sárgaGSI Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 Itt van egy pár sor valmelyik fórumról(remélem nem baj h felhasználom illetve egy német fórumról guglifordítózva még pár dolog: Nagymotorhoz nagy váltóalagút (1,6-tól felfelé vagy automata váltó) kell, a kis váltóalagútba csak a Getrag 240 megy bele (ötös váltó Mantából/Asconából/Rekordból), a gyári négyes vagy aranyárban mért ötös ZF nem. A váltó kulissza miatt, a Getraghoz is odébb kell vágni egy lyukat, ha jól emlékszem. Ha minden igaz meg lehet úgy hidegformálni a kis alagutat, hogy a gyári négyes is működjön. Le kell vágni a hűtőtartókat és új tartókat kell hegeszteni a homlokfalra a nagy hűtőhöz. Ez muszáj, mert különben nem fér be a hosszabb nagy motor. Nem árt megerősíteni az első futóművet, ahogy azt gyárilag is csinálták. Lényegében az 1,2-es híd van bedobozolva. Hátra nagy difiházas híd kell, Mantáé pár centivel szélesebb, mint a gyári, de tudtommal még befér, bár lehet, húgy húzni kell a kerékjárati íven. Ascona/Manta A hídból lehet gyári C Kadett nagy difiházas hidat alkotni. Gyári (vagy utángyártott) rugó kell előre, mert a CIH motor sokkal nehezebb az OHV-nál, de hallottamm olyan, hogy egy darab, félbevágott w126-os rugóból kijött mindkét Kadett első rugó :-) Fék ügyében Mantáról vagy Rekordról célszerű átpakolni a kerékagyat, nagyobb a féktárcsa, jobb a lassulás, de nem szabad elfeledkezni a főfékhenger cseréről sem. Hátra szintén Manta vagy Rekord dobot érdemes rakni a nagyobb átmérő miatt. Papír ügyileg meglepően egyszerű a dolog, ha jól emlékszem az érvényes jogszabályok szerint ha volt ilyen kombináció (márpedig C Kadett volt 1,6, 1,9 és kétliteres CIH motorral) akkor egy igazolás kell a forgalmazótól, és átépítési engedély nélkül meg lehet csinálni. Műszaki vizsga mindenképpen kell. Nem típusazonos motor beépítéséhez megfelelő végzettséggel rendelkező mérnök által készített tervdokumentációt kell benyújtani, és akkor még szó nincs arról, hogy azt engedélyezni fogják. A hivatalos megoldás buktatója, hogy a nagyobb motor miatt más regadó kategóriába kerül az autó, ezért a különbözetet be kell fizetni. Ezen szokott elvérezni a dolog, kicsit többet fizet az ember a semmiért, mint magáért a tényleges munkáért. OT rendszámos autónál szabadon cserélhető a motor, ha közben megmarad a gyári állapot, mert ott nincs regadó, ergó különbözet sem. Amúgy C20NE, C20XE is simán belefér, a papíros rész kivételével nagyjából ugyanez a beépítés menete, csak annál az ellenkező oldalon van a kipufogósor, mint az OHV vagy CIH motor esetén, ezért egy kicsit többet kell kalapálni. Azért szokták ezt választani, mert sokkal fiatalabb motor, rengeteg alkatrész van hozzá, könnyen tuningolható. Igaz ehhez meg E Rekord 1,8 váltót kell szerezni, ami megint nagyon ritka és drága. Német forumról: Karterolajozás Manta 1.8S * Motor zárójelben (különösen a C Kadett C20XE) * Radiátor tömlők Manta GSi + + spalkoeler * Thermo kapcsoló * Nyomás Csoport C20XE * Clutch lemez C20LET * Thrustbearing Manta 1.8S * Toplager Manta 1.8S * Gyorsító kábel C20XE * SFI csere * Tüzelőanyag-tartály visszatérő ágra * Tüzelőanyag-szűrő C20XE + * Első tengely Kadett C GT / E (teljes, így a fékek is beleértve Record E 2.2, rugók, lengéscsillapítók) * Hátsó Kadett C 2,0 (teljes, ezért Kadett C 2,0 beleértve a fékek, rugók, lengéscsillapítók) * Cardan Manta B gép * Egyéni baksteun Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 közel 300loerővel nem veszik el a feeling ebben biztos vagyok :icon1: azt nem tudjátok az omega hidat nem lehet rövidíteni? vagy ti milyen hidakat használtok? ami birja is? Nem a 300 lóerővel lenne a baj, hanem a súlyelosztással... :unsure: Vagy hátrébb kell vinned a mocit, de akkor nem úszod meg a tűzfalvágást... :goofy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március19, 2012 Megoszt Elküldve Március19, 2012 köszönöm a sok infót srácok,aláfér a b omega 5ös kézi utánnajártam igaz kicsit faragni kell de nem gond,a mantahid jó ötlet még ugy is néz ki hogy hoznak kintről speerest 150euróért van fent a használtautón 100ért egy okkersárga C arról tudtok valamit? lehet azért elgurulok a hétvégén és elhozom,vagy valakinek valami infó normális C-ről ami nem félmillió. a lényeg h magyar papir legyen meg ne legyen rommárohadva Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március20, 2012 Megoszt Elküldve Március20, 2012 Sziasztok olyan gondom van,hogy van egy b vectra 16 16v motor kuka,lehet nagyobbat szeretnénk beletenni,mondjuk 1.8at hogy működik ez hivatalosan? mi van ha osztrák forgalmis kocsiból van a moci? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március20, 2012 Megoszt Elküldve Március20, 2012 Amennyire tudom hivatalosan minden olyan motor bele lehet tenni, amivel gyárilag is készült az adott típus, tehát B Vectra esetén évjárattól függően X18XE-t vagy Z18XE-t is belerakhatsz, mindössze származási papírok kellenek és a két motor közötti regadókülönbözetet kell megfizetni. Vagy valami ilyesmi. De mondjuk nem értem miért írtad ezt a Kadett C topikba: ha azért mert C Kadettbe akarod ezt a motort, akkor el kell hogy keserítselek, hivatalosan az életben nem fog működni, éppen a fentiek miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március20, 2012 Megoszt Elküldve Március20, 2012 A kadett v6 lesz azért ide írtam mert ti vagjatok és már meg is kaptam a választ ;) csak most gyors össze kell dobni a vectrat is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lanti Elküldve Március20, 2012 Megoszt Elküldve Március20, 2012 A kadett v6 lesz azért ide írtam mert ti vagjatok és már meg is kaptam a választ ;) csak most gyors össze kell dobni a vectrat is :) majd ha meglátod a C első hídját elgondolkozol, hogy mekkora motort is bír az el... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március20, 2012 Megoszt Elküldve Március20, 2012 volt 3db C-m 2000ben és 2001ben.igaz rég volt de emlékeim vannak, és tudjátok semmi sem lehetetlen :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március21, 2012 Megoszt Elküldve Március21, 2012 volt 3db C-m 2000ben és 2001ben.igaz rég volt de emlékeim vannak, és tudjátok semmi sem lehetetlen :icon1: Akkor miért tőlünk kérsz tanácsot??? Miért nem Chuck Norristól??? :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Március21, 2012 Megoszt Elküldve Március21, 2012 Akkor miért tőlünk kérsz tanácsot??? Miért nem Chuck Norristól??? :D :D :D Chuck Norrisz épp csapat a saját C-jével. :icon1: (És nagyon jól nyomja) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március21, 2012 Megoszt Elküldve Március21, 2012 mert nem épitettem egyet se akkoriban csak használtam őket,viszont c-n tanultam vezetni,azok voltak az első kocsijaim,és akkor megfogadtam ha egyszer megtehetem csinálok egy ######át :D eljött az idő Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Március22, 2012 Megoszt Elküldve Március22, 2012 mert nem épitettem egyet se akkoriban csak használtam őket,viszont c-n tanultam vezetni,azok voltak az első kocsijaim,és akkor megfogadtam ha egyszer megtehetem csinálok egy ######át :D eljött az idő Én kíváncsi leszek a végeredményre. :icon1: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március22, 2012 Megoszt Elküldve Március22, 2012 teszek fel képeket majd,meg mindig meriom hogy áll a project, itt a szív :P meg a nagyfékek és az 5csavaros futómű, ezeket mindenképp ráteszem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
City77 Elküldve Március24, 2012 Megoszt Elküldve Március24, 2012 csak megoldható ha az ember nagyon akarja:) ezt a képet találtam példának, sajna fórum nincs hogy miként oldotta meg a dolgokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március24, 2012 Megoszt Elküldve Március24, 2012 Persze, hogy megoldható... de az nem azt jelenti, hogy jó is... ;) :D V8-al is csináltak már c-t... az is megy... egyenesben hibátlan... de kanyarodni már nem tud.... meg mondjuk az egy kicsit másik dimenzió... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március25, 2012 Megoszt Elküldve Március25, 2012 nagyjábol minden rajzom megvan képekkel együtt,nem nagy cucc beletenni,viszont kell 2 mv6 leömlő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március25, 2012 Megoszt Elküldve Március25, 2012 (edited) ezt a képet találtam példának, sajna fórum nincs hogy miként oldotta meg a dolgokat Hali. Itt egy fórum: http://www.opel-heck...threadID=110454 És egy videó, hogy éppen lehet vele kanyarodni is, De sztem inkább egy soros motort tegyél bele, pl egy szép 2,4 sor4 + 2 weber :wub: Módosítva Március25, 2012 : Colin Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március26, 2012 Megoszt Elküldve Március26, 2012 :D kanyarodik ez szépen :D abbol épitkezünk ami van. két évig hajtottam a v6-ot életembe nem volt még ilyen jó motorom,semmiben. kap egy slk kompressort,olajhűtőt coolert, egy vams irható computert 0.5bar nyomást és kb ugy viselkedik majd mind egy V8 :P http://www.kadettc.info/v6-umbau/page23.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Március26, 2012 Megoszt Elküldve Március26, 2012 Abba a kis motortérbe még kompresszort is akarsz rakni? Hát erre most már nagyon kíváncsi leszek! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve Március27, 2012 Megoszt Elküldve Március27, 2012 Ha meg akarod csinálni ne hagyd lebeszélni magad róla....kellenek az ilyen "hülyék" - jó értelemben :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
j.balint Elküldve Március27, 2012 Megoszt Elküldve Március27, 2012 Ez a v6 alapvetően jó dolog. napmintnap jár a fejemben az x20xev v6ra cserélése, de sajnos csóró gyerek vagyok én ehhez. Viszont javaslom az autó eszméletlen megmerevítését, mert az a 300ló rádcsavarja a karosszériát. Egyébként e30 hidat szoktak aláfaragni, de hogy az mennyire életbiztosítás azt nem tudom, azért csak 300 lórol beszélünk. volvo 240 turboval szokták még összevegyíteni az északi népek. Ezt az oldalt azért javaslom végigolvasni hátha találsz valami használhatót. http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/427238-kadett-c-16v-turbo.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
zamek25 Elküldve Március28, 2012 Megoszt Elküldve Március28, 2012 köszi Bálint a linket,sok jó dolog van itt. az épitgetést nem ma kezdtem. gurulgat egy 1.6os punto ami 350paci és nagyon stabil minden téren,igaz milliokba került de nagyon komoly.több mint 2év munkája rengeteget dolgoztunk rajt. ez a v6kompressor nem ekkora volumenű,nem is ezek lesznek azok a dolgok mert a motort simán beleteszem menni fog,itt a futómű lesz a lényeg,mindenképp az ötcsavaros bivaj fékek stb,ezekből nem engedek. tudom hogy sokba fog kerülni,tudom hogy sok idő rá megy,de egyszer menni fog kilincsel előre :D és ha jol sikerül még szép is lesz ;) jó egy év ugy gondolom,de majd alakul...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Március29, 2012 Megoszt Elküldve Március29, 2012 Kicsit itt off, de a Punto-ról mutathatnál azért valamit... :hiya: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Március29, 2012 Megoszt Elküldve Március29, 2012 Kicsit itt off, de a Punto-ról mutathatnál azért valamit... :hiya: Arról én is tudok! Kiskategóriás Olasz autó amit a Fiat gyárt. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lanti Elküldve Március29, 2012 Megoszt Elküldve Március29, 2012 Arról én is tudok! Kiskategóriás Olasz autó amit a Fiat gyárt. ;) ne bántsd már Antit, neki ez a fiatalságára vezethető vissza :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts