Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Jut eszembe C16SE vectra:

(majd ha errejár valamelyik modi, pls szedje keskenyebbre a képet, hamár az img kódba nem lehet belenyúlni)

Lép a verda :DD

Fordulatszámjelet az ECU-ról veszi SE-nél a műszerfal, mögötte kínozd át a drótot. Kíváncsi vagyok, mennyit forog ilyenkor :D

Link to comment
Megosztás:

Ez hogy sikerült? :huh: Ilyen sebességhez már legalább 150-160 ló kell. Egy 100pacis Vekiből hogy sikerült kicsikarni?

Úgy, hogy a valóságban ez éppen csak több mint 200. Legutóbb 207-et ment önerőből.

Ebben a képben meg van egy pici leejtő is.

De a gyári nz-nek 170-nél vége volt, ha nagyon kínoztam, sokára elérte a 180-at pici leejtővel. Ahhoz képest a sík úton önerőből 200 szerintem neem rossz eredmény.

Ez meg egy tegnapi eset:

http://kepfeltoltes.hu/120910/K_p015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tiszta szégyen, nálunk még soha nem volt leszakadva kipufogó autóról.

És érdekes, mert nem volt rozsdás, egyszerűen leszakadt.

München előtt egy 30 km-el hallom hogy hangosodik az autó, mígnem nem tudtam már, csak 80-al menni az autópályán, mert elviselhetetlen volt a zaj.

Ez az első dob vége, előtte meg még ott a katalizátor (már ami maradt belőle)

Nem gondoltam hogy egy kis köbcentis sornégyes blokk ilyen hangos tud lenni.

Link to comment
Megosztás:

Úgy, hogy a valóságban ez éppen csak több mint 200. Legutóbb 207-et ment önerőből.

Ebben a képben meg van egy pici leejtő is.

De a gyári nz-nek 170-nél vége volt, ha nagyon kínoztam, sokára elérte a 180-at pici leejtővel. Ahhoz képest a sík úton önerőből 200 szerintem neem rossz eredmény.

Ez meg egy tegnapi eset:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

tiszta szégyen, nálunk még soha nem volt leszakadva kipufogó autóról.

És érdekes, mert nem volt rozsdás, egyszerűen leszakadt.

München előtt egy 30 km-el hallom hogy hangosodik az autó, mígnem nem tudtam már, csak 80-al menni az autópályán, mert elviselhetetlen volt a zaj.

Ez az első dob vége, előtte meg még ott a katalizátor (már ami maradt belőle)

Nem gondoltam hogy egy kis köbcentis sornégyes blokk ilyen hangos tud lenni.

Lényeg, h megbízható a technika. Jó motorok ezek... Nekem is volt c14se, kevesebb gondom volt vele, mint a jelenlegivel, pedig ezzel sem sok van. Azon a négy év és a 100kkm alatt csak a hűtőt és a hátsó dobot kellett cserélni. Nem mellesleg a fogyasztása is hihetetlen jó volt.

Zaj... Már az 50ccm-es simson is baromi hangos tud lenni kipufogó nélkül, emlékeim szerint... :D Lehet, h nem bírta a megnövekedett gázáramlást? ;) Kellene egy nagyobb csőrendszer... :)

Link to comment
Megosztás:

Na, 5000-el a csereintervallumon túl végre ma le tudtam cserélni az olajat. Ebben önmagában még semmi érdekes nincs, viszont ami vicc, hogy az olaj még áttetsző volt. A régi motor az 10e alatt csúnyán elkoszolta.

Valamint akkor már nekiestem és kicseréltem a szerintem még gyári kartertömítést is. Kicsit könnyezett.

Meglepődve tapasztaltam hogy ebben már bele van hegesztve az olajterelő a deknibe, nem külön kell két tömítéssel baszakodni mint a réginél. Viszont amitől féltem, bekövetkezett, csak nem tudtam kijátszani a kipufogó leszedése nélkül, azonban az egész leömlő meg minden olyan szinten össze van állva, hogy annak rendje és módja szerint egy csavar bele is tört a leömlőbe... Egy meg már alapból laza volt, mert menet az nem sok volt a helyén. Kiszedni nem tudtam a beletört csavart, szal így most két és fél csavar tartja, természetesen ki is fúj annak rendje és módja szerint... Kurvára örülök, pedig a kipuffra már nem akartam költeni, mert tervben van egy komplett 4-2-1-es rozsdamentes rendszer, az meg nem két forint... Na mind1. Az a bajom, hogy a hengerfejen is olyan szarok a csavarok, hogy ha megpróbálnám megbontani, valszeg azok is beszakadnának. SZal még nem tudom mi lesz.

Aminek viszont marhára örültem, így volt alkalmam betekinteni a motorba, és valami gyönyörű szép a belseje. Szép tiszta aranysárga, sehol egy koksz lerakódás, vagy bármi. Kimostam a deknit is féktisztítóval, amint megszáradt, csak a csupasz fém volt ott, semmi ráégett olaj vagy ilyesmi. Rég láttam ilyen szép belű 2

Link to comment
Megosztás:

Na, 5000-el a csereintervallumon túl végre ma le tudtam cserélni az olajat. Ebben önmagában még semmi érdekes nincs, viszont ami vicc, hogy az olaj még áttetsző volt. A régi motor az 10e alatt csúnyán elkoszolta.

Valamint akkor már nekiestem és kicseréltem a szerintem még gyári kartertömítést is. Kicsit könnyezett.

Meglepődve tapasztaltam hogy ebben már bele van hegesztve az olajterelő a deknibe, nem külön kell két tömítéssel baszakodni mint a réginél. Viszont amitől féltem, bekövetkezett, csak nem tudtam kijátszani a kipufogó leszedése nélkül, azonban az egész leömlő meg minden olyan szinten össze van állva, hogy annak rendje és módja szerint egy csavar bele is tört a leömlőbe... Egy meg már alapból laza volt, mert menet az nem sok volt a helyén. Kiszedni nem tudtam a beletört csavart, szal így most két és fél csavar tartja, természetesen ki is fúj annak rendje és módja szerint... Kurvára örülök, pedig a kipuffra már nem akartam költeni, mert tervben van egy komplett 4-2-1-es rozsdamentes rendszer, az meg nem két forint... Na mind1. Az a bajom, hogy a hengerfejen is olyan szarok a csavarok, hogy ha megpróbálnám megbontani, valszeg azok is beszakadnának. SZal még nem tudom mi lesz.

Aminek viszont marhára örültem, így volt alkalmam betekinteni a motorba, és valami gyönyörű szép a belseje. Szép tiszta aranysárga, sehol egy koksz lerakódás, vagy bármi. Kimostam a deknit is féktisztítóval, amint megszáradt, csak a csupasz fém volt ott, semmi ráégett olaj vagy ilyesmi. Rég láttam ilyen szép belű 2

Akkor szerencséd volt, hogy jó állapotú mocit fogtál ki!

Sajnos az enyémben is mindig szép tiszta az olaj, mert kb az 1/3 része mindig friss :(

Indításnál láthatóan füstöl, pedig elvileg egy éve lett szelepszár szimering is cserélve.

Gyakorlatilag többet szerelőhöz nemviszem a kocsit, inkább lassan de magamnak csinálom meg amit kell.

Más: volt már valakinek olyan hogy indítás után - mindegy hogy hideg vagy meleg - kb 1200ról elkezdi lefelé engedni a fordulatot egészen addig amíg leáll? Utána pöccre indul, bőg egy darabig 2000ren, majd beáll a rendesre. Ha indítás után rögtön adok pár gázfröccsöt, akkor ez a kálvária elkerülhető, viszont ha rögtön indítás után akarok elindulni, és nem fröccsözök akkor rángat, megtorpan, majd egyszercsak észheztér és utána megint hibátlan. Alapjárati motort és a fészket teljesen átpucoltam, EGR szelep amúgy is egészséges volt, de kiszedtem, megtisztítottam, és jól is működik.

Gondoltam azt is, hogy esetleg kartergázos a motor, viszont a szívórészen szinte semmi lerakódás nincs. Hibakód nincs. Ötlet?

Érdekes, hogy neten ahogy utánakeresgéltem, a C16SE és X16SZ motorok kipuffleömlő csavarjai mind csupa rozsda volt. Vagy anyagot váltottak, vagy esetleg nagyobb hőkülönbségnek lehet kitéve, nemtudom.

Ha esetleg sikerül majd lebontanod, csinálnál pár képet az NZ és az SE hengerfejekről összehasonlításképp?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.