kisp113 Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Én a helyedben eltolnám a bringát vissza, oda, ahol "felújították" a váltót. Az csak úgy, magától, az állástól nem romlik el. Bár aki ilyen munkát végez, arról nemigazán tudom feltételezni, hogy lenyeli a békát, és ingyé' szétborítja... pedig valószínű hogy ő barmolta el. Mint írtam, nem zacskóstej, hogy az állástól megdögöljön (arról nem is beszélve, hogy a váltóolaj se az a fajta folyadék, ami iszonyatosan párologna B) :D :) - értem ezt az eltűnt olajra... ) En visszaolvasva ugy ertelmezem, hogy nem volt itt semmifele felujitas, csak egy szimpla olajcsere. Attol pedig hiaba varja barki a csodat sajnos ha mar egyszer elotte keves/egett olajjal le volt gyalazva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 En visszaolvasva ugy ertelmezem, hogy nem volt itt semmifele felujitas, csak egy szimpla olajcsere. Attol pedig hiaba varja barki a csodat sajnos ha mar egyszer elotte keves/egett olajjal le volt gyalazva. köszönöm, és ne haragudj, hogy nem olvastam vissza, majd pótolom. Meg nézem az olajat, a váltóba felújítás óta kb 1000km van elvileg. Üdv.M. Szenilis még nem vagyok. Ahogy látod, a cartárs írta, hogy 'a váltóba felújítás óta kb 1000km van elvileg'. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Szenilis még nem vagyok. Ahogy látod, a cartárs írta, hogy 'a váltóba felújítás óta kb 1000km van elvileg'. Arra gondoltam pont, hogy az lehetett egy nem kicsi nyelvbotlas B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Arra gondoltam pont, hogy az lehetett egy nem kicsi nyelvbotlas B) Hát... Vagy pedig az 'elvileg' kétértelműsége :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxy Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Arra gondoltam pont, hogy az lehetett egy nem kicsi nyelvbotlas B) Szia.Na a félreértésem elkerülése véget a váltó számlával igazolva felújították kb. 1,5 évvel ezelőtt mielőtt leállították, és ki volt vonva a forgalomból.Én 1 hónapja vettem az autót. a váltóban elvileg, vagy inkább körül-belül 1000km volt a felújítás óta.A számlával igazolt, hogy meglett csinálva. A számlán horribilis javítás díj volt.Teljesen fel volt újítva. Na de ez már lényegtelen.A váltó úgy tűnik az előremeneti indítóegység hibásodott meg.Mivel lejjebb engedtem az olajból, és feketés az olaj színe,és nem az a szép piros.(valószínű anno megéget, vagy leégett az olajnélküliségtől)Az olaj szagán is érezni. Úgyhogy felújítás következik sajna. :D Ezek a tényállások sajnos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Szia.Na a félreértésem elkerülése véget a váltó számlával igazolva felújították kb. 1,5 évvel ezelőtt mielőtt leállították, és ki volt vonva a forgalomból.Én 1 hónapja vettem az autót. a váltóban elvileg, vagy inkább körül-belül 1000km volt a felújítás óta.A számlával igazolt, hogy meglett csinálva. A számlán horribilis javítás díj volt.Teljesen fel volt újítva. Na de ez már lényegtelen.A váltó úgy tűnik az előremeneti indítóegység hibásodott meg.Mivel lejjebb engedtem az olajból, és feketés az olaj színe,és nem az a szép piros.(valószínű anno megéget, vagy leégett az olajnélküliségtől)Az olaj szagán is érezni. Úgyhogy felújítás következik sajna. B) Ezek a tényállások sajnos. Akkor jol gondold meg hogy megeri-e meg azt a 200-300 ezret radobni, vagy probalkozol manualissal a feleert. Ki allitotta ki azt a szamlat? Szerintem erdekelne mindnekit hova nem kene vinni autot. Ja meg annyi, hogy ha valahova viszed javittatni vidd a szamlat is hozza, aztan majd kiderul a franko. Persze ettol meg lehet hogy a szamlaval igazolt valtot kicsereltek alatta erre a hulladekra.... magyarisztan! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Szia.Na a félreértésem elkerülése véget a váltó számlával igazolva felújították kb. 1,5 évvel ezelőtt mielőtt leállították, és ki volt vonva a forgalomból.Én 1 hónapja vettem az autót. a váltóban elvileg, vagy inkább körül-belül 1000km volt a felújítás óta.A számlával igazolt, hogy meglett csinálva. A számlán horribilis javítás díj volt.Teljesen fel volt újítva. Na de ez már lényegtelen.A váltó úgy tűnik az előremeneti indítóegység hibásodott meg.Mivel lejjebb engedtem az olajból, és feketés az olaj színe,és nem az a szép piros.(valószínű anno megéget, vagy leégett az olajnélküliségtől)Az olaj szagán is érezni. Úgyhogy felújítás következik sajna. B) Ezek a tényállások sajnos. Akkor mint mondtam, első utam a felújítást végző szervizbe vezetne, megkérdezni, hogy mégis mi a retek történhetett!? Ha valóban az a váltó van a kocsiban, amit felújítottak, akkor abból valami miatt hiányzott jópár liter olaj. Ez csak úgy nem illan el, a fém sem szívja fel. Úgyhogy vagy nem csináltak meg valamit rendesen... ...avagy tényleg kivették a felújított váltót belőle, míg 'le volt támasztva' a gépsas, és kapott helyette egy 'papírnehezéket'. Viszont akárhogy is nézzük, garanciát KELL vállaljanak a váltó felújítására. Nem 500ft-os tétel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
soostomi Elküldve Május3, 2011 Megoszt Elküldve Május3, 2011 Sziasztok. kérdeznék. 2 hete vettem egy MV6-os Omegát 95 végi, manuális . kérdésem az lenne, h miért van az, h 3000-3500-as fordulatig szépen lehet váltogatni, fölötte viszont olyan, mintha nem oldana ki a kuplung, megakad a váltó. meg őszinte leszek, nézegettem, de nem nagyon találom, h hol megy a kuplungnak bowden esetleg olajcső munkahengerrel. mert ha ilyen, ha olyan, valami állitásnak kell lennie. ha olajos, gondolom lehet légteleníteni, mint pl Ladánál. szóval ez a bajom.. . . meg még egy kérdés az alapjárati fordulatnak mennyinek kell lennie? mert nálam óra szerint 550-600/1/min ez ennyi? vagy az óra nem jó? mert eddig 4 hengeres autóim voltak, és hozzá vagyok szokva a 850-900-ashoz. . előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Május3, 2011 Megoszt Elküldve Május3, 2011 Sziasztok. kérdeznék. 2 hete vettem egy MV6-os Omegát 95 végi, manuális . 1 megakad a váltó. . 2 az alapjárati fordulatnak mennyinek kell lennie? 1: szerintem az inkabb szinkrongond lesz, mint kuplung 2: 3.0 v6 nak 600 (mutato valahol 500 vagy inkabb alatta) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Május3, 2011 Megoszt Elküldve Május3, 2011 Sziasztok. kérdeznék. 2 hete vettem egy MV6-os Omegát 95 végi, manuális . kérdésem az lenne, h miért van az, h 3000-3500-as fordulatig szépen lehet váltogatni, fölötte viszont olyan, mintha nem oldana ki a kuplung, megakad a váltó. meg őszinte leszek, nézegettem, de nem nagyon találom, h hol megy a kuplungnak bowden esetleg olajcső munkahengerrel. mert ha ilyen, ha olyan, valami állitásnak kell lennie. ha olajos, gondolom lehet légteleníteni, mint pl Ladánál. szóval ez a bajom.. . .. előre is köszi Hidraulikus. a légtelenítő csavar a váltón, a fékolaj tatály oldalából megy le a cső a váltóhoz. Próbáld meg légteleníteni, iletve Nekem is volt hasonló, ahol nagyobb fordulaton 2-3 sec volt mire kinyomatt kuplung esetén beengedte magát sebességfokozatba, Nálam repedt volt a felújíttatott kuplungtárcsa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
soostomi Elküldve Május3, 2011 Megoszt Elküldve Május3, 2011 köszi akkor semmi gond, nekem is olyan 500 körül mutat..550.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
soostomi Elküldve Május3, 2011 Megoszt Elküldve Május3, 2011 na hali lelégtelenitettük láttam, h ott van a csavar, de nem tudtam h a kuplungé az első megnyitáskor szörcsögött rendesen, és jobb is lett nem 100%-os, de mostmár olyan 5000nél sem okoz nagy gondot váltani. bár reggel viszem vezérlés cserére, majd ránézetek ott. . . na meg a szelepfedeles olajcseppenés. a következő project.. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Május4, 2011 Megoszt Elküldve Május4, 2011 Sziasztok, valaki meg tudja mondani, hogy automatan a valasztokaron a felhuzokallanytu hogyan mukodik? Olyan gondolm van, hogy foleg hideg idoben a napi elso elindulasnal nem engedi felhuzni a kart csak 10-20-60 masodperc helyben ketyeges utan. Hallom hogy kattan valami rele, de a ful nem mozdul. Ha jol tudom ez nem egyeztetheto ossze normalis mukodessel. (nem a fekpedalerzekelo, tobbszori nyomkodasra semmi, majd ugy ahogy rajta allok a pedalon egyszercsak mar jon...) Egyutt lehetne ugyan elni vele, de en sajna nem ez a tipus vagyok - szivas egy omeganal :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május4, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Május4, 2011 Sziasztok, valaki meg tudja mondani, hogy automatan a valasztokaron a felhuzokallanytu hogyan mukodik? Olyan gondolm van, hogy foleg hideg idoben a napi elso elindulasnal nem engedi felhuzni a kart csak 10-20-60 masodperc helyben ketyeges utan. Hallom hogy kattan valami rele, de a ful nem mozdul. Ha jol tudom ez nem egyeztetheto ossze normalis mukodessel. (nem a fekpedalerzekelo, tobbszori nyomkodasra semmi, majd ugy ahogy rajta allok a pedalon egyszercsak mar jon...) Egyutt lehetne ugyan elni vele, de en sajna nem ez a tipus vagyok - szivas egy omeganal :D Szerencsére az enyémnél még hiányzik ez az ökörség. Öcsémében benne van, de utálom is. Nem lehet, hogy szorul az a mechanika, ami reteszeli a váltókart? Amúgy, ha leszeded a váltózsákot, akkor alatta látszódnia kell ennek a cuccnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Május6, 2011 Megoszt Elküldve Május6, 2011 Szerencsére az enyémnél még hiányzik ez az ökörség. Öcsémében benne van, de utálom is. Nem lehet, hogy szorul az a mechanika, ami reteszeli a váltókart? Amúgy, ha leszeded a váltózsákot, akkor alatta látszódnia kell ennek a cuccnak. Szetszedtem amig az asszonyt vartam a parkoloban :D Van egy kallanytu, olyasmi mint egy 100 eves rigli. Ha beinditod a motort es ralepsz a fekre, akkor egy szolenoid is van ott amit mukodtet, ez meg enged egy kis vakuumot es az huzza el az utbol. Egy cseppet mar szorul, neha nem sikerul elsore elhuznia. Majd kap egy kis wd40 et es meglatjuk, de holnap nosulok nem nagyon ertem ra ezzel foglalkozni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május6, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Május6, 2011 ... de holnap nosulok nem nagyon ertem ra ezzel foglalkozni :D GRAT :D Neked se legyen jobb mint nekünk. Remélem a WD40 megoldja a problémád. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZéSzabó Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Skacok! Omegam(x20xev) automatavaltojaban(ar25) megadta magat egyik magnesszelep. Keresgeltem neten valtokat,hogy majd abbol kiszerelni,aztan tobbi alkatresz is jo lehet egyszer. Na de ami a lenyege a bejegyzesemnek,hogy ugyan ugy ar25 jelzessel talaltam 2.5 v6,ill. 2.5 td-bol bontva valtot. Az opel ugyan azt a valtot szerelte mind harom motorhoz? Azert van nemi loero,nyomatek,es foleg fordulatszam kulonbseg a motorok kozt. Vaggy valamiben megis kulonboznek a valtok,pl.vezerles? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Skacok! Omegam(x20xev) automatavaltojaban(ar25) megadta magat egyik magnesszelep. Keresgeltem neten valtokat,hogy majd abbol kiszerelni,aztan tobbi alkatresz is jo lehet egyszer. Na de ami a lenyege a bejegyzesemnek,hogy ugyan ugy ar25 jelzessel talaltam 2.5 v6,ill. 2.5 td-bol bontva valtot. Az opel ugyan azt a valtot szerelte mind harom motorhoz? Azert van nemi loero,nyomatek,es foleg fordulatszam kulonbseg a motorok kozt. Vaggy valamiben megis kulonboznek a valtok,pl.vezerles? http://www.opel-infos.de/getriebe/ar25_35.html itt mindent megtalálsz a váltókról. ami különbözik az a váltóharang, meg a kuplung, a 'bele' ugyanaz mindegyik ar25-nek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ukslayer Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 http://www.opel-infos.de/getriebe/ar25_35.html itt mindent megtalálsz a váltókról. ami különbözik az a váltóharang, meg a kuplung, a 'bele' ugyanaz mindegyik ar25-nek. Pontosan.A mágnesszelepe még az AR35-nek is jó bele meg a vezértömb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZéSzabó Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Ohh szuper!!! Nagyon szépen köszönöm az infókat!! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Június2, 2011 Megoszt Elküldve Június2, 2011 Ohh szuper!!! Nagyon szépen köszönöm az infókat!! :D mennyiert vetted a váltót? Nekem is mágnesszelep bajom van,de még csak hosszú városi használat után jelentkezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZéSzabó Elküldve Június2, 2011 Megoszt Elküldve Június2, 2011 mennyiert vetted a váltót? Nekem is mágnesszelep bajom van,de még csak hosszú városi használat után jelentkezik. Autóval együtt vettem azt ami rakoncátlankodik. Másik váltót még nem vettem, csak gondolkodom rajta. Az én problémám, mióta megvan az autó, azóta jelen van, csak akkor még kb.50 méter gurulás után rögtön váltott, működött...gondoltam ez így normális, mert hideg a motor, váltó, stb. Mostanra viszont sajnos elég idegesítő, hogy 3-4, télen több sarkot kell gurulni, hogy felváltson. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Június2, 2011 Megoszt Elküldve Június2, 2011 Autóval együtt vettem azt ami rakoncátlankodik. Másik váltót még nem vettem, csak gondolkodom rajta. Az én problémám, mióta megvan az autó, azóta jelen van, csak akkor még kb.50 méter gurulás után rögtön váltott, működött...gondoltam ez így normális, mert hideg a motor, váltó, stb. Mostanra viszont sajnos elég idegesítő, hogy 3-4, télen több sarkot kell gurulni, hogy felváltson. Nálam fordítva van. Egyes kihuzat 3 ezerig kb, kettest kapcsol és tart kb 3 mp-re majd rögtön hármas. Lehet vele járni csak hármasban tötymörög :D Ha lepadlózom visszavált. Sűrűn azért még nem fordul elő csak ha sok várost kap. Link to comment Megosztás: More sharing options...
monza Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Nekem van egy DTI váltóm- ha kellene valakinek... 99.-es kombiból való. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Június11, 2011 Megoszt Elküldve Június11, 2011 Van egy hülye kérdésem. Behányt a váltóm, melegen beáll vészprogramba. Hibakód szerint hidraulika hiba. Szerelők szerint a tengelyen levő műanyag gyűrű törhetett el. Ennek a gyűrűnek van valami rendes neve ? Beleásnám magam a témába :D Amúgy majd lekerül a váltó és megy a váltóshoz. Utána meglátjuk mit érdemes és mit nem. nah ez a helyzet nálam is : Sziasztok! Nem rég vásároltam egy 3.0 MV6-os Omegát és tegnap megállt az automata váltója. Eddig tökéletesen működött. Most egyesből sehová nem kapcsol. Betettem téli fokozatba, bedobta 3-ba úgy jöttem vele haza lassan nehogy valami gond legyen. Arra gondoltam kevés benne az olaj. Ma utántöltés, semmi változás. Na akkor cseréljünk benne olajat. 2 olajteknő le. olajszűrő leszerel kimos. Mikor a kis teknőre került a sor láss csodát találtam benne pár műanyag darabot. Összeillesztettem és keresésbe kezdtem mi lehet ez. van egy EPC programom ebben benne van minden opel robbantott ábrája. Kiderült ez a műanyag karika 3 kis füllel, a nyomótárcsa az olajszivattyúnál. Próbáltam utána kérdezni boltokban meg a szervizben is de nem találtam sehol. Talán tudnak majd rendelni ünnepek után. Gondoltam egyet és irány az esztergályos haver és láss csodát fúrás, faragás, marás és már meg is csinálta. Most már csak az van hátra, hogy holnap leszedjen a váltót, szétszerel és kicserél benne. Remélem csak ennyi baja van. Valószínűleg ez tartja meg az olajnyomást amivel kapcsolni tud a váltó. Ha van valakinek valami hozzászólása a problémához akkor szívesen veszem azt. Nála itt volt a megoldás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts