Gabo Elküldve Június24, 2006 Megoszt Elküldve Június24, 2006 Emlékeztem, hogy lehet vmit állítani, de az a váltó rudazata: Kösze, no majd megnézem. Remélem csak a rudazat lazult fel, és ezért nicns szinkronban a kapcsolás a jelzéssel ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Június25, 2006 Megoszt Elküldve Június25, 2006 A kapcsoló a tolatólámpát kapcsolja, a kijelzőpanelt vezérli (melyik sebességben van éppen) illetve P és N fokozatokon kívül tiltja az indítást. Meg kell nézni, hogy a tényleges fokozatokkal ez mennyire nincs összhangban. (Pl mikor világít a tolató, lehet-e indítani N-ben stb.) 1999-ig gyártott autókon így néz ki az állítás, utána nem tudom, de azért hátha....: 1. Rudazat beállítás: - P fokozatba kell tenni - gép alá kell kúszni - a váltó bal oldalán van a rudazat, egy db csavar lazítása szükséges - teljesen hátra kell húzni a rudazatot, amerre P fokozatban kell lennie. Adja magát. - természetesen meg kell húzni a csavart 2. (Ha a rudazat beállítás nem segített) Kapcsoló beállítás: /Szükséges egy darab 2mm átm. rudacska. Pl hegesztőpálca darab./ - Tedd N fokozatba - kússz az autó alá - kapcsolóról porvédő le - rudazatot szereld le a kapcsolóról (egy anya) Mivel a váltót üresbe tetted, a kapcsolón egy kis nútnak egyeznie kell egy másikkal, amit a rudacskával ellenőrizhetsz. Ha ez nem egyezik, akkor le kell lazítani a kapcsolót, és addig forgatni, amíg nem egyezik. Ezután visszapakolsz mindent. Ha egyik sem segített, akkor valszeg kapcsoló csere lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Június25, 2006 Megoszt Elküldve Június25, 2006 Őszinte leszek soxor nincs összhangban, de van amikor pl egy kis nyomást gyakorolok a váltókarra akkor tutin a jó fokozat világít, egyébként vagy mind, vagy semelyik :huh: No jó bevallom, 3 masban, Pben tuti, 2 néha nem villan fel, 1 jó, D az 90% nem világít vagy karácsonyfa, R dettó... Én bízom, hogy csak a kapcsoló elmozdult a füves drift következtében... De eljárok az általad mondottak szerint... Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Június25, 2006 Megoszt Elküldve Június25, 2006 Most már csak az kell, hogy a tied is ugyanolyan legyen, mint az enyém. :lol: ...mert ugye van köztük 6-7 év. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Augusztus3, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2007 Sziasztok! Calibra után szeretnék váltani B2-es 2,5 TD, automata váltós 2000-es évjáratú Omegára. Az automata váltós autók terén nulla tapasztalatom van, és ezvégett nagyon tartok is tőle, csak ez az Omega első tulajtól lenne szervizkönyvel, ami azért manapság ritka a sok behozott járgány között. Mivel fontos számomra a teljesitmény, meg szeretném kérdezni, hogy ki-e birna az automata váltó egy csip tuningot, vagy van-e értelme a 2,5 TD csipelésének. A válaszokat előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus3, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2007 Némá kit fújt ide a szél! Szerbusz! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Augusztus3, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2007 Szia! Rég voltam felétek is. A Cali még nem lefutott ügy, csak most a pakolós autó problémát kell megoldanom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Augusztus3, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2007 szerbusz fastspeed ! :) mizu veled ? nagyon eltüntél a bandából ! amúgy egy kis tuningot biztosan elbír az az AT . Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Augusztus3, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2007 Egyszer-kétszer még benézek, de egyre ritkábban. Az időm sem engedi olyan sűrűn, meg még sok apróság. Turbós Calit kerestem sokáig, most meg hirtelen kell egy nagyobb ótó, igy Omega kombi keresgélés lett a vége. De még lessz Calim, és az turbós lessz. Bekukkantok hozzátok is majd. Feléledt a szlovák Opelclub élet is, úgyhogy most ott vagyok többször, de a Caliclubos filinget ott még nem éreztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Augusztus3, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus3, 2007 ide írok :rarrow: Calibra rulez ne itt offoljunk Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus4, 2007 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 Itt nagyrészt benzines Omik vannak, de az Omegaklub indexes fórumán hemzsegnek a dieselek. Igaz ott lehet csak azt a választ kapod, hogy: B@zzmeg olvass vissza! :). Nekem és öcsémnek benzines automata van, de eddig nem volt semmi problem vele, bár az enyémet még az első gazda csináltatta, de nem tudom mit. Darknak volt Omegájának a váltójában vmi távtartó müanyag gyűrűk törtek össze, amit leesztergáltatott bronzból és utánna semmi gondja nem volt vele. Ha szervízkönyves, és lehet hinni a neki, akkor nyugodtan vágj bele, de azért nézzétek át rendesen, mert van pár tipikus korróziós pont. Sokan az íveket említik, de azok csak akkor rohadnak le ha törött volt a gép. Inkább a hátsó ajtó sárvédőívet helyettesítő, gumi alá bujtatott része, az ajtók alja és a vízlehúzó gumik alatt szokott rozsdásodni. A csipnek biztos van értelme, és hallottam, hogy a BMW veztengelyét rakják bele az Omiba, így visszanyerhető a lebutított 12 ló. Előfordul, hogy hengerfejes lesz a diesel, illetve az adagoló tetején az elektromos gáz állítója rakoncátlankdik. Utóbbit onnan veszed észre, hogy menet kozben kb 1800-2000 fordulat körül rángat az autó. Még a hosszbordásszíj feszítőgörgőt tartó "kilincs" szokott eltörni. De azt tanácsolom, hogy olvass bele az Omegaklubosok forumába is, de előbb olvass majd kérdezz, különben elküldenek a pcsába. Ha érdekel még vmi, nyugodtan kérdezz. Omega Baráti Társaság oldala. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 B@zzmeg olvass vissza! Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 Köszönöm a válaszokat, a visszaolvasással lessz egy kis gond, mégpedig az időhiány, mert odakukkantottam, és már összegyűlt csekély 2800 oldalnyi szöveg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Okta Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 Ha az emvé hatot elbírja az ótómata, szerintem megbírkózik egy kis dízel tuninggal is... Wikipedia szerint ezekben az ótókban van ez a váltó: GM 4L30-E Vegyél inkább egy benzin-gázost...2.5V6, a Caliban is ez van, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus4, 2007 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 Ha már V6 akkor miért nem 3.0? Plusz 40 ló. Amúgy az Mv6ban erősebb váltó van,AR35 ami 350 Nm-ig bírja, a Td-ben AR25 250-ig bírja elvileg.Lásd itt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fastspeed Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 Vegyél inkább egy benzin-gázost...2.5V6, a Caliban is ez van, nem? Rühellem a gázt, a Calimban sem volt. Az első és utolsó autóm amiben gáz volt, az egy Lada volt. Na ott eldöntöttem, hogy soha többet gázt a verdába nem rakatok. *Kori Erre voltam kiváncsi, köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 A csipnek biztos van értelme, és hallottam, hogy a BMW veztengelyét rakják bele az Omiba, így visszanyerhető a lebutított 12 ló. Ezzel jól átvertek, mert minden csavar ugyanaz, mint a BMW-be tett motorban. Az elektronika butítja le 13 lóval, csippel nemcsak visszahozható, hanem lazán 170 lóig feltornázható... Előfordul, hogy hengerfejes lesz a diesel, illetve az adagoló tetején az elektromos gáz állítója rakoncátlankdik. Utóbbit onnan veszed észre, hogy menet kozben kb 1800-2000 fordulat körül rángat az autó. Még a hosszbordásszíj feszítőgörgőt tartó "kilincs" szokott eltörni. Ezek mind pontosan igy vannak... De azt tanácsolom, hogy olvass bele az Omegaklubosok forumába is, de előbb olvass majd kérdezz, különben elküldenek a pcsába. Ha érdekel még vmi, nyugodtan kérdezz. Omega Baráti Társaság oldala. Pontosan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Okta Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 Ha már V6 akkor miért nem 3.0? Plusz 40 ló. Amúgy az Mv6ban erősebb váltó van,AR35 ami 350 Nm-ig bírja, a Td-ben AR25 250-ig bírja elvileg.Lásd itt. Aaa-ha, ezt nem tudtam, ik nikt sprekhen zi dajcs. :) Gáz: hát nemtom, apámnak volt egy gázos Hyundai régen, ezért is mertem belevágni ebbe a b/g témába. Gondolom egy gázos Lada, meg egy Landi Renzo befecsis rendszer már nem ugyanaz, de erről majd bővebben az ehhez jobban értők, meg talán nem a váltós topikban... Én meg vagyok elégedve vele, 160Ft/l és kisebb károsanyag kibocsájtás (nem röhögni, a fiamnak szeretnék egy tisztább bolygót hátrahagyni és többek közt ezzel is hozzá tudok járulni). A csomagtartóban meg elfér a tartály... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Augusztus4, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus4, 2007 "(nem röhögni, a fiamnak szeretnék egy tisztább bolygót hátrahagyni és többek közt ezzel is hozzá tudok járulni)" jó hozzáállás ! teszik ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus5, 2007 Szerző Megoszt Elküldve Augusztus5, 2007 A társalgó topikban van egy Benzin-gáz témakör. Amúgy nálunk két MV6-os omi is van gázosítva. A veztengely cserét egy rendőrtől hallottam. Ezek után ehhez sem ért :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Drum Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 Pár perce kellett kiállnom a kertből, beinditottam a motort, beraktam R-be, villogott a számlap megvilágítása a váltónál és mintha nem akart volna elindulni. Utánna beraktam P-be, majd megint R-be és elindult. Ez minek tudható be? (elöször fordult ilyen elő) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 X akta. Ha minden rendben, én nem törödnék vele. Lehet hogy nem tetted rendesen a helyére váltokart. Nálam soha semmi rendellenességet nem csinált a hicomatváltó. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Drum Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 X akta. Ha minden rendben, én nem törödnék vele. Lehet hogy nem tetted rendesen a helyére váltokart. Nálam soha semmi rendellenességet nem csinált a hicomatváltó. :unsure: remélem tényleg csak én nem figyeltem eléggé, igazából gázt nem adtam csak vártam hogy ugorjon egy picit, és kb 2-3mpet volt csak "villogó módban". Az esetleg gondnak tudható be ha mondjuk közepes sebbeségel haladva, intenzív gyorsítani szeretnék, nem visszavált egyből hanem néha mintha üresbe rakná, felpörög 4ezerig kb és utánna rakja sebbeségbe. (első automatám) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Okta Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 remélem tényleg csak én nem figyeltem eléggé, igazából gázt nem adtam csak vártam hogy ugorjon egy picit, és kb 2-3mpet volt csak "villogó módban". Az esetleg gondnak tudható be ha mondjuk közepes sebbeségel haladva, intenzív gyorsítani szeretnék, nem visszavált egyből hanem néha mintha üresbe rakná, felpörög 4ezerig kb és utánna rakja sebbeségbe. (első automatám) Szia! Nekem is első automatás... Mikor megvettem az "ótót", a tulaj magyarázta, hogy ne tartsam a kezem a váltókaron (amúgy sem szoktam), mert ha megnyomom, néha világít az összes fokozat és akkor nem csinál semmit. Ilyenkor leállít, újraindít és OK. De ez még soha nem fordult elő. Visszaváltásnál viszont még soha nem tapasztaltam hasonlót. Nekem inkább az a problémám, hogy mondjuk utolérek egy autót, benyomom a Sport gombot, váltó egyet visszavált. Előzök, akkor visszavált mégegyet, majd olyan 80-nál gondol egyet (hmm, nem elég a gyorsulás?) és visszalöki egyesbe. A fordszámmérő kiüti a skála végét, a szívem meg megáll egy pillanatra. :unsure: Mondjuk ez nem hiszem, hogy az autó hibája, csak még meg kell tanulnom, hogy milyen gázállásnál mekkora sebességnél hova vált. De visszatérve a problémádra: nem értek az automata váltókhoz, de szerintem a tiedet meg kellene nézetni. Lehet, hogy friss olaj csodát tesz, de lehet, hogy valami gáz van a szalagokkal, vagy mi a neve... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Drum Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 Szia! Nekem is első automatás... Mikor megvettem az "ótót", a tulaj magyarázta, hogy ne tartsam a kezem a váltókaron (amúgy sem szoktam), mert ha megnyomom, néha világít az összes fokozat és akkor nem csinál semmit. Ilyenkor leállít, újraindít és OK. De ez még soha nem fordult elő. Visszaváltásnál viszont még soha nem tapasztaltam hasonlót. Nekem inkább az a problémám, hogy mondjuk utolérek egy autót, benyomom a Sport gombot, váltó egyet visszavált. Előzök, akkor visszavált mégegyet, majd olyan 80-nál gondol egyet (hmm, nem elég a gyorsulás?) és visszalöki egyesbe. A fordszámmérő kiüti a skála végét, a szívem meg megáll egy pillanatra. :unsure: Mondjuk ez nem hiszem, hogy az autó hibája, csak még meg kell tanulnom, hogy milyen gázállásnál mekkora sebességnél hova vált. De visszatérve a problémádra: nem értek az automata váltókhoz, de szerintem a tiedet meg kellene nézetni. Lehet, hogy friss olaj csodát tesz, de lehet, hogy valami gáz van a szalagokkal, vagy mi a neve... "Mikor megvettem az "ótót", a tulaj magyarázta, hogy ne tartsam a kezem a váltókaron (amúgy sem szoktam), mert ha megnyomom, néha világít az összes fokozat és akkor nem csinál semmit. Ilyenkor leállít, újraindít és OK. De ez még soha nem fordult elő" Ma menetközben rajta tartottam néha a kezem, lehet akkor ez volt a gond. (én sem szoktam de dugóban szétuntam az agyam...) Igazából ez a váltó "gond" akkor tud igazán gond lenni amikor pl előznék, padlóval. Sportot meg én eleve nem használok, városba bőven elég nekem az alap. Álló helyből simán vált végig, nincs gond amugy vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts