psztamas Elküldve Szeptember10, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2014 Sziasztok! Hőfok mutató nem megy 90 fölé. A kérdésem, hogy melyik jeladótól veszi a jelet? A hengerfej jobb oldalán lévő egypólusú vagy a 2 csatisról (kék (? Termosztátom jó, most cseréltem. Előre is köszönöm Üdv Tomi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Szeptember10, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2014 Az egypólusúról! De ha nincs piszkálva a kocsi, akkor általában nem szokott 90 fölé menni, csak ha már nagyon melege van :) Sziasztok! Hőfok mutató nem megy 90 fölé. A kérdésem, hogy melyik jeladótól veszi a jelet? A hengerfej jobb oldalán lévő egypólusú vagy a 2 csatisról (kék (? Termosztátom jó, most cseréltem. Előre is köszönöm Üdv Tomi Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve Szeptember11, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2014 Az az igazság, hogy nekem amióta megvan az autó, mindig (óra szerint) 90 fölött kapcsolt a venti, szal a hőfok mindig akörül motoszkált. :) Most vagy 1-2 hónapja játssza, hogy nem megy fel addig. Mivel a termo jó (a régit is ki fogom mérni, mikor kapcsol, mert elvileg 92 foknál kellene), nem maradt más, mint hogy esetleg a műszernek lehet baja. Vagy nem jól gondolom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Szeptember11, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2014 Az az igazság, hogy nekem amióta megvan az autó, mindig (óra szerint) 90 fölött kapcsolt a venti, szal a hőfok mindig akörül motoszkált. :) Most vagy 1-2 hónapja játssza, hogy nem megy fel addig. Mivel a termo jó (a régit is ki fogom mérni, mikor kapcsol, mert elvileg 92 foknál kellene), nem maradt más, mint hogy esetleg a műszernek lehet baja. Vagy nem jól gondolom? Egy lézeres hőmérővel lemérném a csöveknél, hűtőnél a hőfokokat és ki is derülne, hogy jeladó-e a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve Szeptember11, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2014 Egy lézeres hőmérővel lemérném a csöveknél, hűtőnél a hőfokokat és ki is derülne, hogy jeladó-e a probléma. Meglesz! Más: a hűtőmbe miért van 2 venti kapcsoló (gomba) ? Eddig az egyiket cseréltem, az alsót, ami 3 pólusú. A másik, ami fölötte helyezkedik el, mit csinál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember11, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2014 Klímás az autód? Ha igen akkor megvan a válasz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
psztamas Elküldve Szeptember13, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2014 Uuuu tényleg ???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe_007 Elküldve December27, 2014 Megoszt Elküldve December27, 2014 üdv mindenkinek. régen jártam itt. régen nem volt gond a vecivel :) most viszont van egy apróság, ha valaki tud segítsen, nem nagy gond de kicsit bosszant. megcsináltam az olajcserémet, ezzel együtt légszűrőt cseréltem. ennek a tetején van ha jól sejtem a légtömegmérő csatlakozója. ezt lehúztam fedél le új szűrő be, fedél vissza csati vissza, minden pöpec, viszont nem sokkal utána viszont feltűnt hogy nem mutat semmilyen n értéket a vízhőfokmérőm. ventilátor kapcsol, hallásra minden ok, csak nem mutat semmit. belenéztem, és a légtömegmérő csatijánál észrevettem, hogy egy dróton egy darab saru ott lifeg. nem vettem észre hogy lehuztam volna valahonnan,és helyét sem találtam. de gyakorlatilag máshoz nem nyúltam hozzá. mitől nem, mutat a mérőm??? előre is köszi. Hali! Tudom régi a kérdésed, de megprobálok válaszolni rá, mert én is jártam így, de akkor szerelőtől kaptam vissza így és tudom mi volt a gond! Egy sarus kábelt kell vissza csúsztatni a hőfokmérőre, ami a termosztátnál találsz meg bal oldalt, ha a kocsival szemben állsz! :) Ha kell kép akkor készítettem kettőt róla .) Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe_007 Elküldve December27, 2014 Megoszt Elküldve December27, 2014 Bocsi közben most látom már 55-ik oldalnál tart ez a topik és én még csak a 48-dikat olvastam .) De örülök, hogy sikerült megtalálnod és megoldani a problémát! 1ként nálam olyan is volt, hogy bekapcsolt a hűtőventi de még se mutatott semmit a müszerfalon a hőfokjelző, a megoldás hőfok jelző csere lett .) Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe_007 Elküldve December27, 2014 Megoszt Elküldve December27, 2014 (edited) Sziasztok Fórum lakók! :) Nekem is lenne kérdésem, emme remek időben a gépem /'93 Vectra A C20NE/ úgy gondolta, hogy ma reggel fel forr az agyvíze! Mentem volna a meoba 27Km-es táv és 2x kellett megállnom, mert piros tíltásig ment a vízhőfok jelzésem!!! Persze eme kellemes melegben vártam, hogy lehüljön a cucc és a 2-dik neki futásnál a lágymányosi híd elött a Budafoki úton a T-home mellett leparkoltam és néztem a csövek hőmérsékletét hát mind a kettő forró volt, de a termosztát résznél nyitott kiegyenlítő tartálynál nem tudtam benyomni a csővet! Ezzel szoktam légteleníteni ill megnézni milyen a nyomás a rendszerben! Amikor megálltam persze csak a kiegyenlítő tartálynál lehetett látni a sistergést, tehát ergó zárt a rendszer, mert ha nem akkor nem lenne túlnyomás! A ventim egyszer se kapcsolt be! Hőgomba kb 1 éve lett cserélve (megj.: Csere elött 92-95-között bekapcsolt a venti mig most 105 körül! Jól tudom, hogy két féle hőgomba van?) és hengerfely tömités csere meg 2hónapja! Kérdés hogy tudom most megnézni, hogy mi lehet a gond, mert így nem szivesen mennék haza a meoból, ha megint 2x meg kell állni és megfőzni se szeretném a motort! Persze mondanom se kell oda felé full speed a belső szellőztetés és majd le fagytam míg beértem :) Pech persze szombat van és holnap vasárnap meg ünnepnap! Ehhh. Addig is minden fórumlakónak KKÜ és BUÉK! :) Köszi a helpet! Módosítva December29, 2014 : joe_007 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Pedig ez erősen hengerfej-gyanús... Ha nem tudod benyomni azt a csövet járó motornál, akkor az azért van mert túlnyomás van benne, az pedig attól lehet hogy beledolgozik a hengerfej... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 (edited) A mai nap is jól elszórakoztattam magam: Ahhoz képest, hogy 80 ezret futott, egészen tűrhető állapotú a szíj is, meg a vízpumpa is. Előzmény: tegnap délután kapott egy átmosást, éjszakára ázott a garázsban citromsavval, majd délelőtt ismét egy átmosás, aztán lebontottam a pumpát. Brutál jól kihozott minden ganéjt a rendszerből, még a gumicsövek falára tapadt rozsdát is teljesen leszedte! Mondjuk marha kellemes volt -4 fokban jéghideg kútvízzel hűtőrendszert mosni, de remélem jó lesz végre egy darabig :D Cserébe sikerült letörnöm (pontosabban lecsavarnom) a légszűrőház alsó két rögzítési pontját. Wookie, neked már úgyse kell az 1.6-é :P ;) Módosítva December29, 2014 : Bundee Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Te Bundee! Neked ehhez a blokkhoz milyen váltó van fennt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Őőő F13, és 4,18-as a diffi hozzá. Te Bundee! Neked ehhez a blokkhoz milyen váltó van fennt? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
logen76 Elküldve Január14, 2015 Megoszt Elküldve Január14, 2015 Sziasztok. szeretném kérdezni, 90-es c16nz autókám,fogyasztja a vizet. ( vagy elfolyik,mert ha áll a kocsi akkor alatta hagy maga után 1 kis tócsát. és indításkor, hallani 1 kis víz ("kuruttyoló") hangot is. néztem de nem látom hogy hol folyna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stereo111 Elküldve Január27, 2015 Megoszt Elküldve Január27, 2015 Sziasztok! Vectra A c16nz fűtőmotor leállt. Mi lehet a hiba? A bizti ok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Január27, 2015 Megoszt Elküldve Január27, 2015 Sziasztok! Vectra A c16nz fűtőmotor leállt. Mi lehet a hiba? A bizti ok. Előtét ellenállás elégett.Bár ha jól tudom akkor is mennie kellene a legnagyobb fokozaton.Én múlthéten cseréltem Saxon,ott is ezt csinálta.3-ason ment a többin nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joe_007 Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 Sziasztok újra! Ez a hűtőrendszer átmosásos dolog érdekelne, hogy mi a folyamat és hogy is kell csinálni? Hol tudom leengedi a szutykot? Az utolsó írásom óta 1x se főt meg a cucc és szépen nyitott a termosztát ill. otthon megvártam mig felment a víz hőfok 100 főlé és bekapcsolt a fűtőventi tehát ergo úgy gondolom müködik a dolog és lehet megfagyott a termosztátnál a cucc ill beragadhatott, azóta 1x se ment 100fok főlé sem kiéve az előbb leírt teszt erejéig! Másik két kérdésem lenne még úgyan lehet nem ide tartozik akkor kérem írányítsatok a megfelelő kontakthoz: A nivópálcát tartó acél cső elrepedt ilyenkor hol kapok másikat itt pesten, mert Halásztelekhez közel van egy Opel (német alkatrész) bontó és nem tud ilyet adni már pedig kéne, mert az olaj ott szépen kifolyik - le a motor blokkom aljára és onnét a kövezésre ehhh. Egy minta kép Ha találok egy szétbarmolt kocsit az utcán(motoros rádió antennát kiszakították a helyéről szószerint kifejtették! :-( ) jelen esetben egy Vectra A-t, akkor mi a teendőm, hogy a tulajjal tudjak beszélni! Mert hátha megy a zuzdába és nekem jól jönne belőle egy pár alkatrész amiért persze fizetek! Köszi a helpet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
quemby Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 üdv mindenkinek. hűtőventillator kapcsolót kellene cserélnem, viszont 3 pólusú a hőgomba, viszont csak egy ventillátort látok. 93bol van, c20ne, klímás de nem gyári klímás.milyet kellene helyette vennem?az eredeti már nincs meg, kölcsön volt az autó mikor az megadta magát, és a szerelő meg berakott egy olyat ami 87 fokon kapcsol, és ez nem túl jó, van mikor ilyen időben is bekapcsol. köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 Akkor simán a c20ne-hez való klíma nélkülit. De a klímásé se más, mert ott meg plusz egy gomba van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
quemby Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Koszi Ez ugy elvileg meg is volt, a gond hogy rendre ket polusut talalok, es adnak hangoztatva, hogy ebbe ez valo. De a csatim az 3 polusu. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fiddler Elküldve Március28, 2015 Megoszt Elküldve Március28, 2015 Sziasztok! Pár napja olyan 15km után vettem észre, hogy 90fok körül van a mutató olyan magasan soha nem szokott lenni, mindig a kék felett kevéssel kavircol. Még 10km és hazaértem, nézegettem mi lehet a gond. Leállítottam a motort (akkor már 95 körül járt) majd csináltam egy próbaindítást mert vannak egyéb gondok is - gyújtásproblémák - be is indult és ekkor történt amire nem számítottam. Hatalmas puffanás és gőzoszlop, a kocsi előtt minden csurom vizes lett a másodperc tört része alatt, ha ott állok tuti leforráz. Ez este volt akkor nem láttam semmi nyomát hol jött ki a hűtővíz ilyen intezíven. Ma kiderült, ha szemből nézzük a hűtő jobb oldalát egyszerűen szétrepesztette a túlnyomás. Hogy lehet ez, hogy a fémet vágja szét és nem pl. egy gumicsövet. És vajon mi okozhatta ezt a disznóságot? A hűtőventillátor mondjuk nem kapcsolt be ahogy emlékszem, de ilyen időben nem is szokott annyira felmelegedni, hogy kapcsolnia kellene (persze most valamiért melegedett - 3 hengerrel jöttem haza de ez csak nem oka a túlzott forrósodásnak). Maga a hűtő bő 2 éve lett cserélve újra. Köszi ha valakinek van ötlete. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március28, 2015 Megoszt Elküldve Március28, 2015 (edited) 3 henger, túlnyomás a hűtőrendszerben, melegedés.... ez nekem erőssen gyanús hogy hengerfejes lett. Módosítva Március28, 2015 : wookie Link to comment Megosztás: More sharing options...
MalterKoma Elküldve Március29, 2015 Megoszt Elküldve Március29, 2015 Sziasztok! Pár napja olyan 15km után vettem észre, hogy 90fok körül van a mutató olyan magasan soha nem szokott lenni, mindig a kék felett kevéssel kavircol. Még 10km és hazaértem, nézegettem mi lehet a gond. Leállítottam a motort (akkor már 95 körül járt) majd csináltam egy próbaindítást mert vannak egyéb gondok is - gyújtásproblémák - be is indult és ekkor történt amire nem számítottam. Hatalmas puffanás és gőzoszlop, a kocsi előtt minden csurom vizes lett a másodperc tört része alatt, ha ott állok tuti leforráz. Ez este volt akkor nem láttam semmi nyomát hol jött ki a hűtővíz ilyen intezíven. Ma kiderült, ha szemből nézzük a hűtő jobb oldalát egyszerűen szétrepesztette a túlnyomás. Hogy lehet ez, hogy a fémet vágja szét és nem pl. egy gumicsövet. És vajon mi okozhatta ezt a disznóságot? A hűtőventillátor mondjuk nem kapcsolt be ahogy emlékszem, de ilyen időben nem is szokott annyira felmelegedni, hogy kapcsolnia kellene (persze most valamiért melegedett - 3 hengerrel jöttem haza de ez csak nem oka a túlzott forrósodásnak). Maga a hűtő bő 2 éve lett cserélve újra. Köszi ha valakinek van ötlete. Jah, túlnyomás hengerfej probléma gyanús. Viszont nekem az se tetszik, hogy azt írod, hogy a vízhőfokod állandóan a kéken skálázott rész felett mozog. Ezek szerint a motorod nem éri el soha az üzemi hőfokod, az sem túl egészséges. Termosztát vagy egyéb hiba, hosszútávon az is komoly gondot okoz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
fiddler Elküldve Március29, 2015 Megoszt Elküldve Március29, 2015 Boldog lennék nagyon ha hengerfejes lenne, másfél éve volt ezzel javítva akkor jött ki a kipufogón a víz a kiegyenlítőtartályba meg fel az olaj. De azóta rendben volt minden se víz sem olaj nem fogyott. Ha a kék és a 90 közötti vonal mondjuk a 80 akkor olyan 85 körül szokott kapcsolni a ventilátor és visszahűti 80 alá. De ez csak dugóban, vagy nagy melegben szokott megtörténni. Viszont ha 95-nél szétrepedt a hűtő, akkor lehet hogy rosszul mér a műszer és talán mindig magasabb a hőmérséklet mint amit mutat. Na a hűtőt mindenképp kell cserélnem aztán majd többet tudok hogyan viselkedik a továbbiakban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts