Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

  • 1 month later...

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy létezhet-e olyan, hogy nincs klímás autóba klímahűtő-ventillátor? Hanem csak a vízhűtőn lévő ventillátor dolgozik a két hűtőre? Egy donorból került át komplett klíma az enyémbe, aminek valamikor törve lehetett az eleje, és abba nem volt semmi. A szerelő is azt mondja, hogy nem kell bele, de nekem azért csak gyanús a dolog. Létezik ilyen??? :D

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy létezhet-e olyan, hogy nincs klímás autóba klímahűtő-ventillátor? Hanem csak a vízhűtőn lévő ventillátor dolgozik a két hűtőre? Egy donorból került át komplett klíma az enyémbe, aminek valamikor törve lehetett az eleje, és abba nem volt semmi. A szerelő is azt mondja, hogy nem kell bele, de nekem azért csak gyanús a dolog. Létezik ilyen??? :D

Nekem és Ádámnak is tuti 2 van.

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy létezhet-e olyan, hogy nincs klímás autóba klímahűtő-ventillátor? Hanem csak a vízhűtőn lévő ventillátor dolgozik a két hűtőre? Egy donorból került át komplett klíma az enyémbe, aminek valamikor törve lehetett az eleje, és abba nem volt semmi. A szerelő is azt mondja, hogy nem kell bele, de nekem azért csak gyanús a dolog. Létezik ilyen??? :D

Háát,nekem C20NE gyári klímás és nekem sincs + ventim.Viszont helye van 2db.-is.Akkor most hol tartunk?

Link to comment
Megosztás:

Háát,nekem C20NE gyári klímás és nekem sincs + ventim.Viszont helye van 2db.-is.Akkor most hol tartunk?

Azt hiszem évjáratfüggő volt a dolog, ha jól rémlik '93-ig volt külön vízhűtő és klímahűtő venti (előbbi a vízhűtő belső, motor felőli oldalán, utóbbi pedig a klímahűtő külső, lökhárító felőli oldalán), de '93 után már csak egy ventillátorral oldották meg a dolgot, ami értelemszerűen a vízhűtő ventillátora volt, a klímahűtőét száműzték a költségcsökkentés jegyében.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem évjáratfüggő volt a dolog, ha jól rémlik '93-ig volt külön vízhűtő és klímahűtő venti (előbbi a vízhűtő belső, motor felőli oldalán, utóbbi pedig a klímahűtő külső, lökhárító felőli oldalán), de '93 után már csak egy ventillátorral oldották meg a dolgot, ami értelemszerűen a vízhűtő ventillátora volt, a klímahűtőét száműzték a költségcsökkentés jegyében.

Ahha,az lehet,mert nekem már az újabb fajta első fényszóró van benne és nem is igazán kapok hozzá ,pedig szükségem volna egy baloldalira.

Én is néztem mert a csatik is megvannak a motorokhoz,gondoltam lehet valami agyas kivette ,de még a gyári fényezés van rajta ,és

nem látszik a csavarok helyén sem a nyom hogy valaha is lett volna.Mindenesetre működött a klíma rendesen,amíg volt benne gáz.Nyáron szerettem volna feltöltetni ,de azt mondta a klímás hogy az új fajta gázhoz meg olajhoz szimeringeket kellene cserélni szerinte.Elképzelhető?

Előre is kösz Mindenkinek! :D

Link to comment
Megosztás:

...azt mondta a klímás hogy az új fajta gázhoz meg olajhoz szimeringeket kellene cserélni szerinte.Elképzelhető?

Igen.

Sőt nem csak a kompresszorban, hanem a klímarendszer csöveiben is az összes tömítést ki kellene elvileg cserélni, mert az újabb fajta (R134a) gáz megeszi a régebbihez (R12) való tömítéseket, úgyhogy működni fog ugyan akkor is ha ne cserélsz tömítést, de néhány hónap alatt elszivárog a gáz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újra itt :D

A hűtő rendszerem minimum 3 helyen engedi a vizet, annak ellenére, hogy új a hűtő, új a radiátor, ellenőrízve lettek a vezetékek (nem cserélve!) és tavaly decemberben a motor részén is javítva lett, miután hengerfejes lett (ahogy tudjátok).

Most ismét 2-3 naponta újra kell tölteni a kiegyenlítőt, ami télen komoly probléma lesz.

Ez ügyben leginkább azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy tudnátok-e ajánlani Debrecenben, egy hozzáértő, jó áron dolgozó szerelőt. (a jelenlegi 1 éve nem tudja megoldani a problémát :P)

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Sőt nem csak a kompresszorban, hanem a klímarendszer csöveiben is az összes tömítést ki kellene elvileg cserélni, mert az újabb fajta (R134a) gáz megeszi a régebbihez (R12) való tömítéseket, úgyhogy működni fog ugyan akkor is ha ne cserélsz tömítést, de néhány hónap alatt elszivárog a gáz.

Üdv!

Köszönöm a választ a klímás is ezt mondta .Akkor meg kell lépnem ezeket sajnos,vagy nem sajnos.

Mégegyszer köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újra itt :D

A hűtő rendszerem minimum 3 helyen engedi a vizet, annak ellenére, hogy új a hűtő, új a radiátor, ellenőrizve lettek a vezetékek (nem cserélve!) és tavaly decemberben a motor részén is javítva lett, miután hengerfejes lett (ahogy tudjátok).

Most ismét 2-3 naponta újra kell tölteni a kiegyenlítőt, ami télen komoly probléma lesz.

Ez ügyben leginkább azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy tudnátok-e ajánlani Debrecenben, egy hozzáértő, jó áron dolgozó szerelőt. (a jelenlegi 1 éve nem tudja megoldani a problémát :P)

Előre is köszönöm!

Hol ereszt?

Bár sajnos nem ismerek arra senkit. Remélem találsz 1 jó szakit. :P

Link to comment
Megosztás:

Hol ereszt?

Bár sajnos nem ismerek arra senkit. Remélem találsz 1 jó szakit. :P

1. az ékszíj fölött, a termosztátnál (a 3 csavaros résznél valszeg gyenge a tömítés, mivel nem a csövet rögzítő bilincsnél folyik)

2. a hűtő valamiért folyik a gombánál

3. ez a legrosszabb, mert ezt még nem tudom pontosasn. a motor belső - tűzfal felőli - oldalán folyik végig a víz

ha lenne időm, lehet magamnak is meg tudnám csinálni, de persze nincs... :D

Link to comment
Megosztás:

1. az ékszíj fölött, a termosztátnál (a 3 csavaros résznél valszeg gyenge a tömítés, mivel nem a csövet rögzítő bilincsnél folyik)

2. a hűtő valamiért folyik a gombánál

3. ez a legrosszabb, mert ezt még nem tudom pontosasn. a motor belső - tűzfal felőli - oldalán folyik végig a víz

ha lenne időm, lehet magamnak is meg tudnám csinálni, de persze nincs... :D

Uhh, itt nekem is szivárog egy rohadt műanyag csőnél, közvetlen a szívócsonk alatt van :P

Már régóta nedvedzik, de nem rosszabbodik, de azért egyszer neki kell ugranom :P

A gombánál lehet elég volna egy tömítést cserélni, ha már nem lehet rajta húzni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet elég volna 1 kis tömítőpasztát kenni a hibás részekre.

Nekem is ez a tervem azokkal a helyekkel, amiket látok. Viszont a 3. folyási pontot még csak nem is tudom, hogy hol van... :D

Na meg a pasztának kell némi idő, hogy kössön. Ez a verda meg nem áll annyit, még hétvégén sem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez a tervem azokkal a helyekkel, amiket látok. Viszont a 3. folyási pontot még csak nem is tudom, hogy hol van... :D

Na meg a pasztának kell némi idő, hogy kössön. Ez a verda meg nem áll annyit, még hétvégén sem...

Milyen pasztát készülsz használni?

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki hasonló cipőben járunk, mert az enyémben is régi fajta tömítések vannak. Az lenne a kérdésem, hogy ilyen tömítéseket honnan lehet beszerezni? Kapható készletben, vagy egyenként kell összeszedegetni valamilyen szaküzletből?

Ha van ilyen irányú tapasztalat azt előre is köszönném!

Üdv!

Köszönöm a választ a klímás is ezt mondta .Akkor meg kell lépnem ezeket sajnos,vagy nem sajnos.

Mégegyszer köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki hasonló cipőben járunk, mert az enyémben is régi fajta tömítések vannak. Az lenne a kérdésem, hogy ilyen tömítéseket honnan lehet beszerezni? Kapható készletben, vagy egyenként kell összeszedegetni valamilyen szaküzletből?

Ha van ilyen irányú tapasztalat azt előre is köszönném!

Én Csergőéktől és a Müller Opeltől szereztem be a klímahűtő cserekor a tömítéseket.

Az viszont nem tudom, hogy elég e csak a tömítéseket cserélni. Pl. a szárítószűrőt kell e?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.