Thor Elküldve Március7, 2011 Elküldve Március7, 2011 Fűtés xar de a termosztát 92 fokon nyit mert megmértük hőmérővel. De a vizem így is folyamatosan 100 fok környékén van a ventilátor menet közbe is be kapcsol elég soxor! Hát érdemes lenne azt az egész hűtőrendszert áttakarítani minél előbb :S Szerintem a hűtőd és a radiátorod lesz a két ludas. Mindkettőnek rossz hőleadása van valami miatt. Lehet hogy vízkő, rozsda vagy valami hűtőtömítő vacak. Én kikapnám a hűtőt és úgy takarítanám ki, a radiátort meg a már említett locsolócsöves cillites átmosással tisztítanám.
öcsibácsi Elküldve Március19, 2011 Elküldve Március19, 2011 Ádámnak, pollenszűrő. 2. rész Az ablaktörlő mechanikán 1 picit hajlítottam és így nem éri el a szűrőt.
h.adam92 Elküldve Március19, 2011 Elküldve Március19, 2011 Ádámnak, pollenszűrő. 2. rész Az ablaktörlő mechanikán 1 picit hajlítottam és így nem éri el a szűrőt. Köszi <_< Amúgy nekem is ez a tervem. De látom te aktívszenes szűrőt tettél be. Ez miben külömbözik az olcsóbb simánál és ez kb. mennyibe kerül?
öcsibácsi Elküldve Március19, 2011 Elküldve Március19, 2011 Köszi <_< Amúgy nekem is ez a tervem. De látom te aktívszenes szűrőt tettél be. Ez miben külömbözik az olcsóbb simánál és ez kb. mennyibe kerül? Kb. 3eft, de az Astrások jobban tudják, mert nekem ingyen volt. :angry: Az aktívszén a szagokat jobban kiszűri.
h.adam92 Elküldve Március23, 2011 Elküldve Március23, 2011 Nah kezd összeállni a klímám! Pollenszűrő házat már csak be kell sziloplasztozni és kész is. Utána be lehet szerelni. Pollenszűrőt már megvettem. Vettem szárítószűrőt is, és van másik kompresszor is. Még 2gumigyűrűre várok ami a szárítószűrőre megy(ez valami speckós zöld színű gumigyűrű(1000forint darabja <_< ) Aztán felrakom a kompresszort, utána lesz egy rendszer átmosatás, szárítószűrő csere, és töltés :angry: Hát kíváncsi leszek, milyen lesz. Múltkor láttam egy táblázatot hogy mennyi gáz kell a rendszerbe, nincs ez meg valakinek? :P Azt hiszem ~1kiló gázt ír hozzá.
Thor Elküldve Március23, 2011 Elküldve Március23, 2011 Nah kezd összeállni a klímám! Pollenszűrő házat már csak be kell sziloplasztozni és kész is. Utána be lehet szerelni. Pollenszűrőt már megvettem. Vettem szárítószűrőt is, és van másik kompresszor is. Még 2gumigyűrűre várok ami a szárítószűrőre megy(ez valami speckós zöld színű gumigyűrű(1000forint darabja <_< ) Aztán felrakom a kompresszort, utána lesz egy rendszer átmosatás, szárítószűrő csere, és töltés :angry: Hát kíváncsi leszek, milyen lesz. Múltkor láttam egy táblázatot hogy mennyi gáz kell a rendszerbe, nincs ez meg valakinek? :P Azt hiszem ~1kiló gázt ír hozzá. Annyi kell.
moti Elküldve Március23, 2011 Elküldve Március23, 2011 Nah kezd összeállni a klímám! Pollenszűrő házat már csak be kell sziloplasztozni és kész is. Utána be lehet szerelni. Pollenszűrőt már megvettem. Vettem szárítószűrőt is, és van másik kompresszor is. Még 2gumigyűrűre várok ami a szárítószűrőre megy(ez valami speckós zöld színű gumigyűrű(1000forint darabja <_< ) Aztán felrakom a kompresszort, utána lesz egy rendszer átmosatás, szárítószűrő csere, és töltés :angry: Hát kíváncsi leszek, milyen lesz. Múltkor láttam egy táblázatot hogy mennyi gáz kell a rendszerbe, nincs ez meg valakinek? :P Azt hiszem ~1kiló gázt ír hozzá. 1 kg az nagyon sok, 40-50dkg szokott bele menni!
tgabika76 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 1 kg az nagyon sok, 40-50dkg szokott bele menni! ...ha nem teljesen üres a rendszer akkor igen, de a teljes töltet mennyiség az jóval több. Hogy pontosan mennyi arra többféle változat is van, megosztom őket aztán válogassatok: Van itt minden, 750, 900, 1000 és 1100 grammos verzió is, évjárattól, a klímakompresszor típusától és a beletöltött gáz fajtájától (R12 vagy R134a) függően... <_<
h.adam92 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Enyém 94es évjárat és R134a típusú gáz való bele. Nemtudnád megnézni mit jelent az a csillag és a kereszt? Egyiknél 750g van, másiknál meg 1000g.
Thor Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Enyém 94es évjárat és R134a típusú gáz való bele. Nemtudnád megnézni mit jelent az a csillag és a kereszt? Egyiknél 750g van, másiknál meg 1000g. Write only? <_< 1kg kell neked is mint nekem!
tgabika76 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Enyém 94es évjárat és R134a típusú gáz való bele. Nemtudnád megnézni mit jelent az a csillag és a kereszt? Egyiknél 750g van, másiknál meg 1000g. * = New type expansion valve + = Old type expansion valve Akármint is jelentsen ez...
h.adam92 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 * = New type expansion valve + = Old type expansion valve Akármint is jelentsen ez... hogy új vagy régi tipusú expanziós szelep van-e benne <_< A rossebse tudja milyen van ebbe! :P megy bele 1000gram és kész :angry: Amúgy fentvan már a másik kompresszor, lett új tömítés is a csatlakozáshoz. Vékonyan bekentem szilikon zsírral. És fémtisztára pucoltam a tömítő felületet. Remélhetőleg nem fog ereszteni.
tgabika76 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 hogy új vagy régi tipusú expanziós szelep van-e benne Azt tudom hogy mit jelent a mondat, csak azt nem hogy mi a jófranc az az expanziós szelep... <_<
h.adam92 Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Azt tudom hogy mit jelent a mondat, csak azt nem hogy mi a jófranc az az expanziós szelep... <_< Az Expanziós szelep: Az expanziós szelep választja el a készülék magas nyomású oldalát az alacsony nyomásútól. Az autóklíma expanziós szelepe a mindenkor megkívánt üzemmódnak megfelelő mennyiségű hűtő gázt adagol az elpárologtatóba. Az expanziós szelep mindig az elpárologtató közelében van elhelyezve, vagy arra van rászerelve. A szelep működését három tényezõ befolyásolja: * Hőmérséklet érzékelő (thermo bulb), ami az elpárologtató kimenetére van szerelve, * Kiegyenlítő, amely az elpárologtató nyomását érzékeli, * Rugó amely egyensúlyba hozza a kiegyenlítő, illetve az érzékelő nyomását.
öcsibácsi Elküldve Március24, 2011 Elküldve Március24, 2011 Azt tudom hogy mit jelent a mondat, csak azt nem hogy mi a jófranc az az expanziós szelep... <_< Na, de tgabika. Az internet a barátod. :angry:
tgabika76 Elküldve Március25, 2011 Elküldve Március25, 2011 Jajóvan. Annyira azért nem érdekelt... <_<
öcsibácsi Elküldve Március26, 2011 Elküldve Március26, 2011 Jajóvan. Annyira azért nem érdekelt... <_< Meggyőztél. :angry:
h.adam92 Elküldve Április12, 2011 Elküldve Április12, 2011 Nah végül is vettem egy csont új kompresszort. 62ezer volt 30% os engedménnyel is B) Most már tényleg remélem hogy minden rendben lesz! Péntek délutánra fent is lesz! :D
E547GT Elküldve Május11, 2011 Elküldve Május11, 2011 Sziasztok klímás A Vectránál szeretnék rendet tenni a fejemben, meg az autómban tehát ezügyben kérném a segítségeteket. Akinek van légyszíves írja meg hogy hány ventije van az autóban és azok hogyan, mikor kapcsolnak ki/be. Nekem 2 van egy a ugye nagyobb a vízhűtőjé de értelemszerűen többfokozatú. Nemrég cserélve lett a kapcsolója. A másik elöl a kisebbik a klímahűtőjé. Ha számít valamit az enyém nem ez a hagyományos manuális tili-toli bowdenes klímapaneles kivitel hanem az automata változat. Ha klímát kapcsolok a nagyobb azaz a vízhűtő ventilátora kapcsol és forog. A klíma működik ( Annyira meleg még nem volt vagy nem tudtam tesztelni pl. dugóban araszolás stb. hogy kapcsolhat-e és ha igen mikor a klímahűtő venti) Ha nem klímázok és eléri a ~90 valahány fokot kapcsol egyszerre mind2 ventilátor visszahűlésig. Szóval ez nem tiszta és érthető számomra. Láttam kapcsolási rajzot villamossági szerelőnél hogy még évjáratonként is vannak apró módosítások A vekikben amik szemmel nem láthatóak a klíma rendszerben. Az hogy másfajta alkatrészekből épül fel az A1-es meg az A2-es klíma rendszere az tiszta, másmilyen a gáz, más a hűtőméret, szárítószűrő stb. Esetleg rossz klímahűtő venti kapcsolót hogyan lehet kiszűrni ha ez lenne a baj okozója? Köszönöm !
laslie Elküldve Május16, 2011 Elküldve Május16, 2011 Sziasztok klímás A Vectránál szeretnék rendet tenni a fejemben, meg az autómban tehát ezügyben kérném a segítségeteket. Akinek van légyszíves írja meg hogy hány ventije van az autóban és azok hogyan, mikor kapcsolnak ki/be. Nekem 2 van egy a ugye nagyobb a vízhűtőjé de értelemszerűen többfokozatú. Nemrég cserélve lett a kapcsolója. A másik elöl a kisebbik a klímahűtőjé. Ha számít valamit az enyém nem ez a hagyományos manuális tili-toli bowdenes klímapaneles kivitel hanem az automata változat. Ha klímát kapcsolok a nagyobb azaz a vízhűtő ventilátora kapcsol és forog. A klíma működik ( Annyira meleg még nem volt vagy nem tudtam tesztelni pl. dugóban araszolás stb. hogy kapcsolhat-e és ha igen mikor a klímahűtő venti) Ha nem klímázok és eléri a ~90 valahány fokot kapcsol egyszerre mind2 ventilátor visszahűlésig. Szóval ez nem tiszta és érthető számomra. Láttam kapcsolási rajzot villamossági szerelőnél hogy még évjáratonként is vannak apró módosítások A vekikben amik szemmel nem láthatóak a klíma rendszerben. Az hogy másfajta alkatrészekből épül fel az A1-es meg az A2-es klíma rendszere az tiszta, másmilyen a gáz, más a hűtőméret, szárítószűrő stb. Esetleg rossz klímahűtő venti kapcsolót hogyan lehet kiszűrni ha ez lenne a baj okozója? Köszönöm ! Az előtét ellenállást ellenőrizd először.
tgabika76 Elküldve Május16, 2011 Elküldve Május16, 2011 Az előtétellenállás amennyire én tudom az utastéri szellőzőventillátort szabályozza és nincsen köze a klímahűtő és a vízhűtő ventillátorához... :D
andris_C14NZ Elküldve Május16, 2011 Elküldve Május16, 2011 Szia, nekem (X20XEV facelift) kettő venti van, és három fokozatot kapcsol a relés okosság a hűtővíz hőm/klíma függvényében. a két ventit sorba kapcsolja, amikor a klíma be van kapcsolva, vagy kezd a mutató a piros zónát közelíteni. a következő fokozatban a két ventit párhuzamosan kapcsolja, aztán ledobja a klímát. van olyan verzió, ahol egy venti és előtétellenállás van, és van olyan, ahol maga a venti kétsebességes. sőt a V6-ban 4 venti van emlékeim szerint. ha neked két ventid van, és csak az egyik megy, amikor bekapcsolod a klímát, akkor ugyanaz van, mint nekem, hogy megszorult a klímahűtő ventid. én elvittem egy iparos bácsikához, aki vmi nevetséges összegért rendbe tette. Sziasztok klímás A Vectránál szeretnék rendet tenni a fejemben, meg az autómban tehát ezügyben kérném a segítségeteket. Akinek van légyszíves írja meg hogy hány ventije van az autóban és azok hogyan, mikor kapcsolnak ki/be.
h.adam92 Elküldve Május16, 2011 Elküldve Május16, 2011 Szia, nekem (X20XEV facelift) kettő venti van, és három fokozatot kapcsol a relés okosság a hűtővíz hőm/klíma függvényében. a két ventit sorba kapcsolja, amikor a klíma be van kapcsolva, vagy kezd a mutató a piros zónát közelíteni. a következő fokozatban a két ventit párhuzamosan kapcsolja, aztán ledobja a klímát. van olyan verzió, ahol egy venti és előtétellenállás van, és van olyan, ahol maga a venti kétsebességes. sőt a V6-ban 4 venti van emlékeim szerint. ha neked két ventid van, és csak az egyik megy, amikor bekapcsolod a klímát, akkor ugyanaz van, mint nekem, hogy megszorult a klímahűtő ventid. én elvittem egy iparos bácsikához, aki vmi nevetséges összegért rendbe tette. Az nem tudod mitől lehet hogyha üzem meleg a motor, rákapcsolom a klímát, és olyan 10perc után a vízhűtőnek a ventillátorja ki-be kapcsolgat? Marha zavaró.. :D
andris_C14NZ Elküldve Május17, 2011 Elküldve Május17, 2011 Az nem tudod mitől lehet hogyha üzem meleg a motor, rákapcsolom a klímát, és olyan 10perc után a vízhűtőnek a ventillátorja ki-be kapcsolgat? Marha zavaró.. :D én vmelyik nyomáskapcsolóra vagy KH-ra gyanakodnék...a klíma visszajelző lámpája egyfolytában ég? (amikor kikapcsol a venti akkor is?)
h.adam92 Elküldve Május17, 2011 Elküldve Május17, 2011 én vmelyik nyomáskapcsolóra vagy KH-ra gyanakodnék...a klíma visszajelző lámpája egyfolytában ég? (amikor kikapcsol a venti akkor is?) Jaja, az folyamat ég. Csak a venti kapcsolgat ki-be. De nem a klímahűtője, hanem a vízhűtőé.
Recommended Posts