Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Szívesen kipróbálnám azt az se motoros vekit!!!

De ha lehet ne feled a leírást !

gondolom komplett kábelköteg csere az volt!?

De menije kell annak 200 szerintem az enyém sima 1.6 i e16nz 172 tud !

Ééés itt van! Megérkezett!

http://napivuki.blog..._c16se_atepites

Vegyétek vigyétek! :D

Egyébként az NZ-vel ment nekem 180-at max a veci, szóval az a 190 tök valós, tekintve hogy a hasznos fordulatszám tartomány ugyanaz, nem pörög többet ez a motor sem, és az áttétel sem változott.

Link to comment
Megosztás:

ÉÉÉs itt van! MegÉrkezett! http://napivuki.blog..._c16se_atepites VegyÉtek vigyÉtek! :D EgyÉbkÉnt az NZ-vel ment nekem 180-at max a veci, szóval az a 190 tök valós, tekintve hogy a hasznos fordulatszám tartomány ugyanaz, nem pörög többet ez a motor sem, És az áttÉtel sem változott.

Szép estét!

Hát gratula !

Fogyasztásban menyi különbség van?

Én is belefogok egy ilyen átépitésbe megkereshetlek majd?

Link to comment
Megosztás:

Ééés itt van! Megérkezett!

http://napivuki.blog..._c16se_atepites

Vegyétek vigyétek! :D

Egyébként az NZ-vel ment nekem 180-at max a veci, szóval az a 190 tök valós, tekintve hogy a hasznos fordulatszám tartomány ugyanaz, nem pörög többet ez a motor sem, és az áttétel sem változott.

Gratula!

Kész a remekmű! :D

Egyből két kérdés is hozzá: motorikusan csak hengerfejcserével nem SE-síthető? Pénzügyileg mennyi volt a vége?

Link to comment
Megosztás:

Gratula!

Kész a remekmű! :D

Egyből két kérdés is hozzá: motorikusan csak hengerfejcserével nem SE-síthető? Pénzügyileg mennyi volt a vége?

1: Nem teljesen, mert az SE dugattyú más kialakítású. De lehet úgy is, csak kevesebb "lovat" fogsz kapni. Viszont megmarad a motorszám!

2: Nem tudom, de engem is érdekelne.

Bár tudom, hogy Wookie igen olcsón vette a donort.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

Hát gratula !

Fogyasztásban menyi különbség van?

Én is belefogok egy ilyen átépitésbe megkereshetlek majd?

Most olyan 6.5-öt evett, de nem volt kímélve és meg is volt pakolva.

Természetesen állok rendelkezésedre! :)

Gratula!

Kész a remekmű! :D

Egyből két kérdés is hozzá: motorikusan csak hengerfejcserével nem SE-síthető? Pénzügyileg mennyi volt a vége?

Lehetni lehet, de abból akkor csak c16ne lesz, ugyanis az se 9.5:1, az nz viszont 9.2:1 kompresszióviszonyú, így nem hiszem hogy meglenne az a többlet teljesítmény. Ráadásul emiatt nem csak hfej de a dugattyúk is különböznek.

A köv projekt amúgy bátyám x16sz átépítése lesz, de csak szívó és kipufogósor cserével, egyrészt mert azon megvan már minden jeladó alapból, meg dis gyujtás, stb, másrészt annak 10:1-es kompresszióviszonya van. :D

Pénzügyileg nem számoltam össze, mert nem abban térül meg, de nagyvonalakban:

astra ára 116 euro (~35eft)

öt napos rendszám 90euro

benzin haza ~110euro

vennem kellett egy szíjtárcsát, 3000 ft

kiput egy tízesért csinálták meg.

benzinpumpa egy tizes volt szintén, de ha nem nyírjuk ki a gyárit, azt sem kellett volna venni

DE.

Eladtam az astrából a szervót egy huszasért, plusz volt rajta négy DOTZ alufelni, elöl sportülés, toronymerevítő, motoros lámpák stb, ezek nagyrésze átkerült vagy az én vagy a bátyám vectrájába, valamint ott van még egy hibátlan váltó, tetőablak, légzsákos kormány stb amit mind el lehet adni. Még az is lehet hogy a végén nullára jövök ki. :)

Mindenesetre, aki egy ilyenbe belefog, javaslom hogy komplett donor autót vegyen, mert akkor minden ott van kéznél, meg lehet lesni is.

Link to comment
Megosztás:

Most olyan 6.5-öt evett, de nem volt kímélve és meg is volt pakolva.

Természetesen állok rendelkezésedre! :)

Lehetni lehet, de abból akkor csak c16ne lesz, ugyanis az se 9.5:1, az nz viszont 9.2:1 kompresszióviszonyú, így nem hiszem hogy meglenne az a többlet teljesítmény. Ráadásul emiatt nem csak hfej de a dugattyúk is különböznek.

A köv projekt amúgy bátyám x16sz átépítése lesz, de csak szívó és kipufogósor cserével, egyrészt mert azon megvan már minden jeladó alapból, meg dis gyujtás, stb, másrészt annak 10:1-es kompresszióviszonya van. :D

Pénzügyileg nem számoltam össze, mert nem abban térül meg, de nagyvonalakban:

astra ára 116 euro (~35eft)

öt napos rendszám 90euro

benzin haza ~110euro

vennem kellett egy szíjtárcsát, 3000 ft

kiput egy tízesért csinálták meg.

benzinpumpa egy tizes volt szintén, de ha nem nyírjuk ki a gyárit, azt sem kellett volna venni

DE.

Eladtam az astrából a szervót egy huszasért, plusz volt rajta négy DOTZ alufelni, elöl sportülés, toronymerevítő, motoros lámpák stb, ezek nagyrésze átkerült vagy az én vagy a bátyám vectrájába, valamint ott van még egy hibátlan váltó, tetőablak, légzsákos kormány stb amit mind el lehet adni. Még az is lehet hogy a végén nullára jövök ki. :)

Mindenesetre, aki egy ilyenbe belefog, javaslom hogy komplett donor autót vegyen, mert akkor minden ott van kéznél, meg lehet lesni is.

Ahogy utánanéztem tegnap, én is rájöttem, hogy NE lenne belőle. Bár a befecske meg a gyújtás miatt nembiztos, hogy nem érné meg.

Lényeg ami lényeg, hogy nem nagyságrendi minuszos így az átalakítás!

Link to comment
Megosztás:

Ahogy utánanéztem tegnap, én is rájöttem, hogy NE lenne belőle. Bár a befecske meg a gyújtás miatt nembiztos, hogy nem érné meg.

Lényeg ami lényeg, hogy nem nagyságrendi minuszos így az átalakítás!

Valóban nem, egyébként meg ja, így már pl sokkal könnyebben lehet etanolosítani a motort, mint egy NZ-t.

Wookie!

A szívócsonkos képet honnan lőtted? :)

ebay. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez motor dolog meg papírozás!

Most már a vizsgán a kutya nem fog vele foglalkozni milyen motor van benne mert meg sem nézik a motorszámot!

Csak eredetiség vizsgán vagy ha mondjuk öszacsukod és a biztosító nézi ott lehet problematika !

Motort bármilyet bele rakhatsz akkar trabantot is csak legyen pénzed megfizetni a tervezőt a kpm stb...

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal az Opelnak a C Vectrás időkig bezárólag egyetlen egy hatfokozatú váltója volt, az F28 (Calibra/Vectra Turbo), de az meg sztem nem megy fel kisblokkra....

@isi:

Senki nem fog pisztolyt nyomni a halántékodhoz amikor be akarod szerelni a CDTi-t, szóval engedni engednék, de hogy te azt le nem papírozod az életben az is biztos. Legalábbis itt Magyarországon nem, mert külföldön sok minden megtörténhet....

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal az Opelnak a C Vectrás időkig bezárólag egyetlen egy hatfokozatú váltója volt, az F28 (Calibra/Vectra Turbo), de az meg sztem nem megy fel kisblokkra....

@isi:

Senki nem fog pisztolyt nyomni a halántékodhoz amikor be akarod szerelni a CDTi-t, szóval engedni engednék, de hogy te azt le nem papírozod az életben az is biztos. Legalábbis itt Magyarországon nem, mert külföldön sok minden megtörténhet....

valahol aszem az ebay láttam f28 váltóra átalakítót kis blokkra de már akkor sem értetem minek egy 7 sebességes váltó pici mocira

Link to comment
Megosztás:

valahol aszem az ebay láttam f28 váltóra átalakítót kis blokkra de már akkor sem értetem minek egy 7 sebességes váltó pici mocira

6-ot akartál írni, nem?

Amúgy az F28 hidraulikus kuplungos ugye? Szóval X20XEV-re is csak átalakítóval menne fel gondolom a gyári F18+ helyett.

Link to comment
Megosztás:

valahol aszem az ebay láttam f28 váltóra átalakítót kis blokkra de már akkor sem értetem minek egy 7 sebességes váltó pici mocira

Hát most hogy végigtoltam végsebesség közelében ezt az utat az SE-vel, rájöttem, hogy pályázáshoz elférne egy hatodik fokozat is. Bár az ötös alapból elég hosszú a többi autóhoz képest. Persze nem akarok minden áron, csak ha van ilyen opció, akkor miért ne.

Link to comment
Megosztás:

Kész az autóm 4napja kb. Ami lett vele csinálva: Hengerfej égéstér polírozva, szelepek polírozva, becsiszolva, Szívósor teljesen kipucolva hidegzsíroldóval, EGR szelep kiiktatva(elektronikája lóg a levegőbe.. :)), C20XE hengerkénti leömlő, C18XE vezérműtengelyek, kartergáz kivezetve a kasztni alá, hengerfej teljesen leszedetve(szelepülék széléig, ennyit engedett max.). Gyári ECU. Tapasztalalok ebből a kb. 250km ből: sokkal érzékenyebb a gázra, rugalmasabban gyorsul, picit csőhang magasabb fordulaton gyorsításkor(C20XE hangjára emlékeztet.. :)) 3ezertől elég jól leadja a nyomatékot, 5ezer felett brutális +le, fogyasztás 9-100as nyugis tempóval pici várossal és szigorúan MOL 95 benzinnel: 6,0liter! Chipen agyalok még, de ez már a jövő zenéje, most anyagilag kicsit fel kell tornásznom magam.. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.