Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Hangos!

Mostani gumim Continental PremiumContact2 195/55 R15 ez nem annyira hangos,de van hangja bőven!

Előző Bridgestone Turanza Er300 195/50 R15 na ez iszonyat hangos volt még 1,2mm profilal is! Nagyon fogott de nem szerettem!

Érdekes, nekünk anno a 307-esen meg most a Mazdán is ilyen Bridgestone van(gyárilag is), és nem zajos (fater szerint sem, meg szerintem sem). A Pözsóra utána Pirelli került, na az zúgott, rendesen.

Vekin most Kumho Solus KH17-van (185/65 R14), minden tekintetben elégedett vagyok, talán vizes úton lehetne picit jobb.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyahézagra érdemes odafigyelni, ha külön nincs jelölve, akkor jó nagyot szoktak hagyni a gyártók. DIS gyújtásnál nemis akkora gond, de az elosztós érzékeny rá.

Nálam a sima, legolcsóbb NGK 0,75ös hézaggal tökéletes LPG-re meg benzinre is! 30ezrenként szoktam cserélni őket.

A két (v. több) testelektródás gyertyáknál lehet gyertyahézagot állítani? Vagy egyáltalán, szabad? Nem igazán találok olyat, ami 0.8-as lenne...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, nekünk anno a 307-esen meg most a Mazdán is ilyen Bridgestone van(gyárilag is), és nem zajos (fater szerint sem, meg szerintem sem). A Pözsóra utána Pirelli került, na az zúgott, rendesen.

Vekin most Kumho Solus KH17-van (185/65 R14), minden tekintetben elégedett vagyok, talán vizes úton lehetne picit jobb.

Dunlop Bluresponse... Hihetetlenül jó gumi.

Link to comment
Megosztás:

A két (v. több) testelektródás gyertyáknál lehet gyertyahézagot állítani? Vagy egyáltalán, szabad? Nem igazán találok olyat, ami 0.8-as lenne...

Elvileg lehet, igazából még a gyárban sem tudják olyan pontosan beállítani a szikraközt, hogy minden elektróda egyszerre használatba legyen (meg a fizika is ellentmondana ennek). Amint az egyik már elfogyott, utána jön képbe a másik, csereperiódus szempontjából előnyös, nameg marketing. Ha tized mm-re pontosan sikerül belőni mindkettőt, az bőven jó.
Link to comment
Megosztás:

Elvileg lehet, igazából még a gyárban sem tudják olyan pontosan beállítani a szikraközt, hogy minden elektróda egyszerre használatba legyen (meg a fizika is ellentmondana ennek). Amint az egyik már elfogyott, utána jön képbe a másik, csereperiódus szempontjából előnyös, nameg marketing. Ha tized mm-re pontosan sikerül belőni mindkettőt, az bőven jó.

Na jó, és hogyan? Az egy elektródást egyszerű, de ezt...

Link to comment
Megosztás:

Van vele tapasztalatod?

Olyan gumija van, ma láttam, bár amennyire tudom csak most szezon elején került fel, szóval nem tudom mennyi tapasztalata van vele...

Nekem kétségeim inkább amiatt vannak hogy egyazon gumimárka egyazon típusánál különböző méretek esetén is vannak tulajdonságbeli eltérések, tehát ami jó mondjuk 205/55 R16-ban, az nem biztos hogy ugyanolyan szépen muzsikál 195/60 R15-ben is. Ezt egyébként a gumitesztek is alátámasztják általában, úgyhogy a tesztekre vagy más tapasztalataira adni igazán akkor lehet ha ugyanolyan méretet használnál mint amiről a tapasztalat szól.

Link to comment
Megosztás:

Olyan gumija van, ma láttam, bár amennyire tudom csak most szezon elején került fel, szóval nem tudom mennyi tapasztalata van vele...

Nekem kétségeim inkább amiatt vannak hogy egyazon gumimárka egyazon típusánál különböző méretek esetén is vannak tulajdonságbeli eltérések, tehát ami jó mondjuk 205/55 R16-ban, az nem biztos hogy ugyanolyan szépen muzsikál 195/60 R15-ben is. Ezt egyébként a gumitesztek is alátámasztják általában, úgyhogy a tesztekre vagy más tapasztalataira adni igazán akkor lehet ha ugyanolyan méretet használnál mint amiről a tapasztalat szól.

Ez így van ahogy írod. Nekem most azért jó, mert az idei adac tesztben pontosan ezt a 185/60r15-ös méretet tesztelték.

Link to comment
Megosztás:

Olyan gumija van, ma láttam, bár amennyire tudom csak most szezon elején került fel, szóval nem tudom mennyi tapasztalata van vele...

Nekem kétségeim inkább amiatt vannak hogy egyazon gumimárka egyazon típusánál különböző méretek esetén is vannak tulajdonságbeli eltérések, tehát ami jó mondjuk 205/55 R16-ban, az nem biztos hogy ugyanolyan szépen muzsikál 195/60 R15-ben is. Ezt egyébként a gumitesztek is alátámasztják általában, úgyhogy a tesztekre vagy más tapasztalataira adni igazán akkor lehet ha ugyanolyan méretet használnál mint amiről a tapasztalat szól.

Sőt volt olyan is Pirelliéknél anno hogy egyazon márka egyazon típuásának és méretének is őrületes különbségei mutatkoztak vizes aszfalton. Egyedül egy bizonyos DOT számtól kezdve került bele egy adalék amitől helyreállt az elvárható teljesítmény vizes körülmények között.

Link to comment
Megosztás:

Holnap a XVI-kerbe megyek Veszprémből.

A régi 7-en megyek.

Valaki megtudná mondani hogy Érdtől befelé és vissza fizetős e az M7? A neten nem találtam infót, és az Útinform telefonközpontja sem kapcsol senkit!!

Úgy halottam hogy nem kell matrica,de nem szeretnék birságot fizetni!

Esetleg még annyi hogy A Rákóczi-Kerepesi-Fogarasi útak járhatóak? Nincs valami nagy elterelés vagy hasonló?

Nem vagyok nagy játékos Budapesten! :D

Előre is nagyon köszönöm az infót.

Link to comment
Megosztás:

A régi hetesen ha Martonvásár felől jössz akkor Érd tetőnél (a második körforgalom lesz a hetesen, mert az első a Pécs felé vezető irány) már ráhajthatsz az M6-ra, az onnan ingyenes. Ha az M7-re akarsz rámenni akkor ahhoz keresztül kell bumliznod Érden...

Egyébként meg íme a díjmentes és fizetésköteles szakaszok az autopalya.hu-ról:

AAK_TERKEP_2013_HUN.jpg

Link to comment
Megosztás:

Holnap a XVI-kerbe megyek Veszprémből.

A régi 7-en megyek.

Valaki megtudná mondani hogy Érdtől befelé és vissza fizetős e az M7? A neten nem találtam infót, és az Útinform telefonközpontja sem kapcsol senkit!!

Úgy halottam hogy nem kell matrica,de nem szeretnék birságot fizetni!

Esetleg még annyi hogy A Rákóczi-Kerepesi-Fogarasi útak járhatóak? Nincs valami nagy elterelés vagy hasonló?

Nem vagyok nagy játékos Budapesten! :D

Előre is nagyon köszönöm az infót.

tgabika leírása tökéletes, az M6-ról Érd-észak felé szoktam lehajtani, majd a 6-os úton be egészen a Rákóczi hídig. Utána végig a hungárián a Stadionokig, ott tolsz egy jobbost, és ott is vagy a Kerepesin. Utána rögtön húzódj be balra, mert az a sáv visz a Fogarasi felé. Abszolút járható utak, hetente-kéthetente járok arrafelé oda-vissza Veszprémig :)
Link to comment
Megosztás:

Valakinek nincs elfekvőben egy hibátlan első szélvédője? Természetesen megvásárolnám baráti áron! :D

Az enyém elrepedt műszaki elött,és most nincs pénzem újra!

Veszprém 100km-es vonzatában!

Köszönöm.

Probálkozom a bontóknál is! Talán.

Link to comment
Megosztás:

Valakinek nincs elfekvőben egy hibátlan első szélvédője? Természetesen megvásárolnám baráti áron! :D

Az enyém elrepedt műszaki elött,és most nincs pénzem újra!

Veszprém 100km-es vonzatában!

Köszönöm.

Probálkozom a bontóknál is! Talán.

Cimborámnak lehet van egy pesten. Megkérdezem tőle, ha elérem... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.