Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

G Astra menetteljesítmények


telo

Recommended Posts

Én úgy tudom, hogy a levegőben nem lesz több oxigén csak az alacsonyabb hőmérsékletű levegőben levő vízpára tud több oxigént oldva tartani.

Ami az égést elősegíti, ezáltal tényleg többlet oxigénhez jut a motor .

Ez főleg nyáron feltünő amikor egy forró nap után egy hűvös hajnalban indulsz el a kocsival.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy a levegőben nem lesz több oxigén csak az alacsonyabb hőmérsékletű levegőben levő vízpára tud több oxigént oldva tartani.

Ami az égést elősegíti, ezáltal tényleg többlet oxigénhez jut a motor .

Ez főleg nyáron feltünő amikor egy forró nap után egy hűvös hajnalban indulsz el a kocsival.

Valóban az oxigén százalékosan ugyanannyi, de a hideg levegő térfogatcsökkenése miatt a szívómotor több oxigenhez jut.

Link to comment
Megosztás:

Nahszóval. :)

Elmondom azért a saját szavaimmal is. :D

A turbo gyakorlatilag egy szélkerék és az az azzal közös tengelyre szerelt másik szélkerék. Az egyik felét a kipufogócsonkból kiáramló kipufogógázok (magas fordulaton faxa kis lángcsóva) jól felpörgetik, addig a másik oldalon az ezerrel pörgő kerék szíjja és süríti össze a levegőt. Sajna a durván terhelt motoroknál a nagyon magas hőfokra felmelegedő turbó (valahol hallottam vörösen izzó turbóról is, de lehet ez csak szóbeszéd) kipufogó oldala jelentősen felmelegíti a szívó oldalt is. A melegebb levegő hígabb, a térfogatához képest kevesebb oxigénmolekulát tartalmaz, így az üzemanyag levegő keverékhez kevesebb oxigénmolekula keveredik, a hatásfok roszabb mint hidegen. Az intercooler a motor "szívó" oldala és a turbo sürítő oldala közé kerül, hogy a turbo által magas hőfokra felmelegedett levegőn hűtsön pár fokot, és ezzel javítsa a hatásfokot, nyomatékot, teljesítményt. A legtöbb modern turbodízel és benzines motoron ott van, ugyanis aránylag egyszerűen egész jelentős teljesítmény növekedést okoz. Néhány elvetemült sufnituner képes az eredeti helyett nagyobb coolert betenni és ők tapasztanlni és vélik ennek áldásos hatását. Magyarul hívják egyébként közteslevegő-hűtőnek is, szerintem ez a legtalálóbb neve.

Link to comment
Megosztás:

Majd fogok LeO! :) Talán a jövő héten megkapom az új ASTRA-t. Hogyan kell ezeket bejáratni? Egyáltalán kell? Volt már új autóm: egy DACIA TLX és egy SAMARA 1.3. A SAMARA jobban gyorsult, mint az előző R19-sem,de nem ingyen :D SAMARA=68LE R19=82LE. Ez érdekes. A teszt ASTRA amit most kaptam amíg nem kapom meg az újat lekörözi mind a kettőt. Kell ezeket bejáratni, vagy lehet egyből hajtani? :?:

A bejáratásról:

http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=408

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem LeO lírta a lényeget. Még annyit, most már értve(talán), hogy a visszahűtésnek csak a turbónál van "létjogosultsága". Azt nem értettem, hogy a menetszél hogyan tudná jobban hűteni a levegőt, de most már tiszta, hogy a turbó által felmelegedt levegőt hűti vissza.

Link to comment
Megosztás:

Ez jó! Mindenki mást ír! Azt azért levontam, hogy az első olajcseréig csak kíméletesen.

Igen, én mindenképp azt ajánlom: az első 1000-2000 km-en csak kíméletesen, ne taposd ki a belét! Aztán már nyomhatod neki, de addig bírd ki egy picit :wink:

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: Az ASTRA ugye 95-ös benzinre van az elektronika által belőve. A régi opeleknél volt egy átállító 98-asra. érdemes-e az uj kocsikat 98-assal v. 99-esel üzemeltetni? A régi R19-es meghálálta a tempo99-est pedig nem ajánlották a 8 szelepes motorokhoz. Alacsony fordulaton jobban húzott és csendesebb volt.

Link to comment
Megosztás:

Az autópályás kiégetés tudom, hogy jót tesz az autónak. Sokan vannak olyan hitben, hogy a magyar benzin nem jó. Csak azt nem veszik figyelembe, mikor külföldön járnak az autó a folyamatos megfelelő hőfokon üzemelve "kiég" és szebben pörög ill. kevesebbet "zabál".

Én még tavaly év vége fele kértem egy benzin minőségi listát a www.autodoktor.hu-ról (az egyik fordfocus.hu-s fórumon ajánlották az oldalt, hogy honnan szedik az infót a listához, sajna nem tudom). Mindenesetre azt írták, hogy M.o.-on mindenhol 1-2 oktánszámmal kisebb a valós oktánszám, mint amit a kútfőn látsz. Én ezen infók alapján és a listavezetősége miatt, ha lehet, a Jet-nél (Conoco Philips) szoktam 98-ast tankolni. Álltítólag náluk van a legkisebb kéntartalma a benzinnek, ezért van a lista élén (ha jól emlékszem, ezzel indokolták). A Jet ráadásul olcsó is, legalábbis a kőbányai Gyömrői úti. Régebben különféle kutaknál tankoltam 95-öst, amivel néha hajlamos volt csörreni egyet-egyet a motor nálam, de most már nem nagyon tapasztalom...

Link to comment
Megosztás:

Bevágom a levélke érdemi részét:

a kért lista 2005.01.09-én:

1.- CPH ( ConocoPhilips ), szlovák importból, néha MOL-tól való beszerzés, ekkor csörög.

2.- Esso

3.- MOL

4.- Shell

5.- OMV, a nyugati határszélen és közelében megosztott 1. hely

6.- Castrol

7.- Agip

Az oktánszám mindegyik felsorolt eladónál min. 1 vagy 2-vel kevesebb, mint ami tankoláskor a kúton látható. Az OMV csúcs benzinje valamivel gyengébb, mint a MOL EVO-ja. A Klubpetrol MOL benzint árul, vagy szlovákot, ha ez utóbbi van éppen, akkor az a CPH-val egyenértékű.

A fenékkészletből sehol sem jó tankolni ( általában ekkor nem tudnak számlát adni valami rejtélyes okra hivatkozva. )

Áruházi kutaknál a benzin beszerzési helye erősen változó, ezért a minőség is nagyon szór.

Üdv.,

Fehér Tibor www.autodoktor.hu

e-mail: autodoktor@autodoktor.hu

ftibor@autodoktor.hu

Link to comment
Megosztás:

Bevágom a levélke érdemi részét:

a kért lista 2005.01.09-én:

1.- CPH ( ConocoPhilips ), szlovák importból, néha MOL-tól való beszerzés, ekkor csörög.

2.- Esso

3.- MOL

4.- Shell

5.- OMV, a nyugati határszélen és közelében megosztott 1. hely

6.- Castrol

7.- Agip

Én csak MOL kúton tankolok, Sőt csak Pakson!Mivel itt lakom. Van OMV kutunk is, de nem ajánlom senkinek! Egy tankkal amerre megyek, bejárom. Aki erre jár nyugodtan tankoljon a paksi MOL-nál. Már a harmadik auto ami szívleli.

Link to comment
Megosztás:

Bevágom a levélke érdemi részét:

a kért lista 2005.01.09-én:

1.- CPH ( ConocoPhilips ), szlovák importból, néha MOL-tól való beszerzés, ekkor csörög.

2.- Esso

3.- MOL

4.- Shell

5.- OMV, a nyugati határszélen és közelében megosztott 1. hely

6.- Castrol

7.- Agip

...

Köszi Leo a bevágást, én most nem találtam meg a levelet. Egyébként nekem is ezt írták, de én még váltottam egy levelet velük, és abban írták a kéntartalmat, mint indokot. Majd megkeresem holnap, és lehet, hogy bevágom...

Link to comment
Megosztás:

Az OMV-nél a SAMARA is dadogott. Azóta nem megyek oda csak mosni.

Én is csak mosni szoktam náluk :wink: Viszont azt sem mindegy, melyik kútnál teszem. Az egyik OMV-nél egyszer nagyon besz*ptam: sokkal kevesebbet ment ugyanannyi pénzért (kézi mosó), mint a szokásos OMV-s mosó-helyemen.

Link to comment
Megosztás:

Sokan vannak olyan hitben, hogy a magyar benzin nem jó. Csak azt nem veszik figyelembe, mikor külföldön járnak az autó a folyamatos megfelelő hőfokon üzemelve "kiég" és szebben pörög ill. kevesebbet "zabál".

Az Astra amivel mi No-ba járunk itthon is ugyanúgy van hajtva, és mikor kint vagyunk ugyanannyit megyünk vele városban mint itthon, mivel sokszor 2 hetet töltünk ott, a város egyik feléből a másikba ingázva. A magyar benzin gyatra minősége sajnos tény.

Link to comment
Megosztás:

Itt az ígért idézet a levélből (Jet-ről van benne szó):

"Nincs értelme róluk - a benzinjükről - több jót mondani, mivel ez a benzin áll elég régóta az első helyen és mindenhol az országban. Nem az ára miatt!!! Korábban az Arallal voltak egy szinten, de az Aral kivonult az országból. Nem véletlenül, ez más téma. Számlagond kb. három hónapja náluk sem volt. Többek között a 95-ös, 98-as vonatkozásában az alacsony kéntartalom miatt vannak az első helyen, OMV szintén emiatt a nyugati határszél közelében.

Üdv.,

Fehér Tibor www.autodoktor.hu

e-mail: autodoktor@autodoktor.hu

ftibor@autodoktor.hu"

Link to comment
Megosztás:

Itt az ígért idézet a levélből (Jet-ről van benne szó):

"Nincs értelme róluk - a benzinjükről - több jót mondani, mivel ez a benzin áll elég régóta az első helyen és mindenhol az országban. Nem az ára miatt!!! Korábban az Arallal voltak egy szinten, de az Aral kivonult az országból. Nem véletlenül, ez más téma. Számlagond kb. három hónapja náluk sem volt. Többek között a 95-ös, 98-as vonatkozásában az alacsony kéntartalom miatt vannak az első helyen, OMV szintén emiatt a nyugati határszél közelében.

Üdv.,

Fehér Tibor www.autodoktor.hu

e-mail: autodoktor@autodoktor.hu

ftibor@autodoktor.hu"

Dízel üzemanyag terén kellene megkérdezni, bár én a szlovákoknál is szoktam tankolni. :)

Link to comment
Megosztás:

Szomorúan hallom, hogy minőségileg a Jet ilyen jól áll, mert sajna nálunk Veszprémben ugyan van ilyen kút, de én a világ minden pénzéért sem mennék oda (hiába olcsó meg jó) azok után, hogy egy haverom náluk dolgozott négy évig, és ezalatt az idő alatt a kútoszlopoknál egyszer cseréltek szűrőt (amit elvileg félévente kéne asszem), főszűrőt meg egyszer sem! De asszem ez erősen kútfüggő mert a Jet kutak is ki vannak adva, és vállalkozók üzemeltetik, nem?

Meg még annyit, hogy (ahol van) a Tesco kutak is Szlovákiából hozatják a benyát a Karap Transsal, úgyhogy akkor elvileg az sem lehet annyira rossz.

Link to comment
Megosztás:

Szomorúan hallom, hogy minőségileg a Jet ilyen jól áll, mert sajna nálunk Veszprémben ugyan van ilyen kút, de én a világ minden pénzéért sem mennék oda (hiába olcsó meg jó) azok után, hogy egy haverom náluk dolgozott négy évig, és ezalatt az idő alatt a kútoszlopoknál egyszer cseréltek szűrőt (amit elvileg félévente kéne asszem), főszűrőt meg egyszer sem! De asszem ez erősen kútfüggő mert a Jet kutak is ki vannak adva, és vállalkozók üzemeltetik, nem?

Meg még annyit, hogy (ahol van) a Tesco kutak is Szlovákiából hozatják a benyát a Karap Transsal, úgyhogy akkor elvileg az sem lehet annyira rossz.

Vhonnan én is ezt hallottam, hogy a Tesco szlovák import benyát árul. Tankoltam is már egy ilyennél (a soroksárinál). Nem volt vele különösebb problémám. Egyébként én már egy éve kb a Jetnél tankolok (eleinte azért mert közel volt és olcsó), ezidáig még problémamentesen. Szóval én elégedett vagyok idáig velük. Csak remélni tudom, hogy karbantartásügyileg nem hanyagolják el annyira, mint veszprémben... Amúgy sztem majdnem minden társaságnál vannak olyan kutak, ahol vmit trükköznek. A Jet-ről egyébként hallottam már másoktól is jó tapasztalatokat. Persze mindig vannak kivételek...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.