kori Elküldve Január12, 2005 Megoszt Elküldve Január12, 2005 2.5-ös diesel omi váltójába milyen olaj kell? A 1940768 és a 1940704 kódszámú olajak mit takarnak,milyen a viszkozitása,minősége? Sajnos 40 km-es körzetben nincs opel szalon, így helyettesíteni kell vmivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 én mindent tudok: Sebességváltó-olaj (AR 25/35) Minősége: Speciális olaj "Dexron ® III..." megjelöléssel, katalógusszám 19 40 763 (90 510 269). Speciális olaj "ETL 7045 E" jelöléssel. Útmutatás: Az "ETL 7045 E" sebességváltó-olaj visszamenőleg minden AR 25/35 sebességváltóhoz engedélyezett és a "Dexron® III..." sebességváltó-olajjal keverhető. AR 25/AR 35 Az első töltet mennyisége: – üres sebességváltómű és nyomatékváltó esetén – 8,4 liter Az utántöltési mennyiség: – az olaj ellenőrzőcsavaron való leeresztése után – Töltsük fel hajtóműolajjal az ellenőrző-/betöltőnyílás alsó széléig. – a sebességváltómű olajteknőjének szétszerelése után (hajtóműfőház) – kb. 4,4 liter1) Olajcsere: – csak megnehezedett menetfeltételek esetén szükséges – állandó jellegű, nagy rakománnyal magashegységi körülmények között megtett utakon – állandó jelleggel, nagysúlyú vontatmánnyal megtett utakon. Olajszintmérés: Járó motornál a választókar "P" állásában – mérjék meg a sebességváltó-olaj hőmérsékletét TECH 1/1A vagy TECH 2 műszerekkel. Ehhez feltétlenül használják az "Olajszint ellenőrzése és módosítása" munkaműveletet és az "AF 25/35 4-fokozatú automata sebességváltó Omega-B" aktuális vizsgálati útmutatóját. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 szóval az automata váltba a 1940763-as cikkszámú Dextron III.-as váltóolaj való!!!!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január13, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január13, 2005 Köszi szépen,most már az automatárol tudok mindent, de a szóban forgó az egy ötsebességes manuális, amiben olajat cserélnénk. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 :toothy7: :hello1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 Köszi szépen,most már az automatárol tudok mindent, de a szóban forgó az egy ötsebességes manuális, amiben olajat cserélnénk. :) :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 Sebességváltó-olaj - R 25/R 28/R 30 Olajmennyiség Kb. 1,2 liter (betöltési olajszint kb. 9 mm-rel a betöltőnyílás alsó széle alatt) Olajminőség a JP 30 97 A 013 616 59-ig terjedő sebességváltószámmal ellátott sebességváltóknál 1) Katalógus-sz. (1 liter) 19 40 708 váltóműveknél a JP 30 97 A 013 616 59 váltóműszámtól Katalógus-sz. (1 liter) 19 40 764 '99-es modellévtől mindegyikhez, visszamenőlegesen is. Katalógus-sz. (1 liter) 19 40 768 A 19 40 708 számúval nem keverhető, a 19 40 764 számúval keverhető. -------------------------------------------------------------------------------- 1 ) A sebességváltó olajak nem keverhetők. A kezelhetetlen vagy nehezen kezelhető, nehezen járó, beragadó sebességváltó vagy rossz hideg-válthatóság esetén, az eddigi váltóműolajat újabb váltóműolajra lehet cserélni. Az eljárási mód ebben az esetben az Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 bazzzzzzzzz, kipakoltattam a raktárat , de egy dolgozó lány dobozon sincs rajta, hogy milyen olaj. ugyhogy nem tóm.... :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január13, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január13, 2005 Azért köszi szépen, mert az én könyvem az olajok számát írta, de az aut.váltó olajmennyiségét nem írja, a mechanikus váltónál a 9mm-es értéket nem írta. :) Mégegyszer köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 Azért köszi szépen, mert az én könyvem az olajok számát írta, de az aut.váltó olajmennyiségét nem írja, a mechanikus váltónál a 9mm-es értéket nem írta. :) Mégegyszer köszi. na akko kb pont ennyit ér az a könyv :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Január13, 2005 Megoszt Elküldve Január13, 2005 Én is utánanéztem, de én sem találtam semmi mást.... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január26, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január26, 2005 Elég érdekes a B Omega hidrualikus kupplungjának légtelenítése. Haverom dieseljéről le kellett szedni a váltót, mert kettétörött a kupplungszerkezete. Miután összeraktuk nekiálltunk légteleníteni mintha a féket légetelenítenénk, de nem akart összejönni. Na akkor elő az Omega szerelési útmutatóval, ami sajnos német nyelvű. De azért annyit kiokoskodtunk belőle hogy egy speciális szerszámmal nyomást kell csinálni a féktartályban. Féktartály teteje le a gép gazdája száját rátapasztotta a betöltő nyílásra és fújta a levegőt( nyomást csinált a tartályba). Így azárt csak sikerült légteleníteni, és azóta is szuper. :idea: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Január26, 2005 Megoszt Elküldve Január26, 2005 Komoly! :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombika Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Tippet kérnék hogy mi lehet a gond ha 10-15 km megtétele után aD-be tett váltó ugynevezett "szervizfokozatba" kapcsol..én úgy tapasztaltam hogy a melegedéssel hozható összefüggésbe,mert ahogy javul az idő ugy egyre kevesebb kilométer megtétele után jelentkezik a hiba..télen van hogy nem is volt gond ,,csak ha a városban araszoltam...köszi a segitséget.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Írtam már a másik fórumban is; először olaj- és szűrőcsere (vagy szűrőtisztítás), és ha továbbra is fennáll a gond, akkor érdemes mindenképpen szakemberhez fordulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Egyszer ITT én is leírtam a folyamatot. Hozzáfűzés: Szűrőcserét nem minden esetben tart egy-két szerelési könyv kötelezőnek, de ha már szétszeded, hülyeség a régit visszarakni, még akkor is ha drága. Ez vele jár az Omival. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Nekem Tas ( :prayer: ) mondta, hogy általában nem kell kicserélni a szűrőt, mert végeredményben csak egy szűrő, és ha kimosod, szinte olyan, mint az új. :wink: Én hiszek Tasnak. Mindenben. Ő a legnagyobb Omega szerelő mágus. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Akkor jól írtam. Szerintem ez állapottól függ nem? tehát ne legyen szakadt, nyomott stb. Mindenesetre az első, hogy legyen benne olaj, bár szerintem a magyarországi Omegák 99%-a elérte azt a pontot, amikor már nem árt egy váltóolaj csere. Láttam pár olyat, hogy forrósodik a váltó, nem megy az autó stb, és a szerelő rámondott félmillió forintot, pedig csak olaj kellett bele. Ilyenkor a szerelő gyakran szívesen kisegíti a szegény vevőt, hogy esetleg megpróbálja eladni az autót, amire ált másnap érkezik a tuti vevő. (Egy haver járt így. 10 éves GMC Vandura :( .) Egy barátom már C vágányra akarta tenni a 77-es Rekordját, amikor találtunk egy nívópálcát. :?: Azon még volt!!! Raktunk a majdnem száraz váltóba ATF-et, és azonnal hibátlanul működött. Mindenki problematikusnak tartja az automata váltót, de szerintem csak nagyon oda kell rá figyelni, főleg az olajszintre. Sajna ez a B Ominál nem egyszerű, de megéri nem csak akkor ránézni, ha rendellenesen viselkedik. Szóval check oil first! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Dextron II/III kell beléjük, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 Szerintem dexron 3, de a gyári a javasolt. Valaki biztos jól tudja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombika Elküldve Április13, 2005 Megoszt Elküldve Április13, 2005 oké ! nem tudtam hogy mindenütt ott vagy ,majd jelentkezem mi történt az olajcsere után... :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Flowachild Elküldve Április14, 2005 Megoszt Elküldve Április14, 2005 A Omi automatába Tas ( :prayer: ) Dextron II-est mondott nekem. Talán a B Omegákba kell Dextron III-as. (Bár szinte azonosak a váltók...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Április14, 2005 Megoszt Elküldve Április14, 2005 Nem tudom, ezért mondtam, hogy valaki biztos jobban tudja nálam. Én a gyárira esküszöm. Az a biztos. Valahol már írtam melyik GM olaj kell a B omiba. De aki ért hozzá, majd megmondja a frankót. :smt102 Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombika Elküldve Április14, 2005 Megoszt Elküldve Április14, 2005 uhuhu-t kérdezném mert látom vágja az automata váltót.leengedni hol lehet az olajat ,mert az ellenőrző csavarnál az oldalán kifolyik kb.egy liter aztán a többi bent marad a karterban ha az egész olajat kiakarom cserélni" A kuplung részből is" onnét hol engedjem le..és végül hol töltsem fel mert az oldalán lévő 2ellenőrő furatnál ha megjelenik az olaj kb .3 és fél litet van a karterban. úgy hallottam hogy a km adót kell kivenni,és ott feltölteni,de mennyit vagy meddig.....? köszi előre ha tudsz segiteni :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Április14, 2005 Megoszt Elküldve Április14, 2005 Akkor nem egészen figyelmesen olvastad el a leírást, amit párral följebb linkeztem be. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts