manó-gabesz Elküldve Október7, 2010 Elküldve Október7, 2010 Csak egy jótanács. Ha már úgyis leengeded a vizet, akkor érdemes lenne a fűtőradiátorod is átmosni egy kicsit. Beszéltünk nemrég róla. Na én ezt nem tudtam megtenni már. én ugye másik fajta hűtőt vettem a gépre (kadett 1.7D) de a fűtőradiátort nem igazán tudtam kiszedni kipucolni..
Thor Elküldve Október7, 2010 Elküldve Október7, 2010 Na én ezt nem tudtam megtenni már. én ugye másik fajta hűtőt vettem a gépre (kadett 1.7D) de a fűtőradiátort nem igazán tudtam kiszedni kipucolni.. Nem kell kiszedni! :D Kell félcolos kerti locsolócső, egy tölcsér meg valami rozsda és vízkőoldó (nekem a cillit jött be). Kiszedni elég nagy macera, főleg télen -5 fokban... :) tapasztalat... De a fenti módszerrel maradhat a helyén és csak a 2 radiátorra menő gumicsövet kell leműteni a helyéről és ide feldugni a locsolócsöveket. Nem kell túl sok, mert elég 2db fél/1 méteres darab. Az egyikbe bele a tölcsért és így bele tudod csurgatni a löttyöt (közben figyelni, hogy a másik végén ne folyjon ki). Áztatni egy ideig, majd kinyomni tiszta vízzel (itt élveztem a vezetékes víz nyomását :D ) Megcsináltam 2X 3X egész addig amíg már csak tiszta vizet lökött ki a vízsugár.
manó-gabesz Elküldve Október7, 2010 Elküldve Október7, 2010 Nem kell kiszedni! :D Kell félcolos kerti locsolócső, egy tölcsér meg valami rozsda és vízkőoldó (nekem a cillit jött be). Kiszedni elég nagy macera, főleg télen -5 fokban... :) tapasztalat... De a fenti módszerrel maradhat a helyén és csak a 2 radiátorra menő gumicsövet kell leműteni a helyéről és ide feldugni a locsolócsöveket. Nem kell túl sok, mert elég 2db fél/1 méteres darab. Az egyikbe bele a tölcsért és így bele tudod csurgatni a löttyöt (közben figyelni, hogy a másik végén ne folyjon ki). Áztatni egy ideig, majd kinyomni tiszta vízzel (itt élveztem a vezetékes víz nyomását :D ) Megcsináltam 2X 3X egész addig amíg már csak tiszta vizet lökött ki a vízsugár. Megprobálom majd megcsinálni, bár már feltöltöttem téli fagyállóval is a hűtőt..
Korzás Elküldve Október7, 2010 Elküldve Október7, 2010 Megprobálom majd megcsinálni, bár már feltöltöttem téli fagyállóval is a hűtőt.. A háztartási ecet is megteszi a hatását, én azzal pucoltam ki,nagyon jól felmarta a vízkövet is!
Thor Elküldve Október7, 2010 Elküldve Október7, 2010 A háztartási ecet is megteszi a hatását, én azzal pucoltam ki,nagyon jól felmarta a vízkövet is! Igen és még olcsóbb is. Bár nekem rengeteg rozsdás sár jött ki, ezért is ajánlottam a cillitet. Ha csak vízkőre megy az ember akkor ecet :)
jezus80 Elküldve Október10, 2010 Elküldve Október10, 2010 Tegnap indultam egy kicsit hosszabb útra (kb. 120 km). Menet közben arra lettem figyelmes, hogy a vízhőfok mutatója egyre lejjebb kúszik, és alig valamivel az alsó kék jel fölött állt meg! Megálltam, körbenéztem a motorteret, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam. A kiegyenlítőben rendesen volt "víz", a fűtés is működött normálisan. A motorral sem tapasztaltam semmi kirívót. Nem emlékszem, hogy tavaly télen csinált volna ilyet, és ráadásul, még nincsenek is mínuszok, hogy a kinti hőmérséklet miatt meghűljön ennyire! Ma hazafele is ugyan ez volt. Mikor megálltam egy kicsit feljebb kúszott, de addigra már pár km-ert jöttem a városban. Mi lehet ez? Hideg lenne ennyire? Vagy a hőfok jeladóm rendetlenkedne?
h.adam92 Elküldve Október10, 2010 Elküldve Október10, 2010 Tegnap indultam egy kicsit hosszabb útra (kb. 120 km). Menet közben arra lettem figyelmes, hogy a vízhőfok mutatója egyre lejjebb kúszik, és alig valamivel az alsó kék jel fölött állt meg! Megálltam, körbenéztem a motorteret, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam. A kiegyenlítőben rendesen volt "víz", a fűtés is működött normálisan. A motorral sem tapasztaltam semmi kirívót. Nem emlékszem, hogy tavaly télen csinált volna ilyet, és ráadásul, még nincsenek is mínuszok, hogy a kinti hőmérséklet miatt meghűljön ennyire! Ma hazafele is ugyan ez volt. Mikor megálltam egy kicsit feljebb kúszott, de addigra már pár km-ert jöttem a városban. Mi lehet ez? Hideg lenne ennyire? Vagy a hőfok jeladóm rendetlenkedne? Lehet nem zár el a termosztátod.
Big Boss Elküldve Október10, 2010 Elküldve Október10, 2010 Az előbbi kollegának lesz igaza szerintem is, valószinüleg nem zár rendesen ezér megy le ennyire a hő.
Thor Elküldve Október10, 2010 Elküldve Október10, 2010 Tegnap indultam egy kicsit hosszabb útra (kb. 120 km). Menet közben arra lettem figyelmes, hogy a vízhőfok mutatója egyre lejjebb kúszik, és alig valamivel az alsó kék jel fölött állt meg! Megálltam, körbenéztem a motorteret, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam. A kiegyenlítőben rendesen volt "víz", a fűtés is működött normálisan. A motorral sem tapasztaltam semmi kirívót. Nem emlékszem, hogy tavaly télen csinált volna ilyet, és ráadásul, még nincsenek is mínuszok, hogy a kinti hőmérséklet miatt meghűljön ennyire! Ma hazafele is ugyan ez volt. Mikor megálltam egy kicsit feljebb kúszott, de addigra már pár km-ert jöttem a városban. Mi lehet ez? Hideg lenne ennyire? Vagy a hőfok jeladóm rendetlenkedne? Egyértelmű termosztát hiba. Ajánlatos lesz tél előtt cserélni, mivel bőven behozza az árát (nem lesz túlfogyasztásod).
Mantonio Elküldve Október11, 2010 Elküldve Október11, 2010 Egyértelmű termosztát hiba. Ajánlatos lesz tél előtt cserélni, mivel bőven behozza az árát (nem lesz túlfogyasztásod). Jjaja!Ugyan ez a gondom nekem is.Viszont én kivettem tegnap a termómat és beleraktam edénybe oszt alágyújtás. Így láthatóan működött a termosztát,forrás előtt nyitott ki szépen.Tehát akkor vajon mi a hiba?Nincs más hátra veszek egy olyat ami bevált a "sporttársaknak".
Thor Elküldve Október11, 2010 Elküldve Október11, 2010 Jjaja!Ugyan ez a gondom nekem is.Viszont én kivettem tegnap a termómat és beleraktam edénybe oszt alágyújtás. Így láthatóan működött a termosztát,forrás előtt nyitott ki szépen.Tehát akkor vajon mi a hiba?Nincs más hátra veszek egy olyat ami bevált a "sporttársaknak". A "hőmérő része működik", csak nem tud elzárni, ezért áramlik a hűtőbe is a víz. A menetszél pedig szépen lehűti az egész hűtőrendszert.
moti Elküldve Október15, 2010 Elküldve Október15, 2010 Ma mértem fagyállót, és -6fok, mondom szép. Én ezt a fagyállót használom: http://www.autosbolt.hupont.hu/felhasznalo.../glycunic_1.jpg Sztetek?
Thor Elküldve Október15, 2010 Elküldve Október15, 2010 Ma mértem fagyállót, és -6fok, mondom szép. Én ezt a fagyállót használom: http://www.autosbolt.hupont.hu/felhasznalo.../glycunic_1.jpg Sztetek? Teljesen jó a cucc, de a -6 fok nagyon karcsú. Én -20 fölé nem nagyon mennék.
moti Elküldve Október16, 2010 Elküldve Október16, 2010 Teljesen jó a cucc, de a -6 fok nagyon karcsú. Én -20 fölé nem nagyon mennék. Ezt nyáron csináltam, ma veszek ebből és megcsinálom
jezus80 Elküldve Október16, 2010 Elküldve Október16, 2010 Valaki kérdezte korábban, hogy normális e a 75 fokos hűtővíz üzem közben, amire én azt válaszoltam, hogy persze nekem is annyi! Nos ehhez fűznék annyi kiegészítést, hogy időközben tönkrement a termosztátom, ami annak rendje, s módja szerint ki lett cserélve. Azóta olyan 80 fok körülire áll be a hűtővíz, ami még mindíg eltér a gyári értéktől, de az eddig megszokottól is! Mondjuk a lassan két év alatt nem vettem észre, hogy befolyásolta volna a motor működését, de kíváncsi leszek, hogy magasabb hőmérsékleten milyen fogyasztást fog produkálni. A régivel egyébként az lett a baj, hogy túl hamar nyitott ki, és visszazárás után is maradt egy hajszálnyi kis rés amin áramolhatott a folyadék. Lehet, hogy a fennt említett "szaktársnak" is valami ilyesmi van a termosztátjával!
moti Elküldve Október16, 2010 Elküldve Október16, 2010 Valaki kérdezte korábban, hogy normális e a 75 fokos hűtővíz üzem közben, amire én azt válaszoltam, hogy persze nekem is annyi! Nos ehhez fűznék annyi kiegészítést, hogy időközben tönkrement a termosztátom, ami annak rendje, s módja szerint ki lett cserélve. Azóta olyan 80 fok körülire áll be a hűtővíz, ami még mindíg eltér a gyári értéktől, de az eddig megszokottól is! Mondjuk a lassan két év alatt nem vettem észre, hogy befolyásolta volna a motor működését, de kíváncsi leszek, hogy magasabb hőmérsékleten milyen fogyasztást fog produkálni. A régivel egyébként az lett a baj, hogy túl hamar nyitott ki, és visszazárás után is maradt egy hajszálnyi kis rés amin áramolhatott a folyadék. Lehet, hogy a fennt említett "szaktársnak" is valami ilyesmi van a termosztátjával! Nekem a a két vonal közötti vonalon áll, vagy picivel alatta, ez hány fok?
jezus80 Elküldve Október16, 2010 Elküldve Október16, 2010 Melyik két vonalra gondolsz? Nekem a a két vonal közötti vonalon áll, vagy picivel alatta, ez hány fok?
manó-gabesz Elküldve Október16, 2010 Elküldve Október16, 2010 Nekem az első vonal felett kapcsol a venti. az kb 80fok. az első csik illetve azalatt áll a mutató mikor üzemmelegen van. Nemhiszem hogy rossz lenne a motornak, mert bazi meleget fúj fűtéssel. Viszont fogy a vizem! :) ma utánna kellett töltenem épphogy volt a kiegyenlítőtartályban.. Viszont nincs gőzöm. Vagyis most hogy belegondolok... szokott eléggé gőzőlni a kipuff, de eddig betudtam a teljesen nyitott kipufogorendszernek meg a sportdobnak.. lehet utánna kéne néznem.
h.adam92 Elküldve Október17, 2010 Elküldve Október17, 2010 Nekem az első vonal felett kapcsol a venti. az kb 80fok. az első csik illetve azalatt áll a mutató mikor üzemmelegen van. Nemhiszem hogy rossz lenne a motornak, mert bazi meleget fúj fűtéssel. Viszont fogy a vizem! :) ma utánna kellett töltenem épphogy volt a kiegyenlítőtartályban.. Viszont nincs gőzöm. Vagyis most hogy belegondolok... szokott eléggé gőzőlni a kipuff, de eddig betudtam a teljesen nyitott kipufogorendszernek meg a sportdobnak.. lehet utánna kéne néznem. Enyém is baszottul gőzöl hideg időbe, meg az összes opel.. Nem egy astrát láttam már lámpánál elindulásnál, aminek a kipujából úgy folyt a víz, mintha megnyitották volna a slagot:) Bár enyémből nem fogy a hűtővíz.
Thor Elküldve Október17, 2010 Elküldve Október17, 2010 Enyém is baszottul gőzöl hideg időbe, meg az összes opel.. Nem egy astrát láttam már lámpánál elindulásnál, aminek a kipujából úgy folyt a víz, mintha megnyitották volna a slagot:) Bár enyémből nem fogy a hűtővíz. Igen, nekem is gőzöl mindkét X20XEV.
manó-gabesz Elküldve Október17, 2010 Elküldve Október17, 2010 Igen, nekem is gőzöl mindkét X20XEV. Megnyugodtam :) Bár enyém a 30 fokban is gőzőlt.. :D
Thor Elküldve Október18, 2010 Elküldve Október18, 2010 Megnyugodtam :) Bár enyém a 30 fokban is gőzőlt.. :D Hoppá... Az viszont nem feltétlen jó dolog. Létezik ILYEN cucc amivel jó eséllyel felderíthető a hiba. De ha nem melegszik oltári gyorsan, akkor én inkább valami szivárgásra gondolnék. Pl. nekem a hűtő bal oldalán lévő kis csőnél volt minimális szivárgás nemrég.
manó-gabesz Elküldve Október18, 2010 Elküldve Október18, 2010 Hoppá... Az viszont nem feltétlen jó dolog. Létezik ILYEN cucc amivel jó eséllyel felderíthető a hiba. De ha nem melegszik oltári gyorsan, akkor én inkább valami szivárgásra gondolnék. Pl. nekem a hűtő bal oldalán lévő kis csőnél volt minimális szivárgás nemrég. Köszi! Bár ha ennyi pénzem lennei inkább megcsináltatnám, ha valami baja lenne.. :) egyenlőre még tankolni se tudok bele.. munkanélküliség rulez..
Thor Elküldve Október18, 2010 Elküldve Október18, 2010 Köszi! Bár ha ennyi pénzem lennei inkább megcsináltatnám, ha valami baja lenne.. :) egyenlőre még tankolni se tudok bele.. munkanélküliség rulez.. Az gáz :D Sajna tudom milyen is az. Fél évig volt szerencsém hozzá... No, de hogy ne legyen off: nem is azért linkeltem, csak hátha van valakinek a közeledben ilyesmi. Én a 17.kerben tudok egy mukit akinek van, ha gondolod átküldöm a számát.
jezus80 Elküldve Október18, 2010 Elküldve Október18, 2010 Tudja valaki, hogy a többféle motorral szerelt vekik klímái mennyire kompatibilisek egymással? Pl 1.6-ból, vagy 2.0-(C20NE)ből át lehet-e kompletten rakni 1.8-asba? Esetleg a 16v-esek, dízelesek, és a 2.5-ösöké is jó lehet hozzá?
Recommended Posts