nyalika Elküldve Március30, 2013 Elküldve Március30, 2013 Mik vannak :-) van még 2-t váltom amiből lehet ügyeskedni. melyik az a rész ami a R-et viszi?
Fapad Elküldve Március31, 2013 Elküldve Március31, 2013 van még 2-t váltom amiből lehet ügyeskedni. melyik az a rész ami a R-et viszi? hát nemtom nyalika te most szivatod a fórumot vagy mi, az automata váltó nem olyasfajta dolog amit otthon megbuherál az ember...kettőből csinálni egyet biztosan nem lehetetlen egy szakműhelyben, de otthon tuti, hogy az. 1
skyrangr Elküldve Március31, 2013 Elküldve Március31, 2013 van még 2-t váltom amiből lehet ügyeskedni. melyik az a rész ami a R-et viszi?Te, miért nem építed be mindkét váltót, párhuzamosan?Akkor az egyik vinné a kocsit előre, a másik meg hátra! 1
nyalika Elküldve Március31, 2013 Elküldve Március31, 2013 akkor magamtól találom ki melyik a hátramenet... aki látta már szétszedve az tudja hogy ez még nem olyan bonyolult. sztem... előttem szedte szét a a csávó a másikat, én is azt hittem hogy bonyolult de nem az!
kori Elküldve Március31, 2013 Szerző Elküldve Március31, 2013 Akkor csak sok sikert tudunk kívánni. Akkor ezek után az összes szaki egy bunkó, hogy ennyi pénzt kér egy tök egyszerű szerkezet javításáért. 1
skyrangr Elküldve Április1, 2013 Elküldve Április1, 2013 akkor magamtól találom ki melyik a hátramenet...aki látta már szétszedve az tudja hogy ez még nem olyan bonyolult.sztem...előttem szedte szét a a csávó a másikat, én is azt hittem hogy bonyolult de nem az!Én egyszer egy Skoda váltóra gondoltam, hogy egyszerű. Szétszedtem, csapágyat cseréltem, összeraktam, forog, nem darál, HURRÁ!Beraktam a kocsiba, és kb fél óra alatt lefogaztam az egészet.Olyan hézagolók, illesztékek vannak benne, amit mezei ember nem is ismer (pedig elhiheted, párszor ráálltam már a saját csápos emelőre... :P ).A végén 15000Ft-ért vettem egy másikat, ami tökéletes volt, és nem is szívtam vele 2 napot...Pedig elhiheted, hogy az a váltó TÉNYLEG EGYSZERŰ ! ;)(csak nagyon zárójelesen jegyzem meg, hogy az automata váltóknál az esetek többségében a váltás problémákat nem mechanikai hiba okozza. van azért ott egy pár szelep, meg némi vezérlés is ám! )
Hjoe Elküldve Április20, 2013 Elküldve Április20, 2013 MV6 váltó leszedésről hol találok valami leírást? A négy torx, a négy karimás csavar, meg a két nagyobb, és lejön a váltó? köszi
Fapad Elküldve Április22, 2013 Elküldve Április22, 2013 MV6 váltó leszedésről hol találok valami leírást? A négy torx, a négy karimás csavar, meg a két nagyobb, és lejön a váltó? köszi Csá, írj ennek a srácnak : http://www.opelforum.hu/index.php?showuser=12701 az enyémet, ami akkor még az övé volt , Ő alakította át automatáról kéziváltósra. Ugyan nem MV6, de biztos tud érdekeset mondani. :icon13:
Hjoe Elküldve Április22, 2013 Elküldve Április22, 2013 Hidraulikus kinyomóból mit érdemes megvenni? Valeo, FTE, Sachs?
Fabrikátor Elküldve Május22, 2013 Elküldve Május22, 2013 Hidraulikus kinyomóból mit érdemes megvenni? Valeo, FTE, Sachs? Én most cseréltem és tőlük vettem sokkal olcsóbbak mint a többi és másnapra postán ott az áru csak utánvéttel. Regisztrálni kell a Webshopba és kész. Én LUK-ot vettem 33 504 ért+1200 posta az unixnál ugyan ez és a a cikkszám is egyezik 74 897 ft -10%. itt a link http://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__omega__omega_b_kombi_21_22_23_1994_03_2003_07__3865/eroatviteli_alkatreszek_1__kuplung_alkatreszek__kinyomocsapagy_1__mind?lapszam=1&gyakori=I& Egyébbkén minden sokkal olcsóbb náluk és nagyon korrektek
Bögöly Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Üdv mindenkinek, néhány kollega írta nemrégiben a következő hibajelenséget: Automata D-be tesz, elindul, 1-es, vált, 2-es, majd 3-as helyett a motor felpörög, a váltó pedig mintha üresbe kapcsolna, a hajtás megszűnik. Én is így jártam nemrég, vakartam is a fejem búbját, hogy "namostmia...szomatcsináljak"... Olajat és szűrőt februárban cseréltem. Hát, azért felnyitja az ember a mocikupakot, úgysem lát alatta olyat, amit tehetne. Szemem megakad a hűtővíz kiegyenlítőtartályán, üres. Semmi köze a váltóhoz, gondolnánk. Azért gondos autós lévén, 2 liter sótlanvízzel felönt. Tanakodás befejez, tető lezár, beül, elindul. Váltó vált, mint ahogy kell!!! Papás üzemmód: vált. Sportgomb benyom, 5500-ig leforgat: vált. Utánaolvas, kiderül, a váltó elektronikája a hűtővíz (motorhűtésről van szó) hőmérsékletét is figyeli, talán még a nyomását is, megafrancsetudjamijét, akár még a színét is, azon se lepődnék már meg. Azóta is megy, mint az óramű... Szóval, ha rosszalkodik az automata váltó, érdemes a hűtőfolyadékot ellenőrizni, és ha kell, pótolni. Csak egy javaslat persze. Ezer egyéb dolog okozhat még rendellenes működést. Amúgy a sok kis bosszantó hibája ellenére még mindig szeretem ezt a dögöt, és még mindig velem van. Nem is akarok megválni tőle. Pedig kívánja a foglalkozást, erősen... 1
bbarna Elküldve Június23, 2013 Elküldve Június23, 2013 Autómata váltóhoz keresnék program kapcsolót. Valaki tud ilyet?
Fabrikátor Elküldve Június26, 2013 Elküldve Június26, 2013 Autómata váltóhoz keresnék program kapcsolót. Valaki tud ilyet? http://www.valtoalkatresz.hu/
freepc123 Elküldve Augusztus22, 2013 Elküldve Augusztus22, 2013 Üdv a Fórum tagjainak! Tanácsért és segítségért fordulok hozzátok. Az alábbi járművel rendelkezem: Omega-C, 1999. évjárat, X25DT motorral, autómata váltóval felszerelve (AR25, KZ kód). Váltóhiba beazonosításhoz kérek segítséget. Hibajelenség: "1", "2", "3" fokozatokban normál módban nem indul jármű. "D" fokozatban felpörög a fordulat és valahol 3500-4000-től lassan vánszorogva elindul. "R" fokozatban rendben működik "D" fokozatban Wintermódban (hópihe gomb benyomva) működik, elindul. "1", "2", "3" fokozatban nincs hópihe funkció, ott semmi reakció nincs.. "R" fokozat rendben "D" fokozat szerviz módban (9-es biztosítékot kivettem) ugyanúgy lassan indul "1", "2", "3" fokozatkapcsolás sem volt működőképes a szervizmódban. Hiába kapcsoltam a különböző fokozatokat, nem tudtam indulni vele. Váltóolaj szint ellenőrizve: rendben, OK. Váltóolaj cseréről nincs információm. (Mikor volt, vagy volt-e már cserélve) Folyadék színe nem barna még, égett szagot nem tapasztaltam. Eredeti váltó (még nem volt cserélve járművön), 300e km fölötti futásteljesítménnyel, KZ betükóddal Ki találkozott ilyen tünettel? Ha valakinek volt ilyen jelesége, mi volt ott a hibaokozó? Köszönöm előre is az információkat. Üdv!
freepc123 Elküldve Augusztus23, 2013 Elküldve Augusztus23, 2013 http://www.motor-talk.de/bilder/opel-omega-b-caravan-2-5-td-automatik-faehrt-nicht-an-g58591553/waehlhebelgestaenge-i206166877.html Sziasztok! Német fórumon a fenti hibára a következőt találtam. Meg tudjátok erősíteni? - Váltókar kapcsoló törés okozhat ilyen hibát illetve a visszahúzó rugó. - MV (mágnesszelep) elakadás a következő lehetséges ok. Amit ott írtak róla: * 2-3 fokozatkapcsolásnál a mágneszelep "nyitott" állásban akad el, akkor lehetséges következményei: - gyorsításkor 1. seb.fokozatba rakva a váltó valóságban 4. fokozatban van - 2. seb.fokozatba kapcsolva a váltó a valóságban a 3. fokozatbna van Eredmény: gyenge gyorsulási képesség és indulásnál a csúszás nagy - 3-4 kapcsolási fokozatnál rögtön elérhető a tapadás és a kocsi normál módon gyorsul, csúszás nélkül Van szakember, aki ezt igazolja?
Gabo Elküldve Augusztus24, 2013 Elküldve Augusztus24, 2013 http://www.motor-talk.de/bilder/opel-omega-b-caravan-2-5-td-automatik-faehrt-nicht-an-g58591553/waehlhebelgestaenge-i206166877.html Sziasztok! Igazuk lehet, de lehet hogy a programkapcsoló ment gallyra. Általában az hal be. Újonnan vagy 70 ezer, de pl a 17. kerületben valamelyik váltós újít fel ilyeneket némi garanciával.
kori Elküldve Augusztus24, 2013 Szerző Elküldve Augusztus24, 2013 Esetleg egy Opcomos vagy Tech2-s tesztelés sokat segítene a hiba megállapításában. Ha mohácsi vagy környéki vagy, az Opcomos kiolvasás megoldható.
freepc123 Elküldve Augusztus24, 2013 Elküldve Augusztus24, 2013 Esetleg egy Opcomos vagy Tech2-s tesztelés sokat segítene a hiba megállapításában. Ha mohácsi vagy környéki vagy, az Opcomos kiolvasás megoldható. Köszönöm a lehetőséget. Hibakiolvasáshoz TECH2-vel felszerelt kapcsolatom van. Amint megtörténik a kiolvasás, az eredményről beszámolok itt a fórumon. Aztán további tanácsokért állok sorba... :-) Programkapcsolóról kaphatok még információt? Hol keressem? (Esetleg cikkszámot kérhetek hozzá, és EPC-ben kikeresem) Köszönöm!
kori Elküldve Augusztus25, 2013 Szerző Elküldve Augusztus25, 2013 Köszönöm a lehetőséget. Hibakiolvasáshoz TECH2-vel felszerelt kapcsolatom van. Amint megtörténik a kiolvasás, az eredményről beszámolok itt a fórumon. Aztán további tanácsokért állok sorba... :-) Programkapcsolóról kaphatok még információt? Hol keressem? (Esetleg cikkszámot kérhetek hozzá, és EPC-ben kikeresem) Köszönöm! Programkapcsoló a váltó bal oldalán van. Nem kimondottan hibakód olvasásra gondoltam. Hanem élő adat kiolvasásra, vagy periféria tesztre, amivel az összes mágnesszelepet meg lehet járatni. De ezt egy Tech2-vel rendelkező szerelő biztos vágja.
freepc123 Elküldve Augusztus25, 2013 Elküldve Augusztus25, 2013 Programkapcsoló a váltó bal oldalán van. Nem kimondottan hibakód olvasásra gondoltam. Hanem élő adat kiolvasásra, vagy periféria tesztre, amivel az összes mágnesszelepet meg lehet járatni. De ezt egy Tech2-vel rendelkező szerelő biztos vágja. Köszönöm a válaszokat. Programkapcsolóra: 96017511 cikkszámon talátam alkatrészt, aminek új ára 70e ft, bontottan kb 20e ft-tól elérhető. Orosz oldalon fotóztak ilyet, de mi megy ebben tönkre?http://www.oehq.com/partpix/STIjpg/NS322_TOP.JPG http://www.drive2.ru/cars/opel/omega/omega_b/alkon/2/journal/653006/
skyrangr Elküldve Augusztus25, 2013 Elküldve Augusztus25, 2013 Köszönöm a válaszokat. Programkapcsolóra: 96017511 cikkszámon talátam alkatrészt, aminek új ára 70e ft, bontottan kb 20e ft-tól elérhető. Orosz oldalon fotóztak ilyet, de mi megy ebben tönkre?http://www.oehq.com/partpix/STIjpg/NS322_TOP.JPGhttp://www.oehq.com/partpix/STIjpg/NS322_TOP.JPG http://www.drive2.ru/cars/opel/omega/omega_b/alkon/2/journal/653006/ http://e.a.d-cd.net/77d3228s-960.jpg szerintem a vezetősáv elkopott, vagy leszakadt (esetleg túláramtól leégett?) a nyákról...
Gabo Elküldve Augusztus26, 2013 Elküldve Augusztus26, 2013 szerintem a vezetősáv elkopott, vagy leszakadt (esetleg túláramtól leégett?) a nyákról... Nekem anno a kis érintkező "karmok" hajlottak meg valahogy...
freepc123 Elküldve Augusztus31, 2013 Elküldve Augusztus31, 2013 Sziasztok! Megnéztük TECH2-vel az AR25 automata váltót, miért nem hajlandó váltani D,1,2,3 fokozatban. Eredmény: nincs kommunikáció seb.váltó vezérlőegységgel. További ötleteket várok, mi legyen a következő lépés, amivel tudom a hibát behatárolni. Köszönöm! Üdv!
kori Elküldve Szeptember1, 2013 Szerző Elküldve Szeptember1, 2013 Sziasztok! Megnéztük TECH2-vel az AR25 automata váltót, miért nem hajlandó váltani D,1,2,3 fokozatban. Eredmény: nincs kommunikáció seb.váltó vezérlőegységgel. További ötleteket várok, mi legyen a következő lépés, amivel tudom a hibát behatárolni. Köszönöm! Üdv! Én megpróbálnék szerezni kölcsönbe egy másik vezérlőegységet. Esetleg a biztosítékokat, csatlakozókat nézd végig. Helyileg merre vagy?
freepc123 Elküldve Szeptember1, 2013 Elküldve Szeptember1, 2013 (edited) Szia! Biztosítékokat már akkor megnéztük, mikor "tekkelésnél" nem volt kommunikáció a vezérlőegységgel. Biztosítékok rendben.(amik az OBD csatlakozó körül vannak). Kibontom a vezérlőegységet a helyéről és megnézem, melyik típus van benne. Az utasoldali A-oszlop előtti részen kell lennie. A műanyag burkolat alatt benéztem már, de eddig csak a központizár vezérlő modult találtam ott meg. Pedig arra elég vastag kábelköteg fut, kell legyen azon a környéken még vezérlőegység. EPC-ben rákerestem, de helyet nem jelöl az ábra. TIS2000-ben nem találtam meg infót, helyileg hol van. F3H behatárolt hely a gyári elektromos kapcsolási rajz szerint is az A-oszlop felé van. Valaki segítene egy pontos vezérlőegység helymeghatározással? A vezérlőegység csere-próbát ezek után tudom egyeztetni. Köszönöm a lehetőséget. Módosítva Szeptember1, 2013 : freepc123
Recommended Posts