Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

A Saabokban is ugyanott van, ez valami GM fantázia lehetett :D

Eddig én is azt hittem, hogy buta a futóműve, de mióta kapott 4 új gátlót (az eredeti GM-ek helyett, amik műszakin még 65% körül voltak), azóta teljesen más lett az egész autó viselkedése. Atomstabilan van az úton, nem pattog el, nem radíroz kanyarban, nem dől, nem bólint. Szó szerint olyan lett, mintha rá lenne tapasztva az útra. Szerencsére a csere nem ment az utazási komfort rovására.

Mit hozott ma a postásbácsi? :D
http://kepfeltoltes.hu/140210/WP_000684_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


...(leszámítva a villanyablak gombjait a középkonzolon)

Két dologba tudnék belekötni, a kevésbé zavaró/feltűnő hogy nincs középen a kormány, a másik, hogy nagyon buta a futóműve. Bár utóbbin lehet segíteni. :D (és fogok is- bár a legtöbb Bmw rajcsávót így is körbe lehet autózni :) )

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

szerintem is nagyon vagány gépek ezek az évjárathoz nézve meg föleg :D és mi lesz a futóművel wookie? :D

Ezt kifejtenéd bővebben?

Az enyém a hátsó ültetőn kívül full gyári és imádom az egész geometriát ahogy van. Nekem pont "kézenfekvő" ez a határon enyhe túlkormányzás.

Azt pedig külön imádom, hogy mennyi infót ad az első felfüggesztés a kormányon át. Simán érzed azt amikor az ívbelső kerék már csúszik, de a külső még kitámaszt és mintha sínen húznák, de akkor is barátságos még, ha kis mértékben megindul a külső is, de ez már igen igen extrém helyzet.

Szóval elég kíváncsi vagyok, hogy mire értetted, mert elég sok 10 milliós verda vérzett már el technikás körforgó- kanyar duóban a Vekivel szemben :)

Ajjaj, úgy látom nem csak én akadok össze a BMW-sekkel :) Az uccsú két lenyomott ellen is BMW-s volt :D

Hát alapvetően minden orrmotoros elsőkerekes autó alulkormányzott, már csak a felépítéséből adódóan is, de a gyártók erre még általában rá is játszanak, mert egyszer valami marharépa kitalálta, hogy az alulkormányzottság biztonságosabb mint a túlkormányzottság.... aha persze, és akkor a drifterek most röhögnek a markukban. :D

Na a vectra az meg különös előszeretettel tolja az orrát, ráadásul hiába ad gázt az ember, nem húzza magát az orra után, mint egy jól megcsinált elsőkerekes, hanem csak méginkább elcsúszik, ha meg elveszi a gázt az ember, akkor meg azért. Persze nem is arra az igénybevételre találták ki amit tőlem kap, de akkor is zavaró.

Szóval első körben fog kapni hátra GSI astra stabilizátort (azt amit a gyári mellé pluszban lehet feltenni) meg egy alapból vastagabb stabit hátra, plusz ha eljutnak odáig "végre" a gyári gátlóim, hogy beszarjanak, akkor szerintem felviszem Kárászyékhoz, és kap 4, a gyárinál feszesebb progresszív rugót, a hozzájuk hangolt keményebb gátlókkal, természetesen a hátulját keményítve az elejéhez képest. Hátra akarok pakolni annyi szélesítést a kerékagyak alá, ami még elfér a jelenlegi kerekekkel a sárvédőtől, (tehát oldalanként 2 centi), mondjuk ennek inkább optikai szerepe van, de a szélesebb nyomtáv sose hátrány. Ja igen, azért így, mert így nem változik a kerékcsapágyat terhelő erő, mint ha nyomtávszélesítőt tennék fel.

Ezek még úgy az egyszerűbb/olcsóbb dolgok, már ez is sokat fog jelenteni, de a 10 éves tervben benne van előre egy szett állítható toronycsapágy, meg állítható csölengőkarok, és persze poliuretán szilentek, mert az mégsem járja, hogy csak az összetartást lehessen állítani. :) Meg ha netán nagyon elborulna az agyam, akkor egyszer lehet hogy betolnánk alá a független hátsó felfüggesztést, de igazából annak nem feltétlen van előnye a csatolthoz képest. Na meg a hétköznapi szaladgálós autót azért mégsem akarom annyira szétfaragni.

Link to comment
Megosztás:

A tied független hátul vagy még merev hidas?
Nem vagyok biztos benne, de úgy rémlik hogy csak a 4x4-esek meg a V6 kapott független hátsó felfüggesztést. Ha az van benne azzal nagyságrendekkel jobb, a sokkal újabb Astra Coupém ebből a szempontból csalódás volt a Calibra után (a Calibrák mindegyike független felfüggesztésű hátul is, míg a Coupé merev hidas :( )

Link to comment
Megosztás:

A tied független hátul vagy még merev hidas?

Nem vagyok biztos benne, de úgy rémlik hogy csak a 4x4-esek meg a V6 kapott független hátsó felfüggesztést. Ha az van benne azzal nagyságrendekkel jobb, a sokkal újabb Astra Coupém ebből a szempontból csalódás volt a Calibra után (a Calibrák mindegyike független felfüggesztésű hátul is, míg a Coupé merev hidas :( )

Merev híd az a rekordban van. :D Ez csatolt lengőkaros.

Függetlent csak a 4x4 kapott, meg a calibra. (ennek a kettőnek ugyanaz az alja) És 4x4 csak sedanból volt... Fene a szájukat.

Alá lehet tolni egyébként, csak ugye hátsó ülés elejétől kezdve cserélni kell a padlólemezt is, meg a hátsó váznyúlványokat, illetve ugrik a pótkerék, és más a tank is.

Link to comment
Megosztás:

Az én autóm abban különbözik a Vectra A futóművétől, hogy a hátsó lengőkar nem csatolt (mint a Vectrának), hanem ferde lengőkarú.

A szűk kanyarokban erősen alulkormányzott. Ilyenkor csak gázelvételre húzza be az orrát a helyes irányba.

Viszont a hosszú elnyújtott kanyarokat szereti. Igen nagy kanyarsebességet lehet vele elérni. Érezni mikor közelíti meg a határt tapadásban. Nem tudom eldönteni mennyiben a futómű, mennyiben a gumik (Pirelli Zero Nero 215/45r17) számlájára írható ez a fajta kiváló kanyarstabilitás.

Volt, hogy az autópályán szakadt le egy 5-ös bömi a seggemből egy hosszú 90°-os elnyújtott kanyarban, nagyobb sebességnél. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

...

Na a vectra az meg különös előszeretettel tolja az orrát, ráadásul hiába ad gázt az ember, nem húzza magát az orra után, mint egy jól megcsinált elsőkerekes, hanem csak méginkább elcsúszik, ha meg elveszi a gázt az ember, akkor meg azért. Persze nem is arra az igénybevételre találták ki amit tőlem kap, de akkor is zavaró.

...

Erre voltam kíváncsi.

Szerintem ott a kerékösszetartással lesznek gondok, feltételezem minden más rendben van.

Tudod milyen értékre van belőve? Ha kell előkeresem a legutolsó két beállításom papírját.

Link to comment
Megosztás:

Erre voltam kíváncsi.

Szerintem ott a kerékösszetartással lesznek gondok, feltételezem minden más rendben van.

Tudod milyen értékre van belőve? Ha kell előkeresem a legutolsó két beállításom papírját.

A gyárira. Nem volt még hozzányúlva, mert nem kellett.

12 éve mienk az autó, fater vette németben az első tulajtól, 58.000!!! kilóméterrel.

Link to comment
Megosztás:

A gyárira. Nem volt még hozzányúlva, mert nem kellett.

12 éve mienk az autó, fater vette németben az első tulajtól, 58.000!!! kilóméterrel.

Soha nem volt gömbfej sem cserélve?

Én a helyedben beállíttatnám, az hogy ennyire orrtolós annak valami oka van. Hidd el 3 A Veki van a családban, ott valami nincs rendben szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Soha nem volt gömbfej sem cserélve?

Én a helyedben beállíttatnám, az hogy ennyire orrtolós annak valami oka van. Hidd el 3 A Veki van a családban, ott valami nincs rendben szerintem.

Nem nem soha. :) Mindene gyári a futóműben, és semmi nem lóg rajta. Illetve a műszaki előtt kicseréltem a kormányműben azt a csúszóelemet, mert idegesített hogy kopog.

Link to comment
Megosztás:

Nem nem soha. :) Mindene gyári a futóműben, és semmi nem lóg rajta. Illetve a műszaki előtt kicseréltem a kormányműben azt a csúszóelemet, mert idegesített hogy kopog.

Tyyyyíha :) Az igen, hát azért nagy mázlista vagy ezzel a verdával, az szentigaz :D

Haha, nah azt nem cseréltem még egyedül, de kellene, mert engem is idegesít a kopogás.

A futóműre visszatérve, tegnap is levizsgázott a verda. Sajnos eléggé sietnem kellett tegnap :rolleyes: és amúgy ismerkedek az új tengelyekkel :)

Mindez korlátozás nélküli Német autópályán történt természetesen, csak valamiért IDE teszi ez a buta gugli: :D

A kiinduló pontnál a legbelső sávban 150-el pilickázott előttem egy román rendszámos Passat, meg előtte egy E46os BMW, miután kimentek a középsőbe, jöhetett a padlógáz és a belső sáv végénél 180-al jöttem át a kanyaron, minden megingás, szitálás és orrtolás nélkül.

Szóval engem ezért lepett meg az amit Te tapasztalsz a Tiédnél.

Link to comment
Megosztás:

Tyyyyíha :) Az igen, hát azért nagy mázlista vagy ezzel a verdával, az szentigaz :D

Haha, nah azt nem cseréltem még egyedül, de kellene, mert engem is idegesít a kopogás.

A futóműre visszatérve, tegnap is levizsgázott a verda. Sajnos eléggé sietnem kellett tegnap :rolleyes: és amúgy ismerkedek az új tengelyekkel :)

Mindez korlátozás nélküli Német autópályán történt természetesen, csak valamiért IDE teszi ez a buta gugli: :D

A kiinduló pontnál a legbelső sávban 150-el pilickázott előttem egy román rendszámos Passat, meg előtte egy E46os BMW, miután kimentek a középsőbe, jöhetett a padlógáz és a belső sáv végénél 180-al jöttem át a kanyaron, minden megingás, szitálás és orrtolás nélkül.

Szóval engem ezért lepett meg az amit Te tapasztalsz a Tiédnél.

Hát igen, jó vétel volt, nem hiába van meg ilyen rég, meg lett mellé még két másik.:D

Mi egy kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Azért ott amit te beraktál, nagyon csúnya lenne ha eltolná az orrát, leesnél az útról... Bécs előtt hazafelé az A2-esen, asszem Hartberg környékén van egy durván kanyargós rész, ott én is elmentem 160-al külső íven a Bmw-nek. :D igaz már kapaszkodni kellett a kormányba, és az ott már nagyon a határon volt. Hosszú elnyújtott kanyarokban jól lehet vele menni, beteszed az ívbe és kész. De nem is ezzel van a baj.

Hanem pl a körforgalomba mikor bemegyek, és jövök ki lendületből, meg városon belül mikor veszem a szűk kanyarokat lendületből, pl itt: http://goo.gl/maps/d3JNZ és ez azért egy 3 sávos meg egy 5 sávos út, tehát azért van hely, de úgy elmegy az eleje, hogy öröm ráhúzkodni a kézit hogy korrigáljam. :D

Meg azért azt tegyük hozzá, hogy neked szerintem nem 185-ös gumik vannak az autódon. :D Meg a 2.0-nak a felfüggesztése is keményebb. Mikor 195-ös gumik voltak fent, azért az nagyon sokat segített az úton tartásában, olyan volt mint ha sínen menne, nem lehetett lerúgni az útról. :D Cserébe fogta is mint a ragasztó, fogyasztási szempontból nem túl ideális, meg a végsebességemet is megfogta.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, jó vétel volt, nem hiába van meg ilyen rég, meg lett mellé még két másik. :D

Mi egy kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Azért ott amit te beraktál, nagyon csúnya lenne ha eltolná az orrát, leesnél az útról... Bécs előtt hazafelé az A2-esen, asszem Hartberg környékén van egy durván kanyargós rész, ott én is elmentem 160-al külső íven a Bmw-nek. :D igaz már kapaszkodni kellett a kormányba, és az ott már nagyon a határon volt. Hosszú elnyújtott kanyarokban jól lehet vele menni, beteszed az ívbe és kész. De nem is ezzel van a baj.

Hanem pl a körforgalomba mikor bemegyek, és jövök ki lendületből, meg városon belül mikor veszem a szűk kanyarokat lendületből, pl itt: http://goo.gl/maps/d3JNZ és ez azért egy 3 sávos meg egy 5 sávos út, tehát azért van hely, de úgy elmegy az eleje, hogy öröm ráhúzkodni a kézit hogy korrigáljam. :D

Meg azért azt tegyük hozzá, hogy neked szerintem nem 185-ös gumik vannak az autódon. :D Meg a 2.0-nak a felfüggesztése is keményebb. Mikor 195-ös gumik voltak fent, azért az nagyon sokat segített az úton tartásában, olyan volt mint ha sínen menne, nem lehetett lerúgni az útról. :D Cserébe fogta is mint a ragasztó, fogyasztási szempontból nem túl ideális, meg a végsebességemet is megfogta.

Aham, akkor már értem valamelyest :)

Hát fura még így is. Nekem valamiért teljesen máshogy viselkedik körforgóban is. Nem tudom lehet az ültetőrugó segít ekkorát rajta, de majd megvallatom Asszonykám gyáriját, aztán majd mondom hogy hogy viselkedik határon.

Pedig ráhibáztál :) A télik 185/60R14-esek, a nyári pedig 195/60R15.

Amúgy neked milyen gumikkal "orrtolózik"?

Link to comment
Megosztás:

Gátlócsere lesz az hidd el ;)

Nekem most a 175-ös télivel akkorát tapad min'tálat :D Itt Veszprémben van pár körforgalom, ami ilyen kifényesedett fehér aszfalt, ahol eddig már túrta ki magát, meg pörgött ki a terheletlen oldal, most még bőven tapad és húz kifelé. Ja és ezen kívül gyári minden.
A nyáriak 185-ösök, ET38-as felnin azokkal stabilabb volt eddig is, kíváncsi leszek tavaszra mit mutat majd :)
Erőltetett elindulásnál nem érződik úgy, mintha pattogna az eleje?

...

Hanem pl a körforgalomba mikor bemegyek, és jövök ki lendületből, meg városon belül mikor veszem a szűk kanyarokat lendületből, pl itt: http://goo.gl/maps/d3JNZ és ez azért egy 3 sávos meg egy 5 sávos út, tehát azért van hely, de úgy elmegy az eleje, hogy öröm ráhúzkodni a kézit hogy korrigáljam. :D

Meg azért azt tegyük hozzá, hogy neked szerintem nem 185-ös gumik vannak az autódon. :D Meg a 2.0-nak a felfüggesztése is keményebb. Mikor 195-ös gumik voltak fent, azért az nagyon sokat segített az úton tartásában, olyan volt mint ha sínen menne, nem lehetett lerúgni az útról. :D Cserébe fogta is mint a ragasztó, fogyasztási szempontból nem túl ideális, meg a végsebességemet is megfogta.

Link to comment
Megosztás:

Aham, akkor már értem valamelyest :)

Hát fura még így is. Nekem valamiért teljesen máshogy viselkedik körforgóban is. Nem tudom lehet az ültetőrugó segít ekkorát rajta, de majd megvallatom Asszonykám gyáriját, aztán majd mondom hogy hogy viselkedik határon.

Pedig ráhibáztál :) A télik 185/60R14-esek, a nyári pedig 195/60R15.

Amúgy neked milyen gumikkal "orrtolózik"?

Nem nagy a difi egy kicsit a két gumi átmérője között? :D Még nekem is 185/65 volt fent 14-hez. Most 15 van, így 185/60 van. Dunlop Blueresponse-ok, tavaly vettem őket újonnan:a1_2013_4_24_tskdu9c052.jpga1_2013_4_24_h33ff0gkzk.jpg

Rohadt drága volt, de nagyon megérte. :) Amúgy mindegy mi van rajta. Elég rég vezetem már az autót, hogy ismerjem, ez nem hiba, hanem sajátosság.

Gátlócsere lesz az hidd el ;)

Nekem most a 175-ös télivel akkorát tapad min'tálat :D Itt Veszprémben van pár körforgalom, ami ilyen kifényesedett fehér aszfalt, ahol eddig már túrta ki magát, meg pörgött ki a terheletlen oldal, most még bőven tapad és húz kifelé. Ja és ezen kívül gyári minden.

A nyáriak 185-ösök, ET38-as felnin azokkal stabilabb volt eddig is, kíváncsi leszek tavaszra mit mutat majd :)

Erőltetett elindulásnál nem érződik úgy, mintha pattogna az eleje?

Nem. :D :D :smartass:

De egyébként a gátlóim is rendben vannak:

Ja, egyébként 310.000 van a kaszniban, a motorban meg 200.000.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Nem nagy a difi egy kicsit a két gumi átmérője között? :D Még nekem is 185/65 volt fent 14-hez. Most 15 van, így 185/60 van. Dunlop Blueresponse-ok, tavaly vettem őket újonnan:

Rohadt drága volt, de nagyon megérte. :) Amúgy mindegy mi van rajta. Elég rég vezetem már az autót, hogy ismerjem, ez nem hiba, hanem sajátosság.

Nem. :D :D :smartass:

tube.com/watch?v=9q3_r6LlELc&feature=youtu.be

De egyébként a gátlóim is rendben vannak:

tube.com/watch?v=t3Tp6RGKJYE

tube.com/watch?v=Y5tbDpp0ux4

Ja, egyébként 310.000 van a kaszniban, a motorban meg 200.000.

Ez volt akkor akciósan :) Sógor adta el a Vekijéről anno 1 éves korukban.

6% nem kevés, de megvan az előnye és a hátránya is.

Osztom a véleményed Dunlop ügyben. Nekem a Tiéd elődje van még: Dunlop SP Sport 01, imádom.

Okés, nem vitázok, csak furcsállom még mindig, hogy hogy miben rejlik ekkora különbség :)

Én látom csak rosszul, hogy a hátsó telóknál van egy kis visszalengés? Annak annyira nem kéne lennie :)

Link to comment
Megosztás:

Ez volt akkor akciósan :) Sógor adta el a Vekijéről anno 1 éves korukban.

6% nem kevés, de megvan az előnye és a hátránya is.

Osztom a véleményed Dunlop ügyben. Nekem a Tiéd elődje van még: Dunlop SP Sport 01, imádom.

Okés, nem vitázok, csak furcsállom még mindig, hogy hogy miben rejlik ekkora különbség :)

Én látom csak rosszul, hogy a hátsó telóknál van egy kis visszalengés? Annak annyira nem kéne lennie :)

A videón tényleg olyan kicsit mint ha, pedig nem.

Mondjuk két nagy különbség is van. A tied sedan, az enyém meg ötajtós, a tiednek hátul több súlya van, tehát arányaiban kevésbé orrnehéz, mivel a sedannak hosszabb a segge.

A másik, hogy az enyém 5 évvel idősebb. Lehet, hogy a rugók már annyival puhábbak. Bár mondjuk fiatalabb korában is ilyen volt.

Link to comment
Megosztás:

A videón tényleg olyan kicsit mint ha, pedig nem.

Mondjuk két nagy különbség is van. A tied sedan, az enyém meg ötajtós, a tiednek hátul több súlya van, tehát arányaiban kevésbé orrnehéz, mivel a sedannak hosszabb a segge.

A másik, hogy az enyém 5 évvel idősebb. Lehet, hogy a rugók már annyival puhábbak. Bár mondjuk fiatalabb korában is ilyen volt.

Asszonykámnak 5 ajtósa van, majd írok ha megvolt a vallatás. Bár ott meg van egy 1cm-es gumi rugóalátét. Még az előző tulaj rakta bele, szóval az még magasabb is mint gyárilag. Valszeg ezért is nagyobb a túlkormányozottsági hajlama mint az enyémnek.

Link to comment
Megosztás:

Asszonykámnak 5 ajtósa van, majd írok ha megvolt a vallatás. Bár ott meg van egy 1cm-es gumi rugóalátét. Még az előző tulaj rakta bele, szóval az még magasabb is mint gyárilag. Valszeg ezért is nagyobb a túlkormányozottsági hajlama mint az enyémnek.

Ja hogy nálatok is többes számban megy a vectra. :D nagyon helyes! :D

Link to comment
Megosztás:

Most akkor mi a gyári méret? Én úgy tudom az isuzu dieselt 175/70r14-el szerelték!

Én maradnék télen,nyáron a 14" méretnél! Sokkal jobb a kormányzás! Volt nekem is 195/55r15 ET35 alu szettem is. Mondjuk körforgóba igen lehetet neki csapni. :evilgrin: Csak a komfort nem volt olyan jó, mint most a 185/65r14 -ken, ez ET49 gyári lemezfelni gyengébben muzsikál mint a másik,viszont komfortosabb,meg a futóművet is kiméli. Nekem most így jó, ezért is maradnak a gyári felnik.

Most 185/60r14 gumit tudnék ocson! Viszont itt már nagy lenne az eltérés!

Felrakható? A 195/60r14 nem sokk a gyári lemezfelninek?Mert ilyen is lenne! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.