Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

Sziasztok.Tudna nekem valaki abba segíteni hogy van egy 1,6 8 szelepes c16nz motorkódos vectrám.A vízhőfok alig mozdul ki a kék mezőből már vettem bele gyári új wahler termosztátot és nem lett jobb a fűtésem a mutató megáll az első vonal alatt ha letakarom a hűtöt akkor egy hajszállal jobb de majdnem fázok az autóba mi lehet a probléma előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Kb. 4 hónap telt el a csodálatos wahler termosztátra cserélés óta és véget is szakadt az idillnek. Nem értem mi a gond, tavaly olcsót vettem bele kb. 3-4 hónapot húzta ráfogtam, hogy olcsó azért adta meg magát. Most direkt megvettem a legdrágábbat, wahler márkát (ja bocsi a legdrágább a Calorstat by Vernet) és ez idáig tökéletes volt, most megint csak hűtőtakaróval éri el a ~75-80 fokot. Mi lehet a problém? Pont kifogtam egy selejtest vagy mi az isten?

Milyen állagú a hűtőfolyadékod? Milyen fagyálló van benne?

Szerintem itt keresendő a probléma gyökere... Legalábbis egy B Vekinél az volt a megoldás, hogy átmostuk az egészet (hűtőt, blokkot, összes csövet).

Link to comment
Megosztás:

Milyen állagú a hűtőfolyadékod? Milyen fagyálló van benne?

Szerintem itt keresendő a probléma gyökere... Legalábbis egy B Vekinél az volt a megoldás, hogy átmostuk az egészet (hűtőt, blokkot, összes csövet).

Silvers "rózsaszín" alu hűtőhöz valót használok. Állaga olyan mint mikor beöntöttem semmi dszuva, mintha most öntöttem volna a flakonból.
Link to comment
Megosztás:

Igazából nekem még sosem kapcsolt a hűtő venti:D Ennyi erővel bőven elég az olcsót is megvenni. Kicsit húzós azért 3-4 havonta kidobni 6-7ezer forintokat termosztátra, mert az enyémbe ennyibe kerül, még akkor is ha olcsóbban hozzá tudok jutni.

Enyémbe meg 10500 egy termosztát :\

Link to comment
Megosztás:

Nekem már volt "szerencsém" a radiátor kiműtéséhez és visszaszereléséhez.

Tessék pár kép.

A váltóbox és a középkonzol kibontása után. A fűtőventinél a motortérben van 4 csavar és 1 lejjebb középen, azokat is lazítsd ki. ;)

A 4 csavart vedd ki a sarkain.

A radiátort megbillented lefelé és kihúzod. Előtte a motortéri bilincseket vedd le és csövet is húzd le a csonkról.

Ilyen is lehet benne. <_<

Köszönöm a hozzászólásodat és a mellékelt képeket ezek alapján cseréltem a radiátort Köszönöm

Módosítva : hening
Képpel idézés, és össze is vontam a két hsz-át.
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

A napokban történt, hogy hiába kapcsolom be a fűtést nem kezdi el befújni a levegőt.A ventillátorral lehet valami probléma?Volt hogy menet közben néha bekapcsolt, de volt hogy csak hideget fújt, tegnap meg már egyáltalán nem fújt.Valami ötlet?

Köszönöm előre is !

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ma arra lettem figyelmes, hogy klímát be akartam kapcsolni egy kicsit átjáratni. És hát, itt jött a gond, hogy nem kapcsol. Alapjáratot emeli, de maga a kapcsoló nem világít, és nem is húzza rá a kompresszoron a mágnest. Töltőcsőbe benn a golyót megnyomtam, és jön belőle a gáz rendesen. Amúgy a kompresszor 1éves sincs(teljesen új) szárítószűrő is új benn. Vagy kevés lehet a gáz a rendszerben?

Link to comment
Megosztás:

Ma arra lettem figyelmes, hogy klímát be akartam kapcsolni egy kicsit átjáratni. És hát, itt jött a gond, hogy nem kapcsol. Alapjáratot emeli, de maga a kapcsoló nem világít, és nem is húzza rá a kompresszoron a mágnest. Töltőcsőbe benn a golyót megnyomtam, és jön belőle a gáz rendesen. Amúgy a kompresszor 1éves sincs(teljesen új) szárítószűrő is új benn. Vagy kevés lehet a gáz a rendszerben?

Azt hiszem +7 fok alatt nem kapcsol be,vagy +4 ? Legalábbis az Astrán így van.Nem tudom nálatok hány fok volt ma,de nálunk csak 5.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban a kérdésben, hogy c20ne klíma nélküli vectrában hogy kezdjem a hiba keresést ha nem kapcsol be a ventilátor kellőképpen 92 foknál. A termosztát 2 hónapja lett cserélve. A ventilátor motorja körül ugyan rozsdás és elég nehezen lehet elforgatni..

Hiba lehetőség ötletek?

Üdv. Géza

Link to comment
Megosztás:

Ha jól értelmezem akkor 2 db hiba lehetőség van ez esetben:

-hibás a jeladó

-hibás a venti

Felmerülhet probléma a vezetékkel esetleg az aksi minősége miatt?

Konkrétan az alkatrész elég rozsdás, próbáltam kézzel megforgatni és elég nehézkesen forog, a csatlakozója pedig olajas.

Hogyan tudnám tesztelni az alkatrészeket, hogy megbizonyosodjak róla hogy mi a gond?

Üdv, Géza

Link to comment
Megosztás:

Tudnál útmutatást adn nekem ehhez a rövidre záráshoz? Próbáltam az akksira kötni a ventit de szerintem nem kellőképpen és nem is moccant.

Rövidre kell zárni az előbb említett hőkapcsoló vezetékét. Ha a venti jó, akkor azonnal el kell indulnia (gyújtáson természetesen).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.