Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Sziasztok! A probléma nem ért véget. Tegnap szétszedtük a váltót a váltót és ez a nyomótárcsa ahol van a szivattyú és a kuplungharang között. Sajna a két fém összeért és oda így nem lehet összerakni. Irány ismét az esztergályos barátom a mai nap folyamán, hogy szabályozza le, és megpróbálok szerezni bele egy gyári nyomótárcsát. A gond csak annyi, hogy a katalógus szerint 4 vastagságú jár hozzá, jó lenne tudni melyik kellene. Én a biztonság kedvéért a legvastagabbat szerzem be, és amit csináltattam az is a legvastagabb méretre van gyártva. Remélem jó lesz, mert igaz, hogy vagy 2000 km-ert mentem vele mióta megvan de nagyon megszerettem az MV6-ot. Előtte már vagy 5 db Omega A elnyúztam.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

A váltóm életre kelt! Igaz a három körmös tárcsa amit kicseréltünk nem a hiba okozója volt. Mint utólag kiderült az csak egy hosszanti hézagoló attól, hogy az eltört még sokáig elmegy a váltó és nem is vehető észre csak akkor ha már a két fém rész ami között volt azt megeszi. Ezt az információt Pesten a Bártfai Gépműhelyben kaptam. Ők javítják az Opel szervizeknek az automata váltókat. Nagyon segítőkész volt az úriember akivel sikerült beszélnem. Ajánlom ha valakinek gondja van keresse őket. A probléma végül az volt ami miatt nem váltott a váltóm csak 1-es fokozat volt benne, hogy a motortérben lévő komputer ami ennél már kombinált az automata váltóé egybe van építve a motorvezérlővel. Ennek az csatlakozása volt eloxidosodva és emiatt nem váltott.

Ami információt még kaptam: Ilyen hibát tud okozni még a váltó végében lévő fordulatszám jeladó is vagy annak a kábelezése ha sérült.

Letesztelni úgy lehet, hogy téli fokozatba teszi az ember és ha eléri a 100 km/órás sebességet akkor automatikusan ki kell kapcsolnia a téli fokozatot és feltenni a 4 fokozatot. Ha ez nem történik meg akkor a jeladót ki kell venni és ohm-mérővel megmérni, ha van rajta ellenállás akkor jó. Akkor a kábelezésnél vagy a csatlakozásnál van gond.

Az automata váltót mechanikusan is le lehet tesztelni ha a műszerfalon lévő automata váltó biztosítékát kivesszük, és akkor szervízfokozatba teszi magát a váltó és kézzel lehet kapcsolni. Akkor van 1-be 1 fokozat, 2-be 3 fokozat, 3-as és d-be 4 fokozatba teszi. Ha ezt kézzel így leellenőrizzük akkor ezzel mechanikailag le tudjuk tesztelni a váltót.

Remélem tudtam ezzel másnak is segíteni, ha esetlegesen ilyen probléma adódik.

Még egy információ:

A 3 körmös nyomótárcsa ára az Opel szervizben 2500 Ft

Amit még cseréltem az adapterlap tömítés amit a szervizben 9600 Ft/db és kell belőle kettő én ezt prespán papírból vágtam ki amit tekercselőknél lehet venni én ezt 200 Ft-ért vettem Igaz volt vele egy 3 órás munkám mire a 2 tömítést kivágtam. De megérte!

Van amúgy komplett szerviz programom amibe minden Opel típus minden részének robbantott ábrája megtalálható leírással, alkatrész kódokkal együtt.

Link to comment
Megosztás:

...

Az automata váltót mechanikusan is le lehet tesztelni ha a műszerfalon lévő automata váltó biztosítékát kivesszük, és akkor szervízfokozatba teszi magát a váltó és kézzel lehet kapcsolni. Akkor van 1-be 1 fokozat, 2-be 3 fokozat, 3-as és d-be 4 fokozatba teszi. Ha ezt kézzel így leellenőrizzük akkor ezzel mechanikailag le tudjuk tesztelni a váltót.

...

Lehet, hogy hülye kérdés, de ez menetközben is megy? Lehet manuálisan használni egy automata váltót így? B)

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan lehet menet közben váltogatni. Pl előzéskor visszahúzod 2-be, majd egyenként kapcsolsz felfelé.

Én motorfékelni szoktam vele.. mókás, mint egy szekvenciális váltó B) ;)

Persze nekem anno volt programkapcsoló hibám, szal volt, hogy szervízbe kidobott, és kapcsolgathattam fel, le... ellenben szervíz módban oda kell! figyelni, hogy nincs túlhajtás elleni védelem, tehát ha D ből 2 be visszarakod, akkor vissza is vált.. nem biztos, hogy annyira jó az neki.. ha a programkapcsi jó, akkor nem vált vissza 2 be addig, amígy kb 80 km/h alá nem csökken a sebességed.. legalábbis nálam...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
DexronIII-as autómata váltó olaj kell bele. Sztem majdnem mindegy milyet veszel, mert ebből nincs egypálcás gyártmány. Azért szűrőt is cserélj.

ATF DEXTRON..... a tapasztalatom szerint a CASTROL gyártmánya a legolcsóbb ;)

És mégegy fontos dolog amiért a váltó olaj csere után tönkre megy a váltó, ÁLLÍTANI KELL A FÉKSZALLAGOKAT !!!! ;)

Gyári technológia szerint ami a váltó oldalán kivitelezhető.

Link to comment
Megosztás:

ATF DEXTRON..... a tapasztalatom szerint a CASTROL gyártmánya a legolcsóbb ;)

És mégegy fontos dolog amiért a váltó olaj csere után tönkre megy a váltó, ÁLLÍTANI KELL A FÉKSZALLAGOKAT !!!! ;)

Gyári technológia szerint ami a váltó oldalán kivitelezhető.

Szia

Én a következő olajra gondoltam belerakni:

Valvoline MaxLife ATF

Jóváhagyások, teljesítményszintek

* GM Dexron III, Dexron IID, Toyota, T, T-111, T-IV

* Ford Mercon V, Chrysler, ATF+3, ATF+4

* Allison C-4, Mitsubishi Diamond SP II, Diamond SP-III

* BMW LT 71141, LA 2634, Honda ATF-Z1*

* Mazda, Nissan, J-matic

Szerinted ez jó lesz bele?

Vagy mást ajánlanál?

Én is úgy tudom hogy a fékszalagot is be kell ilyenkor állítani!

Ha megkérlek leírod a fékszalag beállításának menetét?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Természetesen megfelel ez is hiszen keverhető bármilyen gyártmánnyal

Sajna a kérésed nem tudom teljesíteni sem időm sem energiám nincs lekörmölni a beállítás menetét és adatait hézagok stb....

Megkaptam az árajánlatot az opelalkatrész.hu-ról:

OLAJSZŰRŐ, 4 SEBESSÉGES AUTÓMATAVÁLTÓHOZ /Utángyártott/ 2240 Ft

OLAJTEKNŐ TÖMÍTÉS, 4 SEBESSÉGES AUTÓMATAVÁLTÓHOZ /GYÁRI/ 3675 Ft

AUTOMATVÁLTÓOLAJ, DEXRON II. 1LITER /GYÁRI/ 1565 Ft

Ez a gyári Dexron II-es olaj jó a váltóba vagy inkább vegyem meg a Valvoline Maxlife ATF Dextron III-as olajat?

Link to comment
Megosztás:

TIS200-ből:

Sebességváltó olajszintjének ellenőrzése és módosítása (kivéve Y 25 DT)

Mérés

Mérjék meg a sebességváltó olajhőmérsékletét a TECH 1/1A vagy a TECH 2 műszerrel – lásd az aktuális "AR 25/35 automata 4-fokozatú sebességváltó Omega-B" vizsgálati utasítást.

Hajtóműolaj-hőmérséklet előírt értéke:

45 – 85 °C

Elérendő érték:

60 °C

Emeljük fel a járművet – Motor alapjáraton fut.

A sebességváltó olaj ellenőrző csavart (1) csavarozzuk ki (tömítő gyűrű (2) újra-felhasználása nem engedélyezett). "Dexron hajtóműolajat ® III..." az ellenőrző/betöltő nyílás alsó szegélyéig töltsük fel.

Be- és felszerelés

Ellenőrző csavart új tömítőgyűrűvel beszerelni – meghúzási nyomaték 33 Nm

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!!!

Vettem nem olyan régen egy Omega B tipusú autót 2.5 TD Autómata.

Ha nem jár az autó akkor a váltó karterjában mennyi olaj van minda 8,4 Liter? Mert mostanság cserélnék olajat és szűrőt benne, hogy mire készüljek! Meg ennek a menetéről ha tudna valaki mesélni a cseréről, megköszönném!

Kristóf

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Vettem nem olyan régen egy Omega B tipusú autót 2.5 TD Autómata.

Ha nem jár az autó akkor a váltó karterjában mennyi olaj van minda 8,4 Liter? Mert mostanság cserélnék olajat és szűrőt benne, hogy mire készüljek! Meg ennek a menetéről ha tudna valaki mesélni a cseréről, megköszönném!

Kristóf

Csak ebbe a fórumba lett beírva 1000x! Olvass vissza!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok!

2.5 v6 manuális omega kuplugja csúszik,illetve nagyon fent fog.Lehet e ezen állítani,illetve milyen formában lehet ezt megtenni.Bovdenen kell állítani vagy hol és mit??Segítségetek előre is köszönöm!

Hidraulikus a kuplung, és ha már csúszik akkor csere lesz az. Érdemes mindent kidobálni ha már szét van borítva (kinyomó csapágy, a tárcsa, a szerkezet, meg van mégegy csapágy). Ami igazán fájdalmas ebből a kinyomó csapágy, mert egyben az a munkahenger is és kb az összköltség fele.

Link to comment
Megosztás:

Én olyan 40e körüli összegre emlékszem a kinyomócsapágyra. Méghogy az automata váltó a drága. egy jól karbantartott aut.váltó elmegy sztem 300e km-t addig legalább 2 kuplungszett elszáll, ami kb 150e ft. És akkor nem említettük a szinkrongyűrűk kopását, a váltókar kulisszájának szétesését. Az is igaz, hogy mech.váltónál apránként, akár több gazdinál jelentkezik a kiadás, míg aut.váltónál egyszerre, ami igazán fájdalmas tud lenni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

R25ös váltó olajcseréjével kapcsolatban zavarnám a díszest...

A váltón elvileg menetirány szerinti jobb oldalon van egy nagy, kb 12es imbusz-csavar. Ez ugyebár a nívó. Namost, ha ezt kitekerem, akkor dől belőle az olaj, vagyis ha a könyvet nézem, ott azt írja, hogy a nyílás alatt 9mm, az a nívószint. Ehhez képest nekem folyik az olaj a lyukból mint állat.

Én tévedek, vagy valaki mondjon rá okosat ?! <_<

Sky

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

R25ös váltó olajcseréjével kapcsolatban zavarnám a díszest...

A váltón elvileg menetirány szerinti jobb oldalon van egy nagy, kb 12es imbusz-csavar. Ez ugyebár a nívó. Namost, ha ezt kitekerem, akkor dől belőle az olaj, vagyis ha a könyvet nézem, ott azt írja, hogy a nyílás alatt 9mm, az a nívószint. Ehhez képest nekem folyik az olaj a lyukból mint állat.

Én tévedek, vagy valaki mondjon rá okosat ?! <_<

Sky

Az én könyvem 5 mm-t ír :) Sztem engedd ki a felesleget, de az sem baj, ha olajat cserélsz. Össz 1,2 liter kell bele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.