Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Szép napot!

Rozsdamentes kipufógó rendszerem van 55!

A hátsó és a közép dobb is rozsdamentes !

Hozám vágtak egy gázgyorsitót a kérdésem az hogy halkabb lessz a kipufogom szerintetek ha a motor után közvetlen rakom be!!!

Tehát motor----gázgyorsitó----középdob-----hátsódob.

Mert egy kicsit hangosnak találom és gondolom ha berakom a gázgyorsitót is valamelyest csendesebb lessz!!!

Ismeri valaki ezt az oldalt?:http://dairally.net/daihard/chas/MiscCalculators/DaiPipes.htm

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Szép napot!

Rozsdamentes kipufógó rendszerem van 55!

A hátsó és a közép dobb is rozsdamentes !

Hozám vágtak egy gázgyorsitót a kérdésem az hogy halkabb lessz a kipufogom szerintetek ha a motor után közvetlen rakom be!!!

Tehát motor----gázgyorsitó----középdob-----hátsódob.

Mert egy kicsit hangosnak találom és gondolom ha berakom a gázgyorsitót is valamelyest csendesebb lessz!!!

Ismeri valaki ezt az oldalt?:http://dairally.net/daihard/chas/MiscCalculators/DaiPipes.htm

Középdob, hátsódob, és hangos? :) Na neee :) Nekem Motor-Katalizátor-Gázgyorsító-Átmenő 60as dob a végén, és így pont zsír a rendszer :)

De amúgy felejtsd el, mert semmivel nem lesz halkabb.. Sőőt.. Mivel(elvileg) gázgyorsító, és nagyobb tőle az áramlás, ezért még hangosodhat is :)

Link to comment
Megosztás:

Középdob, hátsódob, és hangos? :) Na neee :) Nekem Motor-Katalizátor-Gázgyorsító-átmenő 60as dob a végén, és így pont zsír a rendszer :) De amúgy felejtsd el, mert semmivel nem lesz halkabb.. Sőőt.. Mivel(elvileg) gázgyorsító, és nagyobb tőle az áramlás, ezért még hangosodhat is :)

És ha forditva rakom be a gázgyorsitót!!!??? :pinch:

Középső dob a bmw 750 van bent!

szerintem hangosab csak nem lessz! inbkább a fizikán alapulva max a hengeró meg marad csak egyenletesebb lessz a morgás...

Nekem nincs katalizátorom szerintem az sokat tompit már ha nincs ki herélve!

Link to comment
Megosztás:

És ha forditva rakom be a gázgyorsitót!!!??? :pinch:

Középső dob a bmw 750 van bent!

szerintem hangosab csak nem lessz! inbkább a fizikán alapulva max a hengeró meg marad csak egyenletesebb lessz a morgás...

Nekem nincs katalizátorom szerintem az sokat tompit már ha nincs ki herélve!

Ha spirálos és fordítva teszed fel akkor nemtörténik semmi, de ha kúpos (diffúzor-konfúzor) akkor gyakorlatilag fojtást teszel a motorra. Igazából ha jól teszed fel, valamilyen szinten akkor is, ennél az elv ugyanaz, mint a kétütemű motorok rezonátorában: bizonyos fordulatszámon (és annak szűk környezetében) a kialakuló nyomáshullámok kedvezően alakítják a motor gázcseréjét. Kérdés, hogy szelepelt, közös leömlős négyütemű motor esetén van-e értelme illetve pozitív haszna, vagy inkább placebó :)

A katalizátor tompításának mértékét nem tudom, de középdobból kiszakadt csővel elviselhetetlenül hangos volt a kocsi :D

Link to comment
Megosztás:

AZ ilyen "gázgyorsító" meg hasonló csoda dolgokat szerintem el kéne már felejteni.

Gázlengések vannak a 4t rendszerben is, pont ezért kell hangolni ott is a kipufogót, meg a szívórendszert, stb, de ezek csak akkor működnek, ha minden mindennel összhangban van. Egy rosszul hangolt kipufogórendszer itt is ugyanazt okozza, mint simsonnál a bolti gagyirezó, kihúzza a friss töltetet is a hengerből, ezzel nem hogy a teljesítményt nem növeli, de még túlfogyasztást is okoz.

Link to comment
Megosztás:

...

Nekem nincs katalizátorom szerintem az sokat tompit már ha nincs ki herélve!

Egy jó konfiggal nem kellene, hogy nagyon nagyon hangosnak érezd a dolgot. Szerintem meg kellene nézni valahogy azokat a dobokat, lehet hogy már semmi gyapot sincs bennük.

A katalizátor rengeteget számít, hangban és teljesítményben is redukál.

Link to comment
Megosztás:

Egy jó konfiggal nem kellene, hogy nagyon nagyon hangosnak érezd a dolgot. Szerintem meg kellene nézni valahogy azokat a dobokat, lehet hogy már semmi gyapot sincs bennük.

A katalizátor rengeteget számít, hangban és teljesítményben is redukál.

Hát nemtudom. Nekem mikor eltörött a gyári katalizátorom és kiheréltem, akkor sem volt hangosabb, csak nagyon buta "fazék" hangja volt, és erősebb sem volt egy csöppet sem!

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom. Nekem mikor eltörött a gyári katalizátorom és kiheréltem, akkor sem volt hangosabb, csak nagyon buta "fazék" hangja volt, és erősebb sem volt egy csöppet sem!

Nekem mivel szerelhető a kati, így van viszonyítási alapom. Sok km volt már így is úgy is.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom. Nekem mikor eltörött a gyári katalizátorom és kiheréltem, akkor sem volt hangosabb, csak nagyon buta "fazék" hangja volt, és erősebb sem volt egy csöppet sem!

Nem herélni kell, hanem egy csővel helyettesíteni. Egy herélt kati kb. úgy működik, mint egy átmenő dob, de mivel nincs benne a hangtompításért felelő gyapot, berezonál. Herélt állapotában is fojt vmennyit, hiszen a gáz ott hirtelen kitágul, lassul. Az ideális kipufogó az a leömlőtől kezdve egy állandó átmérőjű (v. szűkülő?) egyszerű cső. A dobokra leginkább a hangtompítás miatt van szükség.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

beraktam a gázgyorsitót és szép egyenletes lágy közép mély hangja lett!!!

pont annyival csendesebb amennyivel szeretem volna!

tehát nem igaz az hogy nem tompít!

azelőtt kicsit repedt fazék üvöltő hangja volt!!!

gázgyorsitó mint olyan tuti nem számít bele a teljesítménybe mert se rosszabb se jobb nem lett vele!

viszont a legfeltűnőbb hogy egyenletes a hangja!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megint adot melot a veci az a gond most hogy nagyvaloszinüséggel hengerfejes mert kevés göz és vicseppek jönnek a kipufogobol. Az lenne a kérdésem hogy szerintetek lehetséges az hogy csak tömités mert ugyebár csak kevés viz jön belöle ill a tágulásin nem tört fel a viz de az alapjárat a viztöl pfff elég tré. Tudom igy látatlanban ez elég hülye kérdés de a mértéke miatt gondolom hogy csak az. Vélemény? Elöre is kösz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megint adot melot a veci az a gond most hogy nagyvaloszinüséggel hengerfejes mert kevés göz és vicseppek jönnek a kipufogobol. Az lenne a kérdésem hogy szerintetek lehetséges az hogy csak tömités mert ugyebár csak kevés viz jön belöle ill a tágulásin nem tört fel a viz de az alapjárat a viztöl pfff elég tré. Tudom igy látatlanban ez elég hülye kérdés de a mértéke miatt gondolom hogy csak az. Vélemény? Elöre is kösz

Minden kipuffból jön víz menet közben, mert a pára kicsapódik benne. No para!

Az alapjáratod meg mástól sz@r.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megint adot melot a veci az a gond most hogy nagyvaloszinüséggel hengerfejes mert kevés göz és vicseppek jönnek a kipufogobol. Az lenne a kérdésem hogy szerintetek lehetséges az hogy csak tömités mert ugyebár csak kevés viz jön belöle ill a tágulásin nem tört fel a viz de az alapjárat a viztöl pfff elég tré. Tudom igy látatlanban ez elég hülye kérdés de a mértéke miatt gondolom hogy csak az. Vélemény? Elöre is kösz

Mennyi víz fogy?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Megint adot melot a veci az a gond most hogy nagyvaloszinüséggel hengerfejes mert kevés göz és vicseppek jönnek a kipufogobol. Az lenne a kérdésem hogy szerintetek lehetséges az hogy csak tömités mert ugyebár csak kevés viz jön belöle ill a tágulásin nem tört fel a viz de az alapjárat a viztöl pfff elég tré. Tudom igy látatlanban ez elég hülye kérdés de a mértéke miatt gondolom hogy csak az. Vélemény? Elöre is kösz

1éve volt fenn a remusdob hátul, mikor levettem, kb. 5liter víz kifolyt belőle, ha nem több!!! és nem volt hengerfejes, mert a hűtővíz meg nem fogyott! Ha nem fogy a hűtőfolyadékot, akkor nincs ok aggodalomra! Amit eddig láttam opelokat(főként F astra 1,4-1,6. Emelkedőn való induláskor szó szerint mint ha csapot nyitottál volna ki, úgy ömlött a kipuból a víz! :)

Link to comment
Megosztás:

A vizfogyás még kérdéses mert valahol ereszt a gumicsö. Ma feltöltöttem aztán nézegetem. Azért gondolom hogy hengerfej mert ha a kipufhoz teszed a kezed közel akkor kb 1-2 perc mulva nedves lesz a tenyered meg egy két csep is láthato. Azt nemértem hogy nem pezseg a tágulási.

Link to comment
Megosztás:

A vizfogyás még kérdéses mert valahol ereszt a gumicsö. Ma feltöltöttem aztán nézegetem. Azért gondolom hogy hengerfej mert ha a kipufhoz teszed a kezed közel akkor kb 1-2 perc mulva nedves lesz a tenyered meg egy két csep is láthato. Azt nemértem hogy nem pezseg a tágulási.

Nyald meg a kezedről a cuccost ami kijön. Ha édes akkor fagyálló, ha nem akkor kondenzvíz. Enyém is ugyanilyen, nyugodt szívvel aludj csak, mert énszerintem semmi baja az autódnak!:)

Link to comment
Megosztás:

Nyald meg a kezedről a cuccost ami kijön. Ha édes akkor fagyálló, ha nem akkor kondenzvíz. Enyém is ugyanilyen, nyugodt szívvel aludj csak, mert énszerintem semmi baja az autódnak! :)

Neked hogy muzsikál? Olaj folyik még a szelepfedélnél?

Link to comment
Megosztás:

A kipufogóból jövő víz egyszerű magyarázata, a katalizátor. Mivel ez a feladata. Ártalmatlanná tenni a maradék elégetlen anyagokat a kipugázban. Ideális esetben csak víz jönne a kipuból, de mint tudjuk, olyan nincs.

Amelyik autókban nincs kati, az nem is köp vizet magából.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.