Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Az áttételből múltkor nagy viták voltak, ugyanis szerintem nincs a váltóban különbség, maximum a diffiben...

Pedig van.

Diffiről nem találtam adatokat, de a benzines és a dízel R25-nek csak a direkt (4. fokozat) áttétele egyezik meg, a többi mind más:

Benzines R25:

1. - 3.954

2. - 2.188

3. - 1.388

4. - 1.000

5. - 0.845

R. - 3.534

Dízel R25:

1. - 3.808

2. - 2.106

3. - 1.337

4. - 1.000

5. - 0.761

R. - 3.403

Link to comment
Megosztás:

Pedig van.

Diffiről nem találtam adatokat, de a benzines és a dízel R25-nek csak a direkt (4. fokozat) áttétele egyezik meg, a többi mind más:

Benzines R25:

1. - 3.954

2. - 2.188

3. - 1.388

4. - 1.000

5. - 0.845

R. - 3.534

Dízel R25:

1. - 3.808

2. - 2.106

3. - 1.337

4. - 1.000

5. - 0.761

R. - 3.403

Ez nekem is megvan, csak azt tudom rá mondani, mint a múltkor. Ezek olyan lehelletnyi különbségek, melyeket nem is érezni...

Link to comment
Megosztás:

És mindezt magadtól találtad ki, vagy valaki felvilágosított? Ha nem kinyomott kupplunggal indítasz, akkor nem zörög?

Úgy van. Csak kinyomott kuplungnál, és járó motornál ha kinyomom a kuplungpedált. Egyébként először a kuplung szerkezetre gondoltam, de ugye az kinyomott állapotban meg van feszülve. Érdeklődtem egy szerelő ismerősömnél és azt mondta, hogy cserélt már kettőstemegű lendkereket azért mert csattogott. Mondjuk az más tipus volt.

Azért kérdeztem itt, mert hát itt a fórumon mégiscsak nagyobb az egy főre jutó 2.5td omega átlaga.

Szóval ha egy kettőstömegű szerkezete megkopik akkor nem idézhet elő ilyen problémát?

Jól van, tudom hogy szedjem szét, s majd úgy is meglátom, csak szeretnék felkészülni hogy mire számítsak. Tudom, tudom. Számítsak a legrosszabbra, akkor nem ér meglepetés.

Link to comment
Megosztás:

Úgy van. Csak kinyomott kuplungnál, és járó motornál ha kinyomom a kuplungpedált. Egyébként először a kuplung szerkezetre gondoltam, de ugye az kinyomott állapotban meg van feszülve. Érdeklődtem egy szerelő ismerősömnél és azt mondta, hogy cserélt már kettőstemegű lendkereket azért mert csattogott. Mondjuk az más tipus volt.

Azért kérdeztem itt, mert hát itt a fórumon mégiscsak nagyobb az egy főre jutó 2.5td omega átlaga.

Szóval ha egy kettőstömegű szerkezete megkopik akkor nem idézhet elő ilyen problémát?

Jól van, tudom hogy szedjem szét, s majd úgy is meglátom, csak szeretnék felkészülni hogy mire számítsak. Tudom, tudom. Számítsak a legrosszabbra, akkor nem ér meglepetés.

Nos én legelőször lecserélném a szerelőt. Ugyebár a kettős tömegű lendkerék feladata a főtengely pulzáló sebességingadozását kiküszöbölni, megszüntetni a váltó alapjárati zajforrásként működését. Emiatt a váltó fogaskerekei a legtöbb autóban alapjáraton zöröghetnek...

Link to comment
Megosztás:

Nos én legelőször lecserélném a szerelőt. Ugyebár a kettős tömegű lendkerék feladata a főtengely pulzáló sebességingadozását kiküszöbölni, megszüntetni a váltó alapjárati zajforrásként működését. Emiatt a váltó fogaskerekei a legtöbb autóban alapjáraton zöröghetnek...

Köszi a választ. Ha időm engedi a hétvégén, lekapom a váltót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Pénteken szeretnék olajt cserélni a váltóban, minden meg is van hozzá.

Viszont a fékszalag beállításáról semmit nem tudok, esetleg valaki tudja, hogy kell beállítani?

Igen. 5 Nm-rel kell meghúzni. Csak ilyen nyomatékkulcsot esélytelen találni autószerelőnél. Én vettem egyet 13e forintért. De esetleg kerékpár szervízben kérdezd meg, mert én is kerékpár alkatrészekkel foglalkozó oldalról rendeltem. Ami még fontos, hogy ha utángyártott tömítést raksz fel, semmi esetre sem húzd meg a gyári értékkel (20Nm),mert elszakad a tömítés :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Igen. 5 Nm-rel kell meghúzni. Csak ilyen nyomatékkulcsot esélytelen találni autószerelőnél. Én vettem egyet 13e forintért. De esetleg kerékpár szervízben kérdezd meg, mert én is kerékpár alkatrészekkel foglalkozó oldalról rendeltem. Ami még fontos, hogy ha utángyártott tömítést raksz fel, semmi esetre sem húzd meg a gyári értékkel (20Nm),mert elszakad a tömítés :rolleyes:

http://www.proxxon.hu

23.349 Nyomatékkulcs Nettó listaár: 12.303 Ft.

Típus: 1/4" 5-30 NM

Jellemző: MICRO-CLICK 30/S

1/4" négylapfejű hajtással DIN 3120 szerint. 5 - 30 Nm nyomatékokra. Átdugható négylap és átkapcsoló mechanizmus jobb- és balhajtáshoz. Automatikus rövid - kioldás: egyértelműen hallható és érezhető "Klikk" a kiválasztott nyomaték elérésénél. Kioldási pontosság: +/- 2%. Rögzíthető fogantyú a beállított érték fixálásához. Biztonságosan csomagolva praktikus műanyag dobozban.

Nyugodtan merem ajánlani, minőségi termék olcsón.

edit: leírás javítva, mert rosszul van a weboldalon.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Mint ahogyan látjátok teljesen új vagyok itt. Végigolvastam mind a 28 oldalt, hogy ne kérdezzek teljesen hülyeséget, mert nekem is gondom van a váltóval. 2010. Július 01. napon boldog tulajdonosa lettem, egy 2000-es évjáratú, 2.5 td automata Omegának. Az első utam rögtön Pestre vezetett, mivel haza kellett vinnem az autó előző gazdáját. Ekkor még minden rendben volt. Szoknom kellett az automata váltót, mivel ez volt az első ilyen autóm. Azt vettem észre, hogy bizonyos gázállásnál (gyorsítás közben) 3-400 ingadozott a fordulatszám oda-vissza, és ennek hatása is érezhető volt az autóban, ugyanis, nem egyenletes gyorsított, hanem pulzálva. A vásárlás óta megtettem vele kb 2000km-t. Hétfőn elmentem a párommal nyaralni, fel a hegyekbe. Épp Aggtelekre mentünk, amikor észrevettem, hogy a motor túlmelegedett, így tehát lassítottam, és a lejtős részen alapjraton gurulva vissza is hűlt a normál hőfokra. Parkolóba be, kicsit még járattam leállítás előtt, majd jött a barlangtúra. Mire visszaértünk az autóhoz az már teljesen kihűlt, kis járatás aztán indulás Szilvásváradra. Útközben két falu között egyszer csak gondolt egyet és nem váltott kettesnél feljebb. Vagy lehet hogy szeretett volna, de olyan volt az egész mint amikor az ember egy manuál váltós autón kinyomott kuplungnál nyom egy kövéret. Visszacsorogtam a legközelebbi faluba, ahol vártam pár órát hagy hűljön le, de akkor sem akarta az igazságot. Ha beraktam D-be, elindult szépen ahogy kell, de nem váltotta a harmadikat. Megpróbáltam manuálisan váltani de akkor sem vette be a hármat. Most egy szevízben van Kazinvbarcikán, hol a hozzáértők azt mondták, hogy váltócsere, nem éri meg javíttatni. Az olajat megnéztük benne. Az megfelelő volt és nem is volt megégve. Szervízkönyve szerint 170000-nél cserélték, most pedig 174500 van benne.

Olvastam itt sok okosságot, hogy próbáljam meg kiszedni a biztosítákot és manuálban kapcsolni, vagy téli fokoztaban menni.

Igazából nem tudom, hogy mihez kezdjek. AR 25KZ váltó van a gépen.

Olvastam hogy az R25-ös váltó 250 NM-re van mértezve. na most az én autómba az előző tulaj rakott egy P-boxot, ami minimum 160Le és 310 Nm. Lehetséges hogy ettől ment tönkre a váltó, vagy csak ahogy korábban írta valaki egy egyzserű elektromos baja lehet?

Ha váltót kell cserélnem akkor csak R 25-öt vegyek rá vagy rá lehet tenni az R35-öt is. Bár valahol mintha azt írtátok volna, hogy nem működik a dolog.

Segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint ahogyan látjátok teljesen új vagyok itt. Végigolvastam mind a 28 oldalt, hogy ne kérdezzek teljesen hülyeséget, mert nekem is gondom van a váltóval. 2010. Július 01. napon boldog tulajdonosa lettem, egy 2000-es évjáratú, 2.5 td automata Omegának. Az első utam rögtön Pestre vezetett, mivel haza kellett vinnem az autó előző gazdáját. Ekkor még minden rendben volt. Szoknom kellett az automata váltót, mivel ez volt az első ilyen autóm. Azt vettem észre, hogy bizonyos gázállásnál (gyorsítás közben) 3-400 ingadozott a fordulatszám oda-vissza, és ennek hatása is érezhető volt az autóban, ugyanis, nem egyenletes gyorsított, hanem pulzálva. A vásárlás óta megtettem vele kb 2000km-t. Hétfőn elmentem a párommal nyaralni, fel a hegyekbe. Épp Aggtelekre mentünk, amikor észrevettem, hogy a motor túlmelegedett, így tehát lassítottam, és a lejtős részen alapjraton gurulva vissza is hűlt a normál hőfokra. Parkolóba be, kicsit még járattam leállítás előtt, majd jött a barlangtúra. Mire visszaértünk az autóhoz az már teljesen kihűlt, kis járatás aztán indulás Szilvásváradra. Útközben két falu között egyszer csak gondolt egyet és nem váltott kettesnél feljebb. Vagy lehet hogy szeretett volna, de olyan volt az egész mint amikor az ember egy manuál váltós autón kinyomott kuplungnál nyom egy kövéret. Visszacsorogtam a legközelebbi faluba, ahol vártam pár órát hagy hűljön le, de akkor sem akarta az igazságot. Ha beraktam D-be, elindult szépen ahogy kell, de nem váltotta a harmadikat. Megpróbáltam manuálisan váltani de akkor sem vette be a hármat. Most egy szevízben van Kazinvbarcikán, hol a hozzáértők azt mondták, hogy váltócsere, nem éri meg javíttatni. Az olajat megnéztük benne. Az megfelelő volt és nem is volt megégve. Szervízkönyve szerint 170000-nél cserélték, most pedig 174500 van benne.

Olvastam itt sok okosságot, hogy próbáljam meg kiszedni a biztosítákot és manuálban kapcsolni, vagy téli fokoztaban menni.

Igazából nem tudom, hogy mihez kezdjek. AR 25KZ váltó van a gépen.

Olvastam hogy az R25-ös váltó 250 NM-re van mértezve. na most az én autómba az előző tulaj rakott egy P-boxot, ami minimum 160Le és 310 Nm. Lehetséges hogy ettől ment tönkre a váltó, vagy csak ahogy korábban írta valaki egy egyzserű elektromos baja lehet?

Ha váltót kell cserélnem akkor csak R 25-öt vegyek rá vagy rá lehet tenni az R35-öt is. Bár valahol mintha azt írtátok volna, hogy nem működik a dolog.

Segítsetek!

A fordulatingadozás sztem a HDK fej meghalásának előjele, a vízforralás pedig vagy a vízköves hűtő vagy a rossz vízpumpa következménye lehet. Esetleg a viszkós venti nem az igazi. Hogy nem vált 2. fokozatnál feljebb sztem is váltó probléma. De nem biztos, hogy teljesen kuka, mert ha jól tudom, szériahiba hogy vmelyik fogaskerekek műanyag gyűrűkkel vannak hézagolva, és ezek eltörnek. Bronzból készültekre szokták cserélni. De nem tudom milyen hibajelenség jár a töréssel. Erre a motorra csak a hozzá való váltó megy fel, mivel ez BMW motor. Az AR35-öt nem lenne egyszerű rárakni, és nem is tudom, hogy egyáltalán lehetséges-e?

Link to comment
Megosztás:

A fordulatingadozás sztem a HDK fej meghalásának előjele, a vízforralás pedig vagy a vízköves hűtő vagy a rossz vízpumpa következménye lehet. Esetleg a viszkós venti nem az igazi. Hogy nem vált 2. fokozatnál feljebb sztem is váltó probléma. De nem biztos, hogy teljesen kuka, mert ha jól tudom, szériahiba hogy vmelyik fogaskerekek műanyag gyűrűkkel vannak hézagolva, és ezek eltörnek. Bronzból készültekre szokták cserélni. De nem tudom milyen hibajelenség jár a töréssel. Erre a motorra csak a hozzá való váltó megy fel, mivel ez BMW motor. Az AR35-öt nem lenne egyszerű rárakni, és nem is tudom, hogy egyáltalán lehetséges-e?

Sziasztok,

A valtohibas vasarlasa elott mar sok hazai es kulfoldi forumot atneztem az ugyben, elvileg fel lehet tenni az AR35-t is csak a harangot kell atpakolni a regirol.

Egyebkent szet is szedtek hogy mi baja van vagy csak raneztek hogy omega es azt mondtak hogy kuka?

Link to comment
Megosztás:

Nem szedték szét, csak az olajat nézték meg benne. Igazából jobban szeretném felújítani, mert akkor biztosan új és csak az enyém. Lehet, hogy egy használt váltóval is ugyanígy járnék.

Kori! Belülről meg lehet valahogy erősíteni a váltót, hogy bírja a Pboxos nyomatékot? A HDK fej az mit takar. Életemben nem hallottam róla. A vízzel csak akkor volt gond, előtte sohe, de gondolom megér egy tisztítást a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Nem szedték szét, csak az olajat nézték meg benne. Igazából jobban szeretném felújítani, mert akkor biztosan új és csak az enyém. Lehet, hogy egy használt váltóval is ugyanígy járnék.

Kori! Belülről meg lehet valahogy erősíteni a váltót, hogy bírja a Pboxos nyomatékot? A HDK fej az mit takar. Életemben nem hallottam róla. A vízzel csak akkor volt gond, előtte sohe, de gondolom megér egy tisztítást a rendszer.

Az adagoló nagynyomású része. Legszembetűnőbb hibajelenség, amit produkálni tud, hogy pl. melegen leállítva az autót, pár perc várakozás után (mikorra menetszél híján átmelegszik az egész adagoló) nehezen indul be az autó, mert nem tudja biztosítani a szükséges nyomást a porlasztócsúcsoknak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mint ahogyan látjátok teljesen új vagyok itt. Végigolvastam mind a 28 oldalt, hogy ne kérdezzek teljesen hülyeséget, mert nekem is gondom van a váltóval. 2010. Július 01. napon boldog tulajdonosa lettem, egy 2000-es évjáratú, 2.5 td automata Omegának. Az első utam rögtön Pestre vezetett, mivel haza kellett vinnem az autó előző gazdáját. Ekkor még minden rendben volt. Szoknom kellett az automata váltót, mivel ez volt az első ilyen autóm. Azt vettem észre, hogy bizonyos gázállásnál (gyorsítás közben) 3-400 ingadozott a fordulatszám oda-vissza, és ennek hatása is érezhető volt az autóban, ugyanis, nem egyenletes gyorsított, hanem pulzálva. A vásárlás óta megtettem vele kb 2000km-t. Hétfőn elmentem a párommal nyaralni, fel a hegyekbe. Épp Aggtelekre mentünk, amikor észrevettem, hogy a motor túlmelegedett, így tehát lassítottam, és a lejtős részen alapjraton gurulva vissza is hűlt a normál hőfokra. Parkolóba be, kicsit még járattam leállítás előtt, majd jött a barlangtúra. Mire visszaértünk az autóhoz az már teljesen kihűlt, kis járatás aztán indulás Szilvásváradra. Útközben két falu között egyszer csak gondolt egyet és nem váltott kettesnél feljebb. Vagy lehet hogy szeretett volna, de olyan volt az egész mint amikor az ember egy manuál váltós autón kinyomott kuplungnál nyom egy kövéret. Visszacsorogtam a legközelebbi faluba, ahol vártam pár órát hagy hűljön le, de akkor sem akarta az igazságot. Ha beraktam D-be, elindult szépen ahogy kell, de nem váltotta a harmadikat. Megpróbáltam manuálisan váltani de akkor sem vette be a hármat. Most egy szevízben van Kazinvbarcikán, hol a hozzáértők azt mondták, hogy váltócsere, nem éri meg javíttatni. Az olajat megnéztük benne. Az megfelelő volt és nem is volt megégve. Szervízkönyve szerint 170000-nél cserélték, most pedig 174500 van benne.

Olvastam itt sok okosságot, hogy próbáljam meg kiszedni a biztosítákot és manuálban kapcsolni, vagy téli fokoztaban menni.

Igazából nem tudom, hogy mihez kezdjek. AR 25KZ váltó van a gépen.

Olvastam hogy az R25-ös váltó 250 NM-re van mértezve. na most az én autómba az előző tulaj rakott egy P-boxot, ami minimum 160Le és 310 Nm. Lehetséges hogy ettől ment tönkre a váltó, vagy csak ahogy korábban írta valaki egy egyzserű elektromos baja lehet?

Ha váltót kell cserélnem akkor csak R 25-öt vegyek rá vagy rá lehet tenni az R35-öt is. Bár valahol mintha azt írtátok volna, hogy nem működik a dolog.

Segítsetek!

Akkor nem olvastad figyelmesen. Olaj, szűrők, szíjak cseréje, plusz állapotfelmérés megvolt?

Link to comment
Megosztás:

A váltóra vonatkozó fórumot olvastam el amiben szerintem nincs HDK fejről említés.

Segítséget kérek nem leb@szást.

Na akkor tényleg nem olvastál vissza! :rolleyes:

Amúgy a szakik nem biztos hogy hülyeséget mondtak. Egy bontott váltó sokszor olcsóbb mint ha nekiállnál szervizelni.

Nekünk egy Golf 1-es automata váltót újítottak volna fel 150e-ért. Annyit nem ért az egész verkli, viszont 20ért lett egy másik váltó.

Kérdés mennyire szaki az a szaki.

Link to comment
Megosztás:

A váltóra vonatkozó fórumot olvastam el amiben szerintem nincs HDK fejről említés.

Segítséget kérek nem leb@szást.

Nézz körbe a racingon meg a hasznaltauto alkatrészes részén mennyi egy bontott automata, ha az is horror és lutri akkor manuálra alakíttasd át. Szerintem utóbbiban Mifi tud itt segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Nem szedték szét, csak az olajat nézték meg benne. Igazából jobban szeretném felújítani, mert akkor biztosan új és csak az enyém. Lehet, hogy egy használt váltóval is ugyanígy járnék.

Kori! Belülről meg lehet valahogy erősíteni a váltót, hogy bírja a Pboxos nyomatékot? A HDK fej az mit takar. Életemben nem hallottam róla. A vízzel csak akkor volt gond, előtte sohe, de gondolom megér egy tisztítást a rendszer.

A HDK fej, az adagoló tetején egy kis doboz, ami lényegében az elektromos gázpedál része.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A valtohibas vasarlasa elott mar sok hazai es kulfoldi forumot atneztem az ugyben, elvileg fel lehet tenni az AR35-t is csak a harangot kell atpakolni a regirol.

Egyebkent szet is szedtek hogy mi baja van vagy csak raneztek hogy omega es azt mondtak hogy kuka?

Azéert írtam, hogy elvileg. Ha a váltóharangot megbontod, mögötte mindjárt az olajszivattyú van. Sztem már ezt a részét is hozzáértőre kellene bízni.

Link to comment
Megosztás:

Nézz körbe a racingon meg a hasznaltauto alkatrészes részén mennyi egy bontott automata, ha az is horror és lutri akkor manuálra alakíttasd át. Szerintem utóbbiban Mifi tud itt segíteni.

Sztem a hibátlan automata Td-be olyan mint a fehérholló. Ha mégis előkerül vhol, arra mindjárt le is csapnak. De biztos, hogy olcsóbb, mint a felújítás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.