Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

Üdvözlök Mindenkit!

Kérlek segítsetek nekem fűtés ügyben! Nem akarok "Off,, lenni lehet hogy valaki már leírta ezt a hiba jelenséget, de nem találtam ilyent igaz nem is olvastam végig mindent.Talán egy hasonló volt, de az diesel motoros veki volt, és annak sem találtam mit válaszoltatok neki.

A probléma a következő: c20xe motoros vectrám van klímás. Csak langyos levegőt fúj. A terelő lapát lezár rendesen, nem jön fars hideg, a termosztát jó,a vízhőfok 80-90fok menetközben. Álló helyzetben a víz felmegy kb.100 fok-ig a hűtőventi kapcsol rendesen , de a fűtés nem melegszik, pedig már jó meleg a motor. Csak akkor tapasztalok melegedést ha belsőkeringetésre kapcsolom a fűtést, Akkor jó meleg a levegő, de az előző 8 szelepes vekimhez képest nudli. Az leégette a kezem. A fűtőradiátort kivettem tavaly nyáron kimostam, az tiszta. Valakinek van valami használható ötlete? Nagyon megköszönném!!

Üdv!

Ha megnézed a radiátorba bemenő és kimenő csövek hőmérsékletét, akkor mekkora a különbség?

Ha forró mindkettő úgy hogy maxon megy a fűtés, akkor sajnos a radiátor lesz a ludas (ha mind levegőcső a helyén).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megnézem majd, de szerintetek ha belső keringetésen van meleg ( bár az sem az igazi) , a külsőn meg nincs ennyit jelentene a kinti hideg levegő? Már arra is gondoltam hogy belevegősödik a rendszer, mert néha menet közben is ha meleget fujt ellangyosodott. :( De mitől levegősödne, nem hengerfejes a kocsi az tuti.

Link to comment
Megosztás:

Megnézem majd, de szerintetek ha belső keringetésen van meleg ( bár az sem az igazi) , a külsőn meg nincs ennyit jelentene a kinti hideg levegő? Már arra is gondoltam hogy belevegősödik a rendszer, mert néha menet közben is ha meleget fujt ellangyosodott. :( De mitől levegősödne, nem hengerfejes a kocsi az tuti.

Elég érdekes... Az is lehet hogy levegős. Bár ezek légtelenednek maguktól alapból. Biztos nincs valami kotu a fűtőradiátor körül? Illetve nem lett bele hűtőtömítő öntve?

Amúgy az egy ötajtós GT vectra V2000 lökössel? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Lassan egy hete képtelenek vagyunk rájönni, mi a gond. ( Opel Omega diesel ) Forr a hűtővíz, nem hűt vissza alapjáraton sem. Termosztátot cseréltünk, (az első gyári hibás volt, csak forrpont felett nyitott ) hőgombát szintén cseréltünk, mert a venti sem indult be. Ennek örömére a ventillátor már működik, a termosztát viszont még mindig nem nyit , holott a víz elindulás után nem sokkal továbbra is forrásig melegszik.. Felső gumicső forró, az alsó még csak nem is meleg,a belső fűtés teljesen hideget fúj.. Állás közben, légtelenítésnél kupak nélkül a kiegyenlítő tartályban néha feljön a víz szintje és kibugyog , ilyenkor alapjáraton is 97-100 fokot mutat a műszer..

Ha esetleg valakinek lennének ötletei, hogy mi lehet a baj, hálásan fogadnám, illetve lehet-e valahogy tesztelni a vízpumpát, vagy kénytelenek vagyunk teljesen kiszerelni... merthogy utána olvastam és úgy tűnk lehet még a vízpumpa hibája, illetve a hűtőrendszer szennyezettsége....és (remélhetőleg nem az ) még a hengerfejesség sem zárható ki.. Előre is köszönök minden véleményt ! :)

Link to comment
Megosztás:

Elég érdekes... Az is lehet hogy levegős. Bár ezek légtelenednek maguktól alapból. Biztos nincs valami kotu a fűtőradiátor körül? Illetve nem lett bele hűtőtömítő öntve?

Amúgy az egy ötajtós GT vectra V2000 lökössel? :D

Igen! A lökös V 2000. :icon1: Nincs tömítő őntve legalábbis nálam nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Lassan egy hete képtelenek vagyunk rájönni, mi a gond. ( Opel Omega diesel ) Forr a hűtővíz, nem hűt vissza alapjáraton sem. Termosztátot cseréltünk, (az első gyári hibás volt, csak forrpont felett nyitott ) hőgombát szintén cseréltünk, mert a venti sem indult be. Ennek örömére a ventillátor már működik, a termosztát viszont még mindig nem nyit , holott a víz elindulás után nem sokkal továbbra is forrásig melegszik.. Felső gumicső forró, az alsó még csak nem is meleg,a belső fűtés teljesen hideget fúj.. Állás közben, légtelenítésnél kupak nélkül a kiegyenlítő tartályban néha feljön a víz szintje és kibugyog , ilyenkor alapjáraton is 97-100 fokot mutat a műszer..

Ha esetleg valakinek lennének ötletei, hogy mi lehet a baj, hálásan fogadnám, illetve lehet-e valahogy tesztelni a vízpumpát, vagy kénytelenek vagyunk teljesen kiszerelni... merthogy utána olvastam és úgy tűnk lehet még a vízpumpa hibája, illetve a hűtőrendszer szennyezettsége....és (remélhetőleg nem az ) még a hengerfejesség sem zárható ki.. Előre is köszönök minden véleményt ! :)

Olcsó vízpumpa okozhat gondot mert ha műanyag lapátos akkor a fagyállótól idő előtt elöregszik majd letörik a lapát ezáltal nem forgatja a vizet. Termosztát nélkül is meg kéne nézni szerintem mert volt már rá példa hogy az új termosztát is selejtes volt. Amúgy ha nincs fűtésed és 2 hete még volt akkor levegős a rendszer, de az meg hirtelen csak akkor levegősödik be ha hengerfejes a gép. Szóval elsőre vedd ki a termosztátot szerintem. Szóljatok ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom hogy a gyári vízpumpa is műanyag lapátos a 25DT-nél és az X25DT-nél, és csak a gagyi (teszkós és társai) fagyálló eszi meg a lapátokat, az eredeti GM nem.

Hogy ez okozza-e a gondot azt nem tudom, de ha igen, akkor kell venni új vízpumpát és csak gyári fagyállóval szabad feltölteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Olcsó vízpumpa okozhat gondot mert ha műanyag lapátos akkor a fagyállótól idő előtt elöregszik majd letörik a lapát ezáltal nem forgatja a vizet. Termosztát nélkül is meg kéne nézni szerintem mert volt már rá példa hogy az új termosztát is selejtes volt. Amúgy ha nincs fűtésed és 2 hete még volt akkor levegős a rendszer, de az meg hirtelen csak akkor levegősödik be ha hengerfejes a gép. Szóval elsőre vedd ki a termosztátot szerintem. Szóljatok ha tévedek.

Köszi, holnap kiszerelésre kerül a vízpumpa is, nem tudom milyen van benne.. Ha a termosztát selejt az extra pech, mert olyan volt az ez előtti is. Beszerelés után nyitott, de miután ujra indítottuk soha többé.. :) a mostani más fajta, állítólag megbízhatóbb.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, holnap kiszerelésre kerül a vízpumpa is, nem tudom milyen van benne.. Ha a termosztát selejt az extra pech, mert olyan volt az ez előtti is. Beszerelés után nyitott, de miután ujra indítottuk soha többé.. :) a mostani más fajta, állítólag megbízhatóbb.

Termosztátból nálam a Wahler bizonyult a legjobbnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi a baj a hűtőtömítővel? - a miénkbe ugyanis épp a meghibásodás sorozat előtt lett töltve.

Az hogy olyan részeket is eltömíthet ahol elég fontos a folyamatos áramlás...

Ha nálad pont a beöntés után kezdte el, akkor azért az elég gyanús véletlen...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Lassan egy hete képtelenek vagyunk rájönni, mi a gond. ( Opel Omega diesel ) Forr a hűtővíz, nem hűt vissza alapjáraton sem. Termosztátot cseréltünk, (az első gyári hibás volt, csak forrpont felett nyitott ) hőgombát szintén cseréltünk, mert a venti sem indult be. Ennek örömére a ventillátor már működik, a termosztát viszont még mindig nem nyit , holott a víz elindulás után nem sokkal továbbra is forrásig melegszik.. Felső gumicső forró, az alsó még csak nem is meleg,a belső fűtés teljesen hideget fúj.. Állás közben, légtelenítésnél kupak nélkül a kiegyenlítő tartályban néha feljön a víz szintje és kibugyog , ilyenkor alapjáraton is 97-100 fokot mutat a műszer..

Ha esetleg valakinek lennének ötletei, hogy mi lehet a baj, hálásan fogadnám, illetve lehet-e valahogy tesztelni a vízpumpát, vagy kénytelenek vagyunk teljesen kiszerelni... merthogy utána olvastam és úgy tűnk lehet még a vízpumpa hibája, illetve a hűtőrendszer szennyezettsége....és (remélhetőleg nem az ) még a hengerfejesség sem zárható ki.. Előre is köszönök minden véleményt ! :)

Még annyit fűznék hozzá hogy ha a ventillátor gomba nem működött benne tehát nem kapcsolt, nem lehet hogy megfőztétek a motort és hengerfejes lett?

Link to comment
Megosztás:

Egyben válaszolok, mert megint hamar túllépem a limitet.. :D

Találtgyerek:)

Remélem nem hengerfejes,..... tünetek vannak, de azok más hibákból is adódhatnak, nem egyértelműek és csak néhány fordul elő a sokból ami hengerfejre utal...Pillanatnyilag sorban haladunk, ha így működni fog akkor nem nyúlunk a hűtőhőz egyenlőre,mert azért nem ússzuk meg a cserét szerintem..

Bundee

...az hatott? -mert itt annyi macerásabb megoldást olvastam és most télen nálunk nincs kerti slag, így ki kellene szerelni az egészet és a benzinkúton nagynyomásúval lehetne... kiszedni meg elég nagy munka úgy tudom..

Nnna kint van a vízpumpa, szinte szétmorzsolódott a lapát, tuti nem működött már eddig sem rendesen, most meg már sehogy. Holnap beszereljük az újat, utána okosabbak leszünk, bár kezdek nem reménykedni, hogy ezzel vége lenne a megpróbáltatásoknak. Undok dolog kocsi nélkül létezni... :)

Link to comment
Megosztás:

Nnna kint van a vízpumpa, szinte szétmorzsolódott a lapát, tuti nem működött már eddig sem rendesen, most meg már sehogy. Holnap beszereljük az újat, utána okosabbak leszünk, bár kezdek nem reménykedni, hogy ezzel vége lenne a megpróbáltatásoknak. Undok dolog kocsi nélkül létezni... :)

Igen a remény hal meg utoljára! :D Remélem már fém lapátost teszel bele. Nekem mindig felhívja a figyelmem az autóboltos haverom hogy csak fémlapátost tegyek bele mert a műanyagra nem vállal garanciát.

Amúgy én is rendeltem egy új fűtőradiátort mert ugyan meleg a bemenő csövem és a kijövő hűvösebb, mégis langyos a befúvott levegő amiből arra következtetek hogy nem a teljes felületen áramlik a víz a radiátorban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen a remény hal meg utoljára! :D Remélem már fém lapátost teszel bele. Nekem mindig felhívja a figyelmem az autóboltos haverom hogy csak fémlapátost tegyek bele mert a műanyagra nem vállal garanciát.

Amúgy én is rendeltem egy új fűtőradiátort mert ugyan meleg a bemenő csövem és a kijövő hűvösebb, mégis langyos a befúvott levegő amiből arra következtetek hogy nem a teljes felületen áramlik a víz a radiátorban.

Igen, fém lapátost vettünk, a férjem teszi bele, mert bár őrült módon képzem magam, mióta háziőrizetben vagyok az autóm miatt, de ennyire még nem vagyok jó.. :D :D

Igazad lehet, frissen szerzett tudásom alapján valószínű, hogy a hűtődben nincs kellő cirkuláció..

Link to comment
Megosztás:

Párszor már leírtam, de akkor megint.

Elsőnek én is átmostam simán slaggal a rendszert, hogy a lebegő koszt, meg amit a vízáram le tud mosni, azt kihozza.

Ezután feltöltöttem vízzel, és beletoltam egy fél flakon vízkő és rozsdaoldót. Majd mentem vele egy nagy kört, hogy rendesen üzemmeleg legyen.

Ezután hagytam lehülni, nehogy hősokkot kapjon a motor, leengedtem, és addig mostam át a rendszert, míg már nem habzott.

Mivel ugye edénybe engedtem le a cuccot, így szépen látszott mennyi dzsuva jött ki belőle. Utána levegővel kifújtam a benne maradt vizet, és kapott új desztvizet meg fagyállót. Ezutána beavatkozás után olyan fűtés lett a kocsiban hogy leégeti a lábamról a szőrt, és a melegedési problémák is megszűntek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki , hogy a vízpumpa okozta a bajok nagy részét.. Pillanatnyilag tökéletesen működik, holnap tesztelem komolyabban. Kb 60 km-t megyek majd vele, akkor gondolom kiderül....Most 90 foknál megáll a mutató, a fűtés kellően forró, de még nem akarom hinni, hogy ennyi volt. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.