omi x20xew Elküldve December28, 2008 Elküldve December28, 2008 bandi Minden elismerésem :rolleyes: Bár én kapásból hármat csináltattam volna ha már ráált a géppel,lesz még ilyen cuccra igény :)
bandi1980 Elküldve December29, 2008 Elküldve December29, 2008 Sziasztok! A probléma nem ért véget. Tegnap szétszedtük a váltót a váltót és ez a nyomótárcsa ahol van a szivattyú és a kuplungharang között. Sajna a két fém összeért és oda így nem lehet összerakni. Irány ismét az esztergályos barátom a mai nap folyamán, hogy szabályozza le, és megpróbálok szerezni bele egy gyári nyomótárcsát. A gond csak annyi, hogy a katalógus szerint 4 vastagságú jár hozzá, jó lenne tudni melyik kellene. Én a biztonság kedvéért a legvastagabbat szerzem be, és amit csináltattam az is a legvastagabb méretre van gyártva. Remélem jó lesz, mert igaz, hogy vagy 2000 km-ert mentem vele mióta megvan de nagyon megszerettem az MV6-ot. Előtte már vagy 5 db Omega A elnyúztam.
bandi1980 Elküldve Január15, 2009 Elküldve Január15, 2009 Sziasztok! A váltóm életre kelt! Igaz a három körmös tárcsa amit kicseréltünk nem a hiba okozója volt. Mint utólag kiderült az csak egy hosszanti hézagoló attól, hogy az eltört még sokáig elmegy a váltó és nem is vehető észre csak akkor ha már a két fém rész ami között volt azt megeszi. Ezt az információt Pesten a Bártfai Gépműhelyben kaptam. Ők javítják az Opel szervizeknek az automata váltókat. Nagyon segítőkész volt az úriember akivel sikerült beszélnem. Ajánlom ha valakinek gondja van keresse őket. A probléma végül az volt ami miatt nem váltott a váltóm csak 1-es fokozat volt benne, hogy a motortérben lévő komputer ami ennél már kombinált az automata váltóé egybe van építve a motorvezérlővel. Ennek az csatlakozása volt eloxidosodva és emiatt nem váltott. Ami információt még kaptam: Ilyen hibát tud okozni még a váltó végében lévő fordulatszám jeladó is vagy annak a kábelezése ha sérült. Letesztelni úgy lehet, hogy téli fokozatba teszi az ember és ha eléri a 100 km/órás sebességet akkor automatikusan ki kell kapcsolnia a téli fokozatot és feltenni a 4 fokozatot. Ha ez nem történik meg akkor a jeladót ki kell venni és ohm-mérővel megmérni, ha van rajta ellenállás akkor jó. Akkor a kábelezésnél vagy a csatlakozásnál van gond. Az automata váltót mechanikusan is le lehet tesztelni ha a műszerfalon lévő automata váltó biztosítékát kivesszük, és akkor szervízfokozatba teszi magát a váltó és kézzel lehet kapcsolni. Akkor van 1-be 1 fokozat, 2-be 3 fokozat, 3-as és d-be 4 fokozatba teszi. Ha ezt kézzel így leellenőrizzük akkor ezzel mechanikailag le tudjuk tesztelni a váltót. Remélem tudtam ezzel másnak is segíteni, ha esetlegesen ilyen probléma adódik. Még egy információ: A 3 körmös nyomótárcsa ára az Opel szervizben 2500 Ft Amit még cseréltem az adapterlap tömítés amit a szervizben 9600 Ft/db és kell belőle kettő én ezt prespán papírból vágtam ki amit tekercselőknél lehet venni én ezt 200 Ft-ért vettem Igaz volt vele egy 3 órás munkám mire a 2 tömítést kivágtam. De megérte! Van amúgy komplett szerviz programom amibe minden Opel típus minden részének robbantott ábrája megtalálható leírással, alkatrész kódokkal együtt.
kori Elküldve Január15, 2009 Szerző Elküldve Január15, 2009 Akkor jó nagyot szivtál egy apróság miatt B) Öcsémet is szivatta már a váltó egy csatija. Amúgy köszi, hogy megosztottad velünk.
Stefan Elküldve Január15, 2009 Elküldve Január15, 2009 ... Az automata váltót mechanikusan is le lehet tesztelni ha a műszerfalon lévő automata váltó biztosítékát kivesszük, és akkor szervízfokozatba teszi magát a váltó és kézzel lehet kapcsolni. Akkor van 1-be 1 fokozat, 2-be 3 fokozat, 3-as és d-be 4 fokozatba teszi. Ha ezt kézzel így leellenőrizzük akkor ezzel mechanikailag le tudjuk tesztelni a váltót. ... Lehet, hogy hülye kérdés, de ez menetközben is megy? Lehet manuálisan használni egy automata váltót így? B)
kori Elküldve Január15, 2009 Szerző Elküldve Január15, 2009 Nyugodtan lehet menet közben váltogatni. Pl előzéskor visszahúzod 2-be, majd egyenként kapcsolsz felfelé.
Gabo Elküldve Január15, 2009 Elküldve Január15, 2009 Nyugodtan lehet menet közben váltogatni. Pl előzéskor visszahúzod 2-be, majd egyenként kapcsolsz felfelé. Én motorfékelni szoktam vele.. mókás, mint egy szekvenciális váltó B) ;) Persze nekem anno volt programkapcsoló hibám, szal volt, hogy szervízbe kidobott, és kapcsolgathattam fel, le... ellenben szervíz módban oda kell! figyelni, hogy nincs túlhajtás elleni védelem, tehát ha D ből 2 be visszarakod, akkor vissza is vált.. nem biztos, hogy annyira jó az neki.. ha a programkapcsi jó, akkor nem vált vissza 2 be addig, amígy kb 80 km/h alá nem csökken a sebességed.. legalábbis nálam...
omi x20xew Elküldve Január24, 2009 Elküldve Január24, 2009 Ez ha rossz lenne akkor is megér ennyit alkatrésznek.... Eladó a képen látható Opel Omega B.2.5TD automataváltó. Annyi a hibája ,hogy hátramenetben nehezen indult el. Ár 30.000Ft Elérhetőség: 0620-496-7921 vagy 0635-357-221 Nógrád megye - Cserhátsurány
Nandesz78 Elküldve Április28, 2009 Elküldve Április28, 2009 Hali. Tanácsot szeretnék kérni! Opel omega B 2.0 8V automata váltós autómban szeretnék váltóolajat cserélni! Milyen márkájú és minőségű olajat vegyek hozzá? :?: Előre is köszi!
kori Elküldve Április28, 2009 Szerző Elküldve Április28, 2009 DexronIII-as autómata váltó olaj kell bele. Sztem majdnem mindegy milyet veszel, mert ebből nincs egypálcás gyártmány. Azért szűrőt is cserélj.
omi x20xew Elküldve Április30, 2009 Elküldve Április30, 2009 DexronIII-as autómata váltó olaj kell bele. Sztem majdnem mindegy milyet veszel, mert ebből nincs egypálcás gyártmány. Azért szűrőt is cserélj. ATF DEXTRON..... a tapasztalatom szerint a CASTROL gyártmánya a legolcsóbb ;) És mégegy fontos dolog amiért a váltó olaj csere után tönkre megy a váltó, ÁLLÍTANI KELL A FÉKSZALLAGOKAT !!!! ;) Gyári technológia szerint ami a váltó oldalán kivitelezhető.
Nandesz78 Elküldve Április30, 2009 Elküldve Április30, 2009 ATF DEXTRON..... a tapasztalatom szerint a CASTROL gyártmánya a legolcsóbb ;) És mégegy fontos dolog amiért a váltó olaj csere után tönkre megy a váltó, ÁLLÍTANI KELL A FÉKSZALLAGOKAT !!!! ;) Gyári technológia szerint ami a váltó oldalán kivitelezhető. Szia Én a következő olajra gondoltam belerakni: Valvoline MaxLife ATF Jóváhagyások, teljesítményszintek * GM Dexron III, Dexron IID, Toyota, T, T-111, T-IV * Ford Mercon V, Chrysler, ATF+3, ATF+4 * Allison C-4, Mitsubishi Diamond SP II, Diamond SP-III * BMW LT 71141, LA 2634, Honda ATF-Z1* * Mazda, Nissan, J-matic Szerinted ez jó lesz bele? Vagy mást ajánlanál? Én is úgy tudom hogy a fékszalagot is be kell ilyenkor állítani! Ha megkérlek leírod a fékszalag beállításának menetét? Előre is köszi!
omi x20xew Elküldve Május1, 2009 Elküldve Május1, 2009 Természetesen megfelel ez is hiszen keverhető bármilyen gyártmánnyal Sajna a kérésed nem tudom teljesíteni sem időm sem energiám nincs lekörmölni a beállítás menetét és adatait hézagok stb....
Nandesz78 Elküldve Május2, 2009 Elküldve Május2, 2009 Természetesen megfelel ez is hiszen keverhető bármilyen gyártmánnyal Sajna a kérésed nem tudom teljesíteni sem időm sem energiám nincs lekörmölni a beállítás menetét és adatait hézagok stb.... Megkaptam az árajánlatot az opelalkatrész.hu-ról: OLAJSZŰRŐ, 4 SEBESSÉGES AUTÓMATAVÁLTÓHOZ /Utángyártott/ 2240 Ft OLAJTEKNŐ TÖMÍTÉS, 4 SEBESSÉGES AUTÓMATAVÁLTÓHOZ /GYÁRI/ 3675 Ft AUTOMATVÁLTÓOLAJ, DEXRON II. 1LITER /GYÁRI/ 1565 Ft Ez a gyári Dexron II-es olaj jó a váltóba vagy inkább vegyem meg a Valvoline Maxlife ATF Dextron III-as olajat?
kori Elküldve Május2, 2009 Szerző Elküldve Május2, 2009 Én biztos nem tenném bele a dexron II-t. Bár ez egy örök vita Omegás körökben, mert van ahol a II-t írják hozzá.
Nandesz78 Elküldve Május2, 2009 Elküldve Május2, 2009 Én biztos nem tenném bele a dexron II-t. Bár ez egy örök vita Omegás körökben, mert van ahol a II-t írják hozzá. Én is azért nem tudok dönteni mert állítólag ez a gyári olaj! Akkor most melyiket érdemes bele tenni?
kori Elküldve Május3, 2009 Szerző Elküldve Május3, 2009 TIS200-ből: Sebességváltó olajszintjének ellenőrzése és módosítása (kivéve Y 25 DT) Mérés Mérjék meg a sebességváltó olajhőmérsékletét a TECH 1/1A vagy a TECH 2 műszerrel – lásd az aktuális "AR 25/35 automata 4-fokozatú sebességváltó Omega-B" vizsgálati utasítást. Hajtóműolaj-hőmérséklet előírt értéke: 45 – 85 °C Elérendő érték: 60 °C Emeljük fel a járművet – Motor alapjáraton fut. A sebességváltó olaj ellenőrző csavart (1) csavarozzuk ki (tömítő gyűrű (2) újra-felhasználása nem engedélyezett). "Dexron hajtóműolajat ® III..." az ellenőrző/betöltő nyílás alsó szegélyéig töltsük fel. Be- és felszerelés Ellenőrző csavart új tömítőgyűrűvel beszerelni – meghúzási nyomaték 33 Nm
Kristóf Elküldve Május30, 2009 Elküldve Május30, 2009 Sziasztok!!! Vettem nem olyan régen egy Omega B tipusú autót 2.5 TD Autómata. Ha nem jár az autó akkor a váltó karterjában mennyi olaj van minda 8,4 Liter? Mert mostanság cserélnék olajat és szűrőt benne, hogy mire készüljek! Meg ennek a menetéről ha tudna valaki mesélni a cseréről, megköszönném! Kristóf
Omegatd Elküldve Május30, 2009 Elküldve Május30, 2009 Sziasztok!!! Vettem nem olyan régen egy Omega B tipusú autót 2.5 TD Autómata. Ha nem jár az autó akkor a váltó karterjában mennyi olaj van minda 8,4 Liter? Mert mostanság cserélnék olajat és szűrőt benne, hogy mire készüljek! Meg ennek a menetéről ha tudna valaki mesélni a cseréről, megköszönném! Kristóf Csak ebbe a fórumba lett beírva 1000x! Olvass vissza!
mikroferi Elküldve Június11, 2009 Elküldve Június11, 2009 Sziasztok! 2.5 v6 manuális omega kuplugja csúszik,illetve nagyon fent fog.Lehet e ezen állítani,illetve milyen formában lehet ezt megtenni.Bovdenen kell állítani vagy hol és mit??Segítségetek előre is köszönöm!
psz Elküldve Június11, 2009 Elküldve Június11, 2009 Sziasztok! 2.5 v6 manuális omega kuplugja csúszik,illetve nagyon fent fog.Lehet e ezen állítani,illetve milyen formában lehet ezt megtenni.Bovdenen kell állítani vagy hol és mit??Segítségetek előre is köszönöm! Hidraulikus a kuplung, és ha már csúszik akkor csere lesz az. Érdemes mindent kidobálni ha már szét van borítva (kinyomó csapágy, a tárcsa, a szerkezet, meg van mégegy csapágy). Ami igazán fájdalmas ebből a kinyomó csapágy, mert egyben az a munkahenger is és kb az összköltség fele.
kori Elküldve Június12, 2009 Szerző Elküldve Június12, 2009 Én olyan 40e körüli összegre emlékszem a kinyomócsapágyra. Méghogy az automata váltó a drága. egy jól karbantartott aut.váltó elmegy sztem 300e km-t addig legalább 2 kuplungszett elszáll, ami kb 150e ft. És akkor nem említettük a szinkrongyűrűk kopását, a váltókar kulisszájának szétesését. Az is igaz, hogy mech.váltónál apránként, akár több gazdinál jelentkezik a kiadás, míg aut.váltónál egyszerre, ami igazán fájdalmas tud lenni :lol:
skyrangr Elküldve Június19, 2009 Elküldve Június19, 2009 Sziasztok! R25ös váltó olajcseréjével kapcsolatban zavarnám a díszest... A váltón elvileg menetirány szerinti jobb oldalon van egy nagy, kb 12es imbusz-csavar. Ez ugyebár a nívó. Namost, ha ezt kitekerem, akkor dől belőle az olaj, vagyis ha a könyvet nézem, ott azt írja, hogy a nyílás alatt 9mm, az a nívószint. Ehhez képest nekem folyik az olaj a lyukból mint állat. Én tévedek, vagy valaki mondjon rá okosat ?! <_< Sky
kori Elküldve Június23, 2009 Szerző Elküldve Június23, 2009 Szintellenőrzés Aut.váltóban: meleg járó motornál a váltó jobb oldalán egy csavar kicsavar, és az aljánál kell lennie a szintnek.
kori Elküldve Június23, 2009 Szerző Elküldve Június23, 2009 Sziasztok! R25ös váltó olajcseréjével kapcsolatban zavarnám a díszest... A váltón elvileg menetirány szerinti jobb oldalon van egy nagy, kb 12es imbusz-csavar. Ez ugyebár a nívó. Namost, ha ezt kitekerem, akkor dől belőle az olaj, vagyis ha a könyvet nézem, ott azt írja, hogy a nyílás alatt 9mm, az a nívószint. Ehhez képest nekem folyik az olaj a lyukból mint állat. Én tévedek, vagy valaki mondjon rá okosat ?! <_< Sky Az én könyvem 5 mm-t ír :) Sztem engedd ki a felesleget, de az sem baj, ha olajat cserélsz. Össz 1,2 liter kell bele.
Recommended Posts