Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A bejövő levegőt hűteni? Azt csak a turbó által nagyon felmelegített levegőnél kell. A sima beszívott levegőt hidegebb idő esetén még melegíteni is szokták keverőcsappantyúval, illetve nem melegítik, hanem hozzákeverik a kipufogóról szívott meleg levegőt.

Ennél már többet ér egy rezonátoros vagy egy változó hosszúságú szívócső.

Elküldve

Nem hűtésre kell a kúler/ nem intercoolerre gondoltam/, hanem egy ventillátorra, ami gyorsabban fújja be a levegőt mint a motor szívó hatása. Bár sztem már kicsit túl beszéltem ezt a dolgot.

Elküldve
Ilyen ventillátor nincs... vagy azt turbónak híjják.

pedig van

annyi a lényege, hogy az elmélet szerint nem hagyja a juzer, hogy a moci csak ugy szipákolja a levegőt ahogy sikerül hanem rásegít azzal, hogy jól megtolja vmi ventillátorral.....egyszer láttam egy oldalt ahol egy hondán mutogatták mennyire nem oks a dolog, mert az vmi műanyag lóf@szból volt és semmit sem ért :(

asszem ez a cucc futott elektromos turbó néven? vagy vmi hasonló....

de lehet nem ugyanarról beszélünk

dremu mekkora mocid is van? mert 1 rezonátorcső önmagában sztem nem sokat ér...mint ahogy a tuningok jónagy része, csak akkor hatásos erőteljesen ha komolyabban foglalkozol vele

esetleg egy szivosorcsere?

Elküldve

Van, persze de igen észrevehetetlen. Jó kis kompresszor, meg túrbó miatt meg ki kell cserélni a fél motort. Tehát jobban jár ha egy gyári turbósat vesz az ember.

Persze ha ilyen szinten gondolkodunk, akkor direktszűrő, sportgyertya, kipuf rendszer,négyleömlő, chip tuning, szívósor, dbilas befecskendezés, sport tengely(szeleprugók is), olajhűtő (termosztát), lendkerék, főtengely könnyítés, kovácsoltvas dugattyúk, modosított hengerfej, beömlők polírozása, tágítása.

Talán ezek a célravezető tuning fogások. Bár rövidül tőle a motor élettartama.

A mondás igaz, miszerint tényleg a szérián belül a legerősebb motorból érdemes kiindulni, ha valami nagyot akarsz alkotni.

Elküldve

pedig van

annyi a lényege, hogy az elmélet szerint nem hagyja a juzer, hogy a moci csak ugy szipákolja a levegőt ahogy sikerül hanem rásegít azzal, hogy jól megtolja vmi ventillátorral.....egyszer láttam egy oldalt ahol egy hondán mutogatták mennyire nem oks a dolog, mert az vmi műanyag lóf@szból volt és semmit sem ért :(

asszem ez a cucc futott elektromos turbó néven? vagy vmi hasonló....

de lehet nem ugyanarról beszélünk

dremu mekkora mocid is van? mert 1 rezonátorcső önmagában sztem nem sokat ér...mint ahogy a tuningok jónagy része, csak akkor hatásos erőteljesen ha komolyabban foglalkozol vele

esetleg egy szivosorcsere?

Erre gondoltam, csak nem tudtam ilyen jól elmondani.

Elküldve

Nos ez az! A mocim 1.4 16V!!!!

És én nem akarok semmi más zsebbenyúlót csak az a kérdés ha egy kicsivel több levegőt nyomok a mocinak akkor azzal jobb lesz e a teljesítmény?

Semmi más tuninng csak egy egyszerű ötlet ez!

Elküldve

Ha ezt ilyen öccörűen és relatíve ócsón meg lehetne oldani egy villanyos ventillátorral, már rég nem tökölnének a gyárak a drága turbóval vagy kompresszorral.

Gondolj bele, egy turbó kb. 25-30%-ot tesz hozzá a teljesítményhez, miközben pörög 300.000-t, egy DC motoros venti mennyit pörög? S hány százalék teljesítménynövelést hoz, ha hoz egyáltalán?

Elküldve

S azt még el is hiszem, hogy ha 1 helyben állsz, nyom valami többletet a ventillátor - bár ez is kérdéses, mert pont az ilyen ventikre jellemző adat, hogy nem képesek túl nagy túlnyomást létrehozni, épp ezért csak ún. nyitott véggel és rövid csőhosszal tudnak levegőt szállítani -, de mikor mész 100-al vagy többel, akkora szélsebességnél a cug pörgeti a ventillátort. Nem véletlen, hogy nagy tempónál a hűtőventi nem szokott menni, épp elég a menetszél.

Elküldve

Hát igen ez a nagy kérdés?!?

Nem tudom a válszt!

Dehát a direkt szűrő is javít az autón és mégis dobozosra csinálják a beömlőt!

Akkor azt is miért nem csinálják direktre gyárilag ha jó! (meg a betétet sem kell cserélgetni)

Elküldve

Annak is van hátránya.

1. Télen túlhűtheti a motort.

2. Védeni kell a motor melegétől, pláne nyáron.

3. Sérülékeny.

4. Tisztítani kell, ami egy átlag felhasználónak (autósok 95%-a) megoldhatatlan. Pl. sűrített levegő, kétbalkéz.

5. Szervízeknek kézenfekvőbb a csere.

6. Zajosabb...nem mindenki szereti a torokhangot....kivéve, ha a Deep Throat-ról van szó! :twisted:

Elküldve

Én nem vitatkozom, csak a véleményemet írom le. :(

A légszűrőre visszatérve nézd meg, olajszűrőnél is terjed a papírbetétes, szinte szerszám nélkül cserélhető kivitel.

  • 3 months later...
Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Astra Classic II 1.4-es Ecotec motorja (Nem a Twinport hanem még 2005 márciusi) az Euro 3-as vagy 4-es? Mert pl elszörnyülködtem azon hogy ismerős 6 milliós Grand Scenicje 1.6-os az Euro 3-as még. Jóltudom hogy az Opelé Euro 4-es?

Amúgy van valakinek összehasonlítási alapja az Ecotec és a Twinport között? Melyik megy jobban? Állítólag a Twinport lustább meg hangosabb meg jobban is kell pörgetni?

Köszike

Elküldve
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Astra Classic II 1.4-es Ecotec motorja (Nem a Twinport hanem még 2005 márciusi) az Euro 3-as vagy 4-es? Mert pl elszörnyülködtem azon hogy ismerős 6 milliós Grand Scenicje 1.6-os az Euro 3-as még. Jóltudom hogy az Opelé Euro 4-es?

Amúgy van valakinek összehasonlítási alapja az Ecotec és a Twinport között? Melyik megy jobban? Állítólag a Twinport lustább meg hangosabb meg jobban is kell pörgetni?

Köszike

Euro 4-es már jó ideje, nyugi... :)

Twinport is megy úgy sztem, bár annyira sok tapasztalatom nincs vele, de az tény hogy más hangja van. Nem mondom, hogy hangosabb (kívülről tán igen a lánc miatt), de más.

Elküldve
Twinport is megy úgy sztem, bár annyira sok tapasztalatom nincs vele, de az tény hogy más hangja van. Nem mondom, hogy hangosabb (kívülről tán igen a lánc miatt), de más.
  • 1 month later...
Elküldve

Nekem volt 1,6 twinportom, még 2003-as, de az nagyon halk volt. Viszont határozottan lustább, mint a sima 1,6 16V ez tény, de még így is elég jól húz. Szerintem megéri az a pici lustaság a marha jó fogyiért.

Elküldve

Sziasztok!

A családunkban volt 1.6 16V, én nagyon szerettem, nagyon jól is ment csak zabált, mint állat, ha padlózgattam, nem volt ritka a 9-10 literes fogyasztás sem!

Ez a TwinPort, talán szerényebb valamivel erőben, de legalább nem is zabál. Ha jól tudom közel 1.5 - 2 literrel kevesebb a fogyasztás vele, mint az 1.6 16V-vel..

Opel sose kop el!

Endyka

Elküldve
Sziasztok!

A családunkban volt 1.6 16V, én nagyon szerettem, nagyon jól is ment csak zabált, mint állat, ha padlózgattam, nem volt ritka a 9-10 literes fogyasztás sem!

Ez a TwinPort, talán szerényebb valamivel erőben, de legalább nem is zabál. Ha jól tudom közel 1.5 - 2 literrel kevesebb a fogyasztás vele, mint az 1.6 16V-vel..

Opel sose kop el!

Endyka

A legszebb, hogy unokaöcsémék Z16XE Vectra B-je beéri városban a max. 7L-rel.Pedig azért nagyobb kasztni, mint az F Astra! :blink: Igaz nem is úgy nyomják neki, mint pl. egyesek! :rolleyes:

Elküldve
A legszebb, hogy unokaöcsémék Z16XE Vectra B-je beéri városban a max. 7L-rel.Pedig azért nagyobb kasztni, mint az F Astra! :blink: Igaz nem is úgy nyomják neki, mint pl. egyesek! :rolleyes:

Nem F-es G-és volt az Astra és csak akkor zabált, ha zavartad neki csőgázzal!

Mondjuk vegyesben akkor is 7-8 litert evett...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.