Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

Nálam is mászkál a mutató folyton. Télen el sem éri a 90et, ilyenkormeg pár kör a városba, aztán már megy is a hűtés. Olyankor ha le akarom állítani, akkor fűtés maxra, kb 2000-res fordulat és várni...

Ha régi hűtő az is okozhatja a melegedést mert lerakodik benne a kosz stb és azt már csak úgy lehet kitakarítani ha szét van szedve és egy acél lapos vasal ami hozzá van készítve át kell nyomkodni a cellákon egyenként!!!Persze kell hozzá egy profi hűtős vissza illeszteni a műanyagot!

Link to comment
Megosztás:

Ha régi hűtő az is okozhatja a melegedést mert lerakodik benne a kosz stb és azt már csak úgy lehet kitakarítani ha szét van szedve és egy acél lapos vasal ami hozzá van készítve át kell nyomkodni a cellákon egyenként!!!Persze kell hozzá egy profi hűtős vissza illeszteni a műanyagot!

Egy éve lett bele vadiúj termosztát+hűtő+fűtőradiátor téve, mert mindkettő eresztett :S Gondoltam arrais, hogy átkötöm a ventillátort az akksira, és leállítás után is hűtene, de attólmeg ugye a víz nem kering, szóval ugyanott vagyok. Műszerfalcserénél egy piros ledet tettem a hűtővízhőmérséklet piktogram mögé, ami világít ha megy a hűtő, a család hölgytagjainak pedig mondtam, hogy addig nemszabad leállítani amíg világít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klíma ventit ki tudom (szabad-e?) próbálni, ha direktbe rákötöm az akksira?

Más: Én meg az autó vásárlása óta, több mint 3 éve küzdök ezzel a vízhőfok nem melegedéssel, most, hogy voltak ezek a nagy melegek végre eléri a 80 fokot, 90-re csak akkor ment ha egy helyben álltam vagy 10 percet. Az idegesít, mikor reggel kocsival megyek melóba még a 80-at sem éri el, nem tudom, hogy ez hosszú távon mennyit árt a motornak?! Termosztát már 2* cserélve lett, hűtőt átmostam, de semmi, a ventije még sosem kapcsolt, azt sem tudom, hogy bekapcsolna-e, direktbe ment, de, hogy mennyi foknál kapcsolna azt sem tudom:S:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klíma ventit ki tudom (szabad-e?) próbálni, ha direktbe rákötöm az akksira?

Más: Én meg az autó vásárlása óta, több mint 3 éve küzdök ezzel a vízhőfok nem melegedéssel, most, hogy voltak ezek a nagy melegek végre eléri a 80 fokot, 90-re csak akkor ment ha egy helyben álltam vagy 10 percet. Az idegesít, mikor reggel kocsival megyek melóba még a 80-at sem éri el, nem tudom, hogy ez hosszú távon mennyit árt a motornak?! Termosztát már 2* cserélve lett, hűtőt átmostam, de semmi, a ventije még sosem kapcsolt, azt sem tudom, hogy bekapcsolna-e, direktbe ment, de, hogy mennyi foknál kapcsolna azt sem tudom:S:D

Milyen termosztátra lettek cserélve?

Link to comment
Megosztás:

persze!

Bundee! termosztát normálisan nyit???

Igen, indulás után mikor a mutató először beleérne a 90 vonalába, de még pont előtte van kicsivel, láthatóan visszazuhan a hőmérséklet. Addig nem meleg a hűtőre menő cső sem, csak utána. Aztán mikor a mutató hegye épp elhagyja a 90et, akkor kapcsol a hűtő, és jóval 90 alá hűti vissza.

Link to comment
Megosztás:

Már nem emlékszem, de másodszorra direkt a legdrágábbat és legkésőbben nyitót rendeltettem bele.

Ha van rá lehetőséged, akkor meg kellene mérni a tényleges hőmérsékletet, hogy amikor a mutató 90-et mutat akkor mennyi is a valóságban.

Link to comment
Megosztás:

Ha van rá lehetőséged, akkor meg kellene mérni a tényleges hőmérsékletet, hogy amikor a mutató 90-et mutat akkor mennyi is a valóságban.

Ez már anno megtörtént és szinte hajszál pontosan annyi volt mint amit az óra mutatott!!:D
Link to comment
Megosztás:

Már nem emlékszem, de másodszorra direkt a legdrágábbat és legkésőbben nyitót rendeltettem bele.

Ez már anno megtörtént és szinte hajszál pontosan annyi volt mint amit az óra mutatott!! :D

A te Isuzudba nem véletlenül 82°C-os termosztát kell? Amúgy ezeknek a motoroknak tényleg kevesebb a hulladékhője, mert jobb hatásfokon dolgozik.

Amúgy sokáig játszottam én is ilyen gonddal, de amióta más osztású óra van benne, azóta jól mutat.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 7 éves G-s kombi astrám twin port láncos!

Az a problémám, hogy ha megy a klíma akkor a kondenzvíz a jobb lábamra löttyen kanyarodáskor nem távozik a renszerből.

Kérdésem hol találom a kifolyócsövét a klímának hogy tudnám a pókot vagy ami a dugulást okozza kiköltöztetni?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Termosztát cserét a vezérlés lebontása nélkül meg lehet oldani? Hülye voltam, mert mikor betettem az se-t, kapott ugye mindenből újat, de a termosztátot elfelejtettem. Most meg mintha kezdene elhalni.

Sajnos nem !szíj le!

De én ép ez miatt vettem cső termosztáttót !!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 7 éves G-s kombi astrám twin port láncos!

Az a problémám, hogy ha megy a klíma akkor a kondenzvíz a jobb lábamra löttyen kanyarodáskor nem távozik a renszerből.

Kérdésem hol találom a kifolyócsövét a klímának hogy tudnám a pókot vagy ami a dugulást okozza kiköltöztetni?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Pontosan nem tudom de valahol a tüzfal alatt keresd és probáld kitisztitani!

De sajna én már jártam úgy hogy el volt repedve csepegtető tálca

!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 7 éves G-s kombi astrám twin port láncos!

Az a problémám, hogy ha megy a klíma akkor a kondenzvíz a jobb lábamra löttyen kanyarodáskor nem távozik a renszerből.

Kérdésem hol találom a kifolyócsövét a klímának hogy tudnám a pókot vagy ami a dugulást okozza kiköltöztetni?

Segítségeteket előre is köszönöm!

De ezt miért ebben a topicban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Beállt a fűtőventillátorom előtét ellenállása. Gyakorlatilag a nagy zöld bumszli oldalán levő izé nem engedi át az átamot. ha rövidre zárom tehát áthidalom akkor minden fokozat gond nélkül megy és a motor is jó még.

Meg tudná nekem valaki mondani hogy mi az az izé az oldalán ?

http://pics.coldline...1014-0gRcwS.jpg

Bal oldali verzió

Ellenállás vagy egyenirányító ?

És mekkora pontosan? Kereskedelmi forgalomban beszerezhető?

Ha csak simán áthidalom és nem engedem a legnagyobb fokozatban menni max 1-2, hogy ne vegyen fel nagy áramot és égjen le akkor használható vajon?

Köszönöm !

Jah ! 1.8 GT Vectra - Nincs klíma.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az egy hőbiztosíték! Ha egyszer elérte azt a hőmérsékletet, hogy leold, utána szakadás. Az előtétellenállást védi a túlmelegedéstől, valószínűleg ebben a melegben túlbuzgott kicsit. Elektronikai alkatrészboltban egy párszázas ajánlat lesz, az értéke rá van írva. :)

Sziasztok !

Beállt a fűtőventillátorom előtét ellenállása. Gyakorlatilag a nagy zöld bumszli oldalán levő izé nem engedi át az átamot. ha rövidre zárom tehát áthidalom akkor minden fokozat gond nélkül megy és a motor is jó még.

Meg tudná nekem valaki mondani hogy mi az az izé az oldalán ?

http://pics.coldline...1014-0gRcwS.jpg

Bal oldali verzió

Ellenállás vagy egyenirányító ?

És mekkora pontosan? Kereskedelmi forgalomban beszerezhető?

Ha csak simán áthidalom és nem engedem a legnagyobb fokozatban menni max 1-2, hogy ne vegyen fel nagy áramot és égjen le akkor használható vajon?

Köszönöm !

Jah ! 1.8 GT Vectra - Nincs klíma.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az egy hőbiztosíték! Ha egyszer elérte azt a hőmérsékletet, hogy leold, utána szakadás. Az előtétellenállást védi a túlmelegedéstől, valószínűleg ebben a melegben túlbuzgott kicsit. Elektronikai alkatrészboltban egy párszázas ajánlat lesz, az értéke rá van írva. :)

Ami rá van írva:

PAT

MICROTEMP

4415A

ZBAQF 216 C

Elviekben ILYEN kéne nekem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.