Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

G Astra menetteljesítmények


telo

Recommended Posts

Most egy tesztautót vezetek amíg az újat nem kapom meg. Nem szeretem gyilkolni az autokat, de úgymond sportosan vezetek. Ez az ASTRA 2002-es kiadás 1.4 16V. A tapasztalat: 3000-es ford. alatt teljesen felesleges neki nyomni, mert a motor hangja olyan "karmolós", és nem meggyőző a nyomaték(szerintem szenved). Efölött viszont szárnyra kap . Na ezt azért idézőjelbe, de ahhoz képest na! Normál napi használatban a motor szép csendes, de ha többet akarsz tőle, bizony felmorog, és ezt 135 felett már nagyon markánsan míveli. A fogyasztás: (én nem mérek külön semmit, általában 50:50 (/város:országút/,/hideg:melegmotor/)) 8l körül. Ezt soknak tartom. a volt R19 7-ből kijött az elavult 8 szelepes 82 LE-s motorjával. DE MOST hozzáteszem a gyorsulása meg sem közelíti. Ha már itt tartunk egy kérdés: mit jelent a TWINPORT motor? Én szeretem, ha a fogyasztást rám bízzák. Az a motor szintén 90LE-snek van titulálva, de úgy megy mint ez a régi?

Van itt a listán olyan aki tavaly rendelt autót még nem kapott meg? keressen meg az email címemen!

Link to comment
Megosztás:

Hi All

OFF Régen nem jártam erre... Hello mintenki!

ON G Astra X16XEL -em van 1999-es, 208.000km-rel. A fed. comp szerinti fogyasztás: Vegyes: 7.2; Ha németbe megyek 1250 km-re, és kibírom, hogy 130-140-nel megyek akkor 6.5-6.8, ha nem, akkor 8L 95-ös :) Ekkor 170 körül szaggatok végig. Téli gumival.

Amikor májusban megvettem 178.000 volt benne, azóta csak SIMOTA levegőszűrőbetétet kapott, meg egy egyedi sport hátsó dobot 11cm-es krómvéggel (mer el volt rohadva a sajátja...) továbbá kiszedtünk a szívórészből 1 marék kormot. Ezek a beavatkozások összesen kb 3dl-es fogyasztáscsökkenést eredményeztek. 1ébként 5w30-as opel olajból 3000km alatt iszik meg 1 litert a moci... Az azért sztem nemolyanrossz...

Gyorsulást még nem mértem hivatalosan, de amit a fed. comp stopperével mértem az kb 11s volt. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Az Opelnél alkalmazott Twinport technika lényege a variálható szívószelep vezérlés és a nagyarányú kipufogógáz visszavezetés hatékony kombinációján alapul. A motor hengereinek friss levegő ellátását úgy vezérlik, hogy részterheléskor elzárják a hengerek egyik szívócsatornáját, ezáltal erős örvénylés jön létre, s ez keveredik össze a nagy mennyiségű visszavezetett kipufogógázzal. A képződött gáz visszavezetése azért lényeges, mert így a fojtási veszteség jelentős mértékben lecsökken. Teljes terheléskor a szívócsőben lévő elzáró szelepet kinyitják, megnő a töltés, így nagyobb lesz a teljesítmény. Az intenzív töltetcserétől gyorsabbá és stabilabbá válik az égés. A fogyasztás azért lesz optimális, mert mindig a motor pillanatnyi igényeinek megfelelően van szabályozva a gázcsere. Az Opel mérnökei tesztjeik során hat százalékos fogyasztásjavulást mutattak ki. A megoldás további előnye, hogy a szívócső-befecskendezés és a hármas hatású katalizátor megtartható, a műszaki ráfordítás ésszerű határok között marad, így a technika a vevők számára megfizethető.

Az Opel kutatásai során azt az eredményt hozta ki, hogy a kicsi, nagy fajlagos terhelésű motorok esetében kb. ugyanolyan fogyasztáscsökkenés érhető el a variálható szívásvezérléssel és a hozzá kapcsolódó nagymértékű kipufogógáz visszavezetéssel, mint a bonyolultabb réteges töltésű, közvetlen befecskendezéses eljárással.

U.S.

Forrás:a5.hu

Remélem segítettem.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Köszönöm KORI! A kérdésem még mindig az, hogy ez nem gyengít a menetteljesítményen? A kipofogógáz visszavezetés, ha jól értem nagyobb feltöltést csinál,de ez ugye oxigén hiányos. Mivel ebben a témában amatőr vagyok tulajdonképpen csak az érdekel: a TWINPORT 90LE egyenlő a régi 90LE-vel, mert ez a motor is nyomatékszegény kis ford.számnál.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Köszönöm KORI! A kérdésem még mindig az, hogy ez nem gyengít a menetteljesítményen? A kipofogógáz visszavezetés, ha jól értem nagyobb feltöltést csinál,de ez ugye oxigén hiányos. Mivel ebben a témában amatőr vagyok tulajdonképpen csak az érdekel: a TWINPORT 90LE egyenlő a régi 90LE-vel, mert ez a motor is nyomatékszegény kis ford.számnál.

Ha kis fordulaton nyomatékos motort szeretnél, akkor válaszd valamelyik cdti-t. :)

Link to comment
Megosztás:

:)

Azért bírom, hogy bebetonozódott az agyakba a dízel=hangos, meg hogy azt nem lehet visszapakolni... Azért mert nem kell és alul is húz vissza lehet egyet kapcsolgatni azzali is, ésszel persze. A vectrámról melegen meg csak a felirat árulja el, hogy dízel. Persze, ahogy gondolod, ez elég szubjektív dolog.

Link to comment
Megosztás:

:)

Azért bírom, hogy bebetonozódott az agyakba a dízel=hangos, meg hogy azt nem lehet visszapakolni... Azért mert nem kell és alul is húz vissza lehet egyet kapcsolgatni azzali is, ésszel persze. A vectrámról melegen meg csak a felirat árulja el, hogy dízel. Persze, ahogy gondolod, ez elég szubjektív dolog.

Valószínű, hogy ki kellene próbálnom egy modern dízel autót. Az utolsó élményem egy Citroen BX 19 volt.

Link to comment
Megosztás:

Az biztos hogy az utóbbi pár évben a dízelek hatalmasat fejlődtek, és alacsony fogyi mellett kihoznak hasonló teljesítményeket, hatalmas nyomatékokat...

..de nekem is a benzines jön be... :wink: Bár elég feeling amikor egy Turbódízel padlógázon elindul és ottmarad a kis pamacs... :wink:

Üdv.: Atommanó

Link to comment
Megosztás:

A kis pamacs főleg a német pd dízelek után marad ott. :) kétliteres, 2,2-es dti, 1,5 dci nagyon ritkán hagy koromfelhőt maga után, a részecskeszűrős dízelek meg egyátalán nem.Ezért szvsz a koromfelhő is egy beidegződés...

Link to comment
Megosztás:

Majd fogok LeO! :) Talán a jövő héten megkapom az új ASTRA-t. Hogyan kell ezeket bejáratni? Egyáltalán kell? Volt már új autóm: egy DACIA TLX és egy SAMARA 1.3. A SAMARA jobban gyorsult, mint az előző R19-sem,de nem ingyen :D SAMARA=68LE R19=82LE. Ez érdekes. A teszt ASTRA amit most kaptam amíg nem kapom meg az újat lekörözi mind a kettőt. Kell ezeket bejáratni, vagy lehet egyből hajtani? :?:

Link to comment
Megosztás:

Mit jelent a dízelnél az "i" és hogyan működik? Valami intercooler rémlik, de nem tudom igazán mit jelent.

Intercooler:töltőlevegő visszahűtő, a beszívott levegő átáramlik ezen a hűtőn, visszahül, és a hengerekbe jutva jobban eloszlik benne a befecskendezett gasoil.Ugye?

Link to comment
Megosztás:

az intercooler nagyon hasonlít az autó hűtőjére, és a menetszél hűti. A lényege hogy a turbót a kipufogágáz felmelegíti ráadásul a nagy fordulatszáma még ezt tovább növeli, a turbó pedigfelmelegíti a beszívott levegőt. Ez az intercooleren megy keresztül ahol lehül, ezáltal több oxigén lesz a levegőben, a lehült levegő miatt pedig kevésbé fog melegedni a motor,ezért lehet a sűrítést növelni aminek következménye a teljesítmény növekedése.

Remélem nem írtam el semmit :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.