skyrangr Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Az olajszint jo, eselyesebb a karmantyu...a kerrego hang a sebessegbe rakaskor hallatszik foleg otodikben,ritkan mashol is .Akkor simán lehet, hogy nem emel ki eleget, mert nem nyom eleget a főmunkahenger. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Ha van EPC-d legyen TIS-ed is :P.. ott vannak a hibakódok. P0730 - Gear ratio incorrect Selector lever not in position P, R, N "Emergency Mode" is not activated. Engine speed is greater than 3448 rpm Converter slip is greater than 288 rpm in 1st gear 480 rpm in 2nd gear 672 rpm in 3rd gear 896 rpm in 4th gear (The converter slip is calculated by using the engine speed, the automatic transmission output speed and the gear ratio of the engaged gear.) Above conditions must be fulfilled for at least 2.26 s . Effect: "Emergency Mode" is activated The malfunction indication is switched on. P0711 - Aut Transm Fluid Temp Sensor Circuit Range Automatic transmission oil temperature is greater than 165 °C (329 °F) Above condition must be fulfilled for at least 2.66 s . Replacement Value: Automatic transmission oil temperature 130 °C (266 °F) Concerned Terminals: 21, 22 P0722 - Output Spees sensor circuit no signal Engine speed is greater than 3008 rpm Selector lever not in position P, R, N No speed signal recognised Above conditions must be fulfilled for at least 0.3 s . Effect: "Emergency Mode" is activated The malfunction indication is switched on. Concerned Terminals: 42, 14 P0725 - Engine Speed Input Circuit Malfunction Selector lever not in position P, R, N Throttle valve opening is greater than 12.6 % Automatic transmission output speed is greater than 1024 rpm Engine speed is less than 96 rpm Above conditions must be fulfilled for at least 0.39 s . Effect: "Emergency Mode" is activated The malfunction indication is switched on. Concerned Terminals: 40 P0705 - Aut Transmission Range Sensor Circuit Malfunction Selector lever position switch coding logic does not indicate a valid combination. Above condition must be fulfilled for at least 2.86 s . Effect: "Emergency Mode" is activated The malfunction indication is switched on. Concerned Terminals: 36, 8, 37, 9 És akkor - mit csináltál a váltóval? Néztél másik programkapcsolót? Solenoidokat stb? Ha nem akkor előbb szaladj el ezzel egy olyan emberhez aki ért is hozzá.... Sziasztok! Folyamatban cseréje a programkapcsolónak és a mágnesszelepeknek. https://www.dropbox.com/s/24e55se7a7dgulb/mini.jpg A mágnes-szelep szűrőjén a fekete csík mivel távolítható el, hogy szűrő ne sérüljön? Programkapcsoló Omega-A (2.4 benzin, AR25 váltó, KH kódjelű) passzol az Omega-B (2.5TD,AR25 váltó, KZ kódjelű váltóhoz? Csere után beszámolok eredményről. Kapcsoló belseje, miután Omega-A-ból kivettük. Ezután átesett egy felújításon, már minden érintkező és saru sérülésmentes, nincs karcolásnyom sem rajt. https://www.dropbox.com/s/72bm21yxsacefpe/mini3.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bögöly Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Tiszteletem, Uraim! Nos, múlt héten sikerült beszerelnem a donorból kivett automata váltót, a rosszat pedig nyugállományba helyeztem. Ami erre a műveletre sarkallt, az a következő hibajelenség volt: hátramenetbe kapcsoláskor 25-45 mp után indult el az autó, addig csak pörgött a motor, ha gázt adtam (nyilván nem adtam, megvártam, míg érzem, ahogy összekuplungol, és hajtani kezd). Aztán egy kiadós budapesti csúcsforgalmas-kánikulás araszolás után eltűnt a váltóból az 1-es és 2-es fokozat, D-be téve 3-assal indult szép lassan, majd 2-es helyett 4-es, alig húz, majd tovább gyorsítva korrektül 3-as és innentől 4-es, majd lockup. Ha a váltókert 1-esbe húztam, akkor 1-esben indult, aztán 2-es helyett 4-es, és így tovább... OPCOM-mal ránéztünk, szépen kapcsol az elektronika, csak a mechanika nem azt a fokozatot hajtja, amit a vezérlő kijelölt neki. Mágneskapcsoló hibára gyanakodtunk, ezért kibontottam a donor váltóját, majd az olajat leeresztve (piros helyett opálos bordó volt már a használattól, de 147 ezer mérföld után még nem volt megégve, stb. phűű, reménysugár!...) lecsavaroztam az alsó vezérlőpanelt a mágnesszelepekkel. Leeresztettem az olajat a hibás váltóból, teknő leszed, és egy rugó darabjait fedeztem fel a teknőben, a mágnes meg borzas volr a fémreszeléktől. Ajjajj... Panel lecsavaroz (jut eszembe, 2 db kis fémgolyó van a panel és a váltóház labirintusaiban, ezekre vigyázni kell!!!), és ekkor vert le a víz. A rugó többi darabja a panel fölött figyelt, továbbá belelátva a váltó belsejébe, látszott, hogy a tengelyen elfogytak belőle a lemeztárcsák közül a papírkorongok!!! A lemeztárcsák ide-oda csúszkáltak a tengelyen. Menthetetlen :sowwy: ... Donor váltó újra összerak, cserére előkészít. A harang alján van egy szerelőnyílás, a múltkori érdeklődésemre pedig két vélemény, az egyik szerint a nyíláson át le kell csavarozni a konvertert a lendkerékről, a másik szerint lejön a váltó úgy is, ha a konverter fenn marad. A második egyszerűbbnek tűnt, a donort is így vettem ki, a citrom maradt a motoron. Leszedtem a kipuffogót is, így bevállaltam a repedt leömlőöntvény cseréjét is. Minden kilazít, rossz váltó lerángat, aknából kihoz, közben százszor elátkoz. Tényleg rohadt nehéz, még így szétszedve is! Csereváltó az aknába levisz, megvizsgál, rájön, hogy ÖSSZERAKNI nem lesz olyan, mint szétszedni, két horony van a citromból kiálló tengelyvégen, ennek két pöcökkel kell találkozni a váltó tengelyén belül, hogy összecsússzanak. Roohaadt neehhéézzz!!! Izomból felemel, horony-pöcök beállít, összetol, nem jó... Kolléga elöl forgatja a főtengelyt, Bögöly hátul emeli-tolja a váltót, hogy a tengely ne feszüljön, a hardy-tárcsát fogni kell, ne forduljon el, egyszer csak összekoppan, állj, megvan :w00t: !!! Másfél óra csavarozás után olajjal feltölt, beindít, hátramenet ki a garázsból, és MŰKÖDIK!!!! És azóta is! Ezúton szeretném mindenkinek megköszönni a segítséget, meg azt, hogy egyáltalán létezik ez a fórum, ahol megosztjátok a tapasztalatokat az ilyen gondokkal küzdőkkel, mint én. Most már kezdek én is tapasztalatokkal rendelkezni (bár ennek én nem örülök igazán felhőtlenül...), remélem valakinek majd én is tudok segíteni ezzel-azzal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November3, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November3, 2013 Szia. A programkapcsolók alkatrészszáma különböző, nem hinném, hogy helyettesíthetők egymással. Megnéztem egy új 108.261,- forint. Gondolom már rohansz is venni egyet :D Sziasztok! Folyamatban cseréje a programkapcsolónak és a mágnesszelepeknek. https://www.dropbox.com/s/24e55se7a7dgulb/mini.jpg A mágnes-szelep szűrőjén a fekete csík mivel távolítható el, hogy szűrő ne sérüljön? Programkapcsoló Omega-A (2.4 benzin, AR25 váltó, KH kódjelű) passzol az Omega-B (2.5TD,AR25 váltó, KZ kódjelű váltóhoz? Csere után beszámolok eredményről. Kapcsoló belseje, miután Omega-A-ból kivettük. Ezután átesett egy felújításon, már minden érintkező és saru sérülésmentes, nincs karcolásnyom sem rajt. https://www.dropbox.com/s/72bm21yxsacefpe/mini3.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November3, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November3, 2013 Örülök hogy jó lett. Először én is úgy szedtem le, hogy a citrom fennmaradt, de vissza nagyon nehéz volt úgy felrakni, ezért másodszor már leszedtem a citromot, igaz ezel a váltó súlya nőtt :( A repedt leömlőt végül kicserélted? Tiszteletem, Uraim! Nos, múlt héten sikerült beszerelnem a donorból kivett automata váltót, a rosszat pedig nyugállományba helyeztem. Ami erre a műveletre sarkallt, az a következő hibajelenség volt: hátramenetbe kapcsoláskor 25-45 mp után indult el az autó, addig csak pörgött a motor, ha gázt adtam (nyilván nem adtam, megvártam, míg érzem, ahogy összekuplungol, és hajtani kezd). Aztán egy kiadós budapesti csúcsforgalmas-kánikulás araszolás után eltűnt a váltóból az 1-es és 2-es fokozat, D-be téve 3-assal indult szép lassan, majd 2-es helyett 4-es, alig húz, majd tovább gyorsítva korrektül 3-as és innentől 4-es, majd lockup. Ha a váltókert 1-esbe húztam, akkor 1-esben indult, aztán 2-es helyett 4-es, és így tovább... OPCOM-mal ránéztünk, szépen kapcsol az elektronika, csak a mechanika nem azt a fokozatot hajtja, amit a vezérlő kijelölt neki. Mágneskapcsoló hibára gyanakodtunk, ezért kibontottam a donor váltóját, majd az olajat leeresztve (piros helyett opálos bordó volt már a használattól, de 147 ezer mérföld után még nem volt megégve, stb. phűű, reménysugár!...) lecsavaroztam az alsó vezérlőpanelt a mágnesszelepekkel. Leeresztettem az olajat a hibás váltóból, teknő leszed, és egy rugó darabjait fedeztem fel a teknőben, a mágnes meg borzas volr a fémreszeléktől. Ajjajj... Panel lecsavaroz (jut eszembe, 2 db kis fémgolyó van a panel és a váltóház labirintusaiban, ezekre vigyázni kell!!!), és ekkor vert le a víz. A rugó többi darabja a panel fölött figyelt, továbbá belelátva a váltó belsejébe, látszott, hogy a tengelyen elfogytak belőle a lemeztárcsák közül a papírkorongok!!! A lemeztárcsák ide-oda csúszkáltak a tengelyen. Menthetetlen :sowwy: ... Donor váltó újra összerak, cserére előkészít. A harang alján van egy szerelőnyílás, a múltkori érdeklődésemre pedig két vélemény, az egyik szerint a nyíláson át le kell csavarozni a konvertert a lendkerékről, a másik szerint lejön a váltó úgy is, ha a konverter fenn marad. A második egyszerűbbnek tűnt, a donort is így vettem ki, a citrom maradt a motoron. Leszedtem a kipuffogót is, így bevállaltam a repedt leömlőöntvény cseréjét is. Minden kilazít, rossz váltó lerángat, aknából kihoz, közben százszor elátkoz. Tényleg rohadt nehéz, még így szétszedve is! Csereváltó az aknába levisz, megvizsgál, rájön, hogy ÖSSZERAKNI nem lesz olyan, mint szétszedni, két horony van a citromból kiálló tengelyvégen, ennek két pöcökkel kell találkozni a váltó tengelyén belül, hogy összecsússzanak. Roohaadt neehhéézzz!!! Izomból felemel, horony-pöcök beállít, összetol, nem jó... Kolléga elöl forgatja a főtengelyt, Bögöly hátul emeli-tolja a váltót, hogy a tengely ne feszüljön, a hardy-tárcsát fogni kell, ne forduljon el, egyszer csak összekoppan, állj, megvan :w00t: !!! Másfél óra csavarozás után olajjal feltölt, beindít, hátramenet ki a garázsból, és MŰKÖDIK!!!! És azóta is! Ezúton szeretném mindenkinek megköszönni a segítséget, meg azt, hogy egyáltalán létezik ez a fórum, ahol megosztjátok a tapasztalatokat az ilyen gondokkal küzdőkkel, mint én. Most már kezdek én is tapasztalatokkal rendelkezni (bár ennek én nem örülök igazán felhőtlenül...), remélem valakinek majd én is tudok segíteni ezzel-azzal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November3, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November3, 2013 Ha vki nem ismerné ezt az oldalt: http://www.valtoalkatresz.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=18&keyword=&manufacturer_id=0&Itemid=32&orderby=product_number&limit=30&limitstart=0&vmcchk=1&Itemid=32 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fapad Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Akkor simán lehet, hogy nem emel ki eleget, mert nem nyom eleget a főmunkahenger. Remélem csak annyi lesz. Csütörtökön tudom megnézni. Köszönöm a segítséget Sky! :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Szia. A programkapcsolók alkatrészszáma különböző, nem hinném, hogy helyettesíthetők egymással. Megnéztem egy új 108.261,- forint. Gondolom már rohansz is venni egyet :D Én vmi 75 ért vettem - hja lehet Viktor dolgozott az ügyön előtte :P... A XVII kerületben van egy váltós (Bartók - többit a gugli tudja) ahol esetleg érdemes lenne megpróbálni, neki vannak- szerkesztve - akkor voltak! - felújított programkapcsolói is, néhány hónap garival, viszont töredék áron - évekkel ezelőtt kb 25 ért akart adni, de nekem akkor már megvolt az eredeti, a régit, meg nem adtam még oda neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bögöly Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Fúúú, én is örülök! Igen, a donor leömlőjét építettem be, ezt már régebben meghegeszttettem egy szakival, mert ez is repedt volt. Mellesleg, kezdem azt gondolni, hogy a német ipar mélypontja az Omega: Hella, Bosch lámpák széthullanak, automata váltók behalnak (na jó, az francia... :icon4: ), leömlők repednek, kijelzők elsötétülnek... Mi vaaan??? Oké, oké, nem szidjuk :P . Viszont az a link, valtoalkatresz.hu, az MAGA A CSODA!!! Már csak egy műhely, és sok szabadidő kellene, és akár házilag is fel lehet újítani egy váltót! Már persze, ha nincs komolyan megrágva a belső struktúrája... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Sziasztok! Én EPC-ben is megnéztem Omega-A és Omega-B programkapcsolót. Látszólag megegyezik kapcsoló és csatlakozója. Annyi különbséget hoz, hogy kábelhosszúságuk más-más. Amint lekerül Omega-B kapcsolója is a váltóról, összehasonlítom alaposan belsejüket és jelentkezem itt a fórumon az eredménnyel. Az Omega-A programkapcsoló belső képet már linkeltem a fenti hozzászólásban. Omega-B is hamarosan meglesz. Bizakodom egyenlőre.... Köszönöm információkat. Esetleg mágnes-szelep szűrőn a fekete csík eltávolításról tudnátok infót adni? Mivel, hogyan? kép a fenti hozzászólásomban linkelve róla. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November6, 2013 Megoszt Elküldve November6, 2013 Hello! Hol kapok 19 40 184 cikkszámú Dexron vI-nak megfelelő olajat olcsón? Tudtok netes áruházat vagy olcsó rendelési lehetőséget? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November7, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November7, 2013 Mibe kell ilyen olaj? Amúgy kérdezd meg a csergőben. Ha Mote tag vagy akkor jár kedvezmény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Szia! AR25 valto, omega-b, x25dt motor. Korabban 1940700 atf olajat irt hozza epc, ez valtozott a 1940184-re, mas is jo bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November7, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November7, 2013 Dexron III-as olaj kell bele. Én Shellt néztem 1700/doboz (0,96l) áron. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 Köszönöm az információt! EPC-ben a 1940700-at írta hozzá, aminek leváltója a 1940184 (dexron VI). Az ígycsináld... könyvben már a DEXRON III-at írja hozzá. Ezért volt szükséges számomra tisztázni, melyiket is használjam. Fékszalag beállítás is esedékes olajscserével együtt. Tud valaki infót magyar nyelven is ennek menetéről? (német és angol leírást már találtam, magyart még nem, ami lépésenként segít a beállításban.) Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November10, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November10, 2013 Fékszalagot lehúzod 5 Nm-rel majd fél, vagy egy fordulatot visszalazítani. De olvass vissza valamennyit ebben a topicban, mert ezen én már átestem és talán le is írtam ide. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November10, 2013 Megoszt Elküldve November10, 2013 Fékszalagot lehúzod 5 Nm-rel majd fél, vagy egy fordulatot visszalazítani. De olvass vissza valamennyit ebben a topicban, mert ezen én már átestem és talán le is írtam ide. Szia! Találtam német oldalon leírást, azt fordítottam magyarra és ollóztam hozzá pár képet videókból.Összeraktam egy saját PDF-be. Nincs benne jogvédett anyag, szabadon felhasználható. https://www.dropbox.com/s/1yxz8snd9rslon1/Aut%C3%B3matav%C3%A1lt%C3%B3%20olajcsere%20HUN.pdf Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November10, 2013 Megoszt Elküldve November10, 2013 Szia. A programkapcsolók alkatrészszáma különböző, nem hinném, hogy helyettesíthetők egymással. Megnéztem egy új 108.261,- forint. Gondolom már rohansz is venni egyet :D Szia! Megnéztem Omega-A és Omega-B programkapcsolóit belüről, összehasonlítottam nyákpanelt. Eredmény: ugyanaz mindkettő belseje. Csatlakozó kábelek lábkiosztása, dugaszoló alj is megegyezik. Egyetlen különség van: Csatlakozó kábel hossza. Omega-A: 970 mm, Omega-B: 115 mm. Ha kábelt begyömöszölöd váltó mellet, akkor Omega-A kapcsolót be tudod tenni Omega-B-be. Üdv! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fapad Elküldve November12, 2013 Megoszt Elküldve November12, 2013 Akkor simán lehet, hogy nem emel ki eleget, mert nem nyom eleget a főmunkahenger. Vàltòcsere megoldotta a gondot , legalàbbis pet pillanat ugy tunik...talaltam egyet bontva ahol az elado leszervezte a cseret is.Kaptam egy jo tanacsot is ami hasznos lehet minden kezivaltos kolleganak, azt,hogy ne pihentessem a kezem a valtokaron hosszu utakon, mert leginkabb az teszi tonkre a szinkrongyürüket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bögöly Elküldve November13, 2013 Megoszt Elküldve November13, 2013 Sziasztok! A kíváncsiság kérdezteti velem: 1. Mit fékeznek ezek a bizonyos féxalagok? 2. Ha nem PONT 5 Nm nyomatékkal vannak meghúzva, milyen rendellenességet tapasztal az autóvezető honpolgár? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November13, 2013 Megoszt Elküldve November13, 2013 Fékszalag hibák: http://www.motor-talk.de/forum/opel-omega-b-caravan-2-5-td-automatik-faehrt-nicht-an-t4509982.html?page=1 Fékszalag kopott, szalag szervo-dugattyú szorul: Nincs indulás D, 2, 1-ben csak R-ben. Fékszalag szervo-dugattyú szorul, túl alacsony az olajszint vagy olajnyomás: Hirtelen indítás csak nagyobb motor-fordulatszám esetén. Fékszalag túl szűkre van állítva, választókar rudazat beállítása rossz: N-ben megy a kocsi Fékszalag túllazán van van beállítva, olajnyomás túl alacsony: Kickdown-visszakapcsolás alatt nagy sebesség esetén nagy fordulatszámmal forgó motor. Opel Omega B Caravan 2.5 TD automata nem indul "D","1","2","3" fokozatban 80%-ra biztos, hogy a fékszalag-mágnesszelep miatt van a hiba. (Belül leragadt vagy nem kapcsol) A fékszalag / fékszalag dugattyút az 1+2 fokozatban a mágnes-szelep vezérli, hogy engedje a dobot. Ha nem dolgozik a szelep, a dobot nem engedi el a fékszalag, és az 1 vagy 2 fokozatot nem terheli le. a 3+4 fokozatban a mágnes-szelep az olajáramlást a kis golyón keresztül vezérli nem a fékszalag mágnes-szelepen keresztül a 3+4. fokozatban kap mindkét irányból olajat, de mivel a felső fékszalag felület nagyobb, így a fékszalag lassul, ezzel lehetővé teszi a dob fokozatváltást mivel a dob terhelését a 3. vagy 4. fokozattól a fékszalag mágnes-szelep nélkül vezérelt (csúszás, ütés nélkül), így a mechanikai kapcsolat a fékszalagdugattyú felől rendben van. a 3+4 fokozat kapcsoláskor a fékszalagdugattyú a másik oldalról olajnyomást- és rugónyomást alkalmaz és a fékszalag lassítja a dobot. ha 1+2 fokozat nem indul normál módban (téli kapcsoló nélkül), törött lehet a visszahúzó rugó vagy pálca. https://www.dropbox.com/s/hsvvjso4yves2be/Getriebesteuerung%20Ventile.JPG https://www.dropbox.com/s/evz8zrglcp7e9hj/fekszalag.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Vàltòcsere megoldotta a gondot , legalàbbis pet pillanat ugy tunik...talaltam egyet bontva ahol az elado leszervezte a cseret is.Kaptam egy jo tanacsot is ami hasznos lehet minden kezivaltos kolleganak, azt,hogy ne pihentessem a kezem a valtokaron hosszu utakon, mert leginkabb az teszi tonkre a szinkrongyürüket. Most nem azért, de megint antitelantumos hozzászólást láttunk. Sem értelme nincs és nem ISS igaz. Persze ehhez érteni kellene egy kicsit a váltó működését, meg a szinrongyűrűk szerepét. A szinkrongyűrű szerepe pedig az, hogy az adott fogaskeréknek a tengelyhez történő fixálása előtt ezt a két eltérő fordulatszámú alkatrészt súrlódás útján azonos fordulatúra fékezze, így a kapcsolódás pillanatában már nem lesz fordulatkülönbség, ezáltal recsegés sem. Tehát a szinkronizálás célja, hogy a fogaskerekek egyforma sebességgel forogjanak, így könnyítve meg a kapcsolást. Ezután lehet kapcsolni, ha megfelelően van szinkronizálva a sebességük. Akkor ugyebár adott fokozatban a kapcsolás után nem sok szerepe van a váltókarnak és a szinkrongyűrűnek. Van róla videó, csak hogy mindenki értse! Link to comment Megosztás: More sharing options...
freepc123 Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Sziasztok! Mivel lehet tisztítani mágnesszelepeket, hogy a tömítőgyűrő és a belső rész ne roncsolódjon a szertől? https://www.dropbox.com/s/7n5hu47prpph0x4/magnesszelepek_omega-b.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve November14, 2013 Szerző Megoszt Elküldve November14, 2013 Általában féktisztítót vagy nitrohigítót szoktam ajánlani, de ebben az esetben max benzinnel esnék neki. Sziasztok! Mivel lehet tisztítani mágnesszelepeket, hogy a tömítőgyűrő és a belső rész ne roncsolódjon a szertől? https://www.dropbox.com/s/7n5hu47prpph0x4/magnesszelepek_omega-b.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fapad Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Most nem azért, de megint antitelantumos hozzászólást láttunk. Sem értelme nincs és nem ISS igaz. Persze ehhez érteni kellene egy kicsit a váltó működését, meg a szinrongyűrűk szerepét. A szinkrongyűrű szerepe pedig az, hogy az adott fogaskeréknek a tengelyhez történő fixálása előtt ezt a két eltérő fordulatszámú alkatrészt súrlódás útján azonos fordulatúra fékezze, így a kapcsolódás pillanatában már nem lesz fordulatkülönbség, ezáltal recsegés sem. Tehát a szinkronizálás célja, hogy a fogaskerekek egyforma sebességgel forogjanak, így könnyítve meg a kapcsolást. Ezután lehet kapcsolni, ha megfelelően van szinkronizálva a sebességük. Akkor ugyebár adott fokozatban a kapcsolás után nem sok szerepe van a váltókarnak és a szinkrongyűrűnek. Elmèletben ìgy van td, nekem azèrt volt mègis hihetö,mert a szaki aki a cserèt csinàlta azzal kezdte a beszèlgetèsünket, hogy "sokat pihenteted a kezed a vàltòkaron? " hm...belegondolva szinte minden hosszabb úton òràkon àt rajta nyugtattam a kezem folyamatosan elöre felè nyomva a kart ötödikben. Ès mikor recsegett? Hàt amikor ötödiket vàltottam. Szòval ha netàn tèvedett is az omegàs szaktàrs èn akkor sem fogom otthagyni a kezem ezek utàn. Köszönöm a videòt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts