h.adam92 Elküldve Május18, 2011 Megoszt Elküldve Május18, 2011 Meg szokta azt is csinálni hogy ha klímával indítom egyszerre leáll a motor, ma meg azt csinálta ment a klíma, kereszteződéshez értem, és leállt a motor.. A fene se érti ezt :D Jah meg klímával rohadt nehezen akarja magát felkapni kis fordulatról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május18, 2011 Megoszt Elküldve Május18, 2011 Az a baj hogy már régen láttam, de emlékeim szerint a motortérben a relédobozban kéne lennie egy relének ami a klíma vezérléséhez tartozik, és a klíma bekapcsolásakor megemeli a motor alapjárati fordulatszámát, pont azért hogy a klímakompresszor által okozott nagyobb terhelést elbírja és ne fulladjon le. Neked ez működik? Ha alapjáraton jár a motor és bekapcsolod a klímát, mi történik? Megemelkedik a fordulatszám? (alig hallhatóan, úgy ~750-ről 900-ra, de a fordulatszámmérőn is látszik hogy egy hangyányit elmozdul) Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Május18, 2011 Megoszt Elküldve Május18, 2011 Az a baj hogy már régen láttam, de emlékeim szerint a motortérben a relédobozban kéne lennie egy relének ami a klíma vezérléséhez tartozik, és a klíma bekapcsolásakor megemeli a motor alapjárati fordulatszámát, pont azért hogy a klímakompresszor által okozott nagyobb terhelést elbírja és ne fulladjon le. Neked ez működik? Ha alapjáraton jár a motor és bekapcsolod a klímát, mi történik? Megemelkedik a fordulatszám? (alig hallhatóan, úgy ~750-ről 900-ra, de a fordulatszámmérőn is látszik hogy egy hangyányit elmozdul) Igen, megemeli az alapjáratot! Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris_C14NZ Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Meg szokta azt is csinálni hogy ha klímával indítom egyszerre leáll a motor, ma meg azt csinálta ment a klíma, kereszteződéshez értem, és leállt a motor.. A fene se érti ezt :D Jah meg klímával rohadt nehezen akarja magát felkapni kis fordulatról. forgattyushaz-szellozesed rendben van? foleg a szelepfedelbol a fojtoszelepre meno csore gondolok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 forgattyushaz-szellozesed rendben van? foleg a szelepfedelbol a fojtoszelepre meno csore gondolok... Tuti. Tavaly minden cső ki lett takarítva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Május24, 2011 Megoszt Elküldve Május24, 2011 Tegnap kanyarba megint leállt klímával az autó. Előbb néztem, ráadtam a klímát, elől jobb oldalon van 1db venti a klímának, az forgott de szépen nyugisan, meg kis fokozaton ment a vízhűtő venti is. És relédobozban van egy kék színű relé, amikor elérte a 90fokot a víz, akkor kezdett el játszani. Kattant 1et, és max fordulatra kapcsolt a vízhűtő venti kb. 2másodpercre, utána lekapcsolt, és 10másodperc múlva megint kezdte. És folyamat ezt csinálja. De kapcsolt 1et 80fok körüli víznél is, de akkor csak max. 1x. Kivettem ezt a relét. 90 450 169 a száma. Ez lehet a rossz? Vagy valamelyik hőmérséklet jeladó? Am ha ezt kiveszem akkor max. fordulaton pörög elől a klímahűtőventi. De a nagy nem pörög. Van a hűtőmbe 2gomba. Esetleg ebből rossz vmelyik? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május24, 2011 Megoszt Elküldve Május24, 2011 A helyedben én nem a klímánál keresném a hiba forrását, az teljesen rendben levőnek tűnik az alapján amit leírtál. Az a relé amit kivettél, az kapcsolja a klímahűtő második fokozatát, ha nincs bent akkor semmi csodálkoznivaló nincs azon hogy a klímahűtő ventije max. fordulaton pörög. A hűtőben valóban két gomba van, a klímáé felel azért hogy egyáltalán bekapcsoljon a klímahűtő ventillátora, ha az rossz lenne akkor egyáltalán nem menne a venti. Továbbra is azt mondom hogy neked valami alapjárati gondod lesz, ha bekapcsolod a klímát akkor a kompresszor kicsit visszafogja a motort, amit a jelek szerint a tied már nem bír el, ezért lefullad. De neten keresztül csak találgatni tudunk, én a helyedben elvinném egy autovillamossági szerelőhöz és elmondanám neki a tüneteket, hátha tudja a megoldást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jezus80 Elküldve Május25, 2011 Megoszt Elküldve Május25, 2011 Klímásítási projektbe vágom a fejszém, és azt szeretném megtudni, hogy az 1.8-as mocira rá lehet e rakni a 2.0 8v klímáját?Illetve van e ebből a szempointból jelentősége annak, hogy automata, vagy kéziváltós kocsiból van e kibontva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május25, 2011 Megoszt Elküldve Május25, 2011 Alapvetően sztem igen, az más kérdés hogy hogy fogod meghajtani a kompresszort. Gondolom azt hogy "rá lehet-e rakni" tisztán fizikai értelemben érted, aza hogy a kompresszor tartókonzolja rámegy-e az 1.8-as blokkra. Nos mivel a blokk nem különbözik túl sokban a nagyobb (kétezres) blokktól, sztem van rá esély, bár azért én megnézném hogy megvannak-e a rögzítőfuratok a blokkon. Ha felmegy, akkor meg az a kérdés hogy hogyan akarod meghajtani: C20NE-n kétféle klímakompresszor-meghajtás is volt, egyszer ami külön (ék)szíjjal hajtotta meg a szervopumpát és a klímakompresszort a főtengelyről, a másik meg széles (6pk-s) szíjjal hajtotta az összes segédberendezést, tehát a generátort is az előbb említetteken kívül, úgyszintén a főtengelyről. Mivel más a szíj, ezért más a főtengely ékszíjtárcsa kialakítása is, és mivel utóbbi egyben van a vezérműszíj tárcsájával, azért a kettő abszolút nem csereszavatos, vezérlést is kell cserélni hozzá újabbra (a váltás amúgy '93-ban volt, ezután az újabb (széles szíjas) klímát szerelték). Szóval nem egyszerű dolog, de ha ez megvan, akkor már a műszerfal ki/be (a fűtésbox csere miatt), kábelezés és hűtők cseréje piti munka lesz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
jezus80 Elküldve Május25, 2011 Megoszt Elküldve Május25, 2011 Komplett autót terveznék venni, így a távtartók szíjtárcsák elvileg adottak lennének. A műveletben így annyi könnyebbség is lenne, hogy az ember amit kiszed látja pontosan, hogy honnan is került ki, és így hogyan kell berakni. Ráadásul így az eredeti kocsiban ki is lehet próbálni, hogy egyáltalán működik-e! Már csak valami ilyen verdát kell felhajtani. :D Alapvetően sztem igen, az más kérdés hogy hogy fogod meghajtani a kompresszort. Gondolom azt hogy "rá lehet-e rakni" tisztán fizikai értelemben érted, aza hogy a kompresszor tartókonzolja rámegy-e az 1.8-as blokkra. Nos mivel a blokk nem különbözik túl sokban a nagyobb (kétezres) blokktól, sztem van rá esély, bár azért én megnézném hogy megvannak-e a rögzítőfuratok a blokkon. Ha felmegy, akkor meg az a kérdés hogy hogyan akarod meghajtani: C20NE-n kétféle klímakompresszor-meghajtás is volt, egyszer ami külön (ék)szíjjal hajtotta meg a szervopumpát és a klímakompresszort a főtengelyről, a másik meg széles (6pk-s) szíjjal hajtotta az összes segédberendezést, tehát a generátort is az előbb említetteken kívül, úgyszintén a főtengelyről. Mivel más a szíj, ezért más a főtengely ékszíjtárcsa kialakítása is, és mivel utóbbi egyben van a vezérműszíj tárcsájával, azért a kettő abszolút nem csereszavatos, vezérlést is kell cserélni hozzá újabbra (a váltás amúgy '93-ban volt, ezután az újabb (széles szíjas) klímát szerelték). Szóval nem egyszerű dolog, de ha ez megvan, akkor már a műszerfal ki/be (a fűtésbox csere miatt), kábelezés és hűtők cseréje piti munka lesz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
E547GT Elküldve Május25, 2011 Megoszt Elküldve Május25, 2011 Sziasztok jövő héten vinném a gép klímáját töltetni illetve alsó kis tömítés csere is lesz rajta a kondinál. Eredetileg ugye az enyém R12-es gáz rendszerű (volt), de jól hallottam ezt a gázt már nem alkalmazzák helyette ott az R134a, rövid vagy hosszútávon származhat-e ebből kifolyólag valami problem, vagy idő előtti hiba a klímarendszerben...? Hamár most üres a rendszer érdemes e a szárítószűrőt lecserélni, vagy honnan lehet tudni hogy az csereérett (?), illetve van egy ilyen kb. fél ceruzahossznyi kis alkatrész a tágulási szelep. Ezt mikor érdemes cserélni és mi a feladata ennek. Hogy bonyolultabb legyen erre a kis alkatrészre is azt hozzák a keresők hogy az R12 illetve az újabb rendszerbe való; más-más cikkszámú, fotón meg ugyan azt látom.... Ebben az esetben mi legyen támpont? Köszi a segítséget ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május25, 2011 Megoszt Elküldve Május25, 2011 Amennyire tudom azokat az alkatrészeket amiket említettél, nem kell cserélni, ellenben szét kellene borítani az egész klímát kompletten és az összes tömítést cserélni illene, mert az R134a-hoz másfajták valók mint az R12-höz. :D Persze nem kizárt hogy működik így is, csak előbb el fogja engedni a gázt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 kérdés: Miért nyomja ki a vizet a kiegyenlítőből ~95 foknál? -hengerfejezés volt kb fél éve -sapka le, pörgetem nem nyomja a vizet -olaj nincs a vízben -fehér füst nincs -egyenletesen jár, víz nem fogy, semmi jel, hogy hf probléma lenne -hűtő forró olyankor, szóval termosztát átenged, hőmérővel lemértem és tényleg annyi amennyit a km órán mutat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 kérdés: Miért nyomja ki a vizet a kiegyenlítőből ~95 foknál? -hengerfejezés volt kb fél éve -sapka le, pörgetem nem nyomja a vizet -olaj nincs a vízben -fehér füst nincs -egyenletesen jár, víz nem fogy, semmi jel, hogy hf probléma lenne -hűtő forró olyankor, szóval termosztát átenged, hőmérővel lemértem és tényleg annyi amennyit a km órán mutat. Bár hülye kérdés, de nincs benne sok hűtőfolyadék? Amúgy tiszta víz vagy fagyállós keverék? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Június6, 2011 Megoszt Elküldve Június6, 2011 Bár hülye kérdés, de nincs benne sok hűtőfolyadék? Amúgy tiszta víz vagy fagyállós keverék? :D nem rég sok volt benne, akkor ki is nyomta de nem töltöttem bele utána, a forrasztás alatt volt ~2 centivel most mielött kitolta, már inkább víz van benn, úgy 80-20% (víz-fagyi) Link to comment Megosztás: More sharing options...
laslie Elküldve Június22, 2011 Megoszt Elküldve Június22, 2011 Helló mindenkinek! Egy kis segitség kellene. Megállt a hőmérő a járgányba. Lehetséges hogy a hűtőfolyadék hőmérsékletjeladó adta meg magát? Ha igen, tudja valaki hogy milyen kell bele? Több fajtát is találtam a neten, igy bizonytalan vagyok. Egy 89-es kiadású c20ne motorról van szó. (nem klimás) előre is köszi :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csipii Elküldve Június23, 2011 Megoszt Elküldve Június23, 2011 Helló mindenkinek! Egy kis segitség kellene. Megállt a hőmérő a járgányba. Lehetséges hogy a hűtőfolyadék hőmérsékletjeladó adta meg magát? Ha igen, tudja valaki hogy milyen kell bele? Több fajtát is találtam a neten, igy bizonytalan vagyok. Egy 89-es kiadású c20ne motorról van szó. (nem klimás) előre is köszi :D Szia! Hőgombán a sarut nézted? :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
laslie Elküldve Június23, 2011 Megoszt Elküldve Június23, 2011 Szia! Hőgombán a sarut nézted? :-) Ja! Átmozgattam mindent, meg csiszoltam, de semmi. Az a baj, hogy azt sem tudom hogy a gomba romlott e el, vagy valami más. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mantonio Elküldve Június23, 2011 Megoszt Elküldve Június23, 2011 Ja! Átmozgattam mindent, meg csiszoltam, de semmi. Az a baj, hogy azt sem tudom hogy a gomba romlott e el, vagy valami más. :D Ha a sarut a motorblokkhoz érinted tehát gyakorlatilag letesteled ,akkor nem érzi a hőmérő ellenálását a test és a melegpont között , és akkor el kell indulnia felfelé és a felső pontnál megakad.Ha ez ok,akkor tekerd ki a hőgombát ,a vízkőtől szabadítsd meg , a menetet drótkefézd meg , így kontakt hibát is megjavíthatod.Ha így sem mutat ,akkor kell a hőgomba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június23, 2011 Megoszt Elküldve Június23, 2011 Nah kiszedtem a klímahűtőt. Hát szegénykém már megette a kenyere javát. Amikor szedtem ki letört az egyik felfogató fül. Maga a hűtő is kifli volt, meg az alja is szét volt hullva. Szóval csoda hogy kibírta a tavalyi szezont :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
burns Elküldve Augusztus10, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2011 Nekem már volt "szerencsém" a radiátor kiműtéséhez és visszaszereléséhez. Tessék pár kép. A váltóbox és a középkonzol kibontása után. A fűtőventinél a motortérben van 4 csavar és 1 lejjebb középen, azokat is lazítsd ki. :lol: A 4 csavart vedd ki a sarkain. A radiátort megbillented lefelé és kihúzod. Előtte a motortéri bilincseket vedd le és csövet is húzd le a csonkról. Ilyen is lehet benne. :) Szia! Február óta sajna még most jutottam el az orvoslásig. Jelentem, a tanácsaid nagyrészt hasznosnak bizonyulnak. :D A nehézség ott van, hogy a radiátor házának a bal hátsó csavarját (gázpedál mellett illetve miatt!) nem tudom kicsavarni. Így a tálcát sem igazán tudom kivenni a helyéről, a radiátor pedig pláne esélytelen. Annyi rést már sikerült csinálnom, hogy bele tudtam nyúlni és a benne lévő szanaszét ázott ( :D )szigetelő anyagot kiszedtem és egyszerűen eldobtam... Enélkül azonban gyanítom, hogy állni fog benne a víz, vagy ami rosszabb, folyamatosan folyik majd ki belőle. Tehát egyértelműen a radiátorral van a gond. De hogyan tovább? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
burns Elküldve Augusztus11, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2011 Szia! Február óta sajna még most jutottam el az orvoslásig. Jelentem, a tanácsaid nagyrészt hasznosnak bizonyulnak. :) A nehézség ott van, hogy a radiátor házának a bal hátsó csavarját (gázpedál mellett illetve miatt!) nem tudom kicsavarni. Így a tálcát sem igazán tudom kivenni a helyéről, a radiátor pedig pláne esélytelen. Annyi rést már sikerült csinálnom, hogy bele tudtam nyúlni és a benne lévő szanaszét ázott ( :D )szigetelő anyagot kiszedtem és egyszerűen eldobtam... Enélkül azonban gyanítom, hogy állni fog benne a víz, vagy ami rosszabb, folyamatosan folyik majd ki belőle. Tehát egyértelműen a radiátorral van a gond. De hogyan tovább? :D Tudtok esetleg egy jó szakembert, akire rá lehetne bízni a javítást (ha egyedül nem boldogulnék)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Augusztus11, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2011 Szeva Burns! A hátsó csavar igencsak szívatós. :) Én olyan csillagkulccsal szedtem ki, amelyiknek a feje kb. 1 cm-rel feljebb van a szárához képest. Hajlított csillagkulcs a neve, közben eszembe jutott. Vagy még a racsnis cs.kulcs is jó lehet. Visszarakni is elég nagy vesződség. :D Radiátor tudok adni, de nem ismerek arrafelé senkit aki segíthetne neked. A többi debreceni Vectrás lehet tud valakit. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
burns Elküldve Augusztus11, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2011 Szeva Burns! A hátsó csavar igencsak szívatós. :) Én olyan csillagkulccsal szedtem ki, amelyiknek a feje kb. 1 cm-rel feljebb van a szárához képest. Hajlított csillagkulcs a neve, közben eszembe jutott. Vagy még a racsnis cs.kulcs is jó lehet. Visszarakni is elég nagy vesződség. :D Radiátor tudok adni, de nem ismerek arrafelé senkit aki segíthetne neked. A többi debreceni Vectrás lehet tud valakit. :D Majd küszködök még vele kicsit. Ma burkolat nélkül közlekedtem vele... na ezt nevezem én gőzfüdőnek :S Az ajánlattal nem hiszem, hogy élek, mert B..di autótól 8000 körül meg tudom venni, és úgy megyek jövő héten dunántúlra. De ha tudsz ettől jobb ajánlatot tenni, lehet érdekel. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
burns Elküldve Augusztus15, 2011 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2011 Nem is olyan nagy szám ez a radiátorcsere :) Az mondjuk szomorú, hogy a masszív sárgaréz "egység" helyére egy "gagyi" kis alu radiátor került, mivel a szerelő véleménye szerin a régi nem javítható :D (ezt némi fenntartással fogadtam, de - elvileg - ő ért hozzá) Viszont ha a régit leadom a méhbe, az csökkenti a csere amúgy is minimális költségét :D Újra páramentes az utasterem!!! Jippíí! :D Mindenkinek köszönöm a segítőkész tanácsokat!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts