Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

Az a baj hogy már régen láttam, de emlékeim szerint a motortérben a relédobozban kéne lennie egy relének ami a klíma vezérléséhez tartozik, és a klíma bekapcsolásakor megemeli a motor alapjárati fordulatszámát, pont azért hogy a klímakompresszor által okozott nagyobb terhelést elbírja és ne fulladjon le. Neked ez működik? Ha alapjáraton jár a motor és bekapcsolod a klímát, mi történik? Megemelkedik a fordulatszám? (alig hallhatóan, úgy ~750-ről 900-ra, de a fordulatszámmérőn is látszik hogy egy hangyányit elmozdul)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy már régen láttam, de emlékeim szerint a motortérben a relédobozban kéne lennie egy relének ami a klíma vezérléséhez tartozik, és a klíma bekapcsolásakor megemeli a motor alapjárati fordulatszámát, pont azért hogy a klímakompresszor által okozott nagyobb terhelést elbírja és ne fulladjon le. Neked ez működik? Ha alapjáraton jár a motor és bekapcsolod a klímát, mi történik? Megemelkedik a fordulatszám? (alig hallhatóan, úgy ~750-ről 900-ra, de a fordulatszámmérőn is látszik hogy egy hangyányit elmozdul)

Igen, megemeli az alapjáratot!

Link to comment
Megosztás:

Meg szokta azt is csinálni hogy ha klímával indítom egyszerre leáll a motor, ma meg azt csinálta ment a klíma, kereszteződéshez értem, és leállt a motor.. A fene se érti ezt :D Jah meg klímával rohadt nehezen akarja magát felkapni kis fordulatról.

forgattyushaz-szellozesed rendben van? foleg a szelepfedelbol a fojtoszelepre meno csore gondolok...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kanyarba megint leállt klímával az autó. Előbb néztem, ráadtam a klímát, elől jobb oldalon van 1db venti a klímának, az forgott de szépen nyugisan, meg kis fokozaton ment a vízhűtő venti is. És relédobozban van egy kék színű relé, amikor elérte a 90fokot a víz, akkor kezdett el játszani. Kattant 1et, és max fordulatra kapcsolt a vízhűtő venti kb. 2másodpercre, utána lekapcsolt, és 10másodperc múlva megint kezdte. És folyamat ezt csinálja. De kapcsolt 1et 80fok körüli víznél is, de akkor csak max. 1x. Kivettem ezt a relét. 90 450 169 a száma. Ez lehet a rossz? Vagy valamelyik hőmérséklet jeladó? Am ha ezt kiveszem akkor max. fordulaton pörög elől a klímahűtőventi. De a nagy nem pörög. Van a hűtőmbe 2gomba. Esetleg ebből rossz vmelyik? :D

Link to comment
Megosztás:

A helyedben én nem a klímánál keresném a hiba forrását, az teljesen rendben levőnek tűnik az alapján amit leírtál. Az a relé amit kivettél, az kapcsolja a klímahűtő második fokozatát, ha nincs bent akkor semmi csodálkoznivaló nincs azon hogy a klímahűtő ventije max. fordulaton pörög. A hűtőben valóban két gomba van, a klímáé felel azért hogy egyáltalán bekapcsoljon a klímahűtő ventillátora, ha az rossz lenne akkor egyáltalán nem menne a venti.

Továbbra is azt mondom hogy neked valami alapjárati gondod lesz, ha bekapcsolod a klímát akkor a kompresszor kicsit visszafogja a motort, amit a jelek szerint a tied már nem bír el, ezért lefullad. De neten keresztül csak találgatni tudunk, én a helyedben elvinném egy autovillamossági szerelőhöz és elmondanám neki a tüneteket, hátha tudja a megoldást.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően sztem igen, az más kérdés hogy hogy fogod meghajtani a kompresszort.

Gondolom azt hogy "rá lehet-e rakni" tisztán fizikai értelemben érted, aza hogy a kompresszor tartókonzolja rámegy-e az 1.8-as blokkra. Nos mivel a blokk nem különbözik túl sokban a nagyobb (kétezres) blokktól, sztem van rá esély, bár azért én megnézném hogy megvannak-e a rögzítőfuratok a blokkon. Ha felmegy, akkor meg az a kérdés hogy hogyan akarod meghajtani: C20NE-n kétféle klímakompresszor-meghajtás is volt, egyszer ami külön (ék)szíjjal hajtotta meg a szervopumpát és a klímakompresszort a főtengelyről, a másik meg széles (6pk-s) szíjjal hajtotta az összes segédberendezést, tehát a generátort is az előbb említetteken kívül, úgyszintén a főtengelyről. Mivel más a szíj, ezért más a főtengely ékszíjtárcsa kialakítása is, és mivel utóbbi egyben van a vezérműszíj tárcsájával, azért a kettő abszolút nem csereszavatos, vezérlést is kell cserélni hozzá újabbra (a váltás amúgy '93-ban volt, ezután az újabb (széles szíjas) klímát szerelték).

Szóval nem egyszerű dolog, de ha ez megvan, akkor már a műszerfal ki/be (a fűtésbox csere miatt), kábelezés és hűtők cseréje piti munka lesz. :D

Link to comment
Megosztás:

Komplett autót terveznék venni, így a távtartók szíjtárcsák elvileg adottak lennének.

A műveletben így annyi könnyebbség is lenne, hogy az ember amit kiszed látja pontosan, hogy honnan is került ki, és így hogyan kell berakni.

Ráadásul így az eredeti kocsiban ki is lehet próbálni, hogy egyáltalán működik-e!

Már csak valami ilyen verdát kell felhajtani. :D

Alapvetően sztem igen, az más kérdés hogy hogy fogod meghajtani a kompresszort.

Gondolom azt hogy "rá lehet-e rakni" tisztán fizikai értelemben érted, aza hogy a kompresszor tartókonzolja rámegy-e az 1.8-as blokkra. Nos mivel a blokk nem különbözik túl sokban a nagyobb (kétezres) blokktól, sztem van rá esély, bár azért én megnézném hogy megvannak-e a rögzítőfuratok a blokkon. Ha felmegy, akkor meg az a kérdés hogy hogyan akarod meghajtani: C20NE-n kétféle klímakompresszor-meghajtás is volt, egyszer ami külön (ék)szíjjal hajtotta meg a szervopumpát és a klímakompresszort a főtengelyről, a másik meg széles (6pk-s) szíjjal hajtotta az összes segédberendezést, tehát a generátort is az előbb említetteken kívül, úgyszintén a főtengelyről. Mivel más a szíj, ezért más a főtengely ékszíjtárcsa kialakítása is, és mivel utóbbi egyben van a vezérműszíj tárcsájával, azért a kettő abszolút nem csereszavatos, vezérlést is kell cserélni hozzá újabbra (a váltás amúgy '93-ban volt, ezután az újabb (széles szíjas) klímát szerelték).

Szóval nem egyszerű dolog, de ha ez megvan, akkor már a műszerfal ki/be (a fűtésbox csere miatt), kábelezés és hűtők cseréje piti munka lesz. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok jövő héten vinném a gép klímáját töltetni illetve alsó kis tömítés csere is lesz rajta a kondinál. Eredetileg ugye az enyém R12-es gáz rendszerű (volt), de jól hallottam ezt a gázt már nem alkalmazzák helyette ott az R134a, rövid vagy hosszútávon származhat-e ebből kifolyólag valami problem, vagy idő előtti hiba a klímarendszerben...? Hamár most üres a rendszer érdemes e a szárítószűrőt lecserélni, vagy honnan lehet tudni hogy az csereérett (?), illetve van egy ilyen kb. fél ceruzahossznyi kis alkatrész a tágulási szelep. Ezt mikor érdemes cserélni és mi a feladata ennek. Hogy bonyolultabb legyen erre a kis alkatrészre is azt hozzák a keresők hogy az R12 illetve az újabb rendszerbe való; más-más cikkszámú, fotón meg ugyan azt látom.... Ebben az esetben mi legyen támpont? Köszi a segítséget !

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom azokat az alkatrészeket amiket említettél, nem kell cserélni, ellenben szét kellene borítani az egész klímát kompletten és az összes tömítést cserélni illene, mert az R134a-hoz másfajták valók mint az R12-höz. :D Persze nem kizárt hogy működik így is, csak előbb el fogja engedni a gázt...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

kérdés:

Miért nyomja ki a vizet a kiegyenlítőből ~95 foknál?

-hengerfejezés volt kb fél éve

-sapka le, pörgetem nem nyomja a vizet

-olaj nincs a vízben

-fehér füst nincs

-egyenletesen jár, víz nem fogy, semmi jel, hogy hf probléma lenne

-hűtő forró olyankor, szóval termosztát átenged, hőmérővel lemértem és tényleg annyi amennyit a km órán mutat.

Link to comment
Megosztás:

kérdés:

Miért nyomja ki a vizet a kiegyenlítőből ~95 foknál?

-hengerfejezés volt kb fél éve

-sapka le, pörgetem nem nyomja a vizet

-olaj nincs a vízben

-fehér füst nincs

-egyenletesen jár, víz nem fogy, semmi jel, hogy hf probléma lenne

-hűtő forró olyankor, szóval termosztát átenged, hőmérővel lemértem és tényleg annyi amennyit a km órán mutat.

Bár hülye kérdés, de nincs benne sok hűtőfolyadék?

Amúgy tiszta víz vagy fagyállós keverék? :D

Link to comment
Megosztás:

Bár hülye kérdés, de nincs benne sok hűtőfolyadék?

Amúgy tiszta víz vagy fagyállós keverék? :D

nem rég sok volt benne, akkor ki is nyomta de nem töltöttem bele utána, a forrasztás alatt volt ~2 centivel most mielött kitolta, már inkább víz van benn, úgy 80-20% (víz-fagyi)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Helló mindenkinek!

Egy kis segitség kellene. Megállt a hőmérő a járgányba. Lehetséges hogy a hűtőfolyadék

hőmérsékletjeladó adta meg magát? Ha igen, tudja valaki hogy milyen kell bele?

Több fajtát is találtam a neten, igy bizonytalan vagyok.

Egy 89-es kiadású c20ne motorról van szó. (nem klimás)

előre is köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek!

Egy kis segitség kellene. Megállt a hőmérő a járgányba. Lehetséges hogy a hűtőfolyadék

hőmérsékletjeladó adta meg magát? Ha igen, tudja valaki hogy milyen kell bele?

Több fajtát is találtam a neten, igy bizonytalan vagyok.

Egy 89-es kiadású c20ne motorról van szó. (nem klimás)

előre is köszi :D

Szia! Hőgombán a sarut nézted? :-)

Link to comment
Megosztás:

Ja! Átmozgattam mindent, meg csiszoltam, de semmi.

Az a baj, hogy azt sem tudom hogy a gomba romlott e el,

vagy valami más. :D

Ha a sarut a motorblokkhoz érinted tehát gyakorlatilag letesteled ,akkor nem érzi a hőmérő ellenálását a test és a melegpont között , és akkor el kell indulnia felfelé és a felső pontnál megakad.Ha ez ok,akkor tekerd ki a hőgombát ,a vízkőtől szabadítsd meg , a menetet drótkefézd meg , így kontakt hibát is megjavíthatod.Ha így sem mutat ,akkor kell a hőgomba.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Nekem már volt "szerencsém" a radiátor kiműtéséhez és visszaszereléséhez.

Tessék pár kép.

A váltóbox és a középkonzol kibontása után. A fűtőventinél a motortérben van 4 csavar és 1 lejjebb középen, azokat is lazítsd ki. :lol:

A 4 csavart vedd ki a sarkain.

A radiátort megbillented lefelé és kihúzod. Előtte a motortéri bilincseket vedd le és csövet is húzd le a csonkról.

Ilyen is lehet benne. :)

Szia!

Február óta sajna még most jutottam el az orvoslásig. Jelentem, a tanácsaid nagyrészt hasznosnak bizonyulnak. :D

A nehézség ott van, hogy a radiátor házának a bal hátsó csavarját (gázpedál mellett illetve miatt!) nem tudom kicsavarni. Így a tálcát sem igazán tudom kivenni a helyéről, a radiátor pedig pláne esélytelen. Annyi rést már sikerült csinálnom, hogy bele tudtam nyúlni és a benne lévő szanaszét ázott ( :D )szigetelő anyagot kiszedtem és egyszerűen eldobtam... Enélkül azonban gyanítom, hogy állni fog benne a víz, vagy ami rosszabb, folyamatosan folyik majd ki belőle. Tehát egyértelműen a radiátorral van a gond. De hogyan tovább? :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Február óta sajna még most jutottam el az orvoslásig. Jelentem, a tanácsaid nagyrészt hasznosnak bizonyulnak. :)

A nehézség ott van, hogy a radiátor házának a bal hátsó csavarját (gázpedál mellett illetve miatt!) nem tudom kicsavarni. Így a tálcát sem igazán tudom kivenni a helyéről, a radiátor pedig pláne esélytelen. Annyi rést már sikerült csinálnom, hogy bele tudtam nyúlni és a benne lévő szanaszét ázott ( :D )szigetelő anyagot kiszedtem és egyszerűen eldobtam... Enélkül azonban gyanítom, hogy állni fog benne a víz, vagy ami rosszabb, folyamatosan folyik majd ki belőle. Tehát egyértelműen a radiátorral van a gond. De hogyan tovább? :D

Tudtok esetleg egy jó szakembert, akire rá lehetne bízni a javítást (ha egyedül nem boldogulnék)?

Link to comment
Megosztás:

Szeva Burns!

A hátsó csavar igencsak szívatós. :)

Én olyan csillagkulccsal szedtem ki, amelyiknek a feje kb. 1 cm-rel feljebb van a szárához képest.

Hajlított csillagkulcs a neve, közben eszembe jutott.

Vagy még a racsnis cs.kulcs is jó lehet.

Visszarakni is elég nagy vesződség. :D

Radiátor tudok adni, de nem ismerek arrafelé senkit aki segíthetne neked.

A többi debreceni Vectrás lehet tud valakit. :D

Link to comment
Megosztás:

Szeva Burns!

A hátsó csavar igencsak szívatós. :)

Én olyan csillagkulccsal szedtem ki, amelyiknek a feje kb. 1 cm-rel feljebb van a szárához képest.

Hajlított csillagkulcs a neve, közben eszembe jutott.

Vagy még a racsnis cs.kulcs is jó lehet.

Visszarakni is elég nagy vesződség. :D

Radiátor tudok adni, de nem ismerek arrafelé senkit aki segíthetne neked.

A többi debreceni Vectrás lehet tud valakit. :D

Majd küszködök még vele kicsit. Ma burkolat nélkül közlekedtem vele... na ezt nevezem én gőzfüdőnek :S

Az ajánlattal nem hiszem, hogy élek, mert B..di autótól 8000 körül meg tudom venni, és úgy megyek jövő héten dunántúlra. De ha tudsz ettől jobb ajánlatot tenni, lehet érdekel. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem is olyan nagy szám ez a radiátorcsere :)

Az mondjuk szomorú, hogy a masszív sárgaréz "egység" helyére egy "gagyi" kis alu radiátor került, mivel a szerelő véleménye szerin a régi nem javítható :D (ezt némi fenntartással fogadtam, de - elvileg - ő ért hozzá)

Viszont ha a régit leadom a méhbe, az csökkenti a csere amúgy is minimális költségét :D

Újra páramentes az utasterem!!! Jippíí! :D

Mindenkinek köszönöm a segítőkész tanácsokat!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.