berlina Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 sziasztok, bár nem vagyok szaki a Kadett témában, de szeretném felhívni a kollégák figyelmét, hogy nem csak a 72-es meg 80-as olajválság miatt voltak "kisfogyasztású" mai viszonyok között "lassú" autók a régebbi Kadettek/Asconák, bár ez utóbbi nem kisfogyasztású. Ezek az autók a 120 fölötti sebességnél kicsike aranyos pattogó kavicsként szállnak el egy-egy vályúváltásnál az útjainkon. És ez még csak a haladás, aztán ugye egyszer meg is kéne állni valahol/valahogy. Odafigyelős futómú/löki/fék/gumi/tudás/stb rendberakása nélkül a 100 fölötti sebesség csak indokolt :roll: előzés esetén javasolt, akkor is csak ha a jobb láb már gémberedik nagyon. Néhány kaland után autópályán meg ilyen "országutakon", már régen nem megyek 120 fölött az Asconámmal pedig olykor kívánná Ő is, meg bírná is. Szerintem én lebeszélnélek a végsebesség növeléséről, fogyasztásban meg nem nyilatkoznék. Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 Jól beszélsz barátom, a dízel kadett nem erre való. Mentségemre legyen mondva, az említett észvesztő sebességet mindössze egyetlenegyszer próbáltam csak ki. Aki meg feltétlenül Kadettal akar sietni, az vegyen GSi-t :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danika Elküldve Január21, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január21, 2005 Igaziból én is csak érdeklődés szintjén kérdeztem meg a dolgot. Nem hiszem hogy belefognék egy váltócserébe. :? Általában amúgy sem szoktam 90-100 nál gyorsabban menni, néha előzéskor, meg emelkedők előtt max. 120-130, de csak rövid idejig. Sokáig szeretném használni az autót, úgyhogy vigyázok a motorjára. Az meg hogy 90nél országúton 4,1et eszik, önmagáért beszél... 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 Hey! Most én nem lebeszélni akartalak a váltócseréről, azért az hasznos akkor is, ha nem akarsz gyorsan menni. Hogy mást ne mondjak: ugyanakkora sebességnél (mondjuk 120) sokkal kevesebbet forog a motor, ergo a fogyasztás is csak annyi, mint mondjuk a 4.-es váltóval 90-nél. És nem mellékesen sokkal halkabb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 igen-igen a halk az jobb, sookkkal jobb lenne ha halkabb lenne 100 körül, egyébként én is álmodozom egy ötös váltóról ami a 4. 1,00 után 0,8 áttétel lenne ez esetemben valami 20 százalékos fordszám csökkenést és a 80-as tempónak megfelelő motorzajt, oppá: hangot adná, emiatt jobb az biztos, nálatok a Kadettban az F13 és az F16 között mik az áttételkülönbségek? (Most látom ez a váltó topic-ban már volt téma.) Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január21, 2005 Megoszt Elküldve Január21, 2005 igen-igen a halk az jobb, sookkkal jobb lenne ha halkabb lenne 100 körül, egyébként én is álmodozom egy ötös váltóról ami a 4. 1,00 után 0,8 áttétel lenne ez esetemben valami 20 százalékos fordszám csökkenést és a 80-as tempónak megfelelő motorzajt, oppá: hangot adná, emiatt jobb az biztos, nálatok a Kadettban az F13 és az F16 között mik az áttételkülönbségek? Zoli Na akkor pici szemelvény az általam ismert Opel váltóáttételekről.A hátramenet és a difi végáttétel itt nem szerepel! Opel, F10 3,55 1,96 1,30 0,89 0,71 Opel, F13 3,55 1,96 1,30 0,89 0,71 Opel Risse Motorsport Getriebe, F10-15 2,53 1,80 1,42 1,19 1,04 Opel, F16WR 3,55 1,96 1,28 0,89 0,71 Opel, F16CR 3,55 2,16 1,48 1,13 0,89 Opel, F18WR 3,58 1,87 1,23 0,92 0,74 Opel, F18CR 3,58 2,14 1,48 1,12 0,89 Opel, F20CR 3,55 2,16 1,48 1,13 0,89 Opel, F25 3,38 1,76 1,12 0,89 0,77 Opel, F28 3,57 2,16 1,45 1,10 0,89 0,74 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tornyi Elküldve Január22, 2005 Megoszt Elküldve Január22, 2005 Na hali! Hát elég jól eltértünk az eredeti támától ami, nem baj! :) Szóval akkor mégis mekkora esélye van annak, hogy jó az F13-as váltó a Kadettomba? És a féltengejek jók bele?Egyáltalán változik valamit a fordulatszám?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danika Elküldve Február12, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Február12, 2005 Sziasztok! Láttam mostanában több E Kadetten is olyan első lökhárítót, ami gyárinak tűnt, de mégsem volt olyan mint ami nekem van (1991) Láttam már Kadett Frisco-n és Kadett GT-n is. A Hűtőmaszk külön van rajta, tehát tuti 89 utáni. Már csak azt nem tudom, hogy ez valami utólag felszerelhető burkolat e, mint a 89 előtti GT-ken, vagy komplett lökhártító-e. Ha valaki tud segíteni megköszönném. Ja, és ha utólag szerelhető fel, akkor érdekelne egy ilyen, ha van valakinek. Előre is köszi. A másik kérdésem: Szereztem két 40 mmes első ültetőrugót E Kadetthez. Szerintetek érdemes betenni csak előre? Sztem nem nézne ki rosszul. Üdv: Dani Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Február13, 2005 Megoszt Elküldve Február13, 2005 Sztem csak addig tartson ki, amíg hátra is megszerzed! :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Február14, 2005 Megoszt Elküldve Február14, 2005 Na hali! Hát elég jól eltértünk az eredeti támától ami, nem baj! :) Szóval akkor mégis mekkora esélye van annak, hogy jó az F13-as váltó a Kadettomba? És a féltengejek jók bele?Egyáltalán változik valamit a fordulatszám?? A srác elérhetősége : kadettgs@freestart.hu. Nem rég árult egy F16-os váltót féltengelyekkel 10k ért. A benzines féltengelye 99% hogy nem jó a tiédhez. Kisebb az ármérője és jóval gyengébb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Február14, 2005 Megoszt Elküldve Február14, 2005 Ezeket 22.-én hírdette. Ha valakit érdekel. Ismét lenne egy jópár eladó cumóm kadett gsi-ből. (van egy komplett autóm bontásra) F16 váltó féltengelyekkel (kb 1éve cserélt csuklókkal) 10e Elekromos Ac házzal együtt , jó állapotban (halk) 5e 256-os delco rendszerű első fék jó tárcsákkal és betétekkel 5e (1pár) Kadett géptető (nem gsi) , piros , hibátlan 4e Szélvédő , zöld csíkos , 5e Generátor-önindító (hibátlan , kipróbálható) 5e/db Vastag hűtő 4e Újabb típusú motronic compu (három soros) M1,5 Ezenkívül rengeteg apróság , ami egy autóban lehet....Olcsón (szerintem) Direktszűrő adapterrel 4e Üdv Subi 06703119463 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danika Elküldve Február24, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Február24, 2005 Sziasztok! A Műszaki egyetemen tanulok, és most motort kell terveznünk. Kellett választani egy motort, amit alapul lehet venni. Nekem ez a 16DA motor volt. Szükségem lenne erről a motorról jó minőségű hossz és keresztmetszeti rajzokra! Ha erről nincs, akkor teljesen megfelelnének a 17D motorkódú motorról is ugyan ezek a metszetek, ugyanis ez a két motor csak annyiban tér el, hogy a 17Dben nagyobb a furat! Nagyon fontos lenne, mert e nélkül nem tudom elkezdeni a házimat! Előre is köszi a segítséget! Ha valakinek vannak esetleg ilyen rajzai, kérem szépen írjon nekem egy mailt! Előre is köszi :Dani Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danika Elküldve Március1, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Március1, 2005 Sziasztok! Találtam képeket az első lökhárító toldásról. Ha valaki tud ilyet, lécci írjon. Nagyon keresem! Leszerelve: http://i21.ebayimg.com/02/i/03/7e/5a/50_1_b.JPG Felszerelve: http://www.opelclubfinland.net/exjauto/kad...e9/_frisco7.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
IQ Elküldve Augusztus22, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2005 Sziasztok! 1988-as 1,6 dieselem van, az utobbi időben valamiért nem akart húzni, 90 főlé nem tudtam vele menni, illetve alapjáraton lefulladt, kicseréltem a szűrő és az adagoló közötti vezetéket átlátszóra és folyamatosan valahonnan levegőt szív be. Ha egy kicsit hagytam pihenni alapjáraton akkor összeszedte magát,- gondolom amit a szűrőbe összeszedett üzemanyaggal- és jól ment. Merre keressem, volt-e valakinek hasonló problémája már? Elég sürgős lene a segítségetek! Köszönöm előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi80 Elküldve Szeptember21, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2005 Szia Danika! Én az enyémmel az üzemanyagtankkal bajlódom. Ugyanis valamikor nem kap naftát, ilyenkor a tankból sem tudom felszívni a gázolajat. Azt meg tudnád nekem mondani, hogy az üzemanyagtanknál az alsó, vagy a felső a szívóág? Már két hónapja szivat, és már mindent kipróbáltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Szeptember21, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2005 Az enyém is ilyen volt. Amikor kevés nafta volt benne akkor nehezen indult, illetve nagy ívü jobb kanyaroknál megállt a kocsi. Én tankot cseréltem és megjavult Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember21, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2005 Na ilyen tankcserével én is rendesen megszivattam magam anno Kadettos koromban, ugyanis nem sikerült dízel Kadetthez való tankot szereznem csak benzinesét, pedig a dízel tankjában a szívócső végén van egy nagy szűrő és le van rögzítve a tank aljára, ezek a dolgok meg a benzines Kadett tankjából hiányoznak. Mivel szétvágni nem akartam a tankot, lett belőle egy olyan megoldás, hogy a szívócső végére valami nehezéket applikáltam, és úgy lógattam bele a tankba, amitől nekem is előjött onnantól kezdve a fent említett probléma, miszerint kevés üzemanyagnál tempós jobbkanyarban leállt az autó... Link to comment Megosztás: More sharing options...
IQ Elküldve Szeptember22, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2005 Köszönöm a segítséget, végül én is erre a megoldásra jutottam, hogy a tankban lévő szűröt kiiktattam és csak úgy nature szívja a gázolajat a tankból. Beépítettem a szűrő elé egy előszűrőt és azóta nincs semmi problémám, csak figyelni kell a szintet, mert ha kifogy akkor game over, irány az útszélé. De ezt jelzi, mert ahogy irtátok jobb kanyar és dadog, illetve majdnem megáll, ilyenkor jön a tankolás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember22, 2005 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2005 ...csak figyelni kell a szintet, mert ha kifogy akkor game over, irány az útszélé. De ezt jelzi, mert ahogy irtátok jobb kanyar és dadog, illetve majdnem megáll, ilyenkor jön a tankolás. Nekem ez olyan szinten durva volt, hogy ha elérte a mutató a piros mező tetejét, már le akart állni az autó, azaz az utolsó 8-10 liter gázolajat már enm szívta fel... effektíve volt egy harmincegynéhány literes tankom a gyári (asszem) 45 helyett... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danika Elküldve Október2, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Október2, 2005 Sziasztok! A tankkal kapcsolatban csak annyit, hogy nekem van egy eladó, Sedan-hoz, 1,7D-ből lett kiszedve, de gondolom 1,6 Dbe is jó, szintjelző nélkül, 5000ért vihető! A másik kérdésem: Sikerült vennem egy garnitúra 13 collos gt lemezfelnit, ami 4,5 coll széles. Szerintetek ez jó a Kadettra télire? 175/70es gumik vannak rajta, és nem állnak bután. Szóval használhatom, vagy inkább keressek 5,5 collossat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi80 Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 Kösz a segítséget a tank ügyben. Az lett a vége, hogy levettem a tankot (ki tudja hányadszor), szétvágtam, kivettem a szűrőt, kitakarítottam, majd visszaraktam, összehegesztettem. Ezzel ez a probléma megoldódott. Más: Még a tanklevétel előtt jelentkezett a dolog. Alapjáraton egyenetlen a motor járása. Nem ingadozik, csak időnként "döccen" egyet. Ezelőtt egy hónappal cseréltem benne négy porlasztócsúcsot, de biztos ami biztos, rámértem, és jók. Ezek után már csak adagolóra tudok gondolni. Mi a véleményetek? Gabi Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi80 Elküldve Október3, 2005 Megoszt Elküldve Október3, 2005 Még valami. Hidegen fehéren füstöl, melegen viszon szinte semmit. Ez a dadogás is inkább hidegen jelentkezik. Melegen is megvan, de sokkal kevésbé észrevehető. Az olajat nem bántja, mióta észrevettem lementem vele 1500 km-t, a szint maradt, ahol volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dobo Elküldve Március25, 2009 Megoszt Elküldve Március25, 2009 Sziasztok! En mar 11 eve hasznalom az 1,6-os Kadettemet. 310.000 km (en mentem 200.000-et), olajat nem eszik egyaltalan, igaz harom eve meg a szelepek is ki voltak cserelve a motorban. Az iden vettem mas autot, de sajnalom ezt eladni, egy igazi huseges tars. Egyetlenegyszer romlott el uton (ugy hogy nem tudtam elinditani), akkor beragadt a vizpompa es elszakadt a vezermuszij. Nagyon strapabiro kocsi. Sokszor 8-9 honapig nem latott szerelot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
alcsaba Elküldve Május4, 2010 Megoszt Elküldve Május4, 2010 Astrámra kadett adgolót tettem. az oldalán van egy dúsító kar. Valaki le tudná nekem fényképezni, hol van eredetileg a bovdentartó bakja? A gázkarnak már csináltam egy tartót. Előre is köszönöm. Ja meg aki meg tudná mondani, hogy tulajdonképpen mit is csinál azt megköszönném (csak több kaját ad, vagy előtöltést is állít) Link to comment Megosztás: More sharing options...
csumito Elküldve Február6, 2012 Megoszt Elküldve Február6, 2012 Halisztok! Orszagos gondom van a jarganyommal! (kadett e 1.6D ) Kontaktot adok,megvarom a melegitest,majd inditok. Az-az inditanek,de nem tortenik semmi. Az onindito megsem mozdul. Mint ami nem is kap aramot. Az egyetlen eletjelet egy (gondolom) relé adja,ami inditasnal kattan egyet és az inditas abbahagyasanal kattan me egyet. Van valakinek ötlete,vajon mit kell orvosolni a kicsiken? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts