omi x20xew Elküldve December28, 2008 Megoszt Elküldve December28, 2008 bandi Minden elismerésem :rolleyes: Bár én kapásból hármat csináltattam volna ha már ráált a géppel,lesz még ilyen cuccra igény :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandi1980 Elküldve December29, 2008 Megoszt Elküldve December29, 2008 Sziasztok! A probléma nem ért véget. Tegnap szétszedtük a váltót a váltót és ez a nyomótárcsa ahol van a szivattyú és a kuplungharang között. Sajna a két fém összeért és oda így nem lehet összerakni. Irány ismét az esztergályos barátom a mai nap folyamán, hogy szabályozza le, és megpróbálok szerezni bele egy gyári nyomótárcsát. A gond csak annyi, hogy a katalógus szerint 4 vastagságú jár hozzá, jó lenne tudni melyik kellene. Én a biztonság kedvéért a legvastagabbat szerzem be, és amit csináltattam az is a legvastagabb méretre van gyártva. Remélem jó lesz, mert igaz, hogy vagy 2000 km-ert mentem vele mióta megvan de nagyon megszerettem az MV6-ot. Előtte már vagy 5 db Omega A elnyúztam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandi1980 Elküldve Január15, 2009 Megoszt Elküldve Január15, 2009 Sziasztok! A váltóm életre kelt! Igaz a három körmös tárcsa amit kicseréltünk nem a hiba okozója volt. Mint utólag kiderült az csak egy hosszanti hézagoló attól, hogy az eltört még sokáig elmegy a váltó és nem is vehető észre csak akkor ha már a két fém rész ami között volt azt megeszi. Ezt az információt Pesten a Bártfai Gépműhelyben kaptam. Ők javítják az Opel szervizeknek az automata váltókat. Nagyon segítőkész volt az úriember akivel sikerült beszélnem. Ajánlom ha valakinek gondja van keresse őket. A probléma végül az volt ami miatt nem váltott a váltóm csak 1-es fokozat volt benne, hogy a motortérben lévő komputer ami ennél már kombinált az automata váltóé egybe van építve a motorvezérlővel. Ennek az csatlakozása volt eloxidosodva és emiatt nem váltott. Ami információt még kaptam: Ilyen hibát tud okozni még a váltó végében lévő fordulatszám jeladó is vagy annak a kábelezése ha sérült. Letesztelni úgy lehet, hogy téli fokozatba teszi az ember és ha eléri a 100 km/órás sebességet akkor automatikusan ki kell kapcsolnia a téli fokozatot és feltenni a 4 fokozatot. Ha ez nem történik meg akkor a jeladót ki kell venni és ohm-mérővel megmérni, ha van rajta ellenállás akkor jó. Akkor a kábelezésnél vagy a csatlakozásnál van gond. Az automata váltót mechanikusan is le lehet tesztelni ha a műszerfalon lévő automata váltó biztosítékát kivesszük, és akkor szervízfokozatba teszi magát a váltó és kézzel lehet kapcsolni. Akkor van 1-be 1 fokozat, 2-be 3 fokozat, 3-as és d-be 4 fokozatba teszi. Ha ezt kézzel így leellenőrizzük akkor ezzel mechanikailag le tudjuk tesztelni a váltót. Remélem tudtam ezzel másnak is segíteni, ha esetlegesen ilyen probléma adódik. Még egy információ: A 3 körmös nyomótárcsa ára az Opel szervizben 2500 Ft Amit még cseréltem az adapterlap tömítés amit a szervizben 9600 Ft/db és kell belőle kettő én ezt prespán papírból vágtam ki amit tekercselőknél lehet venni én ezt 200 Ft-ért vettem Igaz volt vele egy 3 órás munkám mire a 2 tömítést kivágtam. De megérte! Van amúgy komplett szerviz programom amibe minden Opel típus minden részének robbantott ábrája megtalálható leírással, alkatrész kódokkal együtt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január15, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Január15, 2009 Akkor jó nagyot szivtál egy apróság miatt B) Öcsémet is szivatta már a váltó egy csatija. Amúgy köszi, hogy megosztottad velünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Január15, 2009 Megoszt Elküldve Január15, 2009 ... Az automata váltót mechanikusan is le lehet tesztelni ha a műszerfalon lévő automata váltó biztosítékát kivesszük, és akkor szervízfokozatba teszi magát a váltó és kézzel lehet kapcsolni. Akkor van 1-be 1 fokozat, 2-be 3 fokozat, 3-as és d-be 4 fokozatba teszi. Ha ezt kézzel így leellenőrizzük akkor ezzel mechanikailag le tudjuk tesztelni a váltót. ... Lehet, hogy hülye kérdés, de ez menetközben is megy? Lehet manuálisan használni egy automata váltót így? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január15, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Január15, 2009 Nyugodtan lehet menet közben váltogatni. Pl előzéskor visszahúzod 2-be, majd egyenként kapcsolsz felfelé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Január15, 2009 Megoszt Elküldve Január15, 2009 Nyugodtan lehet menet közben váltogatni. Pl előzéskor visszahúzod 2-be, majd egyenként kapcsolsz felfelé. Én motorfékelni szoktam vele.. mókás, mint egy szekvenciális váltó B) ;) Persze nekem anno volt programkapcsoló hibám, szal volt, hogy szervízbe kidobott, és kapcsolgathattam fel, le... ellenben szervíz módban oda kell! figyelni, hogy nincs túlhajtás elleni védelem, tehát ha D ből 2 be visszarakod, akkor vissza is vált.. nem biztos, hogy annyira jó az neki.. ha a programkapcsi jó, akkor nem vált vissza 2 be addig, amígy kb 80 km/h alá nem csökken a sebességed.. legalábbis nálam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
omi x20xew Elküldve Január24, 2009 Megoszt Elküldve Január24, 2009 Ez ha rossz lenne akkor is megér ennyit alkatrésznek.... Eladó a képen látható Opel Omega B.2.5TD automataváltó. Annyi a hibája ,hogy hátramenetben nehezen indult el. Ár 30.000Ft Elérhetőség: 0620-496-7921 vagy 0635-357-221 Nógrád megye - Cserhátsurány Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandesz78 Elküldve Április28, 2009 Megoszt Elküldve Április28, 2009 Hali. Tanácsot szeretnék kérni! Opel omega B 2.0 8V automata váltós autómban szeretnék váltóolajat cserélni! Milyen márkájú és minőségű olajat vegyek hozzá? :?: Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Április28, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Április28, 2009 DexronIII-as autómata váltó olaj kell bele. Sztem majdnem mindegy milyet veszel, mert ebből nincs egypálcás gyártmány. Azért szűrőt is cserélj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
omi x20xew Elküldve Április30, 2009 Megoszt Elküldve Április30, 2009 DexronIII-as autómata váltó olaj kell bele. Sztem majdnem mindegy milyet veszel, mert ebből nincs egypálcás gyártmány. Azért szűrőt is cserélj. ATF DEXTRON..... a tapasztalatom szerint a CASTROL gyártmánya a legolcsóbb ;) És mégegy fontos dolog amiért a váltó olaj csere után tönkre megy a váltó, ÁLLÍTANI KELL A FÉKSZALLAGOKAT !!!! ;) Gyári technológia szerint ami a váltó oldalán kivitelezhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandesz78 Elküldve Április30, 2009 Megoszt Elküldve Április30, 2009 ATF DEXTRON..... a tapasztalatom szerint a CASTROL gyártmánya a legolcsóbb ;) És mégegy fontos dolog amiért a váltó olaj csere után tönkre megy a váltó, ÁLLÍTANI KELL A FÉKSZALLAGOKAT !!!! ;) Gyári technológia szerint ami a váltó oldalán kivitelezhető. Szia Én a következő olajra gondoltam belerakni: Valvoline MaxLife ATF Jóváhagyások, teljesítményszintek * GM Dexron III, Dexron IID, Toyota, T, T-111, T-IV * Ford Mercon V, Chrysler, ATF+3, ATF+4 * Allison C-4, Mitsubishi Diamond SP II, Diamond SP-III * BMW LT 71141, LA 2634, Honda ATF-Z1* * Mazda, Nissan, J-matic Szerinted ez jó lesz bele? Vagy mást ajánlanál? Én is úgy tudom hogy a fékszalagot is be kell ilyenkor állítani! Ha megkérlek leírod a fékszalag beállításának menetét? Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
omi x20xew Elküldve Május1, 2009 Megoszt Elküldve Május1, 2009 Természetesen megfelel ez is hiszen keverhető bármilyen gyártmánnyal Sajna a kérésed nem tudom teljesíteni sem időm sem energiám nincs lekörmölni a beállítás menetét és adatait hézagok stb.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandesz78 Elküldve Május2, 2009 Megoszt Elküldve Május2, 2009 Természetesen megfelel ez is hiszen keverhető bármilyen gyártmánnyal Sajna a kérésed nem tudom teljesíteni sem időm sem energiám nincs lekörmölni a beállítás menetét és adatait hézagok stb.... Megkaptam az árajánlatot az opelalkatrész.hu-ról: OLAJSZŰRŐ, 4 SEBESSÉGES AUTÓMATAVÁLTÓHOZ /Utángyártott/ 2240 Ft OLAJTEKNŐ TÖMÍTÉS, 4 SEBESSÉGES AUTÓMATAVÁLTÓHOZ /GYÁRI/ 3675 Ft AUTOMATVÁLTÓOLAJ, DEXRON II. 1LITER /GYÁRI/ 1565 Ft Ez a gyári Dexron II-es olaj jó a váltóba vagy inkább vegyem meg a Valvoline Maxlife ATF Dextron III-as olajat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május2, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Május2, 2009 Én biztos nem tenném bele a dexron II-t. Bár ez egy örök vita Omegás körökben, mert van ahol a II-t írják hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nandesz78 Elküldve Május2, 2009 Megoszt Elküldve Május2, 2009 Én biztos nem tenném bele a dexron II-t. Bár ez egy örök vita Omegás körökben, mert van ahol a II-t írják hozzá. Én is azért nem tudok dönteni mert állítólag ez a gyári olaj! Akkor most melyiket érdemes bele tenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Május3, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Május3, 2009 TIS200-ből: Sebességváltó olajszintjének ellenőrzése és módosítása (kivéve Y 25 DT) Mérés Mérjék meg a sebességváltó olajhőmérsékletét a TECH 1/1A vagy a TECH 2 műszerrel – lásd az aktuális "AR 25/35 automata 4-fokozatú sebességváltó Omega-B" vizsgálati utasítást. Hajtóműolaj-hőmérséklet előírt értéke: 45 – 85 °C Elérendő érték: 60 °C Emeljük fel a járművet – Motor alapjáraton fut. A sebességváltó olaj ellenőrző csavart (1) csavarozzuk ki (tömítő gyűrű (2) újra-felhasználása nem engedélyezett). "Dexron hajtóműolajat ® III..." az ellenőrző/betöltő nyílás alsó szegélyéig töltsük fel. Be- és felszerelés Ellenőrző csavart új tömítőgyűrűvel beszerelni – meghúzási nyomaték 33 Nm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kristóf Elküldve Május30, 2009 Megoszt Elküldve Május30, 2009 Sziasztok!!! Vettem nem olyan régen egy Omega B tipusú autót 2.5 TD Autómata. Ha nem jár az autó akkor a váltó karterjában mennyi olaj van minda 8,4 Liter? Mert mostanság cserélnék olajat és szűrőt benne, hogy mire készüljek! Meg ennek a menetéről ha tudna valaki mesélni a cseréről, megköszönném! Kristóf Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Május30, 2009 Megoszt Elküldve Május30, 2009 Sziasztok!!! Vettem nem olyan régen egy Omega B tipusú autót 2.5 TD Autómata. Ha nem jár az autó akkor a váltó karterjában mennyi olaj van minda 8,4 Liter? Mert mostanság cserélnék olajat és szűrőt benne, hogy mire készüljek! Meg ennek a menetéről ha tudna valaki mesélni a cseréről, megköszönném! Kristóf Csak ebbe a fórumba lett beírva 1000x! Olvass vissza! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikroferi Elküldve Június11, 2009 Megoszt Elküldve Június11, 2009 Sziasztok! 2.5 v6 manuális omega kuplugja csúszik,illetve nagyon fent fog.Lehet e ezen állítani,illetve milyen formában lehet ezt megtenni.Bovdenen kell állítani vagy hol és mit??Segítségetek előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
psz Elküldve Június11, 2009 Megoszt Elküldve Június11, 2009 Sziasztok! 2.5 v6 manuális omega kuplugja csúszik,illetve nagyon fent fog.Lehet e ezen állítani,illetve milyen formában lehet ezt megtenni.Bovdenen kell állítani vagy hol és mit??Segítségetek előre is köszönöm! Hidraulikus a kuplung, és ha már csúszik akkor csere lesz az. Érdemes mindent kidobálni ha már szét van borítva (kinyomó csapágy, a tárcsa, a szerkezet, meg van mégegy csapágy). Ami igazán fájdalmas ebből a kinyomó csapágy, mert egyben az a munkahenger is és kb az összköltség fele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Június12, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június12, 2009 Én olyan 40e körüli összegre emlékszem a kinyomócsapágyra. Méghogy az automata váltó a drága. egy jól karbantartott aut.váltó elmegy sztem 300e km-t addig legalább 2 kuplungszett elszáll, ami kb 150e ft. És akkor nem említettük a szinkrongyűrűk kopását, a váltókar kulisszájának szétesését. Az is igaz, hogy mech.váltónál apránként, akár több gazdinál jelentkezik a kiadás, míg aut.váltónál egyszerre, ami igazán fájdalmas tud lenni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Június19, 2009 Megoszt Elküldve Június19, 2009 Sziasztok! R25ös váltó olajcseréjével kapcsolatban zavarnám a díszest... A váltón elvileg menetirány szerinti jobb oldalon van egy nagy, kb 12es imbusz-csavar. Ez ugyebár a nívó. Namost, ha ezt kitekerem, akkor dől belőle az olaj, vagyis ha a könyvet nézem, ott azt írja, hogy a nyílás alatt 9mm, az a nívószint. Ehhez képest nekem folyik az olaj a lyukból mint állat. Én tévedek, vagy valaki mondjon rá okosat ?! <_< Sky Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Június23, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június23, 2009 Szintellenőrzés Aut.váltóban: meleg járó motornál a váltó jobb oldalán egy csavar kicsavar, és az aljánál kell lennie a szintnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Június23, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Június23, 2009 Sziasztok! R25ös váltó olajcseréjével kapcsolatban zavarnám a díszest... A váltón elvileg menetirány szerinti jobb oldalon van egy nagy, kb 12es imbusz-csavar. Ez ugyebár a nívó. Namost, ha ezt kitekerem, akkor dől belőle az olaj, vagyis ha a könyvet nézem, ott azt írja, hogy a nyílás alatt 9mm, az a nívószint. Ehhez képest nekem folyik az olaj a lyukból mint állat. Én tévedek, vagy valaki mondjon rá okosat ?! <_< Sky Az én könyvem 5 mm-t ír :) Sztem engedd ki a felesleget, de az sem baj, ha olajat cserélsz. Össz 1,2 liter kell bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts