Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Tiszteletem, Uraim! Megtenné nekem valaki, hogy leírja egy AR25-ös váltó korrekt ki- és beszerelésének a lépéseit? Sajnos eljutottam odáig, hogy ki kell cserélnem a váltómat, és nem szeretnék beleszaladni valami orbitális bakiba. Szóval, Etzold: Így csináld c. könyvében a manuális váltó ki- beszerelése frankón le van írva, az automatások meg vigyék szervizbe... O. K., viszem, de a donorból ki kell mentenem a cseredarabot, lehetőleg sérülésmentesen, az meg úgy szokott lenni, hogy mikor az ember azt hiszi, már minden csavart kiszedett, akkor kiderül, hogy valahol valami még fogja... aztán reccsenést hall, és ezennel lenullázta pl. a konvertert... :omg: Szóval, aki már csinált ilyet, (nem lenullázott alkatrészt, hanem sikeres műtétet :icon1: ), az kérem, ossza meg a tapasztalatait! Előre is köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Kardán leköt, utána a citromot le kell csavarozni a lendkerékről. A váltóharangon van elölről egy lyuk, azon keresztül lehet szétcsavarozni őket. Ha megvan elektromos csatikat lekötni, olajcsöveket széthúzni, váltórudazatot szétkötni. A kipuff hozzá van csavarozva a hátsó tartókonzolhoz. Ezek után lehet szétcsavarozni a váltót és a motort. A felső csavarokat a váltó mögül, hosszabbítószárral szoktam kicsavarozni. Ha kinn van az összes csavar, hívsz legalább még egy embert, aki segít tartani a váltót. Alá is támaszthatod a váltót hátul, amíg oldod a hátsó tartót. Végül jöhet le a váltó, a nyomatékváltóval együtt. Vigyázz, mert rohadt nehéz.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Megnéztük TECH2-vel az AR25 automata váltót, miért nem hajlandó váltani D,1,2,3 fokozatban.

Eredmény: nincs kommunikáció seb.váltó vezérlőegységgel.

További ötleteket várok, mi legyen a következő lépés, amivel tudom a hibát behatárolni.

Köszönöm!

Üdv!

Udv mindenkinek!

Tech2 utan egy altalanos hibakod kiolvaso (Bosch KTS) a kovetkezoket olvasta ki valto vezerloegysegbol:

P0730

p0711

p0722

p0725

p0705.

Ezek a kodok torlesre kerultek.

Persze ettol nem javult meg valto.

Nincs 1,2,3,D fokozat normal modban, R fokozat mukodik.

Wintermodban van D fokozat, ott indul lassan.

Van a fenti hibakodok kozul olyan, ami a leirt hibajelenseggel osszefuggne?

Koszonom infokat!

Link to comment
Megosztás:

Udv mindenkinek!

Tech2 utan egy altalanos hibakod kiolvaso (Bosch KTS) a kovetkezoket olvasta ki valto vezerloegysegbol:

P0730

p0711

p0722

p0725

p0705.

Ezek a kodok torlesre kerultek.

Persze ettol nem javult meg valto.

Nincs 1,2,3,D fokozat normal modban, R fokozat mukodik.

Wintermodban van D fokozat, ott indul lassan.

Van a fenti hibakodok kozul olyan, ami a leirt hibajelenseggel osszefuggne?

Koszonom infokat!

Ha van EPC-d legyen TIS-ed is :P.. ott vannak a hibakódok.

P0730 - Gear ratio incorrect

  • Selector lever not in position P, R, N
  • "Emergency Mode" is not activated.
  • Engine speed is greater than 3448 rpm
  • Converter slip is greater than

    288 rpm in 1st gear

    480 rpm in 2nd gear

    672 rpm in 3rd gear

    896 rpm in 4th gear

    (The converter slip is calculated by using the engine speed, the automatic transmission output speed and the gear ratio of the engaged gear.)

  • Above conditions must be fulfilled for at least 2.26 s .

Effect:

  • "Emergency Mode" is activated
  • The malfunction indication is switched on.

P0711 - Aut Transm Fluid Temp Sensor Circuit Range

  • Automatic transmission oil temperature is greater than 165 °C (329 °F)
  • Above condition must be fulfilled for at least 2.66 s .

Replacement Value:

  • Automatic transmission oil temperature 130 °C (266 °F)

Concerned Terminals:

21, 22

P0722 - Output Spees sensor circuit no signal

  • Engine speed is greater than 3008 rpm
  • Selector lever not in position P, R, N
  • No speed signal recognised
  • Above conditions must be fulfilled for at least 0.3 s .

Effect:

  • "Emergency Mode" is activated
  • The malfunction indication is switched on.

Concerned Terminals:

42, 14

P0725 - Engine Speed Input Circuit Malfunction

  • Selector lever not in position P, R, N
  • Throttle valve opening is greater than 12.6 %
  • Automatic transmission output speed is greater than 1024 rpm
  • Engine speed is less than 96 rpm
  • Above conditions must be fulfilled for at least 0.39 s .

Effect:

  • "Emergency Mode" is activated
  • The malfunction indication is switched on.

Concerned Terminals:

40

P0705 - Aut Transmission Range Sensor Circuit Malfunction

  • Selector lever position switch coding logic does not indicate a valid combination.
  • Above condition must be fulfilled for at least 2.86 s .

Effect:

  • "Emergency Mode" is activated
  • The malfunction indication is switched on.

Concerned Terminals:

36, 8, 37, 9

És akkor - mit csináltál a váltóval? Néztél másik programkapcsolót? Solenoidokat stb? Ha nem akkor előbb szaladj el ezzel egy olyan emberhez aki ért is hozzá....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Sürgősen keresek Omega B 2.5 td hez automata váltót beszerelési garanciával!!!

Nem kecsegtetek sok jóval. Szinte az összes 2,5Td automataváltó szét van hajtva, és bontva sem egyszerű találni. Ha fenn vagy fészen, akkor esetleg keresd Maris Jánost, vagy Omegaszakit, hátha van nekik. Ha incs lehet jobban jársz a manuálissá alakítással, de hogy olcsóbb lesz az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szaktársak,

kezdi elérni a vég a vasam kuplungját, ezért szeretném kicserélni ( pedál kinyomáskor néha kerregő hangot ad :blink: ). Automatáról lett kézire átalakítva és kissé bizonytalan vagyok a teendőkkel kapcsolatban. A kérdésem: ha egyszerűen kuplung szettet veszek x25xe-hez - kinyomócsapágy+szerkezet+tárcsa - az elég lesz vagy kell még valami extra is?

Köszönettel Fapad

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok szaktársak,

kezdi elérni a vég a vasam kuplungját, ezért szeretném kicserélni ( pedál kinyomáskor néha kerregő hangot ad :blink: ). Automatáról lett kézire átalakítva és kissé bizonytalan vagyok a teendőkkel kapcsolatban. A kérdésem: ha egyszerűen kuplung szettet veszek x25xe-hez - kinyomócsapágy+szerkezet+tárcsa - az elég lesz vagy kell még valami extra is?

Köszönettel Fapad

A 2,5 V6-ban nem kettős tömegű lendkerék van? Mert lehet azt is cserélned kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 2,5 V6-ban nem kettős tömegű lendkerék van? Mert lehet azt is cserélned kell.

Szerintem az életben nem kell cserélnie DMF-et, nem dízel autó és nem rángatja szét. 3-400K-ért amúgy sem hinném, hogy kicserélné. Talán 2.2 benyában is van, ott már hallottam - olvastam, hogy széthullott, de V6-ban még nem.

Egyébként akkor már olcsóbb az átalakítás normál lendkerekesre (Calibra, A Vectra V6 az nem DMF-es).

Nézd meg milyen a felülete, aztán gépműhelyben fel kell húzatni nagyon vékonyan ha ratyi (Nekem Patyi csináltatta, bajom nem volt a DMF-el előtte - utána).

A szerkezetet, tárcsát, csapágyat cseréld újra - LUK van benne! - ne kísérletezgess ezeknél felújítással. Havernak a szerkezet esett szét fél év múlva, nekem a felújított tárcsa, élmény volt utána újra szétbontani meg szívni az autó alatt.

Amúgy jó eséllyel kell még más cucc is..fékfolyadék, mert mikor megbontod a rendszert elfolydogál majd némi szaft. Ha meg átalakított a gép akkor szedd ki ami benne van és úgy menj vásárolni - hacsak nem Te csináltad és tudod mi lett, miből beleépítve.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Szerintem az életben nem kell cserélnie DMF-et, nem dízel autó és nem rángatja szét. 3-400K-ért amúgy sem hinném, hogy kicserélné. Talán 2.2 benyában is van, ott már hallottam - olvastam, hogy széthullott, de V6-ban még nem.

Egyébként akkor már olcsóbb az átalakítás normál lendkerekesre (Calibra, A Vectra V6 az nem DMF-es).

Nézd meg milyen a felülete, aztán gépműhelyben fel kell húzatni nagyon vékonyan ha ratyi (Nekem Patyi csináltatta, bajom nem volt a DMF-el előtte - utána).

A szerkezetet, tárcsát, csapágyat cseréld újra - LUK van benne! - ne kísérletezgess ezeknél felújítással. Havernak a szerkezet esett szét fél év múlva, nekem a felújított tárcsa, élmény volt utána újra szétbontani meg szívni az autó alatt.

Amúgy jó eséllyel kell még más cucc is..fékfolyadék, mert mikor megbontod a rendszert elfolydogál majd némi szaft. Ha meg átalakított a gép akkor szedd ki ami benne van és úgy menj vásárolni - hacsak nem Te csináltad és tudod mi lett, miből beleépítve.

Hát ja, 370e egy új DMF, nincs hibára utaló jele így nem is tervezem a cseréjét. Így egy százasba fog fájni alsó hangon. Nagyon gondolkodom a munkahenger cseréjén is, a kerregő zaj kinyomáskor jelentkezik és szűnik meg, lehet, hogy az is ludas benne valamennyire. Habár folyadékfogyás nincs....Hm. Tényleg jobb lesz szétszedni és megnézni mi van benne egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segítséget kérnék. Most vettünk egy opel omega 2000 16v automata váltós. Úgy érzem mintha csúszna a kuplung és a váltó mellet van egy kis csillag gomb ennek mi a szerepe mert nem reagál semmire? És még a váltó kar tetején is van egy gomb ennek mi a szerepe?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Segítséget kérnék. Most vettünk egy opel omega 2000 16v automata váltós. Úgy érzem mintha csúszna a kuplung és a váltó mellet van egy kis csillag gomb ennek mi a szerepe mert nem reagál semmire? És még a váltó kar tetején is van egy gomb ennek mi a szerepe?

Kezdődik...

Link to comment
Megosztás:

Automata váltó kar tetején van egy gomb és nem reagál rá.Mi lehet a hiba?

A váltógomb tetején a Sport gomb van. Ha megnyomod, akkor a műszerfalon világítania kellene a Sport lámpának. Ha nem világít akkor: 1. kiégett az égő, 2. rossz a kapcsoló, 3. rossz a váltó. De ha megnyomod, akkor elvileg vissza kell kapcsolnia, jobban kipörgeti a motort, előbb visszakapcsol.

A váltókar mellet a lélifokozat gombja van. Csak D-ben kapcsolható és 80 felett kikapcsol. Ilyenkor harmadik fokozatban indul az autó.

Mindenképp vidd el diagnosztikára ( Tech2 vagy Opcom), az kimutatja, hogy kapcsolnak-e a gombok, és reagál-e a váltó rá.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hát ja, 370e egy új DMF, nincs hibára utaló jele így nem is tervezem a cseréjét. Így egy százasba fog fájni alsó hangon. Nagyon gondolkodom a munkahenger cseréjén is, a kerregő zaj kinyomáskor jelentkezik és szűnik meg, lehet, hogy az is ludas benne valamennyire. Habár folyadékfogyás nincs....Hm. Tényleg jobb lesz szétszedni és megnézni mi van benne egyáltalán.

Sziasztok,

kicseréltem a kuplungot, a régi szett használt volt, de jó. A munkahenger is teljesen jó állapotban volt, olajfolyásnak semmi nyoma. Viszont a kerregő hang megmaradt váltáskor ... :omg: Szerintetek merre induljak tovább? A kuplung fő munkahenger vagy a váltó felé? Mit mond a kollektív tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kicseréltem a kuplungot, a régi szett használt volt, de jó. A munkahenger is teljesen jó állapotban volt, olajfolyásnak semmi nyoma. Viszont a kerregő hang megmaradt váltáskor ... :omg: Szerintetek merre induljak tovább? A kuplung fő munkahenger vagy a váltó felé? Mit mond a kollektív tapasztalat?

Kinyomócsapágyat cseréltél?

Link to comment
Megosztás:

Kinyomócsapágyat cseréltél?

Komplett szettet vettem és cseréltem, tárcsa + szerkezet + kinyomócsapágy. A belső munkahengerhez nem nyúltam, teljesen jó állapotban találtam. Olajfolyásnak semmi nyomát nem láttam és folyadékveszteségem sem volt. Szerintem vagy a váltó lesz cserés vagy a fő munkahenger ment el, de miután egyszerre használom őket nehezen tudom eldönteni melyik lehet a rossz. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Komplett szettet vettem és cseréltem, tárcsa + szerkezet + kinyomócsapágy. A belső munkahengerhez nem nyúltam, teljesen jó állapotban találtam. Olajfolyásnak semmi nyomát nem láttam és folyadékveszteségem sem volt. Szerintem vagy a váltó lesz cserés vagy a fő munkahenger ment el, de miután egyszerre használom őket nehezen tudom eldönteni melyik lehet a rossz. :blush:

Nem hinném hogy a munkahenger okozna kerregő hangot. elvégre semmi köze nincs a forgómozgáshoz, a kinyomócsapágyon keresztül nyomja a kuplungtárcsát...

Mi az hogy váltáskor kerreg? Ha kinyomod a kuplungot? Vagy ha tolod a váltókart?

Amúgy simán lehet, hogy elment a főmunkahenger karmantyúja, és nem nyom eleget. Én ott kezdenék, már csak abból az okból is, hogy ahhoz nem kell szétkapni a kocsit.

Ha meg azután is sz@r, akkor ráérsz leszedni a váltót, és megsasolni a kuplungmunkahengert.

Meg aztán gondolom a folyadékszintet nézted, a kuplung résznek nagyon kevés fékfolyadék-veszteség is elég...

Na meg a légtelenítés is fontos, ráadásul ugye légtelenítő csavar hiányában nem egyszerű tökéletesen lelégteleníteni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.