freepc123 Elküldve November16, 2013 Megoszt Elküldve November16, 2013 Sziasztok! A váltójavítás következő stádiumáról számolok be. A megbontás után, amiket találtunk: - mágnes-szelep hiba - fékszalag hiba - olajteknő alján a mágnes körül sok fémpor - olaj elszíneződve csaknem feketére Javítás: Kiszereltük az összes mágnesszelepet. ATF olajban ázattuk őket, és a saruira kábelt kötve akkuról vezéreltük a dugattyukat. A teszt szerint 1db nem igazán adott hangot magából. Egy másikból a piros olajat elszínező fekete trugyi jött ki, de utánna rendben kattogott a dugattyú. (eldugulhatott...) A nem működő mágnes-szelepet kicseréltük működő darabra másik váltóból kiszerelve a cseredarabot. Fékszalagot állítani kellett. Képet mellékelek az állítás előtti és utánni állapotról. Első tesztek szerint hatásos volt a beavatkozás. Összerakva, feltöltve olajjal a rendszert a váltó életre kelt. Van ismét D fokozat és mellette 1,2,3 is rendben működik. Országúti teszt napokon belül várható és beszámolok eredményről. Addig is pár kép a javításról: https://www.dropbox.com/s/0b9878sful2c8lc/fekszalag_allitas.jpg https://www.dropbox.com/s/dea0uydzetp6w90/IMG_2058.JPG https://www.dropbox.com/s/f9f5m0jwsya6jn1/IMG_2101.JPG https://www.dropbox.com/s/t08kntsouwgkqou/IMG_2126.JPG Az olajcsere előtt már a programkapcsolót levettük és ellenőriztük. Azt is ki kellett takarítani, mert a benne lévő zsír már darabos trutymó volt. Ennek ellenére a működése rendben volt. Kábelsarun mértük az ellenállást, miközben a különböző fokozatokat kézzel kapcsoltuk a csúszka mozgatásával. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vectra V6 Elküldve November17, 2013 Megoszt Elküldve November17, 2013 Korrekt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bögöly Elküldve November19, 2013 Megoszt Elküldve November19, 2013 Köszönöm a fékszalagok részletes ismertetését! Jó lenne látni működés közben... Az én döglött váltómban is egy rugó maradványai voltak, és a lamellák közül eltűntek a korongok. Talán egyszer felújítom, és akkor szétborítom az egészet. Akkor viszont már nem fogom tudni, hová kell a rugó... Ezért itt fogom feltenni majd a kérdést. De nem most. Ja, és örülök, hogy Nektek sikerült életre kelteni egy döglött váltót! Ezek szerint nem csak két-háromszázezres tételeket kiszámlázó "szakszervizek" képesek erre. Ez inspirációt adhat másoknak is, akik nem átallják összekenni magukat olajjal, és láttak már erőátviteli rendszereket előtte is. Vagy legalább elméleti fogalmuk van róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November20, 2013 Megoszt Elküldve November20, 2013 Fékszalag pontos beállítását ebben a doksiban megtalálod: https://www.dropbox.com/s/1yxz8snd9rslon1/Aut%C3%B3matav%C3%A1lt%C3%B3%20olajcsere%20HUN.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November21, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November21, 2013 Sziasztok! A váltójavítás következő stádiumáról számolok be. A megbontás után, amiket találtunk: - mágnes-szelep hiba - fékszalag hiba - olajteknő alján a mágnes körül sok fémpor - olaj elszíneződve csaknem feketére Javítás: Kiszereltük az összes mágnesszelepet. ATF olajban ázattuk őket, és a saruira kábelt kötve akkuról vezéreltük a dugattyukat. A teszt szerint 1db nem igazán adott hangot magából. Egy másikból a piros olajat elszínező fekete trugyi jött ki, de utánna rendben kattogott a dugattyú. (eldugulhatott...) A nem működő mágnes-szelepet kicseréltük működő darabra másik váltóból kiszerelve a cseredarabot. Fékszalagot állítani kellett. Képet mellékelek az állítás előtti és utánni állapotról. Első tesztek szerint hatásos volt a beavatkozás. Összerakva, feltöltve olajjal a rendszert a váltó életre kelt. Van ismét D fokozat és mellette 1,2,3 is rendben működik. Országúti teszt napokon belül várható és beszámolok eredményről. Addig is pár kép a javításról: https://www.dropbox.com/s/0b9878sful2c8lc/fekszalag_allitas.jpg https://www.dropbox.com/s/dea0uydzetp6w90/IMG_2058.JPG https://www.dropbox.com/s/f9f5m0jwsya6jn1/IMG_2101.JPG https://www.dropbox.com/s/t08kntsouwgkqou/IMG_2126.JPG Az olajcsere előtt már a programkapcsolót levettük és ellenőriztük. Azt is ki kellett takarítani, mert a benne lévő zsír már darabos trutymó volt. Ennek ellenére a működése rendben volt. Kábelsarun mértük az ellenállást, miközben a különböző fokozatokat kézzel kapcsoltuk a csúszka mozgatásával. Itt látszik a karbantartás teljes hiánya, ls annak következményei. Mondjuk azt a mérnököt is kerékbe törném, aki kitalálta, hogy nem kell olajat cserélni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve November22, 2013 Megoszt Elküldve November22, 2013 Itt látszik a karbantartás teljes hiánya, ls annak következményei. Mondjuk azt a mérnököt is kerékbe törném, aki kitalálta, hogy nem kell olajat cserélni! A mérnök jól dolgozott...mi kell? Örök élet a váltótoknak? Az kéne még, csődbe megy a gazdaság, így + lehet javíttatni meg felújítani, meg alkatrészt és szolgáltatást vásárolni. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve November23, 2013 Megoszt Elküldve November23, 2013 Itt látszik a karbantartás teljes hiánya, ls annak következményei. Mondjuk azt a mérnököt is kerékbe törném, aki kitalálta, hogy nem kell olajat cserélni! Kori, te ezt hol olvastad, hogy nem kell? Hja, mert csillagozva van, hogy fokozott igénybevétel esetén 104 ezrenként ajánlott. Namármost a nem fokozott igénybevétel az évi 10-15 ezer km - azzal elvan 10 évig - bírja? Igen, ok, mi a gond? :) hjaa hogy Te 3 év alatt vagy hamarabb teszed bele ezt? akkor kérlekalássan az már fokozott igénybevétel... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November23, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November23, 2013 Részletezi, mi a fokozott igénybevétel :-) De a későbbi szervízleírásban már fix km volt megadva. Most nem emlékszem mikortól és mennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve November23, 2013 Megoszt Elküldve November23, 2013 Részletezi, mi a fokozott igénybevétel :-) De a későbbi szervízleírásban már fix km volt megadva. Most nem emlékszem mikortól és mennyi. Nekem apám az Ascona után megmondta, bármilyen autóm is lesz, bármennyit is vezetek az a fokozott igénybevétel 2x-ese... ehhez tartom magam :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbesz Elküldve Január15, 2014 Megoszt Elküldve Január15, 2014 2.5-ös diesel omi váltójába milyen olaj kell? A 1940768 és a 1940704 kódszámú olajak mit takarnak,milyen a viszkozitása,minősége? Sajnos 40 km-es körzetben nincs opel szalon, így helyettesíteni kell vmivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbesz Elküldve Január15, 2014 Megoszt Elküldve Január15, 2014 Jó napot kívánok. Érdeklődni szeretnék hogy,az idő mutató óra alatt fel gyullad egy sárga fény kör alakú és egy felkiáltó jel van benne. Akkor ha ez fel gyullad az autó nem is akar rendesen váltani,és ilyenkor mi lehet a baj.Kérném segítségeteket. És még azt hozzá teszem hogy olaj van a váltóba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Január15, 2014 Megoszt Elküldve Január15, 2014 Jó napot kívánok. Érdeklődni szeretnék hogy,az idő mutató óra alatt fel gyullad egy sárga fény kör alakú és egy felkiáltó jel van benne. Akkor ha ez fel gyullad az autó nem is akar rendesen váltani,és ilyenkor mi lehet a baj.Kérném segítségeteket. És még azt hozzá teszem hogy olaj van a váltóba. Az egy fogaskerék sztem.... Olyankor szerviz üzemmódba kapcsol. Vmi kehéje van - el kell menni kiolvastatni, vagy elmenni egy váltós szakihoz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabi75 Elküldve Július24, 2014 Megoszt Elküldve Július24, 2014 Sziasztok! Más témához nem tudtam kapcsolni, ide írom, és egy kis segítséget kérnék: Nem tudom, hogy futómű, kardán vagy váltó okozza-e, autó hidegen normálisan elindul. Kb. 50-60 km (vagy kb. 1 óra használat) után mondjuk megállok valahol egy 15 percre vagy egy piros lámpánál is akár. Elinduláskor az autó rázkódik, "akadozik", mintha valaki megakasztaná, aztán 2. fokozattól nincs ilyen, megszűnik, de újabb lámpánál ugyanez. (ha pörgetem a motort, csúsztatott kuplunggal, akkor viszonylag normálisan indul meg). Amikor visszahűl (1-2 óra), megint semmi baja. Találkozott már valaki ilyen jellegű dologgal? Tippek a hibára? Köszi előre is! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július24, 2014 Szerző Megoszt Elküldve Július24, 2014 Ha engeded fel a kupplungot indulásnál, akkor csinálja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabi75 Elküldve Július25, 2014 Megoszt Elküldve Július25, 2014 (edited) Ha engeded fel a kupplungot indulásnál, akkor csinálja? Igen. De csak melegen. Hidegen semmi baja. A kuplungpedál nem "ráz vissza". Módosítva Július25, 2014 : csabi75 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július26, 2014 Szerző Megoszt Elküldve Július26, 2014 Igen. De csak melegen. Hidegen semmi baja. A kuplungpedál nem "ráz vissza". Tárcsa és szerkezet csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csabi75 Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 Tárcsa és szerkezet csere. Ufffff.... És az kb. mennyibe fáj mostanság? Gondolom bontottal ne kísérletezzek. :/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 40e + munkadíj, ha nem Te csinálod. A kuplungcsere nem nehéz meló az elrendezés miatt, 2 embernek 3-4 óra alatt megvan, ha van irodalom és műszaki érzék hozzá. Haveromnak volt ilyen 3 literesen, ott a szerkezet tárcsáján volt hajszálrepedés, jókat lehetett röhögni rajta induláskor: "Mi van b+, nem tudsz vezetni?" :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kyomega Elküldve Augusztus17, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2014 Sziasztok márkatársak! Azt szeretném kérdezni, hogy '98as évjáratú omegba b 2,5td (Bmw motor) valaki cserélt e már esetleg váltót 5 sebességről 6 fokozatúra ra?(manuális) Esetleg mi a véleményetek egy ilyenfajta "beavatkozásról"? Köszönöm! Szép napot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus17, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2014 Sziasztok márkatársak! Azt szeretném kérdezni, hogy '98as évjáratú omegba b 2,5td (Bmw motor) valaki cserélt e már esetleg váltót 5 sebességről 6 fokozatúra ra?(manuális) Esetleg mi a véleményetek egy ilyenfajta "beavatkozásról"? Köszönöm! Szép napot! Mért milyen hatos váltót tudsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus19, 2014 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus19, 2014 A Lotus Omegáét :D de a sejtésem az, hogy valamelyik újabb Opelből, ami elsőkerekes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Augusztus19, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2014 A Lotus Omegáét :D de a sejtésem az, hogy valamelyik újabb Opelből, ami elsőkerekes. Van olyan, hogy a pénz sem elég áthidalni a problémákat :D Amúgy lehet vmi Corvette vagy tsai váltóra gondol? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Augusztus19, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2014 Van olyan, hogy a pénz sem elég áthidalni a problémákat :D Amúgy lehet vmi Corvette vagy tsai váltóra gondol? :D Remélem szól, ha kész van... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa86 Elküldve Szeptember23, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2014 Sziasztok. Lenne egy kèrdésem. Van egy opel omega B caravàn autom. 2000cm3 16szelepes. 136 le. Olyan kèrdésem lenne hogy valaki nem e tudja hogy a 2.5v6 vagy a 3.0v6 vàltoja felmegy e rà àtalakitas nelkül. Vagy van e valami kompatibilis màs vàlto ami felmegy. Ja sima manualis valtorol van szo. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Szeptember25, 2014 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember25, 2014 Felmegy. De a 3.0V6-é ritka, mert a legtöbb automata volt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts