Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

A kapcsoló a tolatólámpát kapcsolja, a kijelzőpanelt vezérli (melyik sebességben van éppen) illetve P és N fokozatokon kívül tiltja az indítást. Meg kell nézni, hogy a tényleges fokozatokkal ez mennyire nincs összhangban. (Pl mikor világít a tolató, lehet-e indítani N-ben stb.)

1999-ig gyártott autókon így néz ki az állítás, utána nem tudom, de azért hátha....:

1. Rudazat beállítás:

- P fokozatba kell tenni

- gép alá kell kúszni

- a váltó bal oldalán van a rudazat, egy db csavar lazítása szükséges

- teljesen hátra kell húzni a rudazatot, amerre P fokozatban kell lennie. Adja magát.

- természetesen meg kell húzni a csavart

2. (Ha a rudazat beállítás nem segített)

Kapcsoló beállítás:

/Szükséges egy darab 2mm átm. rudacska. Pl hegesztőpálca darab./

- Tedd N fokozatba

- kússz az autó alá

- kapcsolóról porvédő le

- rudazatot szereld le a kapcsolóról (egy anya)

Mivel a váltót üresbe tetted, a kapcsolón egy kis nútnak egyeznie kell egy másikkal, amit a rudacskával ellenőrizhetsz. Ha ez nem egyezik, akkor le kell lazítani a kapcsolót, és addig forgatni, amíg nem egyezik.

Ezután visszapakolsz mindent.

Ha egyik sem segített, akkor valszeg kapcsoló csere lesz.

Link to comment
Megosztás:

Őszinte leszek soxor nincs összhangban, de van amikor pl egy kis nyomást gyakorolok a váltókarra akkor tutin a jó fokozat világít, egyébként vagy mind, vagy semelyik :huh: No jó bevallom, 3 masban, Pben tuti, 2 néha nem villan fel, 1 jó, D az 90% nem világít vagy karácsonyfa, R dettó...

Én bízom, hogy csak a kapcsoló elmozdult a füves drift következtében...

De eljárok az általad mondottak szerint...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok!

Calibra után szeretnék váltani B2-es 2,5 TD, automata váltós 2000-es évjáratú Omegára. Az automata váltós autók terén nulla tapasztalatom van, és ezvégett nagyon tartok is tőle, csak ez az Omega első tulajtól lenne szervizkönyvel, ami azért manapság ritka a sok behozott járgány között. Mivel fontos számomra a teljesitmény, meg szeretném kérdezni, hogy ki-e birna az automata váltó egy csip tuningot, vagy van-e értelme a 2,5 TD csipelésének.

A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer-kétszer még benézek, de egyre ritkábban. Az időm sem engedi olyan sűrűn, meg még sok apróság. Turbós Calit kerestem sokáig, most meg hirtelen kell egy nagyobb ótó, igy Omega kombi keresgélés lett a vége. De még lessz Calim, és az turbós lessz. Bekukkantok hozzátok is majd. Feléledt a szlovák Opelclub élet is, úgyhogy most ott vagyok többször, de a Caliclubos filinget ott még nem éreztem.

Link to comment
Megosztás:

Itt nagyrészt benzines Omik vannak, de az Omegaklub indexes fórumán hemzsegnek a dieselek. Igaz ott lehet csak azt a választ kapod, hogy: B@zzmeg olvass vissza! :). Nekem és öcsémnek benzines automata van, de eddig nem volt semmi problem vele, bár az enyémet még az első gazda csináltatta, de nem tudom mit. Darknak volt Omegájának a váltójában vmi távtartó müanyag gyűrűk törtek össze, amit leesztergáltatott bronzból és utánna semmi gondja nem volt vele. Ha szervízkönyves, és lehet hinni a neki, akkor nyugodtan vágj bele, de azért nézzétek át rendesen, mert van pár tipikus korróziós pont. Sokan az íveket említik, de azok csak akkor rohadnak le ha törött volt a gép. Inkább a hátsó ajtó sárvédőívet helyettesítő, gumi alá bujtatott része, az ajtók alja és a vízlehúzó gumik alatt szokott rozsdásodni. A csipnek biztos van értelme, és hallottam, hogy a BMW veztengelyét rakják bele az Omiba, így visszanyerhető a lebutított 12 ló. Előfordul, hogy hengerfejes lesz a diesel, illetve az adagoló tetején az elektromos gáz állítója rakoncátlankdik. Utóbbit onnan veszed észre, hogy menet kozben kb 1800-2000 fordulat körül rángat az autó. Még a hosszbordásszíj feszítőgörgőt tartó "kilincs" szokott eltörni. De azt tanácsolom, hogy olvass bele az Omegaklubosok forumába is, de előbb olvass majd kérdezz, különben elküldenek a pcsába. Ha érdekel még vmi, nyugodtan kérdezz. Omega Baráti Társaság oldala.

Link to comment
Megosztás:

A csipnek biztos van értelme, és hallottam, hogy a BMW veztengelyét rakják bele az Omiba, így visszanyerhető a lebutított 12 ló.

Ezzel jól átvertek, mert minden csavar ugyanaz, mint a BMW-be tett motorban. Az elektronika butítja le 13 lóval, csippel nemcsak visszahozható, hanem lazán 170 lóig feltornázható...

Előfordul, hogy hengerfejes lesz a diesel, illetve az adagoló tetején az elektromos gáz állítója rakoncátlankdik. Utóbbit onnan veszed észre, hogy menet kozben kb 1800-2000 fordulat körül rángat az autó. Még a hosszbordásszíj feszítőgörgőt tartó "kilincs" szokott eltörni.

Ezek mind pontosan igy vannak...

De azt tanácsolom, hogy olvass bele az Omegaklubosok forumába is, de előbb olvass majd kérdezz, különben elküldenek a pcsába. Ha érdekel még vmi, nyugodtan kérdezz. Omega Baráti Társaság oldala.

Pontosan...

Link to comment
Megosztás:

Ha már V6 akkor miért nem 3.0? Plusz 40 ló. Amúgy az Mv6ban erősebb váltó van,AR35 ami 350 Nm-ig bírja, a Td-ben AR25 250-ig bírja elvileg.Lásd itt.

Aaa-ha, ezt nem tudtam, ik nikt sprekhen zi dajcs. :)

Gáz: hát nemtom, apámnak volt egy gázos Hyundai régen, ezért is mertem belevágni ebbe a b/g témába. Gondolom egy gázos Lada, meg egy Landi Renzo befecsis rendszer már nem ugyanaz, de erről majd bővebben az ehhez jobban értők, meg talán nem a váltós topikban...

Én meg vagyok elégedve vele, 160Ft/l és kisebb károsanyag kibocsájtás (nem röhögni, a fiamnak szeretnék egy tisztább bolygót hátrahagyni és többek közt ezzel is hozzá tudok járulni). A csomagtartóban meg elfér a tartály...

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Pár perce kellett kiállnom a kertből, beinditottam a motort, beraktam R-be, villogott a számlap megvilágítása a váltónál és mintha nem akart volna elindulni. Utánna beraktam P-be, majd megint R-be és elindult. Ez minek tudható be? (elöször fordult ilyen elő)

Link to comment
Megosztás:

X akta.

Ha minden rendben, én nem törödnék vele. Lehet hogy nem tetted rendesen a helyére váltokart. Nálam soha semmi rendellenességet nem csinált a hicomatváltó.

:unsure:

remélem tényleg csak én nem figyeltem eléggé, igazából gázt nem adtam csak vártam hogy ugorjon egy picit, és kb 2-3mpet volt csak "villogó módban".

Az esetleg gondnak tudható be ha mondjuk közepes sebbeségel haladva, intenzív gyorsítani szeretnék, nem visszavált egyből hanem néha mintha üresbe rakná, felpörög 4ezerig kb és utánna rakja sebbeségbe. (első automatám)

Link to comment
Megosztás:

remélem tényleg csak én nem figyeltem eléggé, igazából gázt nem adtam csak vártam hogy ugorjon egy picit, és kb 2-3mpet volt csak "villogó módban".

Az esetleg gondnak tudható be ha mondjuk közepes sebbeségel haladva, intenzív gyorsítani szeretnék, nem visszavált egyből hanem néha mintha üresbe rakná, felpörög 4ezerig kb és utánna rakja sebbeségbe. (első automatám)

Szia!

Nekem is első automatás...

Mikor megvettem az "ótót", a tulaj magyarázta, hogy ne tartsam a kezem a váltókaron (amúgy sem szoktam), mert ha megnyomom, néha világít az összes fokozat és akkor nem csinál semmit. Ilyenkor leállít, újraindít és OK. De ez még soha nem fordult elő.

Visszaváltásnál viszont még soha nem tapasztaltam hasonlót. Nekem inkább az a problémám, hogy mondjuk utolérek egy autót, benyomom a Sport gombot, váltó egyet visszavált. Előzök, akkor visszavált mégegyet, majd olyan 80-nál gondol egyet (hmm, nem elég a gyorsulás?) és visszalöki egyesbe. A fordszámmérő kiüti a skála végét, a szívem meg megáll egy pillanatra. :unsure:

Mondjuk ez nem hiszem, hogy az autó hibája, csak még meg kell tanulnom, hogy milyen gázállásnál mekkora sebességnél hova vált.

De visszatérve a problémádra: nem értek az automata váltókhoz, de szerintem a tiedet meg kellene nézetni. Lehet, hogy friss olaj csodát tesz, de lehet, hogy valami gáz van a szalagokkal, vagy mi a neve...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is első automatás...

Mikor megvettem az "ótót", a tulaj magyarázta, hogy ne tartsam a kezem a váltókaron (amúgy sem szoktam), mert ha megnyomom, néha világít az összes fokozat és akkor nem csinál semmit. Ilyenkor leállít, újraindít és OK. De ez még soha nem fordult elő.

Visszaváltásnál viszont még soha nem tapasztaltam hasonlót. Nekem inkább az a problémám, hogy mondjuk utolérek egy autót, benyomom a Sport gombot, váltó egyet visszavált. Előzök, akkor visszavált mégegyet, majd olyan 80-nál gondol egyet (hmm, nem elég a gyorsulás?) és visszalöki egyesbe. A fordszámmérő kiüti a skála végét, a szívem meg megáll egy pillanatra. :unsure:

Mondjuk ez nem hiszem, hogy az autó hibája, csak még meg kell tanulnom, hogy milyen gázállásnál mekkora sebességnél hova vált.

De visszatérve a problémádra: nem értek az automata váltókhoz, de szerintem a tiedet meg kellene nézetni. Lehet, hogy friss olaj csodát tesz, de lehet, hogy valami gáz van a szalagokkal, vagy mi a neve...

"Mikor megvettem az "ótót", a tulaj magyarázta, hogy ne tartsam a kezem a váltókaron (amúgy sem szoktam), mert ha megnyomom, néha világít az összes fokozat és akkor nem csinál semmit. Ilyenkor leállít, újraindít és OK. De ez még soha nem fordult elő"

Ma menetközben rajta tartottam néha a kezem, lehet akkor ez volt a gond. (én sem szoktam de dugóban szétuntam az agyam...)

Igazából ez a váltó "gond" akkor tud igazán gond lenni amikor pl előznék, padlóval. Sportot meg én eleve nem használok, városba bőven elég nekem az alap. Álló helyből simán vált végig, nincs gond amugy vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.