Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa tuning


uhuhu

Recommended Posts

Elképzelhető, hogy a Corsában rövidebb a váltó. Kezdetben nekem sem akart menni 140-nél többet, alig gyorsult még a C14NZ is jobb volt nála. Kicseréltem a szokásos jeladókat szépen sorjában (pillangószelep poti, MAP szenzor, IAT jeladó, mocihőfok jeladó) utánna menetközben bedöglött a benzinnyomás szabályzó azt is cseréltem. Jelenleg kizárólag E85-öt tankolok és 4-ikben már 206-nál tartok sajnos még nem tudtam megnézni a végét. C20XE-hez képest "kismacska" de ezzel is lehet élményautózni főleg kanyarban. :D

Link to comment
Megosztás:

Az lehetséges, hogy a corsában ugyan ehhez a motorhoz rövidebb váltót raknak? Mert gyakorlatilag 130on pikkpakk ottvan, de akkor már nagyon pörög.

Más: Tervezem a készítését egy digitális fordulatszámmérőnek. Mi lehet a leghitelesebb forrása a fordulatszámnak (trafó, computer...) ?

Astra f/Sebességváltó topikban nemrégen lett kitárgyalva hogyan lehet azonosítani a váltót, nézd meg neked milyen van, onnantól többet lehet mondani.

De nézelődhetsz a http://www.opel-infos.de/ -n is.

Fordulatszámmérőt szerezz gyárit. :D

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető, hogy a Corsában rövidebb a váltó. Kezdetben nekem sem akart menni 140-nél többet, alig gyorsult még a C14NZ is jobb volt nála. Kicseréltem a szokásos jeladókat szépen sorjában (pillangószelep poti, MAP szenzor, IAT jeladó, mocihőfok jeladó) utánna menetközben bedöglött a benzinnyomás szabályzó azt is cseréltem. Jelenleg kizárólag E85-öt tankolok és 4-ikben már 206-nál tartok sajnos még nem tudtam megnézni a végét. C20XE-hez képest "kismacska" de ezzel is lehet élményautózni főleg kanyarban. :D

Te nem akarnád egyszer padon megméreti a kocsit? :D

Link to comment
Megosztás:

Tehát, ami ma történt:

Kész a motor, vezérlés, karter és szelepfedéltömítés cserélve.

Benne vannak a DIS-es C20XE kék injektorai és az ék nélküli pillangó.

Készen vannak a speckós csonkállványaim nagy csuklókhoz, Golf csapággyal és Tigra csonkállvánnyal.

Kicseréltük a hátsó hidat is.

Pont annyival szélesebb az átalakított tárcsás hidam, hogy van még az ív és a gumi között 1-2mm. :D

Új fékcsövekkel lett egyből összerakva. :D

Holnap jön a KOMA. :D és kicseréljük a motort, remélem estére már be fog indulni. :D

Link to comment
Megosztás:

Jön Fecó is, hozza a Power Cup-ot, én pedig viszem a lengőkarokat.

Heggesztve már vannak?

Csak mert holnap délután lehet nem fogunk már senkit találni, aki hajlandó lenne megcsinálni. :D

Mondjuk akkor még hétfőn megcsináltathatom futóműbeállítás előtt.

Link to comment
Megosztás:

Ma jött a Kecsói Corsa Service Team és elég jól haladtunk. :D

Kivettük a régi motort és beraktuk a C20XE-t F20-al.

Minden átalakítás elvileg megtörtént, majd ma délután fogom látni, hogy mit felejtettünk el. :D

Bekerült a Weitec Gewinde, a 284-es fékek, az Omega 3000 fékrásegítő a 22-es főfékhengerrel, le lett légtelenítve a fékrendszer, a kábelezés egy része szintén megvan már.

A vasárnapom még arra fog rámenni, hogy befejezzem a dolgokat, van még pár apróság, aztán elvileg lehet indítani. :D

Link to comment
Megosztás:

Na, első tesztkörök után sikeresen hazaértem.

Valami kopog az első futóműben, szerintem a talpasokra rá kell még húzni.

Kell még kicsit rövidíteni a fékrásegítő szárán, mert nem enged el egészen a fék, amíg vissza nem húzom a pedált a gumiütközőbe.

Ki kell peremeznem az első íveket és a bal hátsónál kell kb 1mm helyet csinálnom, ha minden igaz.

A kipufogó nagyon mélyen lóg, azt jövő hónapban megcsináltatom, csak találjak rá időt.

Na, de most a pozitívumok: :D

Elég jól megy a gép, a 210-es kmórát elég jól lepörögte, aztán a függölegestől is még kicsit tovább ment, mikor lelassítottam, mert jöttek a sínek.

A FÉK, na az kb olyan lett, mint amire számítottam. Nagyon durva, szerintem egy darabig még szokni kell.

De ami tuti, hogy ha ez marad, akkor a következő betét megint Ferodo lesz, vagy valami hasonló komolyabb cucc.

Elég komoly lett a 3 keresztstabilizátorom is.

Link to comment
Megosztás:

Na, de most a pozitívumok: :D

Elég jól megy a gép, a 210-es kmórát elég jól lepörögte, aztán a függölegestől is még kicsit tovább ment, mikor lelassítottam, mert jöttek a sínek.

Nem vagy teljesen 100as.........Még nem is ismered az új gépet..... :D

A FÉK, na az kb olyan lett, mint amire számítottam. Nagyon durva, szerintem egy darabig még szokni kell.

Akkor ezekxerint normálisan össze sikerült rakni... :D

Link to comment
Megosztás:

Losi ex-Corsájában F16 volt a C20NE-n? A féltengelyeket végül is hogyan oldottátok meg,

hogy ne hegesztett legyen? Miből lehet átrakni?

Az átrakáshoz kell egy Corsa GSi féltengely, ami kívül nagy csuklós, belül kis csuklós.De Én/Kiskasza is inkább csináltatott hozzá, Kadet GSi féltengelytestből.

Demó féltengelytestjei pedig éppen annyiba kerültek bár spéci cuccok, amennyiért a GSi-t vette.

Az NE-hez pedig F16CR C3.74 volt hozzáillesztve.

Link to comment
Megosztás:

Az átrakáshoz kell egy Corsa GSi féltengely, ami kívül nagy csuklós, belül kis csuklós.De Én/Kiskasza is inkább csináltatott hozzá, Kadet GSi féltengelytestből.

Demó féltengelytestjei pedig éppen annyiba kerültek bár spéci cuccok, amennyiért a GSi-t vette.

Az NE-hez pedig F16CR C3.74 volt hozzáillesztve.

Na, majd megnézem, ha már otthon lesz, már csak 18-at kell aludni :D

Link to comment
Megosztás:

Az átrakáshoz kell egy Corsa GSi féltengely, ami kívül nagy csuklós, belül kis csuklós.De Én/Kiskasza is inkább csináltatott hozzá, Kadet GSi féltengelytestből.

Demó féltengelytestjei pedig éppen annyiba kerültek bár spéci cuccok, amennyiért a GSi-t vette.

Azok a tengelyek passzolnak, amik legalább belül 22-esek.

Létezik féltengely, ami 22-es mindkét oldalon és olyan, ami csak belül 22-es. ezekkel meg lehet oldani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.