Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Sziasztok!

Érdeklődnék,hogy az X20XEV motor váltóját hány áttéttel szerelték?

Az enyémet túl rövidnek érzem...2.esben kb 90nél leforog.

Gondolom,a vectra,astra váltó nem megy fel az omegának,mert a váltókulisszába direktbe jön fel itt a váltóbot,vagy tévedek?

Üdv: Kazse

Hali,

Minden amit tudni akarsz az Opel-ekről (és az Opel váltókról persze): http://www.opel-infos.de

Váltó leírások: Technik -> Getriebe -> Schaltgetriebe/Automatikgetriebe

A Modelle -> Fahrzeuge -> Omega B menü 3. táblázatában találod az összes gyári motor-váltó kombinációt, valamint

a Technik -> Achsantriebe -> Hinterachs-Differenzial menüben az összes differenciálmű paramétert/leírást.

Ha a német annyira nem megy, akkor javaslom a Google fordító használatát: http://translate.google.com

Kvízkérdés: második kérdésed tekintve szerinted mi a legfőbb különbség a Vectra+Astra és az Omega között?

(segítség: hajtáslánc - első/hátsó kerék meghajtás)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali,

Minden amit tudni akarsz az Opel-ekről (és az Opel váltókról persze): http://www.opel-infos.de

Váltó leírások: Technik -> Getriebe -> Schaltgetriebe/Automatikgetriebe

A Modelle -> Fahrzeuge -> Omega B menü 3. táblázatában találod az összes gyári motor-váltó kombinációt, valamint

a Technik -> Achsantriebe -> Hinterachs-Differenzial menüben az összes differenciálmű paramétert/leírást.

Ha a német annyira nem megy, akkor javaslom a Google fordító használatát: http://translate.google.com

Kvízkérdés: második kérdésed tekintve szerinted mi a legfőbb különbség a Vectra+Astra és az Omega között?

(segítség: hajtáslánc - első/hátsó kerék meghajtás)

Az Omegáknak általában tök más színe van, az a különbség. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Én fél éve leírtam és igazam lett, illetve van folyamatosan...

Elnézést,de megint vissza kell mennem oda,hogy mi is ennek az Opel Fórumnak a lényege?

Mert ha csak az,hogy a sok mindent tudó szaki elcsvegjen,kinek jobb a kocsija és ki mennyi mindenhez ért,akkor tényleg nincs itt semmi keresnivalóm.

Viszont ha a fórum dolga az is,hogy pl segítsük az autószerelésben kevésbé jártas embert 1-2 tanáccsal,akkor miért is utáltok ti itt ki engem?

Azért,mert vettem 1 autót,amit itt 2 ember ellenzett,hogy meg ne próbáljam?Nektek nem mind1,mennyi bajom van vele?

Ha velem így szívóztok,mit csináltok,ha egy opel corsás cicababa kérdez valamit az ottani topicban?

Nem is akarom ezt tovább ragozni,kérdeztem valamit és senki nem veszi a fáradságot,pedig gondolom,jópáran fejből vágjátok a választ...

Az astra/vectra-omega különbségről meg én is úgy gondoltam,mindben volt x20xev vagy elődje,vagy utódja,de az omegában hosszában van beépítve a motor,meg hátsókerekes is,ezért gondoltam én laikus azt,hogy a váltója az különböző,mivel a difi elől van a astráéknál.

Egyébként Omegatd miben is lett igazad fél éve?

update:most olvastam a német linket,ezek szerint akkor 2db R25-ös váltó van áttétel szerint,a Z22XE-be szerelt a hosszabb áttétes.

Az csereszabatos az x20xe váltójával?Vagy előbbinél a kupplung is nagyobb,stb?

Érdemes cserélni fogyasztás miatt?90% országúton megyek a kocsival.

Link to comment
Megosztás:

Elnézést,de megint vissza kell mennem oda,hogy mi is ennek az Opel Fórumnak a lényege?

Mert ha csak az,hogy a sok mindent tudó szaki elcsvegjen,kinek jobb a kocsija és ki mennyi mindenhez ért,akkor tényleg nincs itt semmi keresnivalóm.

Viszont ha a fórum dolga az is,hogy pl segítsük az autószerelésben kevésbé jártas embert 1-2 tanáccsal,akkor miért is utáltok ti itt ki engem?

Nem arról van szó hogy bárki is utálna itt valakit, de van hogy a túlzott önbizalom több kárt okoz mint amennyi előny származna belőle: néha a lehetőségek egyszerűen túl messze vannak attól amit tenni kéne... pl. ha valaki azt kérné hogy tanítsák meg programozni miközben nem tudja hogy mi a különbség a számítógép meg a kenyérpirító között (végülis mindkettő egy árammal működő doboz), akkor ott mindenkinek jobb ha inkább megveszi azt a programot ahelyett hogy maga próbálná megírni... sztem fentebb valami ilyesmire próbáltak utalni a topiktársak.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem arról van szó hogy bárki is utálna itt valakit, de van hogy a túlzott önbizalom több kárt okoz mint amennyi előny származna belőle: néha a lehetőségek egyszerűen túl messze vannak attól amit tenni kéne... pl. ha valaki azt kérné hogy tanítsák meg programozni miközben nem tudja hogy mi a különbség a számítógép meg a kenyérpirító között (végülis mindkettő egy árammal működő doboz), akkor ott mindenkinek jobb ha inkább megveszi azt a programot ahelyett hogy maga próbálná megírni... sztem fentebb valami ilyesmire próbáltak utalni a topiktársak.

Igen,értelek,de nem is azt kértem,hogy valaki írja le lépésről lépésre,hogy kell átírni a motorvezérlőt és azt se tudom,mi az.

Annyira azért nem vagyok analfabéta...

Más autón azért ezt-azt megcsináltam már én is 2kezűleg (lengéscsillapítók,rugók cseréje,EGR szelep tisztítása,olajcsere),azt nem mondom,hogy hengerfejet is tudnék cserélni,vagy motort,de azért 1 pici műszaki érzékem van.

No de ez már nem idevaló téma,ami érdekelt,megnéztem azon a német oldalon,bár a másik kérdés még mindíg foglalkoztat,hogyan tudok kevesebb fordulattal utazni azonos sebességgel?

Váltócsere,vagy dificsere?

De gondolom,mindjárt jönnek a válaszok,hogy "nem értek hozzá,minek kérdezem",meg hogy "váltsak fentebb 1 sebességet és kevesebb lesz a fordulat".

Csupán elméletben kérdezem és hogy gyakorlatban valaki megcsinálta-e?

Link to comment
Megosztás:

Én csak az utólsó mondatodtól kaptam szívbajt. Ha pedig az áttételeken akarsz változtatni, azt egyszerűbb egy hosszabb difi beszerelésével megtenni, de arra készülj fel, hogy sokkal lomhább lesz az autó. Nekem a gyári 3,7-ről 3,9-re lett cserélve a difim, de érezhetően jobban ugrik, pedig nem 136 lovas, hanem 210. Az ugyanahhoz a motorfordulathoz tartozó sebesség kb 5 km/h-t csökkent.

Link to comment
Megosztás:

Én csak az utólsó mondatodtól kaptam szívbajt. Ha pedig az áttételeken akarsz változtatni, azt egyszerűbb egy hosszabb difi beszerelésével megtenni, de arra készülj fel, hogy sokkal lomhább lesz az autó. Nekem a gyári 3,7-ről 3,9-re lett cserélve a difim, de érezhetően jobban ugrik, pedig nem 136 lovas, hanem 210. Az ugyanahhoz a motorfordulathoz tartozó sebesség kb 5 km/h-t csökkent.

Lehet váltót ISS méretezni, jó kis buli. Ja, hogy ahhoz érteni kell. Kell egy kis műszaki végzettség és tudás?!? Nem elég a lelkes amatőrség? Na ezért kell a szakembereket és a szaktudást megbecsülni és megfizetni...

Ui: csak megjegyzésként, 10 másodperc alatt kigugliztam a váltók, difik, stb áttételszámolását, végsebességeket, egyebeket...

Link to comment
Megosztás:

Igen,értelek,de nem is azt kértem,hogy valaki írja le lépésről lépésre,hogy kell átírni a motorvezérlőt és azt se tudom,mi az.

Annyira azért nem vagyok analfabéta...

Más autón azért ezt-azt megcsináltam már én is 2kezűleg (lengéscsillapítók,rugók cseréje,EGR szelep tisztítása,olajcsere),azt nem mondom,hogy hengerfejet is tudnék cserélni,vagy motort,de azért 1 pici műszaki érzékem van.

No de ez már nem idevaló téma,ami érdekelt,megnéztem azon a német oldalon,bár a másik kérdés még mindíg foglalkoztat,hogyan tudok kevesebb fordulattal utazni azonos sebességgel?

Váltócsere,vagy dificsere?

De gondolom,mindjárt jönnek a válaszok,hogy "nem értek hozzá,minek kérdezem",meg hogy "váltsak fentebb 1 sebességet és kevesebb lesz a fordulat".

Csupán elméletben kérdezem és hogy gyakorlatban valaki megcsinálta-e?

Szia,én értem mit szeretnél!Tudom ajánlani a dízel omegák gyári egyszerű difijét beépíteni az autódba,jobb lesz pályán a fogyasztásod is és elvileg a végsebességed is.Hátránya hogy helyből nem fog "ugrani" az autód de szerintem nem is versenyre kell.Áttétele a dízel difinek asszem 3.4-es.(a gyári x20xev 3.9-es)Űdv!:L.Zoli

Link to comment
Megosztás:

Szia,én értem mit szeretnél!Tudom ajánlani a dízel omegák gyári egyszerű difijét beépíteni az autódba,jobb lesz pályán a fogyasztásod is és elvileg a végsebességed is.Hátránya hogy helyből nem fog "ugrani" az autód de szerintem nem is versenyre kell.Áttétele a dízel difinek asszem 3.4-es.(a gyári x20xev 3.9-es)Űdv!:L.Zoli

Sziasztok!

Köszönöm az infókat mindenkitől!

Valóban nem versenyzésre szánom az autót,bár gondolom,ezzel a nagy áttéttel a 90-nél 5.ben előzés már necces benzines motorral...

Kérdésem még,hogy a két difiben ugyanazok a féltengelyek vannak?Tehát CSAK a difit kell cserélni,vagy féltengelyeket is?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm az infókat mindenkitől!

Valóban nem versenyzésre szánom az autót,bár gondolom,ezzel a nagy áttéttel a 90-nél 5.ben előzés már necces benzines motorral...

Kérdésem még,hogy a két difiben ugyanazok a féltengelyek vannak?Tehát CSAK a difit kell cserélni,vagy féltengelyeket is?

Üdv!

Nézzél utána! TIS, EPC, HAYNES! Google, Wiki!

Tudom a következő kérdést! Hogyan vesszük ki a féltengelyeket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm az infókat mindenkitől!

Valóban nem versenyzésre szánom az autót,bár gondolom,ezzel a nagy áttéttel a 90-nél 5.ben előzés már necces benzines motorral...

Kérdésem még,hogy a két difiben ugyanazok a féltengelyek vannak?Tehát CSAK a difit kell cserélni,vagy féltengelyeket is?

Üdv!

Egyformák!!A féltengelyeket kisebb feszítéssel lazán ki lehet húzni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

2-t éve van omegám. 2.5 td. 98-as évj.

segítséget szeretnék tőletek.

az automata váltómmal van mindig baj. most vettem 1 másik váltót, azt mondták rá hogy tökéletes, de mégsem.

előre szépen megy, szépen vált. de hátramenetben megindítja az autót, de meg is áll. és további gázadásra olyan 3500-4000 fordulaton kezd el dolgozni. mi lehet a rossz? a másik váltót ami alatta volt azt csináltattam már kétszer Győrbe vittemel. én Kecskeméti vok.. De a váltó nem jó hátra felé megy , előre nem . ezért vettem 1 másikat. arra volnák esetleg kiváncsi hogy melyik része viszi hátra a váltót, mert a kéttőből 1 csinálnék.

köszönöm a segítséget...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

2-t éve van omegám. 2.5 td. 98-as évj.

segítséget szeretnék tőletek.

az automata váltómmal van mindig baj. most vettem 1 másik váltót, azt mondták rá hogy tökéletes, de mégsem.

előre szépen megy, szépen vált. de hátramenetben megindítja az autót, de meg is áll. és további gázadásra olyan 3500-4000 fordulaton kezd el dolgozni. mi lehet a rossz? a másik váltót ami alatta volt azt csináltattam már kétszer Győrbe vittemel. én Kecskeméti vok.. De a váltó nem jó hátra felé megy , előre nem . ezért vettem 1 másikat. arra volnák esetleg kiváncsi hogy melyik része viszi hátra a váltót, mert a kéttőből 1 csinálnék.

köszönöm a segítséget...

És hogyan akarsz a kettőből egyet csinálni?
Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

2-t éve van omegám. 2.5 td. 98-as évj.

segítséget szeretnék tőletek.

az automata váltómmal van mindig baj. most vettem 1 másik váltót, azt mondták rá hogy tökéletes, de mégsem.

előre szépen megy, szépen vált. de hátramenetben megindítja az autót, de meg is áll. és további gázadásra olyan 3500-4000 fordulaton kezd el dolgozni. mi lehet a rossz? a másik váltót ami alatta volt azt csináltattam már kétszer Győrbe vittemel. én Kecskeméti vok.. De a váltó nem jó hátra felé megy , előre nem . ezért vettem 1 másikat. arra volnák esetleg kiváncsi hogy melyik része viszi hátra a váltót, mert a kéttőből 1 csinálnék.

köszönöm a segítséget...

Mik vannak :-)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.