Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Gondolom páran küszködnek velem együtt azzal hogy kiengedett kuplungnál, üresben, alapjáraton, kopog a váltó(nyeles tengely csapágy). vw es fórumokon olvastam hogy páran(persze vw be) 2-3deci olajjal túltöltötték a váltót, és eléggé elhalkult a nyeles tengely csapágy hangja. Na ma én is túltöltöttem 3decivel. És elhalkult! :) Szerintem ennyi még nem árt a szimeringeknek!

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Sajnos csak egy ideig halkul el!!! Én is ezt csináltam, kb 4 hónapig halk is volt! Most sem mindig kalapál,és véletlenszerű hogy mikor teszi mikor nem! Ártani nem árt az olaj neki!

Elküldve

Ac problémám is megoldódott! Tudtam szerezni egy bontott gyári Ac-t(2.5 V6 ból) ugyanaz a száma mint ami az enyémnek volt. És most remélem ez a fejezet is lezárult! :) Walbro ac amiért kidobtam 15ezret, meg kuka, talán valaki majd elviszi alkatrésznek, mert szinte új. Csak egyszerűen van mikor elengedi a nyomást, és gyújtás le-vissza kombóval műxik újra.

Elküldve

Tudom. 150 felett elég erőteljes a beáramlás. :)

Emlékeim szerint a másik vectrámba nem volt ilyennel gond. Na de napokba ugyis bombázom darabokra, akkor azért ránézek. Klima beszerelés az új project, bár kedvem nem sok van hozzá:)

Elküldve

Igen, belemegy.

De ha meg akarod tartani a zárat, akkor azt is vedd meg a kilinccsel együtt és utána lamellázd át, mert a B Vectra domború kilincsébe ha átrakod az A Vectra zárját, akkor a zár beljebb lesz és körülötte jó ronda kb. 2mm-es hézag marad. Ha a hátsó ajtók zár nélküli kilincsére pályázol akkor természetesen nincs ilyen gond, sőt a domború kilincs alatt még akár benne is maradhat az eredeti cilinder, úgy is el fog férni.

Elküldve

Ez is gyári... ;)

Amúgy meg ízlések és pofonok... de általánosságban a design és a praktikum soha nem fért meg egymás mellett.

Pár éve volt egy tanulmány valahol pont az autókilincsek ergonómiájáról, és abban az lett a végeredmény hogy a VW-féle marokra foghatós (belekapaszkodós) típusú kilincsek sokkal kényelmesebbek és jobban használhatóak, mint pl. a Vectráé aminek ujjheggyel alá kell nyúlni. Lehet hogy utóbbi szebb, de le tud csúszni róla az ujjad, beleakad a körme a nőknek, miegymás...

Amúgy valószínűleg lehet benne valami, mert a G Astra utáni generációkban (2000-es évek közepétől) az Opel is áttért az ilyen típusú kilincsekre nem csak a Vectra utódjainál, de a többi kategóriában (Astra H, Corsa D) is. Aztán az is lehet hogy biztonságtechnikai szempontból van jelentősége mert egy baleset esetén mondjuk egy beszorult ajtó könnyebben nyitható vele, biztosan nem törik el a kilincs nyitórésze feszegetéskor... ki tudja.

Elküldve

Őőő cseréltem én már bmw-kben ezt az új fajta kilincset, letörik az is ugyanúgy.

Anno a vectránál pont azért volt nagy újítás ez a kilincs, mert hogy belesímul a kaszniba és mondjuk egy elsodrásos balaesetnél, nem akard bele a gyalog.

Én jobban is szeretem ezeket az alányúlós kilincseket, mint a kapaszkodósat. Ilyen volt a ladánk, a regatank, ilyenek az opeljeim.

Elküldve

Hát igen, mindig változik a mérnökök hozzáállása ezekhez a dolgokhoz, attól függően hogy épp mi a fontosabb: a dizájn, az ergonómia vagy épp a biztonság. De vitán felül a legrosszabb (utóbbi két szempontból legalábbis) a Renault 5 és a Fiat Uno 3ajtós változatai voltak ahol ujjal be kellett nyúlni a lemez mögé egy műanyag fület elpöccinteni a nyitáshoz... na az tuti nem nyitod ki kézzel egy baleset esetén.

Kicsit ilyenkor visszasírom a '50-es '60-as évek roadstereit, némelyiknek egyáltalán nem is volt kilincs az ajtaján gyárilag (pl. Lancia Aurelia Spider, MG MGA, vagy a közelmúltból a TVR Griffith), mondván hogy az tönkreverné az egész formatervet... úgyis cabrio az autó, be kell nyúlni az ablakon és a belső kilinccsel kinyitni. :D

Elküldve

Egyszer sikerül beszerelnem az e.ablakokat előre,akkor a komfortmodul működni fog az útólagosan beszerelt távvezérlős kp-zárral is?

Vagy ezt felejtsem el,és csak a kulcsal működik majd!

Elküldve

Biztos meg lehet oldani, de jellemzően az utólagos cuccok csak egy jelet adnak ki, a gyárinál meg ugye addig kell kapja a jelet, míg fel nem megy az ablak teljesen. (ha elengeded a kulcsot megáll az ablak)

Épp ehhez kapcsolódóan végre bent van mind a 4 villanyablak!!! :D:D:D:D Vááá. Rohadt büszke vagyok magamra. Na nem azért mert ezt a gyakorlatilag komplett kibontott rendszert ami plugNplay betettem, hanem mert volt kitartásom végig csinálni. :D Múlt héten nagyon utáltam magam emiatt, de most dolgozó lány jó érzés hogy működik a cucc. :D

Betettem a maradék köteget is, így megszűntek az anomáliák, viszont van azért még egy két érdekesség.

A villanyablak úgy müxik ahogy kell, ezzel nincs gond, tehát gyújtáson megy, leveszem a gyújtást, ajtónyitásig megy, becsukom, nemmegy. Azonban bármikor kinyitom a balelső ajtót. amíg az nyitva van, mennek az ablakok. Akkor ez most hogy van??? :)

A másik dolog, akinek van gyári ufo visszajelzője 4 lábas relével, annál hogy müxik a visszajelző? Mert nálam most az van, hogy ha ráadom a vészvillogót, akkor nem az index visszajelző villog, hanem az utánfutóé. Egyéb tekintetben minden rendesen megy. (bár még lehet az, hogy nincs bekötve a vonóhorog csati, és a lógó vezeték valahol letestel)

Elküldve

Biztos meg lehet oldani, de jellemzően az utólagos cuccok csak egy jelet adnak ki, a gyárinál meg ugye addig kell kapja a jelet, míg fel nem megy az ablak teljesen. (ha elengeded a kulcsot megáll az ablak)

Épp ehhez kapcsolódóan végre bent van mind a 4 villanyablak!!! :D:D:D:D Vááá. Rohadt büszke vagyok magamra. Na nem azért mert ezt a gyakorlatilag komplett kibontott rendszert ami plugNplay betettem, hanem mert volt kitartásom végig csinálni. :D Múlt héten nagyon utáltam magam emiatt, de most dolgozó lány jó érzés hogy működik a cucc. :D

Betettem a maradék köteget is, így megszűntek az anomáliák, viszont van azért még egy két érdekesség.

A villanyablak úgy müxik ahogy kell, ezzel nincs gond, tehát gyújtáson megy, leveszem a gyújtást, ajtónyitásig megy, becsukom, nemmegy. Azonban bármikor kinyitom a balelső ajtót. amíg az nyitva van, mennek az ablakok. Akkor ez most hogy van??? :)

A másik dolog, akinek van gyári ufo visszajelzője 4 lábas relével, annál hogy müxik a visszajelző? Mert nálam most az van, hogy ha ráadom a vészvillogót, akkor nem az index visszajelző villog, hanem az utánfutóé. Egyéb tekintetben minden rendesen megy. (bár még lehet az, hogy nincs bekötve a vonóhorog csati, és a lógó vezeték valahol letestel)

Nekem is műxik még az ablak ha a bal első ajtó nyitva van! Ha visszacsukom, akkor nem működik. Ráadom a gyújtást, leveszem, utána megint jó! De ha felkapcsolom a belső villanyt, és lenyomom, utána megint nem műxik, csak ha vagy ráadom a gyújtást-leveszem kombót csinálom, vagy kinyitom a bal ajtót! :)

Elküldve

...

A villanyablak úgy müxik ahogy kell, ezzel nincs gond, tehát gyújtáson megy, leveszem a gyújtást, ajtónyitásig megy, becsukom, nemmegy. Azonban bármikor kinyitom a balelső ajtót. amíg az nyitva van, ...

Ahogy Ádám is írta, ez is gyári megoldás :) Ne parázz, minden rendben :)

Gratula műtéthez! :)

Elküldve

Köszi!

De abban mi a logika, hogy kinyitom az ajtót, és megy, ha meg becsukom, akkor nem? :)

Mert az, hogy gyújtás levétel után ajtónyitásig megy, az oké, még jó is.

Elküldve

Köszi!

De abban mi a logika, hogy kinyitom az ajtót, és megy, ha meg becsukom, akkor nem? :)

Mert az, hogy gyújtás levétel után ajtónyitásig megy, az oké, még jó is.

Az hogy fel tudod húzni az összes ablakot úgy hogy nincs benne kulcs :)

Elküldve

Áááá fejtámlás kalaptartó és bézs belső.... baaazmeeeeeg.... ez tipikusan az az autó, amiből max az alvázszámot érdemes felhasználni... :(

Elküldve

Kalaptartó? A fejtámlák a hátsó üléstámlában vannak tudtommal! Mitöbb, utólag is beszerelhető (megvan a helye), csak meg kell venni a fejtámlákat (lehetőség szerint ugyanolyanokat mint az elsők), a hüvelyeket amibe belemegy a száruk, és le kell hámozni a kárpitot a hátsó ülésről.

Elküldve

Kalaptartó? A fejtámlák a hátsó üléstámlában vannak tudtommal! Mitöbb, utólag is beszerelhető (megvan a helye), csak meg kell venni a fejtámlákat (lehetőség szerint ugyanolyanokat mint az elsők), a hüvelyeket amibe belemegy a száruk, és le kell hámozni a kárpitot a hátsó ülésről.

Vectranál benne van az ülésvázban a helye? Mert én most csináltam magamnak egy belsőt, és astranál nem volt benne a fejtámla nélküli vázban a hüvely helye.

Elküldve

:D

Próbáltam rákeresni a dologra, íme egy informatív hozzászólás a témában külföldi fórumról:

"I sit in the front.

If the people in the back get stiff necks, I don't give a f*ck."

Végülis így is lehet nézni... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.