused:

Igaz az is, hogy meglepően jól húz 110 km/h felett is...van eset, mikor leelőz x.y típusú autó és odalépek, hipp-hopp felmegy 140-150re, igaz akkor már erős hang van és a fordulatszám is 4500 környékét verdesi...szóval ez csak olyan bizonyító erejűnek szoktam eljátszani egy-egy Octávia, vagy Golf-al szemben, aztán elengedem őket újra:)

Link to comment
Megosztás:

A fordulatszámokat újfent megnézve hasonló értékeket látok (talán 120nál inkább 3600, 130nál inkább 3900 lett, azaz mintha picit csökkent volna...lehet az idős bácsi, akitől vettem nem húzhatta meg soha, én azért néha megyek autópályán).

A fordulatszám-sebesség összefüggés nem változik az évek vagy km-ek múlásával... ;)

Módosítva : Alex75
Link to comment
Megosztás:

Ha nem írnád, hogy 1.2-ről beszélsz, azt gondolnám, hogy 2 literes benzines... :confused:

Mondjuk tegyük hozzá nekem ez a második autóm, az első egy 4ütemű Wartburg volt, szóval feltételezem a jól húz érzés ebből eredhet:) (igaz vezettem ezen kívül jó pár kocsit már és így összességében is jónak mondanám a gyorsulását 110 felett is)

Az 1,4 vagy 1,6os nem tudom milyen lehet....

Link to comment
Megosztás:

Most lett összehasonlítási alapom egy 1.4 90lovas H astra (fateré) és az én frissen vásárolt 1.7cdti 80 lovasom között. Hát eddig azt hittem, hogy nem megy rosszul fateré, de most azt mondom, hogy ég és föld a kettő. Nagyon otthagytam párszor a hazaút során.... :) Olyan előzést megcsináltam amit előtte sosem (fateréval), mert tudtam hogy nem gyorsul az autó. (sajátom egy 1.5d szívódiesel saxo volt :) )

Link to comment
Megosztás:

Most lett összehasonlítási alapom egy 1.4 90lovas H astra (fateré) és az én frissen vásárolt 1.7cdti 80 lovasom között. Hát eddig azt hittem, hogy nem megy rosszul fateré, de most azt mondom, hogy ég és föld a kettő. Nagyon otthagytam párszor a hazaút során.... :) Olyan előzést megcsináltam amit előtte sosem (fateréval), mert tudtam hogy nem gyorsul az autó. (sajátom egy 1.5d szívódiesel saxo volt :) )

Hát, már a G generációnál (sőt már az F-nél is) mondogatták hogy benzinben 1.6 alatt nem nagyon kellene erőltetni, de a H-nál gondolom ez már hatványozottan igaz főként ha esetleg kombiról van szó (a H még nehezebb darab ugyebár).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most lett összehasonlítási alapom egy 1.4 90lovas H astra (fateré) és az én frissen vásárolt 1.7cdti 80 lovasom között. Hát eddig azt hittem, hogy nem megy rosszul fateré, de most azt mondom, hogy ég és föld a kettő. Nagyon otthagytam párszor a hazaút során.... :) Olyan előzést megcsináltam amit előtte sosem (fateréval), mert tudtam hogy nem gyorsul az autó. (sajátom egy 1.5d szívódiesel saxo volt :) )

1.4 szívó benzinest összehasonlítani 1.7 turbó diesellel szerintem értelmetlen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beírom ide is, mert nálatok is előfordulhat Z16XEp, de ha jól látom Z16XE is játszik!

Jelenleg 0-nál nagyobb a valószínűsége, hogy a nyáron belevágok egy Z16XEP custom szívósor projektbe. Mivel lesz CNC meló is, érdemes lenne nem egy darabot csinálni. Ha valaki csatlakozna írjon privátot!

Kb erről szól a dolog:

http://s1318.photobucket.com/user/meash31/library/?sort=3&page=1

http://www.team-integra.net/forum/blogs/michaeldelaney/130-intake-manifold-tech-runner-size-calculations.html

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/637050-A-small-inlet-manifold-project-Z16XE/page2?highlight=diameter

Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hát pedig... a C16NZ-nek kevesebb ugyan a nyomatéka (csak 125Nm), de azt már 2800-nál leadja, míg az X16XEL csak 3600-nál tudja a maga kicsit több, 150Nm-es nyomatékcsúcsát.

A nyomatékgörbe elég lapos ám, elég ha megnézed az általad linkelt képet feljebb. Az ugye az X20XEV motoré, ami 4000-es fordulaton tudja a max. nyomatékát, ami 185Nm. De 3000-nél is tud közel 180-at, és 2000-nél is még kb. 165Nm áll rendelkezésre. Ebből kiindulva az X16XEL biztos hogy 2800-on is valamivel nyomatékosabb, mint a C16NZ, 130-135Nm-t tudhat.

Valamint ha a maximum értékeket hasonlítjuk össze, a +25Nm azonos hengerűrtartalom mellett elég jelentős.

Egyedül ahol én nagyobb nyomatékot tapasztaltam a 8-szelepes motorok esetében, az indulásnál egész alacsony fordulaton, alapjárat közelében van. Elindulni könnyebb velük, nehezen fulladnak le.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok!
Van itt valakinek chippelt Y17DT-je? Tapasztalatok? Érdemes megcsináltatni?
25eFt-ért csinálnák, 100 LE/ 230Nm-t jósolva.
Autó:  2001-es
G Caravan, 329e Km-rel.
A CDTi (G ill. H) motorok hajtókarja, dugattyúja (motor HF nélküli része) ugyanaz, vagy azok már erősítettek?
Köszi!

Módosítva : kutymorg
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Van itt valakinek chippelt Y17DT-je? Tapasztalatok? Érdemes megcsináltatni?
25eFt-ért csinálnák, 100 LE/ 230Nm-t jósolva.
Autó:  2001-es
G Caravan, 329e Km-rel.
A CDTi (G ill. H) motorok hajtókarja, dugattyúja (motor HF nélküli része) ugyanaz, vagy azok már erősítettek?
Köszi!

Nekem meg van, 2002 Y17DT, 228 ezer km. Másfél éve van megcsinálva, igaz nem mértem padon, hogy mennyi lett a gyárihoz képest, de jobban megy, mint korábban. 5-ben sem kell előzésnél visszakapcsolni. A fogyasztás is jobb lett, hosszútávon majd 1 literrel szinte, persze ez is lábfüggő. Nekem duplájáért csinálták, de eddig meg vagyok elégedve vele. Biztosan nem egy ész nélküli húzás ami az enyémen van, de hétköznapi közlekedésben bőven jó.

Szerény véleményem szerint, nem éri meg az egekbe húzni, mert valami megsínyli, tudom, hogy valamekkora tartalék van benne gyárilag is, de nekem már kicsit extrémül hangzik a 75-ről 100 LE-re.

Akkor inkább le kell cserélni valami adagolós 1.9-es motorra, annak lehet csavarni az égig... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Úgy néz ki, hogy a légtömegmérőm megadta magát (Y17DT). Hibakód szerint hol többlet, hol kevesebb levegő mennyiséget mért (fesz. alacsony/magas).
Az autó csak akkor húz normálisan, ha a szervizlámpa jelez, más esetben olyan, mintha a kézifék be lenne húzva, nem hajlandó gyorsulni alacsony fordulatszámról (1000-2000 között; 2000-ig egy örökkévalóság eljutni)
Melyik gyártó termékét érdemes megvenni? (Nem szeretnék 20-30ekm után újat venni).
 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.