Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Sziasztok!

A váltójavítás következő stádiumáról számolok be.

A megbontás után, amiket találtunk:

- mágnes-szelep hiba

- fékszalag hiba

- olajteknő alján a mágnes körül sok fémpor

- olaj elszíneződve csaknem feketére

Javítás:

Kiszereltük az összes mágnesszelepet. ATF olajban ázattuk őket, és a saruira kábelt kötve akkuról vezéreltük a dugattyukat.

A teszt szerint 1db nem igazán adott hangot magából.

Egy másikból a piros olajat elszínező fekete trugyi jött ki, de utánna rendben kattogott a dugattyú. (eldugulhatott...)

A nem működő mágnes-szelepet kicseréltük működő darabra másik váltóból kiszerelve a cseredarabot.

Fékszalagot állítani kellett. Képet mellékelek az állítás előtti és utánni állapotról.

Első tesztek szerint hatásos volt a beavatkozás.

Összerakva, feltöltve olajjal a rendszert a váltó életre kelt.

Van ismét D fokozat és mellette 1,2,3 is rendben működik.

Országúti teszt napokon belül várható és beszámolok eredményről.

Addig is pár kép a javításról:

https://www.dropbox.com/s/0b9878sful2c8lc/fekszalag_allitas.jpg

https://www.dropbox.com/s/dea0uydzetp6w90/IMG_2058.JPG

https://www.dropbox.com/s/f9f5m0jwsya6jn1/IMG_2101.JPG

https://www.dropbox.com/s/t08kntsouwgkqou/IMG_2126.JPG

Az olajcsere előtt már a programkapcsolót levettük és ellenőriztük. Azt is ki kellett takarítani, mert a benne lévő zsír már darabos trutymó volt. Ennek ellenére a működése rendben volt. Kábelsarun mértük az ellenállást, miközben a különböző fokozatokat kézzel kapcsoltuk a csúszka mozgatásával.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a fékszalagok részletes ismertetését! Jó lenne látni működés közben...

Az én döglött váltómban is egy rugó maradványai voltak, és a lamellák közül eltűntek a korongok. Talán egyszer felújítom, és akkor szétborítom az egészet. Akkor viszont már nem fogom tudni, hová kell a rugó... Ezért itt fogom feltenni majd a kérdést. De nem most.

Ja, és örülök, hogy Nektek sikerült életre kelteni egy döglött váltót! Ezek szerint nem csak két-háromszázezres tételeket kiszámlázó "szakszervizek" képesek erre. Ez inspirációt adhat másoknak is, akik nem átallják összekenni magukat olajjal, és láttak már erőátviteli rendszereket előtte is. Vagy legalább elméleti fogalmuk van róla.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A váltójavítás következő stádiumáról számolok be.

A megbontás után, amiket találtunk:

- mágnes-szelep hiba

- fékszalag hiba

- olajteknő alján a mágnes körül sok fémpor

- olaj elszíneződve csaknem feketére

Javítás:

Kiszereltük az összes mágnesszelepet. ATF olajban ázattuk őket, és a saruira kábelt kötve akkuról vezéreltük a dugattyukat.

A teszt szerint 1db nem igazán adott hangot magából.

Egy másikból a piros olajat elszínező fekete trugyi jött ki, de utánna rendben kattogott a dugattyú. (eldugulhatott...)

A nem működő mágnes-szelepet kicseréltük működő darabra másik váltóból kiszerelve a cseredarabot.

Fékszalagot állítani kellett. Képet mellékelek az állítás előtti és utánni állapotról.

Első tesztek szerint hatásos volt a beavatkozás.

Összerakva, feltöltve olajjal a rendszert a váltó életre kelt.

Van ismét D fokozat és mellette 1,2,3 is rendben működik.

Országúti teszt napokon belül várható és beszámolok eredményről.

Addig is pár kép a javításról:

https://www.dropbox.com/s/0b9878sful2c8lc/fekszalag_allitas.jpg

https://www.dropbox.com/s/dea0uydzetp6w90/IMG_2058.JPG

https://www.dropbox.com/s/f9f5m0jwsya6jn1/IMG_2101.JPG

https://www.dropbox.com/s/t08kntsouwgkqou/IMG_2126.JPG

Az olajcsere előtt már a programkapcsolót levettük és ellenőriztük. Azt is ki kellett takarítani, mert a benne lévő zsír már darabos trutymó volt. Ennek ellenére a működése rendben volt. Kábelsarun mértük az ellenállást, miközben a különböző fokozatokat kézzel kapcsoltuk a csúszka mozgatásával.

Itt látszik a karbantartás teljes hiánya, ls annak következményei. Mondjuk azt a mérnököt is kerékbe törném, aki kitalálta, hogy nem kell olajat cserélni!

Link to comment
Megosztás:

Itt látszik a karbantartás teljes hiánya, ls annak következményei. Mondjuk azt a mérnököt is kerékbe törném, aki kitalálta, hogy nem kell olajat cserélni!

A mérnök jól dolgozott...mi kell? Örök élet a váltótoknak? Az kéne még, csődbe megy a gazdaság, így + lehet javíttatni meg felújítani, meg alkatrészt és szolgáltatást vásárolni.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Itt látszik a karbantartás teljes hiánya, ls annak következményei. Mondjuk azt a mérnököt is kerékbe törném, aki kitalálta, hogy nem kell olajat cserélni!

Kori, te ezt hol olvastad, hogy nem kell? Hja, mert csillagozva van, hogy fokozott igénybevétel esetén 104 ezrenként ajánlott. Namármost a nem fokozott igénybevétel az évi 10-15 ezer km - azzal elvan 10 évig - bírja? Igen, ok, mi a gond? :) hjaa hogy Te 3 év alatt vagy hamarabb teszed bele ezt? akkor kérlekalássan az már fokozott igénybevétel... :)

Link to comment
Megosztás:

Részletezi, mi a fokozott igénybevétel :-) De a későbbi szervízleírásban már fix km volt megadva. Most nem emlékszem mikortól és mennyi.

Nekem apám az Ascona után megmondta, bármilyen autóm is lesz, bármennyit is vezetek az a fokozott igénybevétel 2x-ese... ehhez tartom magam :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Jó napot kívánok. Érdeklődni szeretnék hogy,az idő mutató óra alatt fel gyullad egy sárga fény kör alakú és egy felkiáltó jel van benne. Akkor ha ez fel gyullad az autó nem is akar rendesen váltani,és ilyenkor mi lehet a baj.Kérném segítségeteket. És még azt hozzá teszem hogy olaj van a váltóba.

Link to comment
Megosztás:

Jó napot kívánok. Érdeklődni szeretnék hogy,az idő mutató óra alatt fel gyullad egy sárga fény kör alakú és egy felkiáltó jel van benne. Akkor ha ez fel gyullad az autó nem is akar rendesen váltani,és ilyenkor mi lehet a baj.Kérném segítségeteket. És még azt hozzá teszem hogy olaj van a váltóba.

Az egy fogaskerék sztem.... Olyankor szerviz üzemmódba kapcsol. Vmi kehéje van - el kell menni kiolvastatni, vagy elmenni egy váltós szakihoz...

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Sziasztok!

Más témához nem tudtam kapcsolni, ide írom, és egy kis segítséget kérnék:

Nem tudom, hogy futómű, kardán vagy váltó okozza-e, autó hidegen normálisan elindul. Kb. 50-60 km (vagy kb. 1 óra használat) után mondjuk megállok valahol egy 15 percre vagy egy piros lámpánál is akár. Elinduláskor az autó rázkódik, "akadozik", mintha valaki megakasztaná, aztán 2. fokozattól nincs ilyen, megszűnik, de újabb lámpánál ugyanez. (ha pörgetem a motort, csúsztatott kuplunggal, akkor viszonylag normálisan indul meg). Amikor visszahűl (1-2 óra), megint semmi baja.

Találkozott már valaki ilyen jellegű dologgal? Tippek a hibára?

Köszi előre is! :)

Link to comment
Megosztás:

40e + munkadíj, ha nem Te csinálod.

A kuplungcsere nem nehéz meló az elrendezés miatt, 2 embernek 3-4 óra alatt megvan, ha van irodalom és műszaki érzék hozzá.

Haveromnak volt ilyen 3 literesen, ott a szerkezet tárcsáján volt hajszálrepedés, jókat lehetett röhögni rajta induláskor: "Mi van b+, nem tudsz vezetni?" :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok márkatársak!

Azt szeretném kérdezni, hogy '98as évjáratú omegba b 2,5td (Bmw motor) valaki cserélt e már esetleg váltót 5 sebességről 6 fokozatúra ra?(manuális) Esetleg mi a véleményetek egy ilyenfajta "beavatkozásról"? Köszönöm! Szép napot!

Mért milyen hatos váltót tudsz?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok. Lenne egy kèrdésem. Van egy opel omega B caravàn autom. 2000cm3 16szelepes. 136 le. Olyan kèrdésem lenne hogy valaki nem e tudja hogy a 2.5v6 vagy a 3.0v6 vàltoja felmegy e rà àtalakitas nelkül. Vagy van e valami kompatibilis màs vàlto ami felmegy. Ja sima manualis valtorol van szo.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.