Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa tuning


uhuhu

Recommended Posts

Ok, nem akarok én a nagyok dolgába beleszólni, nem engem kell lehagyni. :lol: Csak ha képes egy ilyen corsa egyenesben lehagyni nagy autókat (márpedig képes), akkor ne kelljen kanyarban befékezni előttük. Ha azt mondod nem kell, akkor jó. Ez a versenyzős dolog például tényleg elég meggyőző, de azzal hogy mondtad hogy jó az nekem nem jelentett semmit. Nekem már elég sokszor volt jó a "kanyarképességem", de most például sokkal jobb mint két éve, viszont azt is tudom hogy bőven lehetne még mit tenni (ráadásul van még olyan is, amit normális keretek közt nem lehet).

Az utolsó mondattal nem feltétlen értek egyet. Attól függ mit tekintünk állandónak az adott autókban. :sowwy:

Én ültem mindkettőben,jó móka a nagy lóerő kis kasztniban,de én jobban szeretek "izomból" kanyarodni. :lol:

Ezért nem is hiányzik a szervó.

Link to comment
Megosztás:

Ok, nem akarok én a nagyok dolgába beleszólni, nem engem kell lehagyni. :sowwy: Csak ha képes egy ilyen corsa egyenesben lehagyni nagy autókat (márpedig képes), akkor ne kelljen kanyarban befékezni előttük. Ha azt mondod nem kell, akkor jó. Ez a versenyzős dolog például tényleg elég meggyőző, de azzal hogy mondtad hogy jó az nekem nem jelentett semmit. Nekem már elég sokszor volt jó a "kanyarképességem", de most például sokkal jobb mint két éve, viszont azt is tudom hogy bőven lehetne még mit tenni (ráadásul van még olyan is, amit normális keretek közt nem lehet).

Nekem 3 évig volt C14NZ-m, először belekerült Enzo ültetőrugó gyári telókkal. Na azzal pl förtelmesen szar volt az autó, pattogott mint állat. Aztán vettem bele sárga Koni-kat+Eibach rugókat. Naaa azzal lehetett kanyarodni és sokkal komfortosabb lett mint a sima ültetőrugóval(még legkeményebb állásban is). Aztán belekerült a C20NE és hatalmas különbség nem lett a kanyarsebesség között. Egyedül körforgalomból kifelé nemigen lehetett kigyorsítani és esőben volt felejtős a gázadás kanyarban, de száraz körülmények között nem veszed észre.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 3 évig volt C14NZ-m, először belekerült Enzo ültetőrugó gyári telókkal. Na azzal pl förtelmesen szar volt az autó, pattogott mint állat. Aztán vettem bele sárga Koni-kat+Eibach rugókat. Naaa azzal lehetett kanyarodni és sokkal komfortosabb lett mint a sima ültetőrugóval(még legkeményebb állásban is). Aztán belekerült a C20NE és hatalmas különbség nem lett a kanyarsebesség között. Egyedül körforgalomból kifelé nemigen lehetett kigyorsítani és esőben volt felejtős a gázadás kanyarban, de száraz körülmények között nem veszed észre.

egy c14nz-be? koni meg ültetés? minek? pont az benne a jo, hogy átmegy tüzönvizen és igénytleen mint egy fakocka....ja és olyan szakavakat ne használj egy nz esetén, hogy kigyorsítás mert ilyen funkció nincs implementálva :sowwy: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 3 évig volt C14NZ-m, először belekerült Enzo ültetőrugó gyári telókkal. Na azzal pl förtelmesen szar volt az autó, pattogott mint állat. Aztán vettem bele sárga Koni-kat+Eibach rugókat. Naaa azzal lehetett kanyarodni és sokkal komfortosabb lett mint a sima ültetőrugóval(még legkeményebb állásban is). Aztán belekerült a C20NE és hatalmas különbség nem lett a kanyarsebesség között. Egyedül körforgalomból kifelé nemigen lehetett kigyorsítani és esőben volt felejtős a gázadás kanyarban, de száraz körülmények között nem veszed észre.

A C14NZ és a C20NE közt nem biztos hogy nagyobb a különbség, mint a C20NE és a C20XE közt, és egy függőleges tengely mentén mért tömegeloszlás is lehet hogy jobban hasonlít az előzőnél, mint az utóbbinál. Ez corsa volt?

A körforgalom meg az eső azért volt rossz mert eltekerte a kereket vagy mert tolta az orrát?

Link to comment
Megosztás:

egy c14nz-be? koni meg ültetés? minek? pont az benne a jo, hogy átmegy tüzönvizen és igénytleen mint egy fakocka....ja és olyan szakavakat ne használj egy nz esetén, hogy kigyorsítás mert ilyen funkció nincs implementálva :sowwy: :lol: :lol:

Szövegértelmezés? :lol: C20NE-nél volt már a kigyorsítás. NZ csak pattogott.

Link to comment
Megosztás:

Kicsi gáznál is kitolja az orrát.Nem lehet vele olyankor bolond módon közlekedni.Még félbolond módon sem.CSak gyök2vel...

Nem olyan vészes, ha van egy kis lendületed és rajta a motorfék, akkor nem csúszik meg olyan könnyen az elsőkerékhajtás, sőt, néha pont a gázelvétel "rántja" vissza a megfelelő irányba, úgyhogy lehet vele azért trükközni, nem kell feltétlenül gyök2 :lol: De az tény, hogy NAGYON észnél kell lenni, még száraz időben is. :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Kicsi gáznál is kitolja az orrát.Nem lehet vele olyankor bolond módon közlekedni.Még félbolond módon sem.CSak gyök2vel...

Máshogy kérdezem. Egy autó vagy nagyobb sebességtől kezdi tolni az orrát vagy a csökkent tapadás miatt. A kis gáz is már akkora sebességnövekedést okozott, hogy emiatt tolta, vagy (a nagyobb nyomaték miatt) fellépett egy akkora szlip, ami miatt lecsökkent a tapadás?

Ha az első, akkor előtte (szárazon, egyéb körülmények közt) nem lett kiautózva belőle a maximum, ezért nem lehetett érzékelni a kanyarsebességcsökkenést.

Ha utóbbi, akkor meg ugyan nem a súlyeloszlás miatt, de csak csökkent, igaz nem mindenhol.

Link to comment
Megosztás:

Máshogy kérdezem. Egy autó vagy nagyobb sebességtől kezdi tolni az orrát vagy a csökkent tapadás miatt. A kis gáz is már akkora sebességnövekedést okozott, hogy emiatt tolta, vagy (a nagyobb nyomaték miatt) fellépett egy akkora szlip, ami miatt lecsökkent a tapadás?

Ha az első, akkor előtte (szárazon, egyéb körülmények közt) nem lett kiautózva belőle a maximum, ezért nem lehetett érzékelni a kanyarsebességcsökkenést.

Ha utóbbi, akkor meg ugyan nem a súlyeloszlás miatt, de csak csökkent, igaz nem mindenhol.

Maradjunk annál, hogy egy körforgalmat veszünk alapul. A maximumot semmiképpen nem lehet kiautózni belőle. Ezt szerintem semelyik elsőkerék meghajtásúból nem lehet. Én is vezettem C14NZ-t és ugyanúgy elkezdte kifelé húzni. Igaz a C20NE-nél ez egy kicsit intenzívebb, de úgy érzékeltem, hogy ugyanaz volt az oka mindkét motornál. Azt most meg nem mondom, hogy az általad említett két lehetőség közül melyik, mert mindkettő beleillik, ahogy így visszaemlékszem (mindkét motornál). Esős időben inkább a megcsúszás miatt, mert hamarabb kipörög a kerék, szárazban viszont inkább a slip lesz (ha jól tudom a pontos jelentését a szónak). Szóval szerintem mindkettő igaz rá, csak a körülményektől, meg a gumitól, kanyarsebességtől is függ, hogy mikor melyik jön elő.

Javítani lehet rajta futóműhangolással, szélesebb gumikkal, de a maximumot szeritnem minden autónál csak egyenesben lehet kihozni. A nagyobb motor miatt nem rosszabb, mint egy szintén hangolt futóműves kisebb motor. Gyakorlatilag a kanyarsebességük ugyanannyira korlátozott, csak a kanyarból kiérve a nagyobb nyomaték miatt könnyebben megindul a lelassult autó.

Link to comment
Megosztás:

Maradjunk annál, hogy egy körforgalmat veszünk alapul. A maximumot semmiképpen nem lehet kiautózni belőle. Ezt szerintem semelyik elsőkerék meghajtásúból nem lehet. Én is vezettem C14NZ-t és ugyanúgy elkezdte kifelé húzni. Igaz a C20NE-nél ez egy kicsit intenzívebb, de úgy érzékeltem, hogy ugyanaz volt az oka mindkét motornál. Azt most meg nem mondom, hogy az általad említett két lehetőség közül melyik, mert mindkettő beleillik, ahogy így visszaemlékszem (mindkét motornál). Esős időben inkább a megcsúszás miatt, mert hamarabb kipörög a kerék, szárazban viszont inkább a slip lesz (ha jól tudom a pontos jelentését a szónak). Szóval szerintem mindkettő igaz rá, csak a körülményektől, meg a gumitól, kanyarsebességtől is függ, hogy mikor melyik jön elő.

Javítani lehet rajta futóműhangolással, szélesebb gumikkal, de a maximumot szeritnem minden autónál csak egyenesben lehet kihozni. A nagyobb motor miatt nem rosszabb, mint egy szintén hangolt futóműves kisebb motor. Gyakorlatilag a kanyarsebességük ugyanannyira korlátozott, csak a kanyarból kiérve a nagyobb nyomaték miatt könnyebben megindul a lelassult autó.

Én a maximumot mindig az adott autóra értem adott tulajdonságokkal. Tehát a kiautózás csak a sofőrön múlik.

A szlip a kipörgés okozta csúszás. Nem a kanyarból való csúszásra értve hanem a kerékfordulat és járműsebesség közti összefüggésben.

Link to comment
Megosztás:

Én a maximumot mindig az adott autóra értem adott tulajdonságokkal. Tehát a kiautózás csak a sofőrön múlik.

A szlip a kipörgés okozta csúszás. Nem a kanyarból való csúszásra értve hanem a kerékfordulat és járműsebesség közti összefüggésben.

Akkor jól értettem a szlipet. Szóval, ha a maximumot így érted, akkor nem változtat annyit az adott tulajdonságokon, hogy kezelhetetlen lenne. Persze a jobb futómű kell hozzá, de szerintem gyárilag is belekerülne, ha lenne ilyen, szóval arányosan meglenne az adott autó adott tulajdonsága. Na, ezt kicsit lehet, hogy túlbonyolítottam, de érted... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Akkor jól értettem a szlipet. Szóval, ha a maximumot így érted, akkor nem változtat annyit az adott tulajdonságokon, hogy kezelhetetlen lenne. Persze a jobb futómű kell hozzá, de szerintem gyárilag is belekerülne, ha lenne ilyen, szóval arányosan meglenne az adott autó adott tulajdonsága. Na, ezt kicsit lehet, hogy túlbonyolítottam, de érted... :sowwy:

Akkor jó ha érted, mert különben rosszul írtad. :lol:

De amúgy értem. Nem szerettek kanyarodni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam a legnagyobb problémát nem a gyors kanyarok okozzák, hanem az ha közben még gázt is adok.

Akár még 4-ben is kipörög a kanyarbelső kerék. Nem lesz akkor se kezelhetetlen, mert nem tolja ki az orrát.

Ilyenkor szintén jó lenne egy sperrdifi. :sowwy:

Meg ha már választani lehet, hogy az orrát tolja, vagy a seggét dobálja, akkor inkább tolja az orrát. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam a legnagyobb problémát nem a gyors kanyarok okozzák, hanem az ha közben még gázt is adok.

Akár még 4-ben is kipörög a kanyarbelső kerék. Nem lesz akkor se kezelhetetlen, mert nem tolja ki az orrát.

Ilyenkor szintén jó lenne egy sperrdifi. :sowwy:

Mondjuk ebben is jelentős szerepe van a súlyeloszlásnak.

Meg ha már választani lehet, hogy az orrát tolja, vagy a seggét dobálja, akkor inkább tolja az orrát. :lol:

Abszolút. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam a legnagyobb problémát nem a gyors kanyarok okozzák, hanem az ha közben még gázt is adok.

Akár még 4-ben is kipörög a kanyarbelső kerék. Nem lesz akkor se kezelhetetlen, mert nem tolja ki az orrát.

Ilyenkor szintén jó lenne egy sperrdifi. :sowwy:

Meg ha már választani lehet, hogy az orrát tolja, vagy a seggét dobálja, akkor inkább tolja az orrát. :lol:

Kvájfiiiiiii rulez :lol:

Link to comment
Megosztás:

Meg ha már választani lehet, hogy az orrát tolja, vagy a seggét dobálja, akkor inkább tolja az orrát. :lol:

Amióta ide adtad a hátsó vasat,csökkent az orrtolás,de előjön és akkor már kapaszkodni is kell a kormányba. :lol:

De egyre jobb,jó meglepetéseket lehet vele okozni a lóerőmatyiknak!Pislognak a tükörben,hogy ez honnan gyütt? :lol:

Lendületből vazee! :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Ma kipróbáltam valamit... :sowwy:

corsa_7_5x16_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

7,5x16 ET38, ráadásul elöl oldalanként 6, hátul 12mm szélesítéssel. :lol:

Mondjuk nem ezek a gumik maradnának, hanem 195/45R16-al használnám.

Az íveken elöl és hátul is kell alakítani, mert sehogy nem fér el, de nem olyan vészes.

Talán ez lenne a 2009-es projekt...

Illetve mivel a 284-es fékeket úgyis cserélni akartam és el is vesznek a 16-os felnikben, ezért lehet jövőre 296mm-es Gierling fékeket (Omega 3000 24V és MV6) rakok a Corsa alá.

Link to comment
Megosztás:

mesélj erről a 284-ről lécci

Igazából semmi gond velük, elég jól fognak és érezhető a különbség a 256-oshoz képest, de most lenne lehetőségem ilyen Girling fékeket kapni és lehet akkor télen nekiesnék az átalakításnak.

Cserélni meg azért akartam mindenképp, mert a 288-asnak nagyobbak a dugattyúi és a leírások szerint már a 284-es és a 288-as között is van érezhető különbség. A 288-ban megy ugyanakkora a dugattyú, mint a 296-os Girlingben, csak kicsit nagyobb az átmérője a tárcsának. :lol:

Az egyetlen dolog, ami zavar, hogy arra már nem megy fel 15-ös kerék és nekem olyanon vannak a slickjeim... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jól néz ki. :sowwy: Elöl nincs kinn nagyon?

Nem olyan gáz, 195-ös gumival talán 1, max 2 cm-t kell csak szélesíteni az íveken.

Ami nagyobb fejtörést okoz, hogy belül a 205-ös gumi még hozzáért a futómű magasságállító anyájához, remélem 195-össel ez is megszűnik, különben kénytelen leszek szélesíteni még pár mm-t.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.