Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Júliusba töltettem fel a klímám, és múltkor beakartam kapcsolni de már nem kapcsol be mert megint elment a gáz. Falnak megyek tőle :o Nyáron szimeringes volt a kompresszor, most meg ami cső csatlakozik a kompresszorra, ott ment el az olaj és a gáz is egybe..

Én még júniusban, de sajna nekem is csak kínlódva indul már be. Idő kell amíg "fel tud annyi nyomást termelni", hogy menni tudjon... Bár nekem a hűtőn vagy egy lyuk, sajna idén nem volt keret a cserére, de jövőre már ildomos lesz. Így is kibírta a görög utat, oda azért kellett :D Kis emlékeztető:

DSCF1005.JPG

Elküldve
Jól értem, hogy a víz is meleg és nem csak a ventilátor kapcsol be?

A kérdés az, hogy mennyi idő az az állás? Ha pl. beérsz a városba és megállsz egy lámpánál és máris kúszik fel a mutató, majd fél perc után már megy is a venti, nah az nem túl egészséges dolog.

De ha pl. araszolásnál, vagy lámpától lámpáig megyek, majd megállok, majd megint gyorsítok és csak így megy fel lassan a mutató, az még szerintem belefér.

Pl., ma is araszoltam 5 percet és az első fokozat nekem is bekapcsolt már, de ez normális.

igazából nemtűnik melegnek:D 90 foknál kapcsol be szal ha állok a lámpánál és elötte hajtottam akkor eléri a 90 et és már kapcsol is be és kb 90 és a kék feléig hűti vissza nemtudom hol kell kapcsolnia a hőfok gombának de érdekesnek tartom :o

Elküldve

A hőgomba (hűtőventillátor kapcsoló) különböző hőértékű is lehet, kapcsolhat 82 foknál is, de akár 110-nél is, attól függ milyet veszel. Ha az ember városban is járkál, akkor 92 fok körüli kapcsolás szerintem korrket, mivel a hűtőben lévő folyadék hőfokát nézi, vagyis, ha már ott annyi van, akkor a motor környéke biztos több (persze nyomás alatt magasabb hőfokon forr a víz, de a hő az hő). Dyrasené pl. szerintem teljesen jól működik így XE-nél.

A hőfokjeladó amúgy is (2.0 motornál legalábbis) a termosztát motor felöli részén van, úgyhogy többet kéne mutatnia.

Ha nagyon lassan kúszik fel a mutató, az meg inkább a termosztát hibája lehet, mert pl. túl korán nyit/nem zár rendesen. Hidegen, pl. városban 1-2 km után már illik megmozdulnia a mutatónak.

Elküldve

akkor lehet hogy normális :o csak furcsálom hogy ien időbe is ennyire fel melegszik :D de lehet az lessz áttmosom a hűtő rendszert esetleg valaki egy jó hűtőrendszer mosási teknikát tud ajánlani?

Elküldve
Én még júniusban, de sajna nekem is csak kínlódva indul már be. Idő kell amíg "fel tud annyi nyomást termelni", hogy menni tudjon... Bár nekem a hűtőn vagy egy lyuk, sajna idén nem volt keret a cserére, de jövőre már ildomos lesz. Így is kibírta a görög utat, oda azért kellett :o Kis emlékeztető:

http://lh5.ggpht.com/_3HNqnjOHlTU/TGfhsaRk...12/DSCF1005.JPG

Nekem is kellene ilyen óra. Vki esetleg nem tud??

Elküldve
Nekem is kellene ilyen óra. Vki esetleg nem tud??

Van nekem is, és Thor nak is, mert nekünk is ilyen volt az autóban, de mindegyikünknek lett helyette fedélzeti:) De szerintem Thor se kívánja eladni.

Elküldve
megvan a gond :o elkopott a vizpumpa és nem kering elég gyorsan a víz :D és túlmelegszik

jááááááááááááááááááááááááááááááááájjjjjjj

Elkopott?

Elküldve
Nagyon kemény volt a víz. :D

Kell bele Calgon. :)

Te! Ez már jég lehetett :)

A vízpumpa nagyon nem játék :o Sógornak ez (közvetve) kócolta össze a szelepeket...

Elküldve
A haja is kócos lett? Vagy égnek állt inkább? :D

Leginkább kihullott :) De a mosolya sem volt túl őszinte amikor hazahúztam :o

Elküldve

műanyag lapát :Pezvan eddig birta ugyszoktam tél végén lecserélem a vizet hogy jobb legyen a hűtés télre meg öntök fagyálót mint kiderült annyira nemjó dolog mert a vízpumpának a fagyálló adja a kenést

Elküldve
műanyag lapát :Pezvan eddig birta ugyszoktam tél végén lecserélem a vizet hogy jobb legyen a hűtés télre meg öntök fagyálót mint kiderült annyira nemjó dolog mert a vízpumpának a fagyálló adja a kenést

Ezért rakok bele csak fémlapátosat :o

És normális fagyállót :D

  • 2 weeks later...
Elküldve

hello képzeljétek el most hogy vettem egy vízpumpát és ki lett cserélve :excl: persze a másiknak se volt baja ahogy elnéztük az autó szerelő mikor cserélte a vez szíjat elfokolta az egyik tárcsán egy foggal arébb rakta a szíjat és most derült ki most haverral cseréltük mindent kicentiztünk és teljesen más hangja van a motorna :(

Elküldve
hello képzeljétek el most hogy vettem egy vízpumpát és ki lett cserélve :lol: persze a másiknak se volt baja ahogy elnéztük az autó szerelő mikor cserélte a vez szíjat elfokolta az egyik tárcsán egy foggal arébb rakta a szíjat és most derült ki most haverral cseréltük mindent kicentiztünk és teljesen más hangja van a motorna :lol:

Ennyit az "autószerelőkről".. :excl: Még jó hogy nem okozott nagyobb bajt! :lol:

Amúgy az a biztos amit te magad csinálsz, itt is látszik! :(

Elküldve

Nálam is volt csodálkozás amikor megvétel után cseréltem a vezérlést... A szívótengely késett, a kipufogó meg sietett és nem 1 foggal volt arrébb rakva... bemutat.gif

  • 2 weeks later...
Elküldve
Sajna annyira nem ismerem közelebbről a 8V motort. Viszont azt már megtanultam, hogy termosztátból érdemes minőségit venni. Itt a fórumon sokunknak a Wahler vált be.

A hibajelenség egyébként mindenképp termosztát körüli problémára utal. Az viszont érdekes amit írtál erről a 4-5mm hézagról. Itt lesz a kutya elásva. Házastul lehet cserélni (tudom drágább)?

Éés Igen!Köszönöm a tanácsot!Tehát a Wahler tényleg működik.Van fűtésem ,nem is akármilyen.Beindítom ebben a retek időben,autózok vele kb.5 percet és

meleget nyom a venti. Aztán beáll seperc alatt a kék és a 90fok közötti vonalra és nem hűl vissza.Mégegyszer köszönöm!

Elküldve
Éés Igen!Köszönöm a tanácsot!Tehát a Wahler tényleg működik.Van fűtésem ,nem is akármilyen.Beindítom ebben a retek időben,autózok vele kb.5 percet és

meleget nyom a venti. Aztán beáll seperc alatt a kék és a 90fok közötti vonalra és nem hűl vissza.Mégegyszer köszönöm!

Az enyém is úgyan így müködik. Gratula a hibamegoldásodhoz :lol:

Elküldve
Éés Igen!Köszönöm a tanácsot!Tehát a Wahler tényleg működik.Van fűtésem ,nem is akármilyen.Beindítom ebben a retek időben,autózok vele kb.5 percet és

meleget nyom a venti. Aztán beáll seperc alatt a kék és a 90fok közötti vonalra és nem hűl vissza.Mégegyszer köszönöm!

Nah, ez jó hír :lol: Örülök hogy sikerült megoldani :lol:

Elküldve
Thor! Klímásnál nehéz kiszerelni a fűtőradiátort? Szerintem be kellek ruházni 1újra, nagyon gyenge a fűtésem:S

Hát az enyémet még nem kellett kiszedni, de gondolom legalább akkora szívás mint a nemklímásat :S

Rengeteg idő, kitartás és türelem kell hozzá :lol: Főleg az első alkalommal. Ne tudd meg mit szenvedtem először Asszonyéval mire kiszedtem, de most már fényévekkel gyorsabb lenne.

Lehet az ecetes takarításod nem volt nagy hatással a radiátorra. Ha jól emlékszem, akkor a radiátort nem mosattad át ugye(csak a teljes rendszert)? Én tuti levenném a tűzfalnál lévő 2 csövet és beáztatnám cillittel (vízkő+rozsda!!!), aztán még vagy 2* 3* átmosnám a vezetékes vízzel.

Tavaly csináltam, de a fűtés még mindig olyan, hogy nem tudom ott tartani a kezem sokáig még az 1es fokozatnál sem.

Kisebb szívás és olcsóbb is ha megcsinálod még ezt a verziót (csövek le a motortérben, 2 félcolos locsolócsövet rá a csonkokra és mehet egy első átmosás, majd a cillitt, majd még ugyanez addig amíg tiszta nem lesz a vízsugár ami átjön a radiátoron).

Elküldve
Hát az enyémet még nem kellett kiszedni, de gondolom legalább akkora szívás mint a nemklímásat :S

Rengeteg idő, kitartás és türelem kell hozzá :lol: Főleg az első alkalommal. Ne tudd meg mit szenvedtem először Asszonyéval mire kiszedtem, de most már fényévekkel gyorsabb lenne.

Lehet az ecetes takarításod nem volt nagy hatással a radiátorra. Ha jól emlékszem, akkor a radiátort nem mosattad át ugye(csak a teljes rendszert)? Én tuti levenném a tűzfalnál lévő 2 csövet és beáztatnám cillittel (vízkő+rozsda!!!), aztán még vagy 2* 3* átmosnám a vezetékes vízzel.

Tavaly csináltam, de a fűtés még mindig olyan, hogy nem tudom ott tartani a kezem sokáig még az 1es fokozatnál sem.

Kisebb szívás és olcsóbb is ha megcsinálod még ezt a verziót (csövek le a motortérben, 2 félcolos locsolócsövet rá a csonkokra és mehet egy első átmosás, majd a cillitt, majd még ugyanez addig amíg tiszta nem lesz a vízsugár ami átjön a radiátoron).

Én is így csináltam, de semmi:S Középen kb. 20fokos levegőt fúj, oldalt 25öt. Max fokozaton is lehelletnyi a meleg. 25-30fokos levegő kb.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.